Каква е реалната цена на бензина? | Днес.dir.bg
Веселин Марешки, депутат, бизнесмен
Колкото е цинично т. нар. Патриоти – Каракачанов, Симеонов и другите, да говорят за 300 лева пенсия, толкова е цинично Валентин Златев да ни говори за цени на горивата. Повечето от нещата, които каза, са логически неверни. Той пита как така една бензиностанция ще продава на 1,80 лв., а друга – на 2,20 лв. Все едно да попитаме как една авиокомпания вози на 20 евро, а друга вози на 200 евро. Народът се съмнява, че има картел и аз съм на страната на народа в тези им съмнения. Важен е маржът. Нас ни интересува само разликата между доставна и продажна цена. Моят марж е 7 стотинки. Разходите са 5-6 стотинки, имам 1 ст. печалба. Потвърждавам, че може да има бензин и по 1,80 лв. за литър.
Валентин Златев, председател на БПГА
По наши данни за продажбата на един литър гориво плащаме между 6 и 8 стотинки за амортизации, осем стотинки за заплати, 6 стотинки разходи за бензиностанциите; 3-4 стотинки транспортни разходи и по една стотинка за нефтобазите. Бих искал да знам как фирмите на Веселин Марешки успяват да вместят тези разходи в рамките на 3-7 стотинки, че и да му остане една стотинка печалба от литър гориво. Нашите бензиностанции работят средно с 14 души персонал, нека неговите да са с по пет души и разходите му за труд да са четири стотинки на литър, но и тогава сметката не излиза. Ако Марешки доставя горива на по-ниски цени, ние сме готови да ползваме същите доставчици.
Кръстосан огън
Каква е реалната цена на бензина?
Веселин Марешки, депутат, бизнесмен
Колкото е цинично т. нар. Патриоти – Каракачанов, Симеонов и другите, да говорят за 300 лева пенсия, толкова е цинично Валентин Златев да ни говори за цени на горивата. Повечето от нещата, които каза, са логически неверни. Той пита как така една бензиностанция ще продава на 1,80 лв., а друга – на 2,20 лв. Все едно да попитаме как една авиокомпания вози на 20 евро, а друга вози на 200 евро. Народът се съмнява, че има картел и аз съм на страната на народа в тези им съмнения. Важен е маржът. Нас ни интересува само разликата между доставна и продажна цена. Моят марж е 7 стотинки. Разходите са 5-6 стотинки, имам 1 ст. печалба. Потвърждавам, че може да има бензин и по 1,80 лв. за литър.
Валентин Златев, председател на БПГА
По наши данни за продажбата на един литър гориво плащаме между 6 и 8 стотинки за амортизации, осем стотинки за заплати, 6 стотинки разходи за бензиностанциите; 3-4 стотинки транспортни разходи и по една стотинка за нефтобазите. Бих искал да знам как фирмите на Веселин Марешки успяват да вместят тези разходи в рамките на 3-7 стотинки, че и да му остане една стотинка печалба от литър гориво. Нашите бензиностанции работят средно с 14 души персонал, нека неговите да са с по пет души и разходите му за труд да са четири стотинки на литър, но и тогава сметката не излиза. Ако Марешки доставя горива на по-ниски цени, ние сме готови да ползваме същите доставчици.