Акция ”Зима” на КАТ започва от 1 ноември

Броени дни остават до акция "Зима" на пътя. От 1 ноември полицията започва масови проверки за гумите, светлините, чистачките и изправността на автомобилите.

Обратно в новината

Коментари - Акция ”Зима” на КАТ започва от 1 ноември | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

И как точно КАТ ще глобява за липса на зимни гуми, след като те ВСЕ ОЩЕ не са задължителни?!... Или може би, това ще е поредният милиционерски рекет...

ашколсун на тая катаджийка!

КАТ-аджии освен да спят по улиците други не съм виждал .....

Иска ми се някое вещо лице от кат да се покаже по някоя телевизия и да разясни как ще спират каруци и велосипедисти за светлини и гуми. Бай магал чиято гуменка е с гуми 10та употреба изпилени на галош как и кой ще му пише акт , на велосипедистите също? Навсякъде по света има закони писани от тъпци и оли*офрени които нямат връзка с действителноста , ние също вече вземаме участие в надпреварата.

Скъпи винетки. Дупки по пътищата. Проверки и глоби. Нямат нахранване гнусните гейберасти. Но ще се задавят.

Зимните гуми ще ги сложа когато дойде зимата не може при 15-20 градуса да слагаммзимни гуми. Тези данходят да сежзастрелят преди аз да съмнзапочнал!

няма контрол ..... те карат дрогирани без книжки , ... а ще ги карат зимни гуми да слагат , за какво става въпрос?????

Всесезонните гуми са най-доброто решение за България. Има смисъл да купуваш летни само ако караш по магистрали без ограничение, каквито в родната страна няма да има до края на живота на сегашния политически елит. В страната нямаме дълга зима, и ако си купувате зимни гуми, ще ги изтърквате на високи температури. Те траят 1 г при това положение. И най-важното, винаги ще изпадате в положение да сте с лоши гуми за конкретните условия, тъй като няма начин да ги предвиждате със сигурност. Обаче не се говори за универсални гуми, за да могат вносители и гумаджии да трупат доходи за сметка на населението, и то със създаване на смъртоносна опасност за движението.

Колега, посочете марка и модел на всесезонни гуми.

Избиирай: Michelin CrosClimate Goodyear Vector 4Seasons Hankook Kinergy 4S Vredestein Quatrac 5 Fulda MultiControl Kleber Quadraxer Nokian Weatherproof Pirelli Cinturato All Season Uniroyal AllSeasonExpert При малък годишен пробег (да кажем 5-12 х.км) и без екстремности през зимата (планини и непочистени улици с голям наклон) всесезоннните гуми са си АБСОЛЮТНО разумен ватриант. При по-голям пробег е ПО-РАЗУМНО да се ползват летни и зимни гуми (по възможност на отделни джанти). НО във всички случаи НЕ ТРЯБВА да има законово задължение с какви гуми да се кара. ТЪПAHAPИТЕ в КАТ и ДАИ не могат един ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД да организират като хората и ДА СПИРАТ от движение КАМАРАТА бангии, които се таралянкат по пътищата, НИТО наказват собственика на пътя - ЩОТО това ще изяде ТЯХНАТА копанка (нали ДЪРЖАВАТА е собственик и на двете - ПЪТИЩА и КАТ) та ще определят ДАТА за смяна на гуми.

Така е. Факт е, че МИШЛЕН, например, вече от няколко години разработва хибриден модел на всесезонни гуми, които да имат подходящи характеристики, както през зимата, така и през лятото. Дори вече ги рекламират по телевизията. Това наистина може да е революционно решение, защото ще реши много проблеми, а и ще опрости смяната на гумите - просто ще ги сменяме, чак когато се износят и трябва да се заменят с нови...

Вече 8 години карам със едни шведски гуми- да не правя реклама с фирмата,всесезонни,нямам проблеми нито зимата,нито лятото.Шведски са, но последните ми бяха произведени в Португалия.Гумите са вторият проблем, първият е състоянието на пътищата.При заледено и спирачки си аут!

В целия свят няма такова понятие "Зимни гуми" Само ние сме умници. Добре, че премахнахме и "Хладно оръжие", че инак щяхме да сме номер едно по тъпанарщина.

На лед, зимната гума губи качествата си.Така,че освен добри гуми / а не ментета,които ни предлагат/ е необходимо и почистване ,като в ЕИ!!!Ако, не ги е срам да посочат през миналата година колко ПТП има със зимни гуми.

Родителите на тези, дето сега отричат ползата от зимните гуми, навремето са отричали ползата от контрацептивите и са дарили света със съвършени образци на тъпи философи.

Sm3hurk0

Предполагам, че голяма част от експертите тук не знаят защо има толкова напечатани цифри по борда на гумата и какво означават.

Дрън,дрън,та пляс. Никаква"Акция Зима"всъщност няма. Каквито и минусчета да ми лепнете,фактите са такива. М+С гумите,са в пъти по-адекватни в зимни условия.Съдържанието им на ГУМА/КАУЧУК % е много различно,спрямо"мокрите",канални летни обуща за коли.Все още,климатът в БГ не се е променил до толкова,че цяла година да се кара с летни гуми."Зимните"гуми трябва да станат абсолютно задължителни.Останалото филисофстване е Китодар Тодоров-автомонтьор и накладките му. Това,че изисква пари и време за смяна е така.Но пари за чудесна аудио система за колата има,но за гуми няма,е проблем на лузърите,които пишат глупости тук. Няма "всесезонни" гуми. При камионите и ТИР,има само НОВИ гуми,по целия Свят.Един път годишно,са ДЛЪЖНИ да ги сменят.Обикновено на есен,преди зимата. Има 6-7 марки гуми в"най-виксокия"клас.Има и евро индекс за сцепление на мокро,било то зима,или на дъжд.Цените са съответни. Аз не мога да си рискувам живота,и този на др.хора,карайки с боклуци.1 бон ми струват комплекта.Това е положението. Далеч по-безумното е,че ни карат да караме на къси целогодишно. Задължителни М+С гуми!

Sm3hurk0

всезнайковците ни порязаха с минуси... - от завист, може би.

А може ли да караме със всесезонни вредщейн например? Аз карам с всесезонни от както започна да има зимни и летни. А от 1973 година само с такива каквито намеря, сиреч Вида. За сведение Вида бяха без оказан сезон. А зимните и летните са за фуктетата на които стоят на некролозите край пътя.

Sm3hurk0

Така е... преди на трабанта са слагали само едни гуми - диагонални, но пътищата през зимата се опесъчаваха.

Sm3hurk0

Масова психоза насаждана от журналистите... Гуми та гуми...., на Никулден - колко струвал шарана...., На Нова Година - колко били скъпи кувертите..... и какво влизало и излизало в цената... На Цветница - колко били скъпи цветята... На Нова Година - такситата возели скъпо..... - ден година храни... Всички тези неща се повтарят, без изключение, всяка година. Как па Ви не омръзна, да повтаряте като латерна едно и също нещо ! Истината е, че трябва да чистите снега, а не да ми обяснявате какви гуми да си купя. Колко народ е със счупени крайници, заради подхлъзване през всяка една изминала зима. Вие знаете още доста примери за несвършена работа в общината, в която живеете и съм сигурен, че може да ми допълните коментара. Преди 2 години, нарочно не си смених летните гуми със зимни, за да видя какво е ! Може да се кара в София, има разлика - не е като със зимни гуми, особено в непочистения Кв. Лозенец. Ваш Драги Ми Смехурко

МУТРЕНСКО -ЧИНГИДЖИЙСКО-ЛОБИСТКА ДАЛАВЕРА ЗА ИЗЦОЦВАНЕ НА НАСЕЛЕНИЕТО ПО ЛЕГАЛИЗИРАЩ СЕ НАЧИН, ТА ДА НЕ ГИ ТЪРСЯТ ЗА КОРУПЦИЯ. АЛЕКСИ СТРАТИЕВ - БИВШ ШЕФ НА КАТ/КОМУНИСТ/ , СЕГА В ТРАНСПОРТНАТА КОМИСИЯ КЪМ ПАРЛАМЕНТА- ЛОБИСТ НОМЕР 1 .: СВЕТНАТИ ФАРОВЕ ПРЕЗ ДЕНЯ ЛЯТОТО , ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ГОДИШНА ЗАСТРАХОВКА , ВЪПРЕКИ,ЧЕ СИ ДЪРЖИШ КОЛАТА В ГАРАЖА. СЕГА И ТОВА!

Нищо няма да сменям!!! Днес на Витиня беше 23 градуса. Кви гуми кви 5 лв?!?!

МУТРИТЕ И ДУПЕТАТИТЕ НЕ СИ ПРАВЯТ СМЕТКАТА ЧЕ КАТО СЛОЖАТ ЗИМНИТЕ ГУМИ НА ТЕХНИТЕ КОЛИ И РЕШАТ ДА ВДИГНАТ 180 КМ/Ч ЩЕ ИМА ЯКИ ТРУПОВЕ ПО МАГИСТРАЛАТА - ПУКНАТИ ГУМИ ИЗХВЪЧРАЛИ ДЖАНТИ И СЧЪПЕНИ ПОЛУОСКИ :))) ... ЗИМНАТА ГУМА ОСВЕН ЧЕ ЕПО-ТЕЖКА ИЗИЗКВА И СТОМАНЕНИ ДЖАНТИ , А ПОНЕЖЕ АВТОМОБИЛИТЕ В ЕВРОПА СА НАПРАВЕНИ ЗА ЕВРОПЕЙСКИ УСЛОВИЯ СЪС ПО-ТЪНКИ ЕЛЕМЕНТИ НА ПРЕДНОТО ОКАЧВАНЕ - ПРЕДНИЦАТА СЕ РАЗБИВА ИВСЯКА ГОДИНА - СМЯНА ГУМИ , БАЛАНС ПРЕДНИЦА , ДЖАНТИ - 300 КИНТА В НАЧАЛОТО НА СЕЗОНА , БЕЗ ПЪРВОНАЧЛНИТЕ 800 ЛЕВА "ИНВЕСТИЦИЯ":))

говориш като жена за която колите са сини и червени толкова пък нищо да не си прочел и видял москвич ли караш

Идея си нямаш какви небивалици си сътворил..много се излагаш кога за последно си копувал НОВА маркова зимна гума?

А за гумите на камионите какво ще правят??? Най-често ТИР-овете затъват и блокират пътища, заради неподходящи гуми. Зимни гуми за камиони няма или са някаква екзотика за северните страни. А какво ще правят с транзитно преминаващите чужденци? Кой ще казва дали е "трайно застудяло"? И къде е "трайно застудяло"? В Бургаско и Сандански може да е топло и да не пада цял месец под 13 градуса. А в предбалкана да е под нулата всяка вечер? А кой и как ще определя, че гумата е за сняг. Има си знак, ама утре инжИнер Ганю ще започне да им ги поставя в незнайни гаражи ей така допълнително. Кат-аджиите не са компетентни да определят коя е за сняг и коя не

Поредната лобиска идиотщина. Да направят оборот на вносителите на гуми и гумаджийниците. Същото беше и с целогодишното шофиране с включени светлини. На Формула 1, сякаш имат летни и зимни гуми. Главното е да се загреят гумите. После като достигнат работна температура, няма зимна, няма лятна. Всички са еднакви. Важното е да имат достатъчно грайфер. А за сняг и лед има вериги.

Професоре , далече си от истината.А пък за Форнула едно ще те помоля да ми дадеш кръг от шампионата с температура под 10 градуса.D

То на туй голичкоту никак гуми не му трябват, а една голяма меча кожа да го турят на една ливада за малко повече внимателен преглед и пълно разпъване и нагъване.

иначе никой нямаше да прочете новината.

СНИМКА за новината. Машала!

Никъде другаде в ЕС не се говори за зимни и порчие гуми,гумите там са всесезони има нарисувани на тях снежинка,слънце и дъжд.Само арикатите тук се правят на хитри.Зимни и летни гуми се ползват при състезания за по-добро сцепление при големи скорости и резки маневри.

Страшното е, че вярвате в тези глупости. Писна ми да вадя такива от преспите зимата. Ама по-страшно е като започнете да изправяте завоите или да гледам как не можете да спрете

ДА СИ ДОЙДЕМ НА ДУМАТА - ИМАШ МАЛКО СЕРВИЗЧЕ И СЕ ОТЧИТАШ НА МУТРАТА ОТ СИК .. А ТОЙ ВНАСЯ ГУМИТЕ :))

Що го правиш като ти е писнало?! Не го прави.

важното е задкормилното устйство няма гуми няма такива фарове , когато си идиот мног завои ще изправяш !

Намерих две Вида спорт проблем ли ще е

Все още зимните гуми не са задължителни...всяка година едно и също.За да им върви оборота...

Добре бе, ами ако имам всесезонни? Хуя ми ли ще мерят? Ами ако имам текстилни вериги, или течни вериги, или въжени? Кое се зачита - думата "верига" или определението за нея? Щото може да имам и "жива верига"!

Chefo77

А може да си носиш и верига за Балканчето в багажника ... примерно :)

КАРАШ ГИ В БАГАЖНИКА И КАТО СТИГНЕШ СНЯГ ГИ СМЕНЯШ Очаква се обаче до края на годината зимните гуми да станат задължителни при сняг, лед или трайно ниски температури А ЗИМНИТЕ ГУМИ ИСКАТ ЗИМНИ ДЖАНТИ - ПО ТЕЖКИ - РАЗБИВАШ И ПРЕДНИЦАТА НА АВТОМОБИЛА .... КНОГРАТУЛЕЙШЪН БРАДЪР ... А ЕДНИ МАЙМУНИ ОТ СИК ВНАСЯТ ГУМИ И ПРАВЯТ ПАЧКА :))

Ко речи?!?Ко?!? Зимните гуми имат съвсем различно сцепление спрямо летните!А,забравих -зимни гуми не се използват само върху снежен терен.Каучука е много по-мек за да не се "дърви" на студ.Дърдоренето на някои ще спре ако се качи за 10 мин. в една кола и покара със зимни и летни на еднакви условия!

Това е еврогейска директива и ..офанзива!!! В Тракия и Дунавската ..си джиткайте ..! Решаваща е температурата на пътя!? Ако ще сечете Балканяка - туряюте зимните!!!

А на,пешеходците какво ще им проверяват?Дълбочината на граифера на обувките ли?И дали са със летни и зимни обувки?Ами ако са боси?

МУТРА АГА БАНКЯНЛИЯТА И ШАЛВАРЛИЙКТА И ТЕ ПРАСКАТ ГЛУПОСТИ , ОБАЧЕ НЕ СЕ ОПЛАКВАТЕ ОТ МУТРИТЕ :))

Поредната тъпотия се очаква да приеме българският законодател - да караме със зимни гуми. Но за да бъдеш глобен, как ще се доказва, че гумите са ти летни?

По-тъп въпрос не съм чувал. Май си карал само каруца с кон щом го задаваш

Ами отговори му де!

То си е за тебе. Да знаеш зимната гума си е зимна гума. По друг грайфер,по мек каучук-оттам по-добро сцепление. Та ако не искаш да сменяш колата или ребрата-земи си смени гумите. Макар че съм виждал и чудесии,сътворени от хора с перфектни зимни гуми. Както се казва-несъобразена с пътните условия скорост. Пак опираме до задкормилното устройство.

И аз съм на същото мнение. Не може със закон да ни убеждават да си купуваме зимни гуми дори и да е доказано, че са по ефективни. Ми то едно порше спира в пъти по-добре от жигулата, трябва ли всич

Ми до сега като давате катастрофи не си правите труда да снимате гумите. Значи нямате доказателства колко натежават при катастрофите. Тогава защо е този вопъл.

ЗИМНИТЕ ГУМИ СА РАЗЛИЧЕН КАУЧУК ... ТАКЪВ КОЙТО ИЗДЪРЖА ПРИ НИСКИ ТЕМПЕРАТУРИ И СА ПРОЕКТИРАНИ ДА БАЧКАТ НАЙ-ДОБРЕ ПРИ -10 .. -20 ГРАДУСА ЦЕЛЗИЙ - КАКВИТО ТЕМПЕРАТУРИ В БЪЛГАРИЯ ИМАТЕ 2-3 ДНИ ПРЕЗ ЗМНИЯ СЕЗОН :)) - ОБАЧЕ ДЕБИЛИТЕ ЗАКОНОДАТЕЛИ СА ЗАДОВОЛИЛИ ФИРМАДЖИИТЕ ОТ СИК КОИТО ВНАСЯТ ГУМИ .... А СЕГА РАЗНИТЕ НЕПРОСВЕТЕНИ ДЕБИЛЧЕТА СЕ ОПИТВАТ ДА ДОКАЖАТ ВЪВ ФОРУМА ЧЕ ОТ ТЯХ ИМА ПОЛЗА ... ГЛЕДАЙТЕ "ICE ROAD TRUCKERS" - НАШЕ АМЕРИКАНСКО ШОУ ЗА ДА ВИ СВЕТНЕ С КВО КАРАТ ХОРАТА В КАНАДСКИЯ СИБИР - НОРМАЛНИ ГУМИ И ВЕРИГИ :))

Да беше спрял да ръсиш мозък навсякъде, няма да е лошо. И си провери "американската" клавиатура, дали няма още по-големи букви да пишеш, че с тия вече не правиш впечатление.

По-добри са при ПОД 7 градуса. А такива са температурите цялата зима.

Chefo77

Тцъ. По-добри са НА СНЯГ. И при температури доста под нулата. В България такива условия са все по-редки и на все по-малко места.

1,6 мм грайфер иначе може и да са на 20 години, няма проблем :)

Пишете за гуми вчера говорих с

Пишете за гуми вчера говорих с КАТ които. Ни спря за проверка и каза за 1месец само в с софия са хванали 1750без книжки така че си пазете новите гуми да не с Ви отнесе някой

Пишете за гуми вчера говорих с КАТ които. Ни спря за проверка и каза за 1месец само в с софия са хванали 1750без книжки така че си пазете новите гуми да не с Ви отнесе някой

E кото и да проверяват като се появи един със сликове, без брони и диференциал LSD (шпер), мине целия град по няколко пъти без да е спазил една маркировка, сфетофар и знак без никой да си мръдне пръста, ко праим?

При самолетите няма летни и зимно гуми, а излитат от едно летище при +40С и кацат след 8 часа на друго при -40С. При това на airbus-a колелетата му са прибрани под тялото без капаци и си стоят в дъжд, сняг и пек при -50С близки до вакум.

Проблема зимни летни гуми дойде от производителите. Сега летните гуми наистина не стават изобщо за сняг, а зимните в жегата ще ги съсипеш. Преди години сместа на гумите позволяваше да се кара и зиме и лете с един модел, като на сняг беше малко по-зле.

Ходих вчера по аптеките,за зимни презервативи, щяли да ги пуснат от 1 ноември!

Има и черни, при траур.

Някакви кампанийки. А истината е че неизправните абтомобили не трябва да минават техническите прегледи и да се спират от движение. Изгорели газове над нормата, износени гуми, спирачки, ходова част. Всичко. Лично съм изпробвал върху моя кола липсата на гуми за сезона. Всекидневно дишам газове на коли които отдавна са за моргата. В тази връзка всяка кола трябва да има експлоатационен срок ,който не трябва да е по-голям от 20 години. Всеизвестно е че колите над 20г. се карат от хора които нито си поддържат колите,нито минават прегледи, нито плащат гражданска и винетки. Докато това не се случи животът на всеки ще е в опасност на пътя.

Напълно си прав ! И ако обърнете внимание на паркингите на големите молове и супермаркети ще видите, че на всяко паркомясто върху асфалта има маслено петно от поне 300 м/л двигателно масло ! Това в "белите" страни е недопустимо !

По миналата зима ходих на Боровец за 8 март. Предните ми гуми са всесезонни, задните летни. Имаше сняг над 40 см. Без проблем отидох там и на другия ден се върнах. Единственото условие беше при летни задни гуми да не завиваш рязко защото колата ще се завърти. От Варна съм и сняг имаме точно по 3 дена в годината някоя година и по малко. И защо трябва за нас да е задължително, както на хората от Габрово примерно или друг планински град. Всичко е само и само да вземат паричките за още 4 гуми, съответно ДДС за държавата. А преди 1989г. бяхме чували за зимни гуми, карахме си гуми ВИДА по 30000км и не питахме какъв е сезона.

Смешко, жалък си с тези обяснения

Палячо, аз съм шофьор от 1971г. Нямах още 18 години. От 1973 г. имах Москвич 412И и до ден днешен винаги съм имал кола. Карал съм в пустинята, в Триполи, из цяла Европа и до ден днешен нямам произшествие, което да е регистрирано. Минал съм над 1000000 км. В момента имам Тойота Авенсис с нея бях на Боровец. Никога не съм управлявал със зимни гуми, и винаги със всесезонни. Важното е да знаеш, какво да правиш когато си на пътя.

прави същото и сега. всяка есен си купувай зимни гуми... караш и лятото с тях и до другата есен са свършили... така няма да имаш нужда от летни, а и с тия цени на смяна на гумите - 2те смени на 4те гуми ти излизат колкото цената на 1 нова гума на година.

Благодаря за съвета, но предпочитам да си поставя еднократно всесезонни гуми и да ги сваля на 70, 80 хил. км.

Нека рекета на КАТ-аджиите да започне сега!!!

сменете управниците! изгонете европата от балканите! това е по-важно от гумите!

А утре някой с летни гуми те затрие/не дай си боже/дали управниците ще бъдат виновни.

ами кои друг? нали управниците управляват и колите? другите маат гащи пеша!

каквото дойде: винаги си сменям гумата. Как така да я пера и втора употреба? Трябва да е чисто нова всеки път щом я подкарам насам и натам и натисна педала до дъно така, че да завие от високи обороти.

TIREX

зимните гуми са трик на производителите за да повишат продабите караите с качествени маркови гуми и почти няма разлика.

Ей голям познавач се извъди.Да си виждал отстрани на гумата дори и на марковите гуми означението дали е за сняг или за сух или мокър път.Зимните гуми са с повече каучук в сместта докато в летните гуми преобладава пластмасовите съединения.Ето защо при ниски температури летните гуми трополят е се плъзгат при сняг.

Chefo77

И какво ще ми проверяват на гумите? Това, че при 15 градуса навън, аз все още съм с летните ли? Или защото по закон все още не могат да ми наложат кога с какви гуми да се движа, щом не шофирам върху снежна покривка? Могат ли да покажат доказателства, че на сухо при 5 или при 10 градуса по Целзий, зимната гума е по-безопасна? А това, че половината полицаи не могат да намерят индексите за зимна или лятна гума, следва ли да бъде коментирано?

Глупаците в България нямат свършване.Защо например шейните не ги правят от каучук а от пластмаса.Същото е и при гумите за зима-те са с по вече каучук в тях.

Chefo77

Не отричам цялостната полза от зимните гуми! Имам 2 автомобила и зимните им гуми чакат на тъмно в гаража на собствени джанти. Проблемът е, че искат да ме накарат да ги сменя по дата, а не по условия! Между другото, доказано е (с тестове), че дори и при ниски температури на суха и мокра настилка, летните гуми имат по-добро сцепление. Е, при -30 не се налага коментар ...

ЛЪЖЕШ. В ДЕЙСТВАЩИЯ ЗДвП и в правилника за прилагането МУ, НЯМА друго споменаване на думите ДЪЛБОЧИНА и ПРОТЕКТОР освен ВСЕИЗВЕСТНИТЕ 1.6мм. Последното ВЛЯЗЛО в СИЛА изменение на закона е от 14.10.2016. АМАН от МАНИПУЛАТОРИ. п.п. В ЕС има ДИРЕКТИВА 89/459 от 1989г., чийто основен член 1 гласи ДОСЛОВНО: "Държавите-членки вземат всички необходими мерки, за да се гарантира, че по време на техния срок на експлоатация по пътищата, гумите за следните категории превозни средства: М1, N1, 01 и 02, така както са определени в приложение I към Директива 70/156/ЕИО на Съвета от 7 февруари 1970 г. относно сближаването на законодателствата на държавите-членки по отношение на типовото одобряване на моторни превозни средства и техните ремаркета 6 , последно изменена с Директива 87/403/ЕИО 7 , имат дълбочина на протектора в основните вдлъбнатини на протекторната площ не по- малко от 1,6 мм. Основни вдлъбнатини са широките вдлъбнатини в централната част, която покрива около три четвърти от ширината на протекторната площ."

Тъпи писании! Дълбочината на грайфера над 1,6 мм важи и през лятото - защо не пишете за акция лято? Аман от измислените ви акции!

снимката кърти явно главният редактор още бори махмурлука от снощи

а бе дира,що нема нищо за скандала сутринта по бтв със дудука и жени баджакова