За 9 месеца: 383 загинали на пътя, от тях - 1,6% в катастрофи, причинени от пияни и дрогирани
От януари до края на юни тази година са наложени общо 8568 наказания на нетрезви шофьори
Обратно в новинатаКоментари - За 9 месеца: 383 загинали на пътя, от тях - 1,6% в катастрофи, причинени от пияни и дрогирани | Днес.dir.bg
Коментари
Единственото нещо, което може да спре това безумие са неотменими санкции. Не толкова размера, колкото примерно 1 месец обществено полезен труд. Ама няма пол, обществено положение.. хванат ли те - копаш градинки, канавки.. Ако е много тежко престъплението - конфискация на колата, без оглед на кой е собственост. Лизингарите да си търсят парите от шофьора. Ако не могат - да се застраховат допълнително.
Че каква работа имат пишоодците на шосето? То си пише - автомобил по пешеходни тротоари не ходи. Освен това е крайно време да отпадне правилника за движение - не може скъп автомобил да чака евтин. Дрисльото ако няма пари да свестен автомобил поне да престане да се пречка
Аз лично съм на мнение, че не алкохола убива, а безразсъдното и нагло поведение на пътя.
Разбира се - основното положение следва да се установи, че виновен е винаги по-евтиният автомобил.
Също както и Гео политиката дава сериозно отражение на психиката на много хора. Не говоря разбира се за тези които имат способността да се нагласят къмм всяка власт без да проявяват скрупули а за нормалните чувстващи хора. Животинска работа, повече към животните отколкото към човеците.
И е крайно време да се обясни на колоездачите, че на пешеходна пътека велосипеда се БУТА! А не се кара на педал.
Също така и тежката обремененост на народонаселението от комунистическия терор, които направи доста хора по ниски от тревата и по долни от змията.
Аз бих заложил на по-лекия. При положение, че чисто физически по-тежкия спира по-бавно, по-бавно се движи, значи по-лекия може повече да контролира ситуацията, значи виновен е по-лекия.
Става въпрос за няколкостотин, а гледайте тук кво става - 7 хиляди българи умират годишно, заради лекарски грешки, а увредените и осъкатените с в пъти повече. Това си е жива касапница, геноцид. https://www.puls.bg/novini-i-sbitiia-c-2/7000-patsienta-godishno-umirat-zaradi-lekarska-greshka-n-3724
На всички, от които зависи да не се дават книжки на неспособни шофьори, на всички прибиращи подкупи по улици и магистрали, хващайки нарушители и всички навързани по веригата им пожелавам... Всички НЕГОДНИ, които са пуснали - тях и семействата им да срещнат с колите си! На всички съдии имагистрати, затворили си очите и дали неадекватни решения на дела, им пожелавам -да им се върне стократно нещастието, което са причинили на мнооого хора.
Тази бройка с пияните и дрогираните е малка , не адекватни и агресивни са много повече. Ако е така значи че голяма част от водачите са психично болни ,това си личи най вече на магистралите , две колони в двете ленти пълни с десетки автомобили напред а той ти се лепва за бронята и иска да се махнат всички напред свети, свири пуска мигачи .Такъв или е тежко дрогиран или ако не е дрогиран е психично болен и не трябва да кара .
Е че добре, ако погледнем смъртните случаи от последните 20-30 години тази година може да се окаже, че има най-малко. Стигали сме от до 900 на година.
И като добавим е тези които въобще не са получили адекватно лечение, цифрата ще мине 20 000.
1.6 % са 5 човека от 400 жертви. Ако четеш Дир редовно, оставаш с впечетлението, че всичките произшествия в България са дело на наркомани. Там се хвърлят и най-много средства. Трезви джигити, недомислена инфраструктура и рушащи се пътища не съществуват ;)
За първите 9 месеца от януари до юни ... това не са 9 месеца 1,6% от 383 е около 6 човека, излиза, че пияните и дрогираните са някаква несъществена част от причинителите на смърт. С това не мога да се съглася че е обективна статистика. Искам да видя и крайното число на загиналите през тази година. Статистиката показва, че всяка година броя на жертвите спада, сега са наполовина по-малко от тези в периода 2008-2010 когато имахме около 1200 загинали на година. Важно е да се види точната бройка защото ако гледаме вестителите на апокалипсиса - БТВ и Нова, нещата са страшни. Така ли е реално, без разбира се да омаловажавам проблема, защото зад сухата статистика стоят реални човешки съдби?
Топ 3 причини за смърт по пътищата във ВСЯКА държава: 1. Забранено изпреварване в насрещно 2. Неспазване на пешеход знак 3. Превишена скорост На МВР и мисирките, години на ред им отърва да ни надуват главите за наркотиците и алкохола. Само ще кажа, че машината за полевите тестовете е 4000 долара и всеки един от тях е по 40 долара парчето. Държавата закупува и прилага десетки хиляди тестовете годишно. Някой прибира комисиона, друг рушвет и отчита работа. Трети го облъчват със статистика за пояни и дрогирани ;)
Хващам племеника редовно да кара няколко часа след като е пушил. До сега няма ПТП. Не мога да му кажа нищо - майка му блъсна колата вече три път трезва.
Хаосът с пияните шофьори е пълен. Като погледнеш статистиката, която публикува НСИ - в една таблица няма пияни, в друга са 20.
Кокаинът дава смелост на водача, а кокаин във гумите ги превръща във агресивни семи сликове готови за атака на завои no fear style. Не сте живяли докато не сте опитали. Най голямата причина за катастрофите в БГ е че всички карат много бавно.
1.6% от 383 = 6. Т.е алкохола и наркотиците са ПОСЛЕДНА прчина за катастрофите Те това показват числата. ----------- Основена причина за катастрофите не е даже превишена скорост (там процена е също нищожен) Основна прична е лоша видимост, т.е. водача не вижда потенциалния проблем. И трябва да се работи в тази посока. 1) фаровете (маса идиоти карат с модифицирани такива и тех им е гот, но пречат на останалите). 2) никак не биха навредили усилени лампи на мигачите 3) хубаво осветление на проблемните кръстовища и пешеходните пътеки. 4) да се следят велосипедистите да носят жилетки нощем (поне) и пешеходци там където няма тротоари също нощем да носят жилетки.
Докато висшестоящите, викат гръмко, че само виновни са водачи, за последствията от тежките катастрофи, а лъкеите се съгласяват, така ще е. Лошите пътища и липсата на обезопасяване са, виновни за да са такива последиците. Хората грешат и в другите страни, с многопо тежък трафик, но последствията не са толкова драматични като при нас!!!
Освен изброените, за което съм частично съгласен, основна причина е и манталитета на матриала.
Само 1,5% от водачи под въздейсвието на алкохол и дрога... С други думи 98,5% са причинени от водачи, които не са били под въздейсхтвието на алкохол и дрога.
Добре бе, не споря, че пътищата са ужасни, съгласен съм с това, ама как по тези пътища минават на ден по хиляди коли, а се претрепват по един двама дневно? И като са лоши защо не се кара по тях бавно и внимателно? Пеша по потрошени или заледени тротоари внимаваш къде стъпваш нали?
Основен фактор е простотията и самоувереността на водачите. Прибавяме лоша подготовка и лоша преценка на пътните условия и надценяване на "майсторлък", отвличане на вниманието и рано или късно на някои им свършва късметът и убиват себе си и/или други.
Айде дявола започна да чете евангелието. Това са глупости и нищо не означават освен простичкото: по-голямата част от шофьорите не си позволяват да се качват пили зад волана.
е тази. И то доста манипулативна. Нека да я представя правилно - за последните 9 месеца има 3 обърнати автобуса с общ брой на жертвите от около 80 човека за кето са виновни само 3ма заспали водачи. Я си представете колко бусове и маршрутки са се обърнали и пак виновния е един за много мъртви. Т.е. приписват се много загинали на един недрогиран шофьор и много по-малко загинали на един дрогиран.
Когато си местен феодал с чадър от подходящите органи, к`во ти пука как ще караш?! Пиян, друсан, под зъболекарска упойка, няма значение. Да го духат бедните, както каза Кокорчо от парламентарната трибуна !
От 383 загинили само 6ма са в следствие на пияни и дрогирани! Ами явно проблемът не е там!
Абсолютно вярно! Плюс фактора "Мога всичко и знам всичко" и резултатите са налице. Накъдето и да погледнете.
Жертвите са си жертви. Плюс това има и случаи на дрогирани или пияни, когато умират повече от 4 души. Т.е. по твоята логика на пиян или дрогиран се преписват повече жертви. Както и да се гледа, числата не лъжат-1,6%. Основната причина е ниската култура на българина на пътя, не алкохол или дрога. Заблуждението води до грешни изводи.
Толкова е и процентът на пияните или дрогирани шофьори, причинили смърт. Пише го в статията.
Всеки живот е ценен и загубата му е драма за близките. Но всъщност цифрата е много по-ниска от други години.
Защо така мислиш? Искаш да кажеш че матряла е невероятно съзнатаелен и само 1% карат пили? Но тогава излиза че те си катастрофират точно колкото и НЕ пилите. Или по-веряотно е че 10% карат пили, но ПОНЕЖЕ са пили карат по-внимателно и по-рядко катастрофират?
От статистиката, аз лично, разбрах, че 98.4% от българите са неадекватни нагли неможачи, дори трезвени.
Тя статистиката е такава от над 20 години. От над 20 години виреят катаджийските мантри, че алкохолът и скоростта убивали. Същевременно над 20 години статистиката е такава -- жертвите в ПТП поради алкохол и превишена скорост представляват около 2% от всички жертви, като около 50% от жертвите са в ПТП поради НЕСЪОБРАЗЕНА скорост в рамките на ограничението. Та от КАТ ако се бяха погрижили да понаучат населението да съобразява скоростта, щеше да има далеч по-голяма файда. Освен това, пак според статистиката най-малко са жертвите по магистралните участъци. Та ако вместо да хвърлят луди пари в КАТ бяха направили повече магистрали, жертвите щяха да са значително по-малко.