Те ще работят на принципа на лоу-кост компаниите в авиопревозите. Това прогнозира доц. Венцислав Трифонов, член на УС на Асоциацията по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия пред телевизия "Блумбърг".

„Убеден съм в това, с колеги от автобусните компании сме говорили. Някои директно казаха -да, ние ще купим луксозни влакове, ще ги пуснем по трасето. Целта е да има по-високо качество на транспорта, комфорт на обслужването, по-висока скорост на пътуването и естествено безопасност на движението“, прогнозира той.

Доц. Симеон Ананиев от Асоциацията на българските железопътни превозвачи, смята, че тези частни превозвачи няма да имат проблеми с лицензирането и с цялостното представяне на пазара.

„Интересна новина, която остана встрани, е, че западните компании, които ще са на нашия железопътен пазар, вече са тук, в България“.

„С новото строителство, което се прави по линиите Пловдив-Бургас, София-Пловдив и всички останали, по които вървят дейности по рехабилитация, качеството се повишава по отношение на това, което извършва Национална компания „Железопътна инфраструктура“. Тя повишава безопасността на превозните процеси. В развитието на жп инфраструктурата се наблюдава вкарване на нови системи, които осигуряват и повишават безопасността на движение“, смята Ананиев.