Затварят ключови кръстовища в София заради строежа на метрото

Вътрешнокварталните улици в "Гео Милев" и "Слатина" ще бъдат използвани като обходни маршрути

Обратно в новината

Коментари - Затварят ключови кръстовища в София заради строежа на метрото | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

А лъч под Ботевградско Шосе кога? Трамваите 22 са на доизживяване, мръсни, прашни, непрактични, нередовни, без парно и климатик....

По погрешка минах днес от там... Ми нека господата от кметството да заповядат и да отидан на работа ... от този квартал до центъра... да видим, колко време ще им отнеме. Нито светофари са оправени, нито кръстовища, нито паркиране. Когато строиш - не само цената е важна а и всичко останало - като инфраструктура, население, движение и замърсяване. То е ясно, че е по-лесно да изровиш отгоре и да го заровиш (за да хлътне след 3 години). .. но ако поставиш опраделени условия няма да е така Защо въобще се допуска затваряне на ключови кръстовища вместо да се поставят изисквания към строителите? (най-вероятно, защото на тях им е по-лесно и евтино... а пък хората..., все тая - ще чакат поредното н-то удължаване.) а да видим дали ще "приключи" в срок...

Пламенчо, как се строи във въздуха, мойто дете? как може да има строеж без строителна площадка?

Абе, хитрец Пламенчо, я кажи коя от пуснатите в експлоатация линии е "хлътнала", не само след 3 години, а изобщо?

диаметъра на тунела е НЕ 9.5 метра, а под 7 метра

Кмета да не говори глупости за "обходни маршрути" , а да дойде де влезе/излезе през тях до Редута. Необходимо е цялостно преразглеждане на еднопосочните улици и местата забранени за паркиране т.е на цялостната организация на движението в района.

Затворете София откъм България! Тя е едно огромно зло!

в един град има ли метро - не става. Метрото е за пчеличките от матрицата - да съкратят времето между бачкането, плюскането и спането. Качественият живот изключва съпътстващите "удобства" на метрополисите като смог, престъпност и висене по задръствания, когато метрото не върши работа. Чудя се какъв е тоя зор цяла България да се засели в това прашно и смръдливо гето, където всички са обречени на жалко и мизерно съществуване, че и децата си да обричат на същото и по-лошо може би....

Личното мнение е за това - да си го държиш за себе си и да не се излагаш.

бързай да не изпуснеш метрото, че работа те чака ХАХАХА

Оф, не му напомняй, че скоро трябва да се натъпче насред телесни миризми, вируси и бацили. Не му стига, че днес е бачкреският гнет - понеделник, ами и ти се гавриш...

ей и аз това от кога го гороря, да се махат всички ....

Проблемът е, че нямат ресурс да го поддържат - като се развали ескалатор или асансьор не могат да го оправят повече от месец. Тъкмо го оправят и се развали другия.

Идеално Има метро !!!!

Копаенето на тунела е 2.5 години. Ако не възникне нещо извънредно - архелологически находки, подпочвени води. След това има вътрешно оформление, изграждане на метростанции, монтаж на техниката. За такава линия минимумът е 4 години, максимумът 6. На повърхността различните етапи се отразяват по различен начин.

В Х.Димитър и Левски кошмарът е вече 4 години. За това време в Третия свят строят по 10 км на година. Тук по 1 км. И новите затваряния ще са 2 + 2 + 2 - поне 6 години.

Те не затвориха ли пак участък от "В. Вазов" след като го пуснаха, щото платното пропадна?

"Само главата на машината е 9,4 метра в диаметър." Еееех ... какви глави има.

Заяждане на дребно. АКо не искахте да е такова щяхте да посочите "правилния" според вас пример. Тук не е технически форум, все пак. "Глава" е разговорна форма, да не забравяме.

2,74 м е широко метровлакчето за 1,435 м междурелсие, ползвано в бълг. соф. метро, герм. произв-но от сименс инспиро влакче + още толкова ако ще се копае за 2-а жп коловоза в една тръба = 5,48 м. За сравнение руск., ползвано преди четвърт век в единствен. тогава действаща отсечка Константин Величков - Сливница, произв-но от метроВагонМаш е с ширина 2,67 м за 1,435 м междурелсие, за в една тръба 2-а коловоза иде ширина 5,34 м. Останалото е тунелна облицовка ползвана да издържи (не)динамичн. натоварване т обкръжаващата железопътн. тунел земна\скална/водна маса + това от движещите се метровлакчета, живи + здрави

Вече за мерни единици използваме презокеански самолети, така ли? До онзи ден бяха бейзболни игрища.

Защо се строи само за София? Едно метро защо не се построи в Пловдив. Или просто тоя пари не се инвестират в БДЖ?

Щото в София са съсредоточени основните ползватели на метрото - държавната администрация. Десетки хиляди калинки се качват сутрин, да стигнат бюрата си и да започнат да си клатят краката и да създават проблеми на реалния сектор. Същата тази армия в 17:29 е на нисък старт да се юрне обратно, за да си почине от нищоправенето.

А защо не се предприемат мерки за даурбанизация на София за сметка на провинцията? Например като се вдигне здраво данък сгради за столицата?

Защото това е цивилизационен проблем. Половината гърци живеят в Атина. В Испания са няколко огромни града и останалото е пустош. Пък данъците като политика са най-идиотският начин - пренасочват се капитали, които се крадат и пилеят. Съвсем други са мерките и хората сами ще се разотидат - качествено здравеопазване, образование и разсъсредоточаване на промишлеността. Ей ти пример с Панагюрище. Освен това, в София е съсредоточено голяма част от 700-те хиляди трудоустроени в публичния сектор. На тях ли да им вдигнат данъците, като те са държавата? Ние от реалния сектор сме организма, върху който те паразитират. То, ако ставаше с едните данъци...

А може би искаи и Рурализация на София и ще си си у дома! Като на село?

Първите ми спомени от София са когато тепърва започваха да копят Левските, Люлините, Младостите и т.н. Без носталгия, онзи град приличаше на нещо, а това сега е зверилник. Даже, при комунягите имаше някакъв ред и планиране с тези новите комплекси - грозни, некачествени, но с методика и някаква идея. Сега вече всичко е грозно, некачествено и с градоустройството и планирането на фавелите около Рио.

Щото БДЖ никой не ползва, освен социално слабите и тук-там някой заблуден. Освен това хвърлените в БДЖ парите ще бъдат откраднати и нищо съществено няма да се случи. Пловдив няма метро по простата причина че не търси финансиране. А и там няма гигантските задръствания в София - съвсем нормално при положение че в работен ден София нарадства до 2.4 млн. души, а Пловдив едва ли надхвърля 400 000 - мащаба е различен. Да не говорим че Пловдив като площ е колкото 3 квартала в София. Метрото в Пловдив не би решило големи проблеми, затова няма много смисъл. Виж, във Варна има повече смисъл заради недобре планираните градски артерии и навалицата която се струпва през лятото. Та дори Бургас би имал повече нужда от метро от Пловдив.

във варна просто няма как, с тази нестабилна основа.

на Пловдив да си строи метро? Общината изготвя проект, предсравя го за финансиране пред Европейската банка и т.н.

Защо не? Предполагам че трябва политика на държавата да развива регионите, която политика липсва.

Защото тук са съсредоточени основните птицеферми и бройлеропотока.

И в Габрово ли искаш метро?

Центърът за градска мобилност води класацията за безполезна институция. В София нищо не се е подобрило откакто съществува. Получават незаслужени заплати за бутафорна работа. Те са институцията, която е отговорна да разработва транспортни планове, алтернативни трасета, да строи временни отсечки, поумняващи кръстовища и да пренарежда ленти. Столична община е виновна за хаоса чрез ЦГМ

Изобще не съм съгласен с първото твърдение. В София градския транспорт се подобри много през последните няколко години. Аз от 20 години пътувам всекидневно с градския и усещам подобрение. Вече има много по малко закъснение, автобусите са една идея по чисти и спретнати.

Може би, но в неделя си дават голяма почивка. Намаляват двойно и тройно превозните средства.

В неделя пътникопотокът е 3-5 пъти по-малък и посоката на хората е по-различна. Дори и разредените по график автобуси пътуват празни.

То само заради подобрението с метрото мога да кажа че твърдението ви е отчасти невярно. Не ползвам никакъв друг МГТ освен метрото и въпреки това подобрението е огромно. Там където няма метро ходя с кола, просто е. Отделно съм доволен от зелената зона където живея, щото преди беше кошмар да си намериш място дори на 5 пресечки от дома. ВЯРНО Е че ЦГМ са най-зле управляваната структура (след БДЖ) в България, но не по замисъл, а по изпълнение. Нещо което новата власт може да промени.

Алоу, хуманитарното образование, дето се подиграваш на техническите специалности, ти за препинателни знаци чувал ли си? А, че подлогът в изречението не се членува с кратък член, или ще ми излезеш с номера, че тук не е формално и няма нужда да внимаваш? Нали ви чета писанията на юристчетата и мерийнджейчетата, дето уж сте кандидатствали с БЕЛ - и в официалната кореспонденция сте същата скръб. Достатъчно тъпи сте да не знаете, че или уменията ви са автоматизирани, или изобщо ги нямате. Полуграмотни полуинтелигенти, тръгнали акъл да дават и да се заяждат с тези, които ви крепят цялата цивилизация и без които за три месеца 60% от вас са измрели, бе. Само да ви се "разсърдят" диспечерите и поддръжката на ЕЕС, на третия ден ще виете на умряло. Бройлери, които не могат да ходят, камо ли да летят, се мислят за орли - ха, ха, ха. Кво ревеш за зелена зона и място за паркиране? Нали си по големите картини? Явно в тях не се вписва прилежащ паркинг и собствен гараж, какъвто е случаят при мен с малката картина...

Абе, техническия, ти верно си много интелектуално затруднен!

Нищо, де, вие щото сте интелектуално незатруднени, затова сте бачкери на наемен труд и ходите с метро на работа. Който няма друго, капитализира си труда...

Абе Старт ли си, реСтарт ли си, много си злобен! Завиждаш, сигурно работиш като пазач някъде, живота ти е тотален провал и всички останали са ти виновни!

Никъде не работя. Не разбра, ли? Работата е за гоите. Това, с което се занимавам, по никакви критерии не може да мине за работа, най-вече по ДОПК. Тръгнали пролетарии на капиталист акъл да дават. Айде, още малко остана и в метрото да се прибирате по апартаментите, че понеделникът май ви е най-тегавият ден от седмицата. Както казах, яко сте неграмотни, ама то за бачкер много не се и иска. "ЖивотЪТ ти е тотален провал." Чак тотален не е, ами умерен и в допустими граници. За разлика от вашия пролетарски/чиновнически, дето още навремето Тодор Колев го иронизираше с "от - до, от-до". Ако не друго, поне да ви налея малко култура на новото поколение заплатаджии с въпросната сцена - https://youtu.be/5jaSBW40454

Понеже напъните ти за остроумие не дават резултат, по-добре да ме беше иронизирал с "фалстарт", бе. Много сте зле, ей, ама то човек на заплата и със шеф на главата има си хас да е друго...

явно, си от скоро придошлите... от 30 години, даже май са и 35 ... се возя на градски транспорт в София, та в момента е на много по - добро ниво от това което беше. Не казвам че е перфектен, но определено е по добре... Аз съм чакал с часове, по спирки, без заслони и пейки, на студ, на пек, на дъжд... И като дойде икаруса, първо не можеш да се качиш, щото му се спукала въздушната възлвница и той полегнал на ляво... е няма качване (особено дете като мен тогава). Тамън се издърпям някакси или добри хора ме побутнат, та отивам на хармониката, а там дъжд, сняг, каквото времето на вън. И през зимата няма отполение и стържеш стъклата, нарисувани с цветенца от леда, за да видиш на коя спирка си ... А лятото климатик няма, ама и прозорците не се отваряха и ни беше едно хубавоо, тогава ходиш на хармониката та да влиза някакъв въздух. Това всичкото ако успееш да се качиш, редовно си пътувах с раницата на вън, затисната от вратите, щото просто нямаше място за нея ... Ех спомени.... А сега закъснял автобуса с 5 минути, и ооо ЦМГ са гола вода....

Досегашният опит показва, че когато кажат ДВЕ години това означава ШЕСТ години ! Вчера, минах с кола през София - не бях няколко седмици в България. Усещането е ужасяващо и кошмарно ! Всички булеварди и улици, които бате ви Бойко и Фандъчкова преасфалтираха и ремонтираха, за които гръмко се говори и се похарчиха няколко милярда са напукани и като след 30-40 годишна експлоатация ! Погледнете на какво прилича цариградското шосе от началото до края ! Все едно караш по влакови траверси... Погледнете коловозите пред френската гиманзия ! Да не говорим за изкъртения асфалт по асфалтирания преди 2-3 години бул. Вазов ! Влизането в София с кола от "Европата" (Калотина) - този булевард е в дупки кръпки, без никаква маркировка изкъртен като голяма улица в Столипиново (цигански квартал на Пловдив) ! Кварталните улички дори в богаташките квартали на София - Лозенец, Ив.Вазов, Стрелбище и т.н. са като най-затънтените улички от дълбоко провинциален град от соца !

Кметът каза, че затварянето е за две години и половина, ама ще се постараят да го пуснат за две. Това е при първата копка на "Окръжна Болница". От други (абсолютно сигурни) източници знам, че проектът за временна организация в същия район е за ТРИ години и половина ... и това е постижимо при благоприятно стечение на обстоятелствата. Въпросът е защо кметът лъже?

Ама пък я се разходи около София, да видиш какви дворци си построиха със заграбеното. Някои даже си имат и по една виличка на малдивите и в тайланд. Да не казвам имена, те си знаят кои са.

Първо да уточня-живея на ул.Гео Милев,би трябвало да съм щастлив,че ще имам метро под носа.Но не съм!И не е,заради задръстването,шума,праха и т.н.А защото това е най-безмисленият лъч на метрото,който свършва в нищото-на локалното на Цариградско,дори не достига Окръжна болница.Питам аз,за какво ми е метро,с което да "слизам до града"!?!Не мога да отида до Младост,няма връзка с метрото на пазара в Младост ,къде е връзката-как да стигна до летището,примерно!?Като се кача на метрото и се прекача поне веднъж и мина по околовръстното ли!?А живея толкова близо до летището,че копърките не искат да ме вземат-близко им било!Пълна недомислица!

За сметка на това, имаме два лъча до МОЛове - онзи грузински Парадайз и онзи селския на околомръсното. Някой ак може да сподели какви са критериите за тези решения? Голяма гъстота на живущите или нещо друго? Тук отдавна построиха метростанция на 5 минути пеша и ако съм се качили и десетина пъти на това метро, пак добре. Връзката с другите линии между Орлов мост и СУ е такава тъпотия, че не спестявам никакво време, сравнено с колата. Единственият недостатък на колата е в платените за паркиране зони, обаче все по-рядко ходя в тях. Май, тва тъпо метро е нарпавено да обслужва основно държавната администрация - калинките да ходят да убиват време и да генерират напечатана хартия по учрежденията.

Ами пишете им да направят една линия специално за Вас : Гео Милев - Окръжна болница - пазарчето на Младост - летище София.

Ми, доста по-разумна е идеята му от линиите до двата МОЛа. Я, кажи там каква е гъстотата на населението, хеле пък при този с гръцката Икеа - ха, ха, ха. Само заради тази линия, всички от кликата на Фандъчката са за панделата.

Е определено е глупаво метрото просто да свърша глухо, вместо да се съедини с другата линия, при условие, че е доста близо

До всички дестинации се стига с прекачване, както е в множество градове в метрото. Не можеш да очакваш с една линия да стигаш навсякъде. До мола на Цариградско има много бизнес сгради, където работят хора.

Така, де, ама от прекачване да прекачване има разлика. Едно е да се прекачваш между линии на различна дълбочина, т.е. само с ескалатори, или такива които се припокриват, друго е тая тъпотия между Орлов мост и СУ. Метрото е за определен контингент и дотам. Като е толкова хубаво, я кажи отгоре по паралелните булеварди що пак е фрашкано с коли? От Черковна до Белите брези с кола ми е по-бързо и по-удобно, отколкото с метро, хем няма прекачване.

Явно не ки запознат с обстановката.Като слезеш в локалното на Цариградско,не отиваш в Мола!Доста трябва да повървиш до там и до бизнес сградите!

Щом не ви изнася маршрута - не го ползвайте метрото. Така или иначе пак ще спечелите от намаления автомобилен трафик в района, не го ли осъзнавате? И да, и на мен ми беше странен тоя маршрут, наистина трябваше да направят връзка с Линия 1 при пазарчето в Младост. Почти съм сигурен че подобен проект има и ще го видим в бъдеще. Т.е. дано да е заложено продължение с още една спирка ...

Тва за намаления автомобилен трафик е цяла наука и много сериозни математически модели. Резултатите са много по-различни от очакваните на пръв поглед. Моите автомобилини маршрути са масово дублирани от метролинии и пак са си същите навалици, каквито винаги са били. Ако кажеш, че без метрото задръстванията щяха да са двойни, ще ми е ясно, че си с хуманитарно образование.

Хаха. Математическия модел обясни ли ви че в същото време (след откриването на метролиниите) са нараснали както населението на София (и то много), така и доста търговски трафик, който преди го е нямало - доставки, куриери и т.н., които не могат да използват метрото, нали? Между другото може да си прост с произволно образование - ако смятате че то гарантира интелект значи със сигурност сте учили в ТУ/МЕИ. :)

То какво друго образование има в България освен ТУ и МУ, бе?! Юристчета, меринджейчета и графомани- ха, ха, ха. Водещи в разработването на тези контраинтуитивни модели са американците, щото не само в Калифорния имат проблеми с гъчканака. Изводите им обаче са общовалидни. Ако ще цяла България да се изсипе тук, задръстванията няма да станат тройно по-големи, тъпчо. Иначе, да - в математическите модели се залагат много повече фактори от едното нарастване на населението и тези ти страшни куриери, пък накрая матлабът и пайтънът като изплюят резултатите, влиянието на тези параметри се оказват с малка тежест. Лангъркай си се с метрото, щом това ти е нивото... на офисен планктон.

Ей все недоволни в тази държава - направиш му метро - недоволен, не му направиш метро - недоволен, не му направиш метро да спира пред входа му - недоволен, направиш му метро пред входа - недоволен! Хайде дайте идея по какъв начин ще станете доволен за да може света да се "завърти" около вас!?

Лошо няма. Само малко начесто ми се виждат тези метростанции - " Лот 2 - участък ул. Шипка - кв. Гео Милев - ж.к. Слатина - Зала Арена армеец/ Техпарк София - бул. Цариградско шосе с дължина 6 км и 6 метростанции." "Общата дължина на Линия 3 на метрото в София е предвидена 21 км с 21 метростанции. " "На всеки километър" продобива нов смисъл :-) Предполагам, строеж на станция е бая скъпичко

Тва е едно на ръка. Другото е, че с това често спиране, влакът не може да се засили даже. Накрая, ще стане като с другите линии, ако се наложи прекачване между тях - с кола разстоянието се взима за същото време.

Стандартът е спирките на метрото да са средно на 15 минути пиша в средно темпо. Това е около 1 километър. Даже в Ню Йорк са на по 800 метро средно.

Баш пък нюйоркското метро изобщо не е за пример. Стандартът е много по-сложен и се основава на гъстотата на населението по трасето.

Иванчо, не ти ли стана ясно че Start с теснопрофилираното си образование (или по-скоро образУвание) не може да види голямата картина и затова сутрин мрази себе си, а следобед - всички останали? :)

Ей, глупак с хуманитарно образование, голямата картина накрая все става малка. Привидно напълно различни явления се свеждат до едни и същи предавателни функции накрая. Та, ква е твоята голяма картина, довела ни до това София да стане кочина (с метро)? Голямата европейска картина - огромни гета, а между тях предвижването само в конвои с тежковъоръжена охрана, както са примерно Индия, почти цяла Африка и голяма част от Латинска Америка. Подозирам, че като виден представител на постиндустриалното общество си "зает" в сферата на услугите или в публичния сектор.

Start, пийни една вода да се успокоиш!

Как една вода, бе?! Над литър изпих, че бях на фитнес долу. Представи си - в "работно време".

По последни данни на КНСБ, днес само за храна и нормално хранене за член от едно семейство са необходими 1700 лева. Масовите заплати в България са 1000-1500 лева. Пак по данни на КНСБ 500 000 българи работят за минималната заплата(933лв от 01.01.2024г). Заплата на строителен инженер в София(не някъде в провинцията) - 1600-2000лв. Заплата на IT-специалист в София - 2500-3000лв. Всичко останало е лъжа и измама - тези приказки под шипковия храст за космическите заплати на IT-специалистите в днешна колониална България са пълна глупост. Среден наем в София - 800-900лв/месец Средни цени на жилищата в София: - Гараж 10-12 кв.м. - 30-50 хил. евро - Едностаен апартамент(гарсониера/боксониера) -80-100 хил. евро - Двустаен - 200 000 евро - Тристаен - 300 000 евро - Четиристаен, нормален за едно семейство и отглеждане на 2 деца - 400 000 евро Честито - мисията невъзможнa(Mission Impossible)! Цени на хранителните стоки в днешна колониална, окупирана България - 5 пъти по-високи от средните цени на храните в Германия, Франция, Великобритания, Италия или другаде в ЕС. При размер на доходите в България - 5 пъти по-ниски от размера на доходите в Западна Европа и Евросъюза. За справка: минималната заплата в Германия - 1900 евро. Минимална заплата в окупирана мутренска България - 450 евро(933 лева). Това днешното в колониална България въобще не е никакъв капитализъм - това е олигархично-грабителски мутрокапитализъм. Пазар на труда - няма. Свободен пазар, пазарна икономика и какъвто и да е пазар също няма - има мутро-олигархични картели, монополи, тайни договорки и жестока спекула при абсолютно всички възможни стоки и услуги Българският прост и мега лаком мутро-капиталист тип чорбаджия-изедник, знае само едно - да експлоатира и ограбва жестоко своите почти безплатни роби наречени наемни работници, и да надува до Космоса цените на всички стоки и услуги. Така се забогатява днес в американска колониална България - мизерни, почти.нулеви разходи за труд и работни заплати и безумно високи спекулативни цени на всички видове стоки и услуги. Честито на българските роби! Честита им демокрация и "сполука"!

Ако бяха такива заплатите, нямаше да има кой да купува апартаментите по 150-200к евро...

Краткия извод. Лъжат за заплатите. От цените на жилишата ще се ориентираш. На всеки 3 почивни дни България се изпразва. Това да не се прави с въшки.

За заплатите: В армията и полицията започват от 3000, масовата е към 4000, като разбира се "ценните кадри" взимат и нагоре. ИТ - къде си видял такъв 2,5-3К ? Повечето на 8к се мусят и напускат.

Колко си неадекватен... Основната заплата в полицията от няколко месеца я вдигнаха на 1580 кинта и то за тези с висше. Ако си мислиш, че още толкова са им ДМСтата... ИТ секторът е много обширен и 8 хилки са от синиър нагоре и то не навсякъде. Пък колко народ вече го съкратиха или виси на косъм от съкращения да казвам, ли?

Wonderful Shiiit, и какво общо има неверния ти пост с темата за метрото? Отделно, да ти кажа, аз съм ИТ, и дори не съм "старши". Взимам 12 000 лева заплата, и не съм само аз, повярвай ми. Само отиди в някоя кръчма в София и се заслушай какви са темите - 80% от посетителите са младежи от ИТ сектора, които още нямат сериозни разходи като деца и т.н.

Какво IT си ти, бе?! Сглобавач на фреймуърци и вредител с майкросървизи, предвид колко си скаран с математиката. Ама давай го по-предпазливо, че идват китайците и не само броудкомските жълтури във VMWare. Там Диана и компания вече изгоряха, а планктонът от декември насам гризе нокти от нерви - пръсти не им останаха. Когото не съкратят, чакат го съвсем други условия, т.е. като в китайска фирма. Ще се заслушвам по кръчмарски разговори на заблудени момченца, а няма да гледам какъв дял от офисните площи в Пало Алто разпродават. Успокоявайте се, че това не е проблем, щото ще работите от къщи...

Start, явно работи за някой като 99 :) С хуманитарно образование :) Хаха, явно ти е бръкнал в по-долно разположения отвор на храносмилателната система. Карай го по-спокойно , щото както казват шопите - "че добиеш инфаркт"

СОЛ съм отдавна, т.е. разбирай нетрудови доходи. Вие работете, за мен има кой/какво да работи. Инфаркт от какво се предизвиква, баш шопите ще знаят.

СОЛ сигурно е Stupid over Limit ... :)

Много остроумно, че и на (смотан) английски - виж hyphenation rules. Не, бе, СОЛ е NaCl в тесен смисъл и съединение на метал с неметал, в широк смисъл. С това ти остроумие, сигурно си fun at parties.

А бе да попитам гербавите, нали организирахте всенародни протести срещу избирането на Пеевски за шеф на ДАНС. Къде сте сега ? Може би в Конституционния съд ?

няма столица в европа, която да разполага с три или четири лентови автопътища, с широки локални улици, кръгови и "детелини", които правят придвижването в пет милионни градове леко и спокойно. тук тесни пътища, през 200 метра светофар, през 50 метра пешеходна пътека и безкрайни ремонти. крадци.

Ей ! Друго си беше по БАЙ ТОШОВО време. Само трамваи ,тролеи и автобуси ЧАВДАР. Сега дупки, тунели,задръствания. Съсипаха я тая държава начи ! :-D :-D :-D

ами така си е и като сложиш масово използваните изпърдени дизели на по 20 години които карат бългерианите си е точно такава картината.

След като медиите на Пеевски направиха Борисов премиер за цели 14 години, защо пък самият Пеевски да не може да е поне 4 ?

Две години и половина... Прочетете пак и осмислете - ДВЕ ГОДИНИ И ПОЛОВИНА , за 3 метростанции с дължина на трасето не повече от 4-5 км.....

Значи ако не е за 2 - 3 месеца да не го почват изобщо? Бахти хейтърите сте... Ако зависеше от вас още щяхме да висим по дърветата ...

Те само копачката ще сглабят 8 месеца и още толкоз ако я разглабят после.... и за копането остава около година . Бавно става не е кат да си прекопайш градинката на село :-D Няма как да стане без известни неудобства. В цял свят е така. Мрънкачи !

не се налапаха тези крадци. в цяла европа не съм виждал такива тотални затваряния и то за по няколко години. да могат да налапат парите, да си изберат "подизпълнители", те - други и накрая си оставаме само със затварянията.

А ходил ли си по цяла Европа?

не, като теб си стоя на село.

Ходили сме и то на доста места. В Прага например, за една година изградиха напълно пет метростанции. От февруари 2015 до февруари 2016.

sdss dddd - нали правиш разлика между метротунел и метростанция?

Честито на живущите по обходния маршрут! Ще бъдат едни приятни 5 години на скандали, шум, невъзможно паркиране и стрес! Но, така е "у градо"!

Дори и да е така, няма да е 5 години. Или не, чакай, предлагаш нищо да не се строи в София, за да е комфортно на шепа хора за едно кратко време, което ще мине без да усетим?

За да се започне това строителсто, всичко е подготвено от предишната администрация на общината. Сегашните трябва да поемат и да довършат нещата. Много е цинично да си приписваш всички заслуги и да плюеш по предишните без никакви доказателства.

"... и улици в "Гео Милев" и "Слатина"." Нещо не ми е ясно, нали Гео Милев е в Слатина?

Ама точно така. А пък Дружба е в Младост.

Район "Слатина" включва: ж.к. Христо Ботев ж.к. Христо Смирненски ж.к. Гео Милев ж.к. Яворов (частично) кв. Редута Какво е "квартал Слатина" ?

ж.к. Хр.Смирненски е бившия квартал Слатина. Но това го знаят месните, не и навлеците.

Джон, този въпрос може да го зададе само човек който отскоро живее в София. :) Гео Милев си е Гео Милев. Слатина (не административния район, а това на което кореняк софиянци му викат Слатина) включва Гео Милев и Редута, част от Смирненски, и самия квартал Слатина (грубо района около ПЖИ), но не Христо Ботев и Яворов. Или, казано иначе, кварталите между ЦШ, Ситняково, Боян магесник/Слатинска и това което опира в Дружба-1.

Родата ми е от село Слатина. То не съществува. Заличено е. Няма следи от него. Няма останки от него. Това до ПЖИ са къщи, построени късно, не са от селото. Селото е до реката (училището, сега читалище). Слатинци са изселени по други жилищни комплекси. В ж к Христо Смирненски няма слатинци. Вижте си личните карти. От уважение към слатинци не наричайте жк Христо Смирненски “Слатини”.

Родата ти може да е Бела Слатина, врачанско, но не и от Слатина - София. Има остатъци от селото, ама не знаеш къде да ги търсиш. Потърси картата на София от 1938, и ще се ориентираш (ако можеш)

Няма остатъци от село Слатина. Това са фактите. Слатинци са изселени до един. Това пак са факти! В ж.к. Христо Смирненски не живеят слатинци. Къщата на най-големия род - Владови, се намира срещу днешната баничарница Никай. Няма останали къщи от селото. Това, което виждаш, е строено след 1944, то не е слатинско.

Христосмирненци са хора, докарани на мястото на слатинци след 1944. Те си нямат ни най-малка представа за историята, киултурата, бита, традиите на слатинци. Отиви във всеки един блок в Христо Смирненски и ще видиш, че тези не са от там. Слатинци са стари земеделски родове, с много земи - от летището почти до Борисова градина. Богати са, комунистите са ги наричали "кулаци". Вероятно са били едни от най-богатите селяни в страната. За тях са работили ратаи. Сега разбра ли какво се иска от теб? Не наричай Христо Смирненски "Слатина", не наричай христосмирненци "слатинци".

Кво реват сега тия? Малко неудобство и после завинаги голямата благина - метрото. Като строиха до нас метрото - не ревахме, нищо че е доста по-ключово и голямо кръстовище дори и от ГеоМилев/Ситняково

Положението е кошмарно. Временната организация е правена от хора, които или не управляват автомобил, или са правили "проекта" по карта, без никога да са стъпвали в квартала. Всеки местен би дал поне по 3 по-адекватни варианта за обходни маршрути. А новите режими на светофарите допълнително утежняват нещата. Идвайки по Коперник в посока към Редута, на кръстовището с Гео Милев вече има две секции на светофара, които светят по различно време. Поради тази причина дясната лента (която беше за направо и надясно) вече е само за надясно, а лявата (която беше за наляво). И така, когато си в лявата лента и искаш да продължиш направо, се оказва, че си очи в очи с тези, идващи отгоре, за които съответната лента е за ляв завой, трябва да си проправяш път срещу тях, както и да се буташ с онези от дясната лента, които по навик продължават напред ... Създават се конфликтни ситуации, а една катастрофа в това кръстовище ще направи задръстване от Подуене до Плиска.

... а лявата (която беше за наляво)., вече е за направо ...

Разбрахме бе, мой човек - айде споко, после ще се возиш на най-удобния транспорт, а кирливия ти блок ще поскъпне поне с 30%. Трай сега и внимавай на кръстовището!

Ти вярваш ли, че човек, който има възможност, ще си причини това 5-6 годишно страдание, задади някакви евентуални 30%? От 3 години не живея в Гео Милев, след два месеца сменям работата и няма изобщо да ми се налага да минавам по тези места. Вярвам, че всеки, който може да го направи, би сторил същото. Но създаването на постоянен риск от ПТП по и без това натовареното кръстовище, е проблем, който ще къса нервите на останалите още дълги години.

-> 666 Аз живея до х-л Хемус. ТЪрпяхме няколко години метрото, ПТП-тата не се увеличиха, дори напротив. Сега е перфектно. За цените на жилищата даже няма да те почвам, 30% е нищо ...

Кръстовището на Хемус е огромно в сравнение с това на Гео Милев и Николай Коперник!

Лошо. Сички Ше Омрем !

е как така се строи метро без Фандъкова? Абсурд.

Нали имаха машина да копаят под земята?

Уж под земята, ама не съвсем.

А метростанциите как ще ги построиш с тунелна машина бе? Или викаш ще излиза като пингвин на повърхността и после пак ще се гмурка?