Реконструкцията  ще се извършва поетапно.

Това е една от най-тежките реконструкции на пътен обект в София, наред със започналите ремонти по "Цариградско шосе" и предстоящият по бул. "Дондуков", който ще бъде обновен от Младежкия театър до ул. „Кракра”.

Проектът за Руски паметник предвижда подмяната и на всички инженерни мрежи и съоръжения – ВиК, електросъобщителни и съобщителни кабели, както и кабелите за уличното осветление с нови мрежи. 

Водопроводът тук е изграден през 1911 г. Оттогава досега е правена само частична реконструкция,  каза инж. Васил Начевски от Столична община - директор Дирекция “Транспортна инфраструктура”, пред БНТ.

След подмяната на инженерните мрежи ще има изместване на трамвайния релсов път.

Целта е се да подобри геометрията и техническите параметри на кръстовището, което в сегашното си състояние не може нормално да поеме автомобилното движение и маршрутите на градския транспорт (през кръстовището преминават трамваи, тролейбуси и автобуси).

След ремонта и изместването на трамвая в локално платно от страната на Петте кьошета, кръстовището ще заработи като истинско кръгово, като ще осигурява движение без предимство на направлението бул. "Македония" - бул. "Генерал Тотлебен".

Направена е симулация на трафика, която показва значително облекчаване на движението на транспортните потоци и намаляване на времето за преминаване. Вредните емисии ще намалеят с до 20 процента.

Конструкцията на трамвайния релсов път за участъците, където върху коловозите няма автомобилно движение е проектирана с тревно покритие - тип "зелен трамвай" и с всички съвременни елементи, включително такива за намаляване на шума и вибрациите и за увеличаване на електроизолацията на релсите.

Това е експериментален проект - прави се за първи път в София.

По време на строителните работи ще се запази централния кръг с радиус 24 м, където се намира градинката с паметника, като около него ще бъдат изградени три пътни ленти.

Централните пътни платна на кръговото движение ще бъдат с два вида настилка - асфалтобетонова за активното движение и паважна до вътрешната и външна линия на ринга.

Съществуващата паважна настилка за локалите на бул. "Ген. Е. И.Тотлебен" и бул. "Ген. М. Скобелев" в обхвата на обекта ще бъде пренаредена.

Изпълнител на строителните работи е Дружество по ЗЗД "Руски паметник 2014", а проектант ОП "София - проект".

Промени в движението

От 10 юни ще се затвори локалното платно и част от кръговото кръстовище от бул. “Скобелев” до бул “Македония” откъм страната на ул. “Опълченска”, за да започне реконструкцията на ВиК.

Автобусите №74 и №260 ще се движат като ще се изместят 2-те спирки при ул. “Владайска” и пред паркинга на МВР.

Заради разполагане на строителна техника между западното локално и централно пътно платно на бул. “Македония“ още миналата седмица беше забранен престоят и паркирането на 60 метра в локалното пътно платно на бул. “Македония“ преди пл. “Руски паметник“. Забраната е в сила до 15 август.