Водолаз откри изтичане на азотен тор от заседналия кораб край Камен бряг
Този нощ корабът леко се е наклонил и това и при влошаване на времето може да се обърне
Обратно в новинатаКоментари - Водолаз откри изтичане на азотен тор от заседналия кораб край Камен бряг | Днес.dir.bg
Коментари
Амониевият нитрат е сравнително стабилно съединение при нормални условия. При силен първоначален импулс или при горене в големи количества в затворени пространства може да детонира При тази реакция амониевият катион действа като редуктор(=гориво) а нитратният анион като окислител, смесени на молекулярно ниво, с което се обяснява способността на амониевия нитрат да детонира. Продуктите на разпадането са изключително и само газообразни: азот, кислород и водна пара, което води до внезапно и силно повишаване на налягането (=експлозия).
В конктертния случай няма защо да се безпокоим от евентуално избухване. Причините са ясни. Можем да се притесняваме за развраяне на тора и изтичане в морската вода, но от друга страна амониевият нитрат ще подпомогне развитието на морската растителност, която пък ще послужи за храна на морските животни.
Корабът прилича на такъв от серията река-море.Има голяма серия Волго-Балт ,строени са в Комарно ,дърги са към 114 метра ,широки са някъде към 13 метра ,дизели 1400к.с.Правени са по няколко проекта 791,2-95 и т.н. Постройка:Slovenske Lodenice (Комарно, Словакия) Длина: 114.0 м Ширина: 13.23 м Высота борта: 5.5 м Осадка: 3.9 м Скорость: 10.0 узлов Водоизмещение: 4761 т Дедвейт: 3556 т Тези по проект 791,са с височина на борда към 2,7 метра и газят към 3,5м.Та затова се е забил в самият бряг,
Моля помислете дали не е възможно да използвате строителен кран с голям обхват на стрелата,монтиран възможно най-близо до кораба
Където и да се намесят зелените талибани - чакай трагедии. Ще съсипят хубавото корабче. По-добре да изхвърли половината товар и да го спасят, както се е правело от хиляди години, отколкото да се разцепи. И пак целият товар ще отиде в морето, че и горивото. Нищо не може да му стане на морето от азотната тор. Само водораслите може да избуят малко повече. Ще се разнесе мигновено, до вечерта нищо няма да е останало. Морето е огромно. Милиарди тона соли са разтворени в него, какво са 1500 тона повече ? Милионни части. Може и по-малко от половината да е нужно да изхвърли, само да се надигне малко и да го дръпнат. А времето се разваля ... Долна пасмина са зелените паникьори ! И пенкелери - от атомни електростанции разбират, от двигатели с вътрешно горене, от залесяване, от енергетика, сега и от морски превози. Само тях слушаме. Докато ни писне !
Тиквата досега щеше да го е обиколил с хеликоптер, щото няма как с джипка, и щаб да беше направил! И всеки ден - инфо по всите ТВ!
Като чета и гледам как се действа, започвам да си мисля, че всички отговорни фактори си прехвърлят топката, и се молят за една хубава морска буря, която да им реши проблема. Ако трябва и до Никулден, за празника, ще чакат. После познатата игра: прехвърляне на топката, докато стане нещо друго, и се забрави за случая......
Мхм, ник'ва опасност - само токсични водорасли, отровени риби, и отровни за хората риби. Нашата "държава" е пълна дупка.
Когато трябва да се избира да се приземи военен самолет или да се бие градушка, фатмака естествено решава да не се бие градушка та, ами да се печатат инфлационни пари за помощи. Когато кораб не спазва указанията за навигация фатмака естествено няма да си хаби парите за да праща катер на бреговата охрана. То Камен бряг за какво му е след като още не го е купил някой негов харвард.
Троле, в България има валутен борд. И понеже си тъп, да ти обясня - колкото евро има в България - толкова лева се печатат. Ся, верно, че си тъп, ама ще заблудиш някой каун от ФБ групите, дето ги зомбирате денонощно с комунисти и Радев. ;)
Пълта разруха в държавата, хората на фатмака Радев са пълни некадърници. Утре е последния хубав ден, не се ли направи нещо, кораба до вторник сряда ще потъне и ке се превърне в поредния паметник на българската безумна администрация. Догодина, масов цъфтеж на водорасли, липса на кислород и нова голяма дупка мъртво море в и без това мъртвото ни море. Да не говорим, че никой турист, който има елементарни познания и малко ум няма да посети северното, а и южното ни черноморие следващите 5-6 години
Интересно след като карат азотни торове какви очаквания имате та сте възбудени. Не са открили сребърен нитрат нито царска вода
Кажете колко струва стоката и че в района няма да има полиция - до другата неделя ще е опоскан до скеле ;) Шегата настра, видяло се е че към момента държавата няма капацитет да се справи с тая беля, а има надъхани и подготвени доброволци. Предложението за въжена линия също звучеше логично, предвид близоста на кораба до скалите. Надявам се, че от #който зависи, ще преглътне егото и ще организира акция възможно най-бързо. Ако си изграем правилно картите, ще предотвратим еко катастрофа, пък и може да добавим интересен туристически обект по Черноморието. Мисля си, че тоя кораб ще остане там за винаги. Въпросът е колко точно ще осере морето.
Ако случайно не е добре премерен ход. То за Яйлата започнаха да търсят отговорности че артистичното решение не било добро. Е не успяха, ама може сега да усвинят всичко, като не дадат даже доброволци да припарят. Абе фатмашки номера. Докато не ни продадат на американците, на които са им лизали всичко, няма да спрат. И на изборите не се надявам - ще ги фалшифицират както и да гласуват хората.
Вчера бях на място да видя кораба… Нищо не се правеше. Имаше двама чичака с едни разбичкано джипки от гранична полиция, един друг чичко с желетка на прокуратурата от Добрич, който попълваше с химикал едни хвърчащи листи… Имаше както винаги и сейрджии, пишман моряци, които цъкаха и коментираха ситуацията… Нямаме капацитет за такива работи. .. Накрая турците ще наемат чужда фирма, ще дойдат и ще изкарат кораба за нула време, а нашите некадърници ще гледат от брега с ръце на г.за и ще дават съвети. … Корабът щом е влязал там, може и да излезе. Два влекача полека могат да го дръпнат и изкарат. Това е мое мнение. .. Те с лодки ще пренасят товар за 3.000 тона.
тоталната българска некадърност. В суецкия канал за 1 седмица се оправиха с 400 метра дълъг и 220 000 тонен контейнеровоз носещ 20 000 контейнера, а ние цяла седмица оглеждаме отгоре-отдолу една гемия и се чешим по главите откъде да я подхваним. Браво Ганьо, браво юнаци. Ние сме извън нашето време.
Добре де, какво се прави няколко дена за този кораб, освен това, че водолазите откриха нещо, дето всички би трябвало да го очакват/знаят? Чакаме подходяща фаза на луната ли, за да може лунното притегляне да го върне обратно в морето?
Опитаха се да го дръпнат. Не става, трябва да се намали товарът. Опитаха да подведат плаващ кран за разтоварване - не става, няма дълбочина. Единствено, което може да се направи - да се изхвърли част от товара направо в морето и пак да се дръпне. Но зелените талибани не дават. С което обричат кораба. Дано поне някой от екипажа не загине !
Какво ни гъбаркате с тоя "панамски" флаг - и българските кораби масово плават под "панамски", ама не са панамски. Този кораб е на турчиляците, а от тях освен смрад и лайна друго не може да се очаква. 5 века са ни осмърдявали живота и сега продължават. Нищо добро от тях не може да се очаква. А най-неадекватни са българските менте-власти. Дни наред ни уверяват, че нямало изтичане, всичко разбираш ли е съвсем спокойно и дори много хубаво и прекрасно. А сега, след като става ясно че изтичат тонове лайна в морето ни покрай нашите брегове, новото двайсе е "ама то не е опасно, даже е полезно, лекува рак, бъбреци, ишиас и псориазис". Е, няма такава простотия.
Комбинация от нафта и амониева селитра е взрив ,а някой говорят за безопасни химикали за морската флора.
Голямо откритие направил водолаза! Ами кораба като се е нахедрил на скалите, и е пълен с азотни торове, какво очаквахте да изтича - амброзия ли? Или пък чист спирт, да речем?
Кажете за какъв тор става въпрос..нали помните заради една селитра какво остана от Бейрут....да не изравните Варна със земята..
Чиновниците ни отново са тотално неадекватни. Чакаха 3 дена някви разследвания и сега се сетиха да се занимават с спасяването на кораба. Малоумници... Това е наследството на Борисов. Тотално калинки и некомпетентност...
На зелената салата, за Коледа, ще имаме салати за износ. Изсипвайте и към Турция да ви няма.
Абе няма проблеми бе! Никакви! Казаха, че азотният тор бил безопасен :))) Чудя се що не го изсипят тогава набързо в морето и корабът да отплава :)))
Липсва им на тези хора креативност. Ето, давам им някоЙ идеЙ: = Да блъснат кораба с друг голям кораб, че да го отмести и да отплава; = Да викнат местните мутри да го дръпнат с 2-3 мощни джета от техните; = Да взривят скалите под кораба :))) = Да изсипят тора в морето, нъл казаха, че бил безопасен :))) Ето, виждате ли колко много идеЙ давЪм :)
Еми с лодки.... , кой колкото може да открадне ! А после ще го оставят да потъне , да заметат следите . То не е лесно да живееш в България , нито да се случи да заседнеш . По - отделеко да заобикалят !
Азотния тор бил полезен за водораслите :) Да полезен е но в много малки количества а не 30 000 тона Ако всичкото това количество изтече ще избие всички риби и водорасли от Дуранкулак до Варна
Товарът в 3.000 тона, не 30.000 тона. .. Ако е 30.000 там нямаше да се спре. 3.000 тона гази сигурно само 3-4 метра. Затова е влязал толкова до брега.
Толкова си могат служебните.. Интервюта и до там. За работа не ги търсете
Чакам експертиза от зависим водолаз. Тия независимите обикновено се оказват още по-пияни, оф зависими.
Подхранването на планктона и водораслите с азотен тор се подхвърля като начин за справяне с климатичните промени. Сега ще го тестваме.
Ясно е, че с лодки не могат да се разтоварят 30 000 тона тор. Въпросът е защо всички институции лъжат, че няма разлив, при положение, че още пред 2 дни няколко еко организации публикуваха снимки, на които ясно се вижда олака от разтворен тор, който се носи откъм носа на коритото с пияни екипаж.
Друго не умеят. Умеят само да се ослушват, оправдават и смучат финансови ресурси. За друго не ги търси!