Те представиха проект за туристически бранд „България” за близо 2,9 млн. лева, съобщи Дарик радио. Той е по оперативна програма „Регионално развитие” и ще включва анализ на пазара и на конкурентите на страната ни. Проектът е със срок 24 месеца и започва през декември тази година, добавя БТА.

В рамките на проучванията ще бъде поставен акцент върху разпознаваемостта на логото. Ако резултатите не са добри, то ще бъде променено. За да бъде създаден успешен бранд на страната ни, както и подбрандове на различните туристически райони, ще бъдат потърсени уникалните характеристики на всеки един от тях.

В рамките на проекта ще бъдат анализирани резултатите от маркетингови проучвания сред чуждестранни туристи, ще се проучва интереса към туристическите продукти и услуги на българите, както и конкурентните дестинации. В рамките на проекта ще бъдат анализирани резултатите от маркетингови проучвания сред чуждестранни туристи, ще се проучва интереса към туристическите продукти и услуги на българите, както и конкурентните дестинации.

“Първо, очакваме да разберем видимата част на този бранд, т.е. това, което виждат нашите потребители - лого, слоган и визия на продукта, наречен туризъм в България. Най-вероятно ще има промяна в слогана", каза Йотовски. По думите му трябва да се разбере какво очакват да получат потребителите от България.

Да се идентифицираме с нещо уникално, което ни отличава от другите дестинации, прави ни неповторими и лесно продаваеми за тях, добави той. Според него целта е да не се повтори грешката на Ибиса - те са започнали да се предлагат като дестинация за алкохолен туризъм, за нощен живот и това е изиграло лоша шега на Испания.

Йотовски обясни, че основните конкуренти на България са съседните Турция и Гърция като туристически дестинации. В сферата на културния туризъм обаче най-големият ни конкурент е Румъния. В ски туризма ще се конкурираме с Австрия и Италия, а в морския – с Кипър.