София планира безплатен градски транспорт при смог
Кметът на София Йорданка Фандъкова обяви внушителен пакет от мерки за справяне със замърсяването на въздуха в столицата.
Обратно в новинатаКоментари - София планира безплатен градски транспорт при смог | Днес.dir.bg
Коментари
Детекторът за измерване на смог ще бъде поставен на Черни връх, следователно смог никога няма да бъде регистриран.
ами забранете направо вноса на стари коли и готово.... ама не искате да печелите от всичко.... хем буклуци на 100 години да им продаваме хем части да им продаваме.... хем пък и да не ги караме... като стане на 10 години и да я карат на скрап автоматично....нали ама не им се мачкат мерцедиси аудита и бавари.... карат ги докато станат на 30години а и представи си как даваш 120 хиляди за луксозна кола която трябва да изхвърлиш след 10 години .... уникално по 12 хиляди на година + каско 3хиляди данаците и останалото даване на пари няма да го смятам.... но да има хора с възможности, другите не са хора...
Еми топлофикация топли 2-3 пъти по-скъпо от отопление на дърва. Те затова хората ползват печки. Транспорта е ясен - всички дизели директно ги спирайте. 90% са без катализатори. Най -екологични са газовите. Електрички все още нямаме.
Fan-dick-ова да каже две неща, понеже другото вече е коментирано от колегите: 1. Освен безплатен градски транспорт (какъвто е от 2008-ма откакто започнахте с незаконните цени на билетите), трябва транспорта и да е по-чест! В час пик следва да е през 5 минути и по-често дори. А не както е сега 30-40 мин! Извинете, ако ще трябва да чакам по 2 часа по спирките, трябва да ми плащате и почасова надница от 50 лв, щото взимам 25 лв на час и времето струва пари! Поради тази причина, въпреки че транспорта отдавна е безплатен, аз не го ползвам, защото е напълно безмислен така. 2. Като искаш хората да не се греят на дърва, въглища и нафта, като принципал на ТоплоФЪК, що не започнеш да я реформираш, така че да започва да спазва българското и европейското законодателство, а? Да се прекрати терора и грабежа! Съдът не е мутрата с бухалката на СИК, тоест ТоплоФЪКация с принципали Бай-Хуй и Байка-Фандъкова. Ако не възприемете описаните в закона задължения за задължителни индивидуални договори, задължителни индивидуални средства за търговско измерване, загубите в преносната/сградна инсталация да са си за сметка на фирмата ви, да има либерализация на потребителското желание последният сам да определя по какъв начин да се отоплява на основата на честна конкуренция между доставчиците. Ако не въведете тези фундаментални човешки права, а продължавате да ни връщате не в комунизма, а във феодализма, ще ви пребием с павета, ще ви изнасилим с нажежени винкели и ще ви изгорим в ТЕЦ София, така че и гробове да нямате! Само ако посмеете да вдигнете някаква такса, цена или данък, ще ви вдигнем пепелищата от труповете в стратосферата!!!!! Запомнете ми думата!
Аз лично след поскъпването на билета се придвижвам с кола, защото ми излиза по-евтино и бързо. Вчера разстоянието от 3 км и 200 метра с градския транспорт ми излезе 4,80 лв - 3 билета, за да си прибера децата от училище. С колата всеки може да сметне колко излиза, да не говорим за удобството. Вчера освен, че платих 4,80 лв вървях и 2 км пеша, заради супер уредения транспорт и спирки!
Правят го, ама влакчетата в метрото са с интервали 1-2 минути в пиковите часове и са способни да се справят с трафика. Тая история малко като жабата, дето искала да я подковат и нея, защото видяла, че слагат подкови на коня. Малко анализ преди да правите щуротии няма ли да има? Като го правят в Лондон и Париж, имало ли е ефект?
кара хората да се отопляват на твърдо гориво Догодина и аз мисля да си подготвя едно кюмбе
Напоследък ГЕРП ( и други либерастки формирования) ни разкават розови неща, за които трябва да повярваме че са истина - Лилито ни говори, че чистели пътища пък то до Бургас не може да се отиде две седмици. Фандъчкова се мъчи да замаже грабежите с цените на билетите. Герберастката кметичка е една от големите лъжкини в партията и. Само да припомня: - Когато почнаха да купуват новите трамваи и затвориха завода за български такива Фандъчкова заяви, че цената на билтчето няма да се вдига ! Една година след това цената се вдигна драстично ! - Фандъчкова и бившият герберастки архитект дойдеха на власт уж да се борят с презастрояването и унищожаването на зелените площи. 10 години след това градът прилича на бразилско гето - на всяка свобдна педя земя има бизнес център или сергия ! - Герп и Фандъчкова се фалеха, че ще се справят с колите по тротоарите. След 17 г. ГЕРП кметстване, няма построени използваеми и достъпни паркинги за колите на обикновените хора. Но цените са сини зелени и пембени зони се удвоиха! Огромните суми влизат директно в касите на ГЕРП. - Фандъчкова и лично ББ трябваше да "оправят" нещата с боклука. След като построиха завод уж с евро-пари, защо такса смет не намаля драстично (както обещаваха) ? Нали сега всичко е "по-умно", автоматизирано, завода е сертифициран, произвежда ток от боклуците (като във Виена...) и торове ? К'во стана Фандъчкова ? Що не мирише на виолетки ами на изпражнения ?
Има линии на градския транспорт с по 40-50 минути интервал по официалното разписание. При нормален график от максимум 10 минути, градският транспорт ще бъде предпочетен.
За нищожно разстояние по две и повече превозни средства, които идват през 15-20 минути и билет 1.60 за всяко от тях. Всеки би се отказал от такова безобразие. Ниските заплати и надписваните сметки за парно принуждават все повече хора да са топлят с дърва и въглища. Презастрояването на зоните около южната дъга на околовръстното спира притока на по-хладния въздух от Витоша, който по естествен начин проветряваше София десетилетия. Фандъкова да реши реалните проблеми на града, а не да замазва.
"Коментарите" на някои тук са трепач!:)) Потвърждава се извода, че българина го е страх най-много да не се мине и да не настине! Другото ........... И в крайна сметка пак гласува по същия начин ! И те така ..................!!!
Май имаше една статистика преди няколко дена според която броят на хората които дупчат билет е намалял след като вдигнаха цените. Също не е сигурно как това ще разреши нещо. Смокът е главно през зимата. Така че не е ясно дали не свързан повече с отоплението ... Ако искат да намалят замърсяването от колите могат да вземат мерки да се ограничи вносът/карането на гробници... С други думи по некомпетенто от това управление е трудно да има. Нямат никаква способност да се справят проблемите, и само говорят някакви глупости да замазват очите на балъците. Балъците обаче са намаляали от близо девет млн до седем и продължават....
G-жо кмет,драстични санкции за селяндурите,които паркират в зелените площи,защото сега свалят кал по улиците и утре ,когато времето се стопли,тази кал се превръща в прахоляк,който всички ние дишаме.
И защо само при смог. Безплатен трябва да е транспортът винаги, когато няма вятър в града. Освен това трябва и билетите да са по-евтини, за да имат стимул хората да оставят колите си. Ама като няма в главата никой, така ще е, много лошо е управлението на града.
в събота бях на хижа алеко и видях въпросният смог с очите си, опасал беше софия като пояс, сградите едва се виждаха, а пък на алеко слънцето беше подходящо за слънчеви бани!!и това е въздухът, които дишаме всеки ден???
Първо да се премахне новата цена на билетите в софия защото всички вече се возят в коли защото е по евтино! Освен това учениците какви приходи имат та трябва да дупчат билети и то по лев и шейсет! А ако си купят карти детските отиват са карта!
Подкрепям но това е само част. Трябва данъците за колите над 10 години да станат непосилни - данъка за година да е колкото цената на колата. Забрана на регистрация на коли под евро 6. Нови линии на ГТ + евтин биле - макс 50ст.
Каква точно е връзката между възрастта на колата и замърсяването? Една кола на 15 години, движеща се на газ, замърсява в пъти по-малко от дизелов автомобил на 3 години със свален филтър. Тази уравниловка е най-глупавата и вредна, която може да се измисли. Но пък е най-лесна за реализация и ще донесе най-много приходи на властта, така, че не се съмнявам, че ще бъде предпочетена, въпреки всичките и недостатъци.
Нищо не може да направи фандъчката, щото народът не го иска. Народът иска да гори кюмюр и да кара 15 годишна трошка с изрязан катализатор. А, и да ходи да си дава парите на доктора, ама това е друг въпрос. Така че - шум за нищо, да мине зимата, и ще утихне.
ДА СЕ СПРАТ ВСИЧКИ ТАРАЛЯСНИЦИ ПО ТЕЗИ ЗЕМИ! А СЕГА НАЙ ДЪРТИТЕ КОШНИЦИ СА С НАЙ НИСЪК ДАНЪК И НЯМА ЗНАЧЕНИЕ ЕВРО КОЛКО ИМА КОЛАТА! ПЪЛНА ЛУДНИЦА..ТРОВЕТЕ СЕ КАТО НЯМА РЕД!
Интересна мярка на фона на новата политика на ЦГМ да стимулират продажбата на абонаментни карти за сметка на билети. Т.е. да разбирам, че валидността на предплатената ми абонаментна карта ще бъде удължавана с по един ден за всеки ден, в който транспортът е безплатен? Или ще ми връщат за него ден кеш на ръка по касите, понеже вече съм си платил транспорта, пък той бил безплатен?
Каквото и да си говорим всичко е свързано с бедната държава. В развитите държави са го разрешили този проблем. В Норвегия 25% от колите са електрически и не горят като нас с печки. В Париж са пуснали коли да се движат през ден, на четни и нечетни номера.
Пак бла-бла-бла. Никой не сме да посегне на най-скъпото нещо (след ракията разбира се) на българина - КОЛАТА!!! Защо не се направи график за движение в София на четни и нечетни номера в най-замърсените дни? Или паяците и зоните ще фалират за няколко дни?
Не, София ще се задръсти още повече с трошки, защото хората ще си купят по две - една с четен и една с нечетен номер. Нопонеже втората ще се ползва само инцидентно в дните в които не може с другата, наистина ще се купуват най-големите (съответно най-евтини) таралясници. И ще започнат да ги паркират една върху друга покрай блоковоете.
Не е зле кметицата да добави към тези екстри предизборно и по една безплатна закуска от името на Герб. Ще ги раздават водачите на градски МПС та.
мерките,за които пишете няма да решат проблема.трябва кардинално да се подходи - например - защо не се топлофицират и газифицират всички сгради в софия и кварталите, защо се унищожава трамвайният транспорт,всички,които ползват служебни автомобили или да им се вземат,или да минат на хибридни,или електрически.да не се унищожават зелените площи. коя умна глава разреши унищожаването на градинката на ул.бачо киро-близо до бул.дондуков.на нейно място сега има паркинг.ето така се борим със замърсяването.плановете са там да се построи голяма сграда.центърът на софия се превръща в гето.
Най-големите замърсители са печките и дизелите. Няма недосегаеми за последствията! Въпросът е има ли политическа воля да се приемат съответните забрани или не. Не откриваме топлата вода много европейски градове дълго го отлагаха ,но притиснати от високата смъртност и заболеваемост все пак се решиха .
В съседна Турция който се отоплява на твърдо гориво плаща по-голям данък на жилището и така го стимулират да мине на ток или газ.Там никъде няма да ти замирише на кюмюр както е в цяла България през зимата.
Българина иска с колата да е навсякъде(да влезе в училището или детската градина да си остави или вземе детето,да иде с нея в мола на кафе, кино, ако може и до тоалетната) Над 80% от автомобилите в пиковите часове са само с водача в тях. Преди време даваха репортажи от Париж,когато бяха разделили седмицата за движение в града на четни и нечетни номера и един много заможен адвокат говореше,че се редуват с неговите съседи и всеки ден се движат с колата на един от тях до работните си места. Тук това никога не може да се случи!
Продаваме евтини противогази за шопите. Гаранция 1 година при 24 часово ползване. Преди ползване измийте лицето от прахта и продухайте носа (двуцевките).
Затова ли приеха преди поскъпване на билетчено с 60%? Бих се ловял на бас, че после ще увеличат и картите с мотива, че изоставали спрямо билетчето, нищо че се оправдаваха, че целта е да се ползват карти.
Как няма да има завишаване на праховите частици??? Тия хора не виждат ли, че откакто се повиши цената на билета за градския транспорт колите по улиците на София, а съответно и задръстванията и вредните емисии станаха тройно повече!
Кой век за последно е мита София? Ама наистина измита? Заедно с малките улички по кварталите.
Данче докато разрешавате всякакво строителство та да могат хората да си говорят през прозорците и да си подават неща улиците мръсни паркинги за живеещите около тях няма София все по настъпателно ще върви към първото място на бунище столица..
Люлин - Военна рампа - с обществен транспорт 1 час и 30 минути /79, 100 и 101 са на 20 минути и повече/. Със собствен транспорт 25 минути. Метрото супер близо, но няма как да стигнеш до него , освен пеша по надлеза на Надежда. А Военна рампа с всеки изминал ден се разраства и всички са с коли , щото е "супер удобен" обществения транспорт......
Стига глупости! Да се намали застраяването и уплътняването на терените, да се реши въпроса с паркирането както искат хората и всичко ще е ОК.
Фандък още нещо друго ''безолатно'' няма ли да предложиш???дето след това през носа на софиянци го изкарваш на печалба в джоба ти...Аман от ненаяли се гербераси дето реалността за тях е някъде 'другаде''...Погледни бе фандък каква кочина е София благодарение на твоите ''грижи'' или от колата няма как да забелешит какъв батак е
Само половин час след като минат от чистотата и извозят боклука а след това тези с метлите и зачистят що годе добре(може да се желае и още) е абсолютна кочина особено в райони където има таксиметрови стоянки,а и повечето шофьори си изсипват пепелниците и си хвърлят чашките от кафета под колите а някои и в движение. Ако му направиш забележка най-нагло ще ти каже че си плаща данък и че има кой да му чисти,само че така никога няма да е чисто. Май и тук трябва глоби от 100лв нагоре,които между другото ги има в другите държави.
Колите са най-големият замърсител. Всяка втора кола в София е с провинциални номера! Защо аз да дишам мръсния въздух на селяните, които идват тук? Трябва да има ВИНЕТКИ за колите от провинцията!
Не е нормално въздухът да се вижда. Наистина трябва нещо да се направи. В "Х. Димитър" има няколко автоработилници, които зимата се топлят като горят всичките си отпадъци в печките за дърва. Снегът по покривите в този квартал не е бял. Та, браво на кметицата, че се е сетила, но първо да се захванат с тези, които най-качествено тровят въздуха, защото от ауспусите на колите не излиза и 1/100 от това, което излиза от комините в Х. Димитър. Заместват Кремиковци, изгаряйки всякакви парцали и боклуци с масла!
Нима колите са най-големият проблем, не ми се вярва! Защо никой не говори вече за хилядите комини бълващи отрови, "евтиното" отопление на дърва и въглища, горенето на гуми пластмаси и какви ли не боклуци в ромските махали, заводи тецове и т.н. И колите замърсяват но не ми се вярва да е повече от изброените по-горе!!!
Напълно си прав. Хиляди къщи на дърва,въглища,пластмаса,отработено авто масло,авто гуми и пр.,отпадъци. А за дежурните,които ми хопват минусите,да ги попитам-колибари новодошли от кочините.Кое ви харесва в комуналната хигиена на града?Прашните през лятото или калните през есента,зимата и пролетта,улици?Кучешките ла-на на всеки метър?Безразборно реещите се във въздуха,пластмасови торбички?Не навременото извозване на препълнените контейнери за смет?Прахолякът от строежите?Извърлянето на мебели,мокети,стари килими и тоалетни чинии,след като съседът е решил да си реновира гарсониерата?Плъховете в подлезите,най-вече около НДК?
Съссдободна професия съм. Сам съм си господар. Работя в къщи ,когато ми е кеф, а най-често съм на кеф! Сутрин с колата закарвам жената и дъщерята на работата. Вечер ги прибирам. Излиза ми като разход колкото картите за автобусите, но им спестявам чакане, студ, мръсотия. Освен метрото другите средства на градки ятранспорт са пълна мизерия и не заслужават 1.60 лв. за билет,нито карта.
Изказвания на г-жа Фандъкова са предизборни. Столична община направи и невъзможното с качването на билета на 1,60 да накара хората да се върнат към колите понеже в повечето случаи е по изгодно. Сега шамар и за тези с картите. Купете карти пък ние 10 дена ще пуснем безплатен транспорт. Решения от лутане в проблемите. Не е ли време да си ходят?
София е затворена котловина, в която живеят почти 2 милиона души с прииждащите от прованса и не може да има чист въздух. Трябва да се ограничи достъпа да София, да се въведе отново софийско жителство. В затворената софийска котловина не може да се строи безразборно и да живеят 5 пъти повече жители, отколкото позволява местоположението.
Именно, икономиката трябва да се децентрализира и да се инвестира в бъдеще в провинцията, а не тук и хората сами ще се изнесат.
Това е така, но точно с това става сложно. Ще се развие изкономика в провинцията, как ще се развие като няма работна ръка - кой ще се навие да работи на село, при положение, че няма лекари, няма полиция. Престъпността е много по-голяма, няма инфраструктура.. И след 100 години няма как да се случи..
Автомобилът ми е "евро 5".Данък-х 5 спрямо издухана тарга от 90-те. ФПЧ не се сформират само от безбройните автомобили.Самата пътна настилка,улици,тротоари са мръсни за страх.Всеки ветрец или по-бързо преминаващо МПС,вдига праха във въздуха.Ескременти от домашни любимци,сол от зимното почистване,печките на твърдо гориво-всичко това е в атмосферата над София.Няма какво да се лъжем-Столицата е мръсна!Помня,че на времето,миеха улиците един път седмично.Сега се "мие"един път годишно и то съвсем не навсякъде.А самото "миене"се провежда по тъмно,като просто се вкарва кал под паркираните коли.Да не говорим,в какъв вид се движат хилядите камиони,ангажирани в поредните ремонти на града-кални гуми,пушещи ауспуси и пр.Отделно,многото "столичани в повече",имат навика,при ремонт у дома,да си изхвърлят боклуците около контейнерите,вместо да си наемат фирма за извозване..... Фандъкова и "безплатния"транспорт....да бе,да!
Нали знаете, че все за думата се ловя. Общината предвиждала ИНФОРМАЦИОННА КАМПАНИЯ за "по-често миене на улиците и по-активно залесяване". Странна работа! Миенето на улиците и залесяването са общински задължения. Или Фандъкова смята, че някой съвестен гражданин ще наеме водоноска и други съвестни граждани ще измият Стара планина от Левски до Раковски? Ако аз самоволно засадя десет дръвчета в Борисовата градина, столична община ще ме глоби. ИДИОТИИИИИ!
повика ме, и ще отговоря ;) Изобщо не знам нито кой си, нито на какво се ловиш или на какво кълвеш. Но както каза по-долу (и имам доста минуси), като не може планината да отиде при Мохамед - ми да земе Мохамед да се размърда и да отиде на по-чисто място! На океан е добре, не мирише, не вали сняг и е яко. Хайде да разберем , защо всички оплаквачи тук, предпочитат да се оплакват как комшията им краде парното, отгоре ги навидняват, а зимата няма кой да изрине!? Ми преместете се бе :) свят широк, а БГ е най-грозното възможно от местата за живеене!
Ама аз от 7 години живея на вилата в Балкана. Сутрин се будя със синигерите и косовете. Рия сняг и слушам реката пролетно време. Мохамед отдавна е в прегръдките на планината. Само офисът ми е в София. А недоволството ми е от кметицата със запушения нос, не от софиянци.
Няма как да се качат снимки в ДИРа да видиш дали е грозна България! Грозна и мръсна е София, но само тя не е България! Аз живея в къща, насред градина, до мен е борова гора. Имам си и плодове и зеленчуци- собствено производство, лятото сме под асмата, зимата на винце и ракийка, рок на макс, камината гори и топли- жив огън, няма парно и сметки, дърва си имам. И весели съседи, не са като вкиснатите софиянци. И морето ми е на има-няма час път и планината ми е под носа.Правете там каквото искате, пък най-добре се отделете като град-държава.