Вече има таксита и с нови първоначални цени, а след година отпада такса "престой"
До средата на 2022 година трябва да се сменят апаратите в колите
Обратно в новинатаКоментари - Вече има таксита и с нови първоначални цени, а след година отпада такса "престой" | Днес.dir.bg
Коментари
Крайно време някой от тези които създават наредбите да купи ( или наеме) едно такси да работи 8 часа с дохода който изкарва да си плати всички данъци и такси към фирмите които трябва да се платят да прибави и една прилична заплата за този Труд след това да калкулира цялата тая сума и да обяви на хората колко е реалната стойност за тази услуга но всички управници ги е страх и предпочитат да съществуват нелегални фирми с незнайни шофьори и хората да си мислят че като се возят на по-ниска цена са най-щастливите бедни мозъци.
Дейба тъпите копърки цял живот не се наядоха.От късите курсове нямали кяр.Бахти долните лъжци.Нали ще го возиш някого 1 км. и ще му вземеш 2 лева без дори да си изгорил гориво и за 10 стотинки бе,мама ви дейба гладна.2,5 начална такса!?Това е несериозно.Возят те в някаква Корница за 3000 лева,но ти взимат 5 лева за 3 км..Тъпи копърки,ще се прецакате.Никой няма да иска да се вози с вас,малоумници.Още по гладни ще останете накрая.
Такситата в България са по-ефтини от много други страни, за разлика от храна и много други работи. В Ню Йорк първоначалната такса е колкото за една миля 2.50 долара. Отделно има други надбавки. Бензина тук е по ефтин от България, колите също са по-ефтини но обикновенно се използват по-големи коли за таксита. Мисълта ми е че остава повече за труд. Таксиметрджиите са по миризливи и от най-миризливия български шофьор. Има и конкуренция Убер и Лифт. Също има лимузини. От летището такси ще най-скъпото до повечето места с изключение на градския транспорт. В България с тия лицензи и де факто монопол на големите компании няма да е лесно да се оправи тази услуга. Голяма част от бакшишите помпат апарата. Виждал съм ги как го помпат с левче две и не съм се карал само го поглеждам злобно и поне за известно време намалява помпането. Само един път съм слизал по тази причина. Ако не го поръчаш а го вземеш таксито от улицата почти е сигурно 70-80% помпат апарата. Предполагам че не изкарват много пари колите са скъпи също, бензин, лицензи винетки кой знае още какво, но това не оправдава помпането на апарата. Създава лошо впечатление за всички от професията. Въпреки всичко пак ползвам такси за транспорт най-много. Само метрото е добра алтернатива в София, останалата част от гр адския е зле. Чудно ми е защо не пускат Убер или Лифт в България? Това ще пооправаи някои от проблемите.
Никога няма да стана бакшиш на такива смешни цени. Какви са тези стотинкаджийски работи? Какво е това левче първоначална? Егати смеха и недостойното заплащане на труда
Ало, Гърбавите Гербери ... да ви питам, Емил ДжАсем ли ви джаса или вие джасате него? ... Или Е взаимно, а?
Интересно, щом някой заговори за национално достойнство и справедливост, Гърбавите започват да виждат русофили и комунисти? ... Ей, гърбави еничари ... ставате много лесни за разпознаване, стягайте кълки, че идва голямото тричане!
А дали бакшишите ще бъдат задължени да не миришат на пот и вкиснало и със сандали с неизрязани от години нокти на ръце и крака.Да им се въведат и някакви униформи е да да ми ходят като някакви клошари.Също така за дачия да давам по пет лева за такси да го духат бате Гойко.
Хайде, хайде. Бакшишите са ви виновни, че държавата е скапана! Бакшишите са ви виновни, че общините раздават лицензи за таксиметрова дейност безкрайно, щото влизат мангизи от патенти, нали ?! В Италия, има градчета в който е поставен лимит - 10 лиценза за такси и точка! Защото трябва да се осигурят условия, така че таксиметровия шофьор да може да си подменя колата /среството за производство/ на всеки 7 години! И вероятно ще ви изненадам, но тая абсурдна първоначална тарифа изобщо не е по искане на 90% от бакшишите! Дори не разбирате играта на крупните собственици на таксита, които преотдават такситата за твърда аренда на някой несретник, който не е тръгнал да краде, граби или убива, а се опитва почтенно да изхранва семейството си. И ако зависеше от мен, първоначалната такса моментално щеше да стане 5 лева, като първите 3 километра ще са безплатни! Защото преди седмица аз видях касов бон за 2.19 лв при първоначална такса 2 лева !!! Курса е бил за 19 стотинки! Някой се е вдигнал от 2..3.. километра да отиде на поръчка и клиента е ползвал такси за 160 МЕТРА!
Като таксиметров шофьор не разбирам логиката да се премахне престоя и да се замени с пропътувано време,ако някой клиент иска да пазарува и иска да го изчакам,какво ще отчита апарата,когато,той не е в автомобила,а реално колата е заета от него?
В Дубай качването е 3 дирхама/1.40 лв/, а километър струва 1.6 дирхама/75 стотинки. Колите са прекрасни, а шофьорите-коректни. В София вероятно доходите са по-високи/според бакшишите и кмета/.
Напро 10 лв. да я направят. Толкова са много в София, че е крйно време да започнат да фалират.
Голяма злоба има в тоя народ и затова , ще се самоунищожим! Таксито е услуга , която няма задължителен характер , след като цената не ме устройва , ще се возя на градски транспорт или ще си купя кола , която не е безплатна и струва хиляди левове за закопаване и поддружка. Тука стотици злобари коментират някакво смешно увеличение на услуга с един лев на курс . Такситата са най-голямия проблем в Бълагария или 240 хрантутника откраднали милярди левчета и унищожили бъдещето на децата ни!
Ясно ми е какво работиш, но съм сигурен, че освен депутатите псуваш и лекарите, учителите и полицаите, защото получават повече от теб, разбира се-НЕЗАСЛУЖЕНО! Учи медицина, стани лекар и прави пачка, вместо да мърмориш за несправедливия живот . Можеш и тираджия да станеш-също доходна работа, ама по-ти харесва да си пиеш кафето на пиацата и да философстваш с други като теб.
Истината е, че в криза не се вдигат цени. Когато имаха много клиенти си мълчаха. В криза решиха да вдигат цените. Много глупаво. Но като станат по-скъпи ще се намали потреблението и пазара ще се самоурегулира.
Тука се дават примери в Германия. Ами нека сравняваме. В германия първоначалната такса е 2.5 евро. Като тя включва 5км. В България първоначална такса, такса повикване, такса км и такса престой. При преди вдигане на цените 0.70лв 0.70лв + 5км * 0.70лв = 5.25лв (без такса престой) Всички знаете средните заплати в Германия и в България. 3000-4000 евро срещу 1000-1200лв. Всеки иска да вдига цените, но заплатите не мърдат. Само най-големия некадърник така управлява държава!
А, кога ще се качат изискванията към шофьорските умения на таксиметровите шофьори?! Кьораво и сакато се е качило у такси, да кара и писка : )
Защо са ви таксита? Вдигаш ръка, някой спира, тиго питаш - "За колко ще ме закараш до еди къде си?" Той ти казва примерно -"За 10 лв." Ако те устройва се качваш, ако не - чакаш следващия. И тоя, който те вози печели - няма данъци, няма лицензии, няма глупости, и ти печелиш - винаги ще ти е по-евтино така.
Продължавайте да режете клона, на който седите!
Поданиците са длъжни да спазват Конституцията и законите. Но не и наредбите и заповедите на някого си. Това увеличение означава че ги подкупват за да играят за ГЕРБ по време на предстоящите избори. Полицията беше вече подкупена. Освен това имаме закон за държавните такси и за закон за местните данъци и такси. Няма право никой да определя такси освен тези органи упоменати като прилагателно
Търсенето и предлагането на една услуга определя цената и. Това в нормалните държави. А тук изкуственото определяне на цената (определяне най-вече на минималния праг) изкривява естествения подбор - по-добра услуга на по-добра цена. Какво ще се случи? И в момента такси ползват много ограничен брой хора. Защо? Защото нощен живот в градовете почти няма. Хипохондриците (увеличаващ се брой граждани на републиката) не биха го ползвали. В тази ситуация да повишаваш административно и практически цената на услугата е САМОУБИЙСТВО. В резюме - повишаването на цената на услугата ще убие таксиметровата услуга. Вина за това ще имат алчността на таксиметраджийте и късогледството на администрацията.
А ПОМПАТА вдигната ли е? Че там около 50% надуват от цената на превоз.
Внимание ! Тези дето карате с руското Максим да внимавате , че ходим на акции с Икономическа полиция и СДВР ! Вече сме конфискували 12 коли и имаме план за този месец още 12 ! Водачите отиват на прокурор и ги грози 1до 3 години . Глоба 2000 минимум . Книжката се взима за 1 година.
Общините ще се занимават вече с издаването на удостоверения и разрешения.. Супер, мегдан за още раздуване на администрацията ..сега ще има директори, ръководители, секретарки, администратори, административни секретарки, лелки на гише, лелки за слагане на печати, лелки за събиране на такси, посредници за "наши по-така хора",.. технически персонал, ай ти-та...
Почти всеки българин разбира,че България се разпродава.Борисов ускори разпродажбата! Скоро парчетата ще изчерпат всичко и някой ден потомците ни ще се чудят какви са по народност!
България се разпродава. Израелски фирми изкупуват минералните ни извори. 200 израелски фирми са станали собственици на земя и терени, разположени в близост до извори на минерална вода у нас.Това показват данни на икономическото ведомство.
Дасайват. Гладни ша умрат.
Ей, хора, кога ще разберете, че таксито е лукс! Това, че няма правила и всеки се качил да кара за лесни пари не е в самите шофьори, а тези дето го позволяват.
В ЕС е лукс, ама и таксиата са Мерцедес или Тесла. Някои шофьори са с костюм. В САЩ цените пак са солени, но там такситата в големите градове са зле. Някои са с африканци (нямам предвид афроамериканци), които едва говорят. Но в САЩ има и Uber и Lyft. В България, таксиата са мизерни и дават харна на куцо, кьораво, сакато. Има и много свестни шофьори, но има една голяма, нехигиенична, проста маса, която, ако вдигнеш цените, ще остане без препитание и ще отанат няколкото читави таксиджии и ще правят добри пари, но останалите ще мизерстват, защото не виждам как ще ги преквалифицирап в каквото и да е освен в държавен чиновник. Така, че така е по-добре. Нямам против да им е по-висока първоанчалната такса, нямам и против и примерно по-висока такаса на километър, но искам да няма копърки, да няма откази за превоз, да няма пушене в таксито и да има няма разни откачени и криминални, а пропуснах, ако може и да четат е супер, защото някои са негранотни - сети се как са получили книжка.
Кат са ЛУКС ги предоставяйте кат такива! Не един потен и мазен чичак, по потник, или с разгърдена риза, да пуши, слуша чалга и да ми говори за политика или религия! Коланът да не работи, климатикът също, багажникът да е пълен с на бакшо прането, после да се муси, че животът му е скапан, а има завършен 8ми клас.
Пак ли ти бе, шибаняк! Иамш ли представа за да се качи този мазен, потен чикчка по правила трябва да има валидна шофьорска книжка, разрешително, което се издава от ДАИ след завършено обучение и психо тест. Задай си върпоса в нашата мила родина как всичко се купува, тогава обиждай, но в правилния ред.
Ще стане като с топлофикация, всичко е пределно ясно,има 10 различни компонента в цената и накрая не разбираш какво и колко плащаш......най-добре да не ползваш..
Нямам никаква представа защо вечно откриваме топлата вода...Всъщност имам. Както и да се въртят наредбите, все остава пространство за мошениците. Това ни е обмисленият подход. А иначе, то си е измислено от памтивека. качваш се в такситео с цена от пет лева. До петия лев те возят къдато искаш, на 10 метра или на пет километра, след петия лев започва да се отчита по тарифата, напремир 1 лв. за километър. В Гърция това си работи без проблем от сто години и никой нищо не променя.
Чудесно тогава си поръчвам такси да ме закара до работа и да ме изчака и вечерта да ме върне щом няма плащам престоя
Свършиха баламите - аз за под 10лв. не им отключвам вратата изобщи
Хахаха! Типичен Бай Ганьовец! "Аз за под 50 лв на ставам от леглото!" а после "ДЪРЖАВАТА НИ ОСТАВИ ГЛАДНИ!" Успех ба борсата, ИГРАЧО!
Бай Ганьо си ти - продаваш си евтино труда за 50лв. За мен всеки ден, когато се прибера с по-малко от 150лв. е загубен. Понеже съм печен обаче, такива дни са рядкост повечето време.
Мързелив шопар, чака всичко на готово и за най-дребната услкуга да му пълнят джоба. За тва стана бакшиш, нали? Щото си мързелив, не искаш да ходиш или да се потиш, ми да си седиш в колата на климатика и да въртиш геврека, да даваш акъл на работливите после да ги ругаеш, че не ти оставят 200% бакшиш!
Моя труд го върша благодарение на образование, а ти имаш завършен 8ми клас и от 7мия път взета книжка! Такива сте простите - само негодувате и чакате на готово!
Преди ползвах таксита, нямаше причина да паля колата. Сега ако сметна, 10 км по 0.77 - 7.70 + 2 лв първоначална- 9.70. Дъртия Ягуар да изкарам, който гори 15 на 100, бензин по 2.40 (висок октан) лева да сипя е 36 лева на 100км. На такси ще ми излезе - 97 лева на 100 км. Мисля, че разликата на годишна база ми е достатъчна да си поддържам ретро колата и да се возя с кеф.
А на бас че пак няма да искат къси курсове!
Няма причина за съществуването на някакви наредби и сериозни регулации при свободната пазарна икономика и то при услуга. Достатъчно е по ясен и недвусмислен начин да е обявена цената и как се формира. Какви агенции, какви общини, какви глупости ? През 1989г. искахме свобода, не тия извращения. Няма сектор, който да не е оплетан в ограничения, лицензи и корупция.
Когато навремето въведоха първоначалната такса пак бе с извинението такситата да не отказват превоза на къси разстояния. Веднага след това на шефа чужденец му бяха отказали и той ни питаше ама може ли така, защото в Германия губи лиценза си за такова нещо. Човека си мисли че като сме в ЕС, то и другото е нормално като в Германия, например.
В цял свят в първоначалната такса се включват км. Само в мутристан не. Такса повикване, първоначална такса, такса превоз. А финална такса няма ли да има? Егаси парадоксите секторите които не генерират грам БВП им вдигат заплатите. Държавния, такситата. Няма думи! А частните фирми роптаят за 0.6% прослужено време че имало. ТАзи дръжава няма да влезне в ред след като такива некадърници ни управляват. А като гледам как са се наредили на опашка пак да управляват то направо да ти призлее!
Въшльо, качи се в Германия на първоначална 2,7 евро
Само ти си бил в Германия видиш ли! Не е 2.7евро,а е 2.50евро. Но това е малка подробност. По-важното е, че включва 5км. Я да видим в България досега как е 0.70 повикване + 0.70 първоначална такса + 5 км по 0.77 ст = 5.25 лв. Я, изненада! Ама то като в Германия. Като не сме включили минутите престой. С тях става по-скъпо. Обаче средната заплата в Германия е 3000-4000 евро, в България 800 -1200лв То не става цени на стоки и услуги като в Германи, заплати като в България!
Единственото такси, на което бих се качил някога, е това на Миролюба Бенатова и то ако ще ме вози по бикини и без сутиен (в смисъл тя да е по бикини и т.н. а не аз - да не ме мислите за някакъв извратен)
Ако и се къпеха преди работа и си подноват таратайкита може и да се кача!!!!
не знам кой е дал минус сигурно му харесва миризмата на нечистоплитен шишо бакшишо
Не съм аз, но ще ти какажа защо. Що са само влюбени хора сте! Имаш представа, че повече сте мризливите клиенти. Да не говорим за пияни и друсани . Не си попадал на мен да те изхвърля от колата с тази голяма устта.
Не знам, но от 4 години не бях ползвал такси. Счупи се колата и няма как. Помня, че до работа ми вземаха 2.50 лв. Две сутрини се качих, съответно 4,30 и 4,20 и набързо се отказах.
Свалил съм такситата от дневния си ред; нека да си вдигат колкото си искат цените.
"Ако даден таксиметров автомобил вече е успял да си пренастрои апарата, то не трябва да са учудваме от по-високата първоначална такса, която ни хваща." Що за глупости пишете, това не се случва просто така. Има си фирми и хора, които вършат това за дадена омпания. Не просто башиша да си върти апарата на някаква цена.
Сами се закопават. Spark и без това е по-добрата алтернатива
Това са глупости. Такси карам най-вече като съм пил. Спарк иска аз да шофирам. Ако ще шофирам, имам си собствена кола, както почти всички в София.