За 9 месеца: 383 загинали на пътя, от тях - 1,6% в катастрофи, причинени от пияни и дрогирани
От януари до края на юни тази година са наложени общо 8568 наказания на нетрезви шофьори
Обратно в новинатаКоментари - За 9 месеца: 383 загинали на пътя, от тях - 1,6% в катастрофи, причинени от пияни и дрогирани | Днес.dir.bg
Коментари
от 383 загинали в катастрофи, 7 са загинали от пияни или дрогирани а останалите 376 са убити от трезни водачи ??? ми то излиза, че трябва задължително да удариш две- три ракии преди да седнеш зад волана!1
От статистиката, аз лично, разбрах, че 98.4% от българите са неадекватни нагли неможачи, дори трезвени.
Всеки живот е ценен и загубата му е драма за близките. Но всъщност цифрата е много по-ниска от други години.
От 383 загинили само 6ма са в следствие на пияни и дрогирани! Ами явно проблемът не е там!
Когато си местен феодал с чадър от подходящите органи, к`во ти пука как ще караш?! Пиян, друсан, под зъболекарска упойка, няма значение. Да го духат бедните, както каза Кокорчо от парламентарната трибуна !
е тази. И то доста манипулативна. Нека да я представя правилно - за последните 9 месеца има 3 обърнати автобуса с общ брой на жертвите от около 80 човека за кето са виновни само 3ма заспали водачи. Я си представете колко бусове и маршрутки са се обърнали и пак виновния е един за много мъртви. Т.е. приписват се много загинали на един недрогиран шофьор и много по-малко загинали на един дрогиран.
Жертвите са си жертви. Плюс това има и случаи на дрогирани или пияни, когато умират повече от 4 души. Т.е. по твоята логика на пиян или дрогиран се преписват повече жертви. Както и да се гледа, числата не лъжат-1,6%. Основната причина е ниската култура на българина на пътя, не алкохол или дрога. Заблуждението води до грешни изводи.
Тя статистиката е такава от над 20 години. От над 20 години виреят катаджийските мантри, че алкохолът и скоростта убивали. Същевременно над 20 години статистиката е такава -- жертвите в ПТП поради алкохол и превишена скорост представляват около 2% от всички жертви, като около 50% от жертвите са в ПТП поради НЕСЪОБРАЗЕНА скорост в рамките на ограничението. Та от КАТ ако се бяха погрижили да понаучат населението да съобразява скоростта, щеше да има далеч по-голяма файда. Освен това, пак според статистиката най-малко са жертвите по магистралните участъци. Та ако вместо да хвърлят луди пари в КАТ бяха направили повече магистрали, жертвите щяха да са значително по-малко.
Тоест мнозинството в БГ просто не може да кара
Само 1,5% от водачи под въздейсвието на алкохол и дрога... С други думи 98,5% са причинени от водачи, които не са били под въздейсхтвието на алкохол и дрога.
Докато висшестоящите, викат гръмко, че само виновни са водачи, за последствията от тежките катастрофи, а лъкеите се съгласяват, така ще е. Лошите пътища и липсата на обезопасяване са, виновни за да са такива последиците. Хората грешат и в другите страни, с многопо тежък трафик, но последствията не са толкова драматични като при нас!!!
1.6% от 383 = 6. Т.е алкохола и наркотиците са ПОСЛЕДНА прчина за катастрофите Те това показват числата. ----------- Основена причина за катастрофите не е даже превишена скорост (там процена е също нищожен) Основна прична е лоша видимост, т.е. водача не вижда потенциалния проблем. И трябва да се работи в тази посока. 1) фаровете (маса идиоти карат с модифицирани такива и тех им е гот, но пречат на останалите). 2) никак не биха навредили усилени лампи на мигачите 3) хубаво осветление на проблемните кръстовища и пешеходните пътеки. 4) да се следят велосипедистите да носят жилетки нощем (поне) и пешеходци там където няма тротоари също нощем да носят жилетки.
Освен изброените, за което съм частично съгласен, основна причина е и манталитета на матриала.
Айде дявола започна да чете евангелието. Това са глупости и нищо не означават освен простичкото: по-голямата част от шофьорите не си позволяват да се качват пили зад волана.
Кокаинът дава смелост на водача, а кокаин във гумите ги превръща във агресивни семи сликове готови за атака на завои no fear style. Не сте живяли докато не сте опитали. Най голямата причина за катастрофите в БГ е че всички карат много бавно.
Хаосът с пияните шофьори е пълен. Като погледнеш статистиката, която публикува НСИ - в една таблица няма пияни, в друга са 20.
Изводът е че българинът е неадекватен дори когато не е пил и не е дрогиран .
Хващам племеника редовно да кара няколко часа след като е пушил. До сега няма ПТП. Не мога да му кажа нищо - майка му блъсна колата вече три път трезва.
За първите 9 месеца от януари до юни ... това не са 9 месеца 1,6% от 383 е около 6 човека, излиза, че пияните и дрогираните са някаква несъществена част от причинителите на смърт. С това не мога да се съглася че е обективна статистика. Искам да видя и крайното число на загиналите през тази година. Статистиката показва, че всяка година броя на жертвите спада, сега са наполовина по-малко от тези в периода 2008-2010 когато имахме около 1200 загинали на година. Важно е да се види точната бройка защото ако гледаме вестителите на апокалипсиса - БТВ и Нова, нещата са страшни. Така ли е реално, без разбира се да омаловажавам проблема, защото зад сухата статистика стоят реални човешки съдби?
Топ 3 причини за смърт по пътищата във ВСЯКА държава: 1. Забранено изпреварване в насрещно 2. Неспазване на пешеход знак 3. Превишена скорост На МВР и мисирките, години на ред им отърва да ни надуват главите за наркотиците и алкохола. Само ще кажа, че машината за полевите тестовете е 4000 долара и всеки един от тях е по 40 долара парчето. Държавата закупува и прилага десетки хиляди тестовете годишно. Някой прибира комисиона, друг рушвет и отчита работа. Трети го облъчват със статистика за пояни и дрогирани ;)
1.6 % са 5 човека от 400 жертви. Ако четеш Дир редовно, оставаш с впечетлението, че всичките произшествия в България са дело на наркомани. Там се хвърлят и най-много средства. Трезви джигити, недомислена инфраструктура и рушащи се пътища не съществуват ;)
Е че добре, ако погледнем смъртните случаи от последните 20-30 години тази година може да се окаже, че има най-малко. Стигали сме от до 900 на година.
Тази бройка с пияните и дрогираните е малка , не адекватни и агресивни са много повече. Ако е така значи че голяма част от водачите са психично болни ,това си личи най вече на магистралите , две колони в двете ленти пълни с десетки автомобили напред а той ти се лепва за бронята и иска да се махнат всички напред свети, свири пуска мигачи .Такъв или е тежко дрогиран или ако не е дрогиран е психично болен и не трябва да кара .
На всички, от които зависи да не се дават книжки на неспособни шофьори, на всички прибиращи подкупи по улици и магистрали, хващайки нарушители и всички навързани по веригата им пожелавам... Всички НЕГОДНИ, които са пуснали - тях и семействата им да срещнат с колите си! На всички съдии имагистрати, затворили си очите и дали неадекватни решения на дела, им пожелавам -да им се върне стократно нещастието, което са причинили на мнооого хора.
Става въпрос за няколкостотин, а гледайте тук кво става - 7 хиляди българи умират годишно, заради лекарски грешки, а увредените и осъкатените с в пъти повече. Това си е жива касапница, геноцид. https://www.puls.bg/novini-i-sbitiia-c-2/7000-patsienta-godishno-umirat-zaradi-lekarska-greshka-n-3724
И е крайно време да се обясни на колоездачите, че на пешеходна пътека велосипеда се БУТА! А не се кара на педал.
Също както и Гео политиката дава сериозно отражение на психиката на много хора. Не говоря разбира се за тези които имат способността да се нагласят къмм всяка власт без да проявяват скрупули а за нормалните чувстващи хора. Животинска работа, повече към животните отколкото към човеците.
Че каква работа имат пишоодците на шосето? То си пише - автомобил по пешеходни тротоари не ходи. Освен това е крайно време да отпадне правилника за движение - не може скъп автомобил да чака евтин. Дрисльото ако няма пари да свестен автомобил поне да престане да се пречка
Единственото нещо, което може да спре това безумие са неотменими санкции. Не толкова размера, колкото примерно 1 месец обществено полезен труд. Ама няма пол, обществено положение.. хванат ли те - копаш градинки, канавки.. Ако е много тежко престъплението - конфискация на колата, без оглед на кой е собственост. Лизингарите да си търсят парите от шофьора. Ако не могат - да се застраховат допълнително.
Разбира се - основното положение следва да се установи, че виновен е винаги по-евтиният автомобил.