Коментари - За 9 месеца: 383 загинали на пътя, от тях - 1,6% в катастрофи, причинени от пияни и дрогирани | dnes.dir.bg
назад

За 9 месеца: 383 загинали на пътя, от тях - 1,6% в катастрофи, причинени от пияни и дрогирани

От януари до края на юни тази година са наложени общо 8568 наказания на нетрезви шофьори

Обратно в новината
| Автор : Радостина Димитрова

Коментари - За 9 месеца: 383 загинали на пътя, от тях - 1,6% в катастрофи, причинени от пияни и дрогирани | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

от 383 загинали в катастрофи, 7 са загинали от пияни или дрогирани а останалите 376 са убити от трезни водачи ??? ми то излиза, че трябва задължително да удариш две- три ракии преди да седнеш зад волана!1

От статистиката, аз лично, разбрах, че 98.4% от българите са неадекватни нагли неможачи, дори трезвени.

Тоя под зъболекарслката упойка може би и за това шофираше със 120 в града?!?

Всеки живот е ценен и загубата му е драма за близките. Но всъщност цифрата е много по-ниска от други години.

От 383 загинили само 6ма са в следствие на пияни и дрогирани! Ами явно проблемът не е там!

Толкова е и процентът на пияните или дрогирани шофьори, причинили смърт. Пише го в статията.

Когато си местен феодал с чадър от подходящите органи, к`во ти пука как ще караш?! Пиян, друсан, под зъболекарска упойка, няма значение. Да го духат бедните, както каза Кокорчо от парламентарната трибуна !

е тази. И то доста манипулативна. Нека да я представя правилно - за последните 9 месеца има 3 обърнати автобуса с общ брой на жертвите от около 80 човека за кето са виновни само 3ма заспали водачи. Я си представете колко бусове и маршрутки са се обърнали и пак виновния е един за много мъртви. Т.е. приписват се много загинали на един недрогиран шофьор и много по-малко загинали на един дрогиран.

Жертвите са си жертви. Плюс това има и случаи на дрогирани или пияни, когато умират повече от 4 души. Т.е. по твоята логика на пиян или дрогиран се преписват повече жертви. Както и да се гледа, числата не лъжат-1,6%. Основната причина е ниската култура на българина на пътя, не алкохол или дрога. Заблуждението води до грешни изводи.

Тя статистиката е такава от над 20 години. От над 20 години виреят катаджийските мантри, че алкохолът и скоростта убивали. Същевременно над 20 години статистиката е такава -- жертвите в ПТП поради алкохол и превишена скорост представляват около 2% от всички жертви, като около 50% от жертвите са в ПТП поради НЕСЪОБРАЗЕНА скорост в рамките на ограничението. Та от КАТ ако се бяха погрижили да понаучат населението да съобразява скоростта, щеше да има далеч по-голяма файда. Освен това, пак според статистиката най-малко са жертвите по магистралните участъци. Та ако вместо да хвърлят луди пари в КАТ бяха направили повече магистрали, жертвите щяха да са значително по-малко.

Тоест мнозинството в БГ просто не може да кара

Или мнозинството е лудо.

Само 1,5% от водачи под въздейсвието на алкохол и дрога... С други думи 98,5% са причинени от водачи, които не са били под въздейсхтвието на алкохол и дрога.

Основен фактор е простотията и самоувереността на водачите. Прибавяме лоша подготовка и лоша преценка на пътните условия и надценяване на "майсторлък", отвличане на вниманието и рано или късно на някои им свършва късметът и убиват себе си и/или други.

Докато висшестоящите, викат гръмко, че само виновни са водачи, за последствията от тежките катастрофи, а лъкеите се съгласяват, така ще е. Лошите пътища и липсата на обезопасяване са, виновни за да са такива последиците. Хората грешат и в другите страни, с многопо тежък трафик, но последствията не са толкова драматични като при нас!!!

Добре бе, не споря, че пътищата са ужасни, съгласен съм с това, ама как по тези пътища минават на ден по хиляди коли, а се претрепват по един двама дневно? И като са лоши защо не се кара по тях бавно и внимателно? Пеша по потрошени или заледени тротоари внимаваш къде стъпваш нали?

1.6% от 383 = 6. Т.е алкохола и наркотиците са ПОСЛЕДНА прчина за катастрофите Те това показват числата. ----------- Основена причина за катастрофите не е даже превишена скорост (там процена е също нищожен) Основна прична е лоша видимост, т.е. водача не вижда потенциалния проблем. И трябва да се работи в тази посока. 1) фаровете (маса идиоти карат с модифицирани такива и тех им е гот, но пречат на останалите). 2) никак не биха навредили усилени лампи на мигачите 3) хубаво осветление на проблемните кръстовища и пешеходните пътеки. 4) да се следят велосипедистите да носят жилетки нощем (поне) и пешеходци там където няма тротоари също нощем да носят жилетки.

Освен изброените, за което съм частично съгласен, основна причина е и манталитета на матриала.

Айде дявола започна да чете евангелието. Това са глупости и нищо не означават освен простичкото: по-голямата част от шофьорите не си позволяват да се качват пили зад волана.

Защо така мислиш? Искаш да кажеш че матряла е невероятно съзнатаелен и само 1% карат пили? Но тогава излиза че те си катастрофират точно колкото и НЕ пилите. Или по-веряотно е че 10% карат пили, но ПОНЕЖЕ са пили карат по-внимателно и по-рядко катастрофират?

Кокаинът дава смелост на водача, а кокаин във гумите ги превръща във агресивни семи сликове готови за атака на завои no fear style. Не сте живяли докато не сте опитали. Най голямата причина за катастрофите в БГ е че всички карат много бавно.

Хаосът с пияните шофьори е пълен. Като погледнеш статистиката, която публикува НСИ - в една таблица няма пияни, в друга са 20.

Изводът е че българинът е неадекватен дори когато не е пил и не е дрогиран .

Абсолютно вярно! Плюс фактора "Мога всичко и знам всичко" и резултатите са налице. Накъдето и да погледнете.

Хващам племеника редовно да кара няколко часа след като е пушил. До сега няма ПТП. Не мога да му кажа нищо - майка му блъсна колата вече три път трезва.

За първите 9 месеца от януари до юни ... това не са 9 месеца 1,6% от 383 е около 6 човека, излиза, че пияните и дрогираните са някаква несъществена част от причинителите на смърт. С това не мога да се съглася че е обективна статистика. Искам да видя и крайното число на загиналите през тази година. Статистиката показва, че всяка година броя на жертвите спада, сега са наполовина по-малко от тези в периода 2008-2010 когато имахме около 1200 загинали на година. Важно е да се види точната бройка защото ако гледаме вестителите на апокалипсиса - БТВ и Нова, нещата са страшни. Така ли е реално, без разбира се да омаловажавам проблема, защото зад сухата статистика стоят реални човешки съдби?

Топ 3 причини за смърт по пътищата във ВСЯКА държава: 1. Забранено изпреварване в насрещно 2. Неспазване на пешеход знак 3. Превишена скорост На МВР и мисирките, години на ред им отърва да ни надуват главите за наркотиците и алкохола. Само ще кажа, че машината за полевите тестовете е 4000 долара и всеки един от тях е по 40 долара парчето. Държавата закупува и прилага десетки хиляди тестовете годишно. Някой прибира комисиона, друг рушвет и отчита работа. Трети го облъчват със статистика за пояни и дрогирани ;)

Колко милиона потрошихме за тестовете, които не искате да прилагате дори на себе си?

1.6 % са 5 човека от 400 жертви. Ако четеш Дир редовно, оставаш с впечетлението, че всичките произшествия в България са дело на наркомани. Там се хвърлят и най-много средства. Трезви джигити, недомислена инфраструктура и рушащи се пътища не съществуват ;)

Е че добре, ако погледнем смъртните случаи от последните 20-30 години тази година може да се окаже, че има най-малко. Стигали сме от до 900 на година.

И повече! Имало е години с над 1000 души загинали.

Тази бройка с пияните и дрогираните е малка , не адекватни и агресивни са много повече. Ако е така значи че голяма част от водачите са психично болни ,това си личи най вече на магистралите , две колони в двете ленти пълни с десетки автомобили напред а той ти се лепва за бронята и иска да се махнат всички напред свети, свири пуска мигачи .Такъв или е тежко дрогиран или ако не е дрогиран е психично болен и не трябва да кара .

Всъщност нарушителите на чл. 15 от ЗДвП са много и от всякакви категории...

Гнусен народ. Повече няма какво да се каже за българите.

На всички, от които зависи да не се дават книжки на неспособни шофьори, на всички прибиращи подкупи по улици и магистрали, хващайки нарушители и всички навързани по веригата им пожелавам... Всички НЕГОДНИ, които са пуснали - тях и семействата им да срещнат с колите си! На всички съдии имагистрати, затворили си очите и дали неадекватни решения на дела, им пожелавам -да им се върне стократно нещастието, което са причинили на мнооого хора.

Става въпрос за няколкостотин, а гледайте тук кво става - 7 хиляди българи умират годишно, заради лекарски грешки, а увредените и осъкатените с в пъти повече. Това си е жива касапница, геноцид. https://www.puls.bg/novini-i-sbitiia-c-2/7000-patsienta-godishno-umirat-zaradi-lekarska-greshka-n-3724

И като добавим е тези които въобще не са получили адекватно лечение, цифрата ще мине 20 000.

И е крайно време да се обясни на колоездачите, че на пешеходна пътека велосипеда се БУТА! А не се кара на педал.

Също както и Гео политиката дава сериозно отражение на психиката на много хора. Не говоря разбира се за тези които имат способността да се нагласят къмм всяка власт без да проявяват скрупули а за нормалните чувстващи хора. Животинска работа, повече към животните отколкото към човеците.

Също така и тежката обремененост на народонаселението от комунистическия терор, които направи доста хора по ниски от тревата и по долни от змията.

От къде изкопа тази глупост бе да т.е. у антито,кретен!

Че каква работа имат пишоодците на шосето? То си пише - автомобил по пешеходни тротоари не ходи. Освен това е крайно време да отпадне правилника за движение - не може скъп автомобил да чака евтин. Дрисльото ако няма пари да свестен автомобил поне да престане да се пречка

Единственото нещо, което може да спре това безумие са неотменими санкции. Не толкова размера, колкото примерно 1 месец обществено полезен труд. Ама няма пол, обществено положение.. хванат ли те - копаш градинки, канавки.. Ако е много тежко престъплението - конфискация на колата, без оглед на кой е собственост. Лизингарите да си търсят парите от шофьора. Ако не могат - да се застраховат допълнително.

Разбира се - основното положение следва да се установи, че виновен е винаги по-евтиният автомобил.

Аз бих заложил на по-лекия. При положение, че чисто физически по-тежкия спира по-бавно, по-бавно се движи, значи по-лекия може повече да контролира ситуацията, значи виновен е по-лекия.

за 10 години 850000 избягали