Военна прокуратура: Много е вероятно да има още обвиняеми за разбилия се МиГ-29 край Шабла
Очакват се резултатите от най-важната комплексна съдебно-инженерна и авиационна експертиза
Обратно в новинатаКоментари - Военна прокуратура: Много е вероятно да има още обвиняеми за разбилия се МиГ-29 край Шабла | Днес.dir.bg
Коментари
Осман Октай: “Преди, в предишните епизоди споменахме, че в сегашната сграда на СДС на “Раковска” 134 тогава се намира Научно-Техническият Център на Комсомола. И Луканов (там) събира комсомолските кадри, които са подготвени за бъдещо управление на различни финансови и икономически сектори в комунистическа България, събира тези кадри - вече подготвени за различни сектори на икономиката и финансите И ГИ ОБЯВЯВА ЗА НАЗНАЧЕНИ МИЛИОНЕРИ! Това са между 200 и 220 човека! Въпрос: Това след 10 ноември ли се случва или преди 10 ноември? Осман Октай: След 10 ноември. Преди още да предоставят тази страда на Съюза на Демократичните Сили. Въпрос: Колко човека казвате, около 200? Осман Октай: Около 200 - 220 човека. Въпрос: Това е новата олигархия. Осман Октай: Това са хората от Комсомола, и той им казва - червените куфари още се говори, никой не е раздавал пари с червени куфари на ръка - и казва: “на всеки един от вас, имената ви в зависимост от сектора, който ще овладее икономимески и ще разработи частни фирми, и ще овладее частния сектор, вие на ваше разположение след регистрация на фирмата ще имате между 5 и 20 милиона долара. Кредит! И им предоставят тогава списъка на държавните банки - МинералБанк, БалканБанк и другите.държавно банки, всеки да отиде там в банката да напълни фирмените си сметки с този кредит. И участници от тези 220 човека от време на време говорят на тази тема, но не всички. И те случайно до ден днешен тогавашният председател - последният - на Комсовора, Росен Карадимов, зет на Соня Младенова и зет на полковник Младен Младенов - един от посредниците на Доган със сружбите, до ден днешен още обикаля в студията още определя развитието на страната, още дава акъл, дето се казва, след 30 години! Въпрос: Каква е неговата роля? Осман Октай: Той тогава ги води тези комсомолци на тази среща. И би трябвало той да разкаже… Въпрос: А той ли ги е селекционирал според вас? Осман Октай: Не, не, не. Те са подготвени кадри в специални обучителни центрове, които по списък са доведени на тази среща от Росен Карадимов.И тогава са първите назначени милионери с от 5 до 20 милиона долара в зависимост от сектора, който ще раздвижат (който им е отреден). Тези хора веднага когато ние влязохме в парламента започнаха да се появяват около парлавентарните група и лидерите на партии и фактори в партиите, за да могат да си предлагат услугите, да ни подпомагат - с коли, с апартавента, с облекла,… и започнаха вече в разработени от тях заведения да канят примерно Доган - на купони и т.н.И всъщност тези назначени милионери имаха за задача да обслужват така наречения тогава “елит” - особено опозицията, за да изглеждат добре, елитарно! И ще дам един пример. Едно от тези хора (назначените милионери) е Роза Георгиева. “Винената царица”, пилот, един от известните пилоти но България, жена-пилот, )”Домен-Бояр”. Тя си предложи услугите и сили обяви, че осиновява Доган!?! Въпрос: Сериозно? Осман Октай: Всъщност тя си предложи услугите главно, се обяви, че осиновява Доган. Въпрос: Сериозно? Персонално? Осман Октай: Да! И една вечер - аз дотогава не я познавах, вече сме във Великото Народно Събрание - Доган ми казва: “Искам да те водя при мойто мамче. Не я познаваш” И отиваме в апартамента. И тогава се да познавам с Роза Георгиева, и Маргарит Тодоров там. Неговата “мъжка секретарка”, както обичаше Ахмед да ги казва тогава… Въпрос: Още от тогава ли датира този.. това название “мъжка секретарка”? Осман Октай: Не, не, не, не. По-късно около смъртта на Ахмед Емин. И всъщност Маргарит Тодоров беше момчето, който беше представен, че той е момчето за всичко на Роза Георгиева. Нарочно споменавам тези факти - Роза Георгиева, бог да я прости, не я живо, но Маргарит Тодоров е жив, да може да слуша и да ме отрече, ако има лъжа.. И тогава аз се запознах с Роза Георгиева и тя каза, че иска да помага на ДПС, иска да помага на вече осиновения син като майчица и му е приготвила 2 изненади. И затова сме на тази вечеря. Въпрос: Кои бяха всъщност? Осман Октай: Аз и Доган. Само двамата. И тогава тя извади едни ключове за кола и вика на Доган: “Погледни на улицата, една кола - сира “Лада” комби, тази кола вече е твоя! До тогава ги нямахме още тези коли от Луканов.Когато става това нещо. И Ахмед вика: “Благодаря, момче!” и я прегръща. А тя продължава: “Приготвила съм ти още по-хубав подарък”. Въпрос: След изборите ли е това или преди изборите? Осман Октай: Това става преди изборите… Въпрос: Преда 10 юни 1990 г.? Осман Октай: Преди 10 юни…И тогава тя казва: “Стига си спал на земята в Слатина там… Всъщност на тази среща аз разбрах, ме когато са организирали там с Таня Желязкова и други подписка за освобождаването на Доган, тогава на Таня Желязкова й предоставят тази гарсониера. Те уж са й предлагали по-голям апартамент, който Ахмед отказал да вземе - такава беше легендата.. Така…Но… Ника: “Стига си спал там на земята, на пода. Приготвила съм ти утре, искам да те водя, приготвила съм ти един апартавент.” На другия ден - и аз с Ахмед, отиваме на Гео Милев. Срещу 1 л-во районно - успоредна улица. Един апартавент, тристаен, обзаведен и с персонал, който ни посреща. Въпрос: Той е предназначен лично за Ахмед Доган или за дружеството? Осман Октай: Това е апартавент, в който ще бъде обслужван Ахмед! Няма да плаща квартира, има иконом, има обслужваща жена.. Въпрос: В гладната 90-та година… Осман Октай: И тя вика: “Отвори гардероба, тук са ти костюмите и ризите, няма да ми ходиш като циганин!” Въпрос: Ава дотам ли, и дъ костюми? Осман Октай: До там! Да! “И от каквото имаш нужда - звъниш и аз веднага пращам всичко - обзавеждане и така нататък!Всичко, каквото е необходимо! Така Ахмед Доган започна до живее в Гео Милев! И напусна апартамента на Таня Желязкова, и не я прибра!…И каза: “Аз повече с Таня няма да имам …(нищо общо)! И така започна ерата на Ахмед Доган (Продължава)
Кой е бил ръководител на стрелбите, съгласно министерска заповед. Къде се е намирал по време на провеждането им. Ако не е бил в командния пункт,защо е нарушил министерска заповед и каква Награда му се полага за това. Аз го предлагам за "кръст за храброст втора степен ".
Кой е бил ръководител на стрелбите,след като в заповедта не фигурира полк.Орлов, а някой друг.
А как оцениха на 9 милиона лева падналия МИГ-29, а сега за новите Ф-16 цената е над 300 милиона лева бройката? Да не говим, че и тези които искаха да купят настаро и бяха на възрастта му пак бяха десетки пъти по-скъпи. И никой не пита защо....
Туй за 1000 метра го разбирам, макар че ми се струва много. Все пак: колко метра са показвали уредите на пилота?
Пилота гледа мерника и светещата мишена и съответно не гледа приборите, а и не е необходимо да ги вижда защото го водят от земята. Грешката му е че е тръгнал да докладва преди да изведе самолета от атаката, а доколкото разбрах така е по инструкция. А грешката на Ръководител полети е че не е дал команда за набор на височина. при условие че е ясно че самолета е в режим пикиране заради бързо падащата мишена. И след като самоета се води от земята виновен е ръководителя на полетите. Отделно комадващият стрелбата трябва да прекрати стрелбата когато нещо не е по план, още повече когато параметрите на полета излизат извън нормите. Нашите пилоти имат много малък нальот и да се правят на ТОПГЪН няма смисъл щото имаме 5 самолета в цялата държава работещи
Процесът е политически. Румен Радев е съпричастен. Да бяха двете заплати на генералшата - да махнеш с ръка.
„Ама разбира се министър Стоянов, че полк. Орлов ще бъде оправдан, след като е единствения привлечен обвиняем, а изобщо не е в компетенциите и отговорностите му да бъде в контролния пункт при тази задача. Има изрична заповед на ръководителя на ВВС, утвърдена от МО, в която е определено лицето за ръководител на стрелбите и това не е полк. Орлов. Какво прави той там, кой го изпрати и с какви отговорности? Има и друго, по-отговорно лице в КП, което обаче изобщо не е привлечено в хода на производството." "Мин. Стоянов явно не си е научил устава на въоръжените сили, а за Наказателен кодекс не е и чувал, след като с такава лекота и с едно изказване обезсмисли съдебната ни система и отново прехвърли вината върху пилота, пренебрегвайки йерархичната подчиненост във ВС при взимане на решения, изпълнението им и последващите отговорности от това. Ще привлече ли Прокуратурата правилните и всички отговорни лица, с точните факти и обстоятелства, или ще изпрати случая в битието?”
Ще накажат свет народ. Тоя ако не е знаел къде е и кво прави, никой не е можел да го управлява отвън. Самолета беше дърт и не става да се управлява като болид на формула 1 от бокса.
Като видя изрусена капитанка, ми иде да паркирам изтребителя в носа й! Какво разбира тая кощрамба от авиация и полети? Като качват нашите момчета на таралясници, това се случва! Къде беше този кукунрдел преди полета, да й еба майката, и да забрани полета?????? Тръгнала да съди! Кого ма? Теб трябва да те съдят! Мир на праха на нашето момче!
Какво стана с черната му кутия нали щяха да я изследват при производителя. Експериментирали са нещо краварника някакво пушкало за борба с мигове върху нашия пилот.
С милиардите дето подари можеше да има нови самолети, а не да летят на стари кошници.
А ако беше вражески самолет направил лупинг под 4000 м. , щяхме да имаме претенции към Русия
Егати простотиите! Пилот ако не може да прецени кога да излезе от маневра - не му е там мястото, още по-малко боен такъв! А да му е дупето яко при истински бой - не виждате ли как летят на 50 метра височина в Украйната? Това е новата реалност - или си ниско или си чау!
Абе олигофрен гъзоправен, пилота изпълнява заповеди, наредено му е да продължи, ако не го направи, го чака военен съд.Ама дришльовците путки дет не сте ходили впказарма, това него знаете.
Като личен приятел на загиналия ще премълча, но мира не ми дава едно: простотията ви! Сега, когато не можете дори с колело да направите маневра, не означава, че всички са недъгав0-смотани като вас.
Когато летиш самостоятелно е едно, а като летиш воден от земята е друго. Първият вариант се ползва от фронтовата авиация при работа по наземни цели и те летят и на 10 метра височина. Вторият вариант се ползва при работа по въздушни цели защото радара на самолета е малък и не може да обхване всичко. Докато този който го води от земята може да ползва информация от 100 радара и 50 ауакса за да го води. Проблема е когато този който води самолета се заплесне - има много случи - даже един наш самолет щяхя да го пленят в Гърция защото онзи се заплеснал за 30 секунди без да съобарзи че водения от него самолет лети с над 1000 км/ч.