Пловдив държи рекорд по замърсяване на въздуха

Рекордьор по замърсяване на въздуха с финни прахови частици е град Пловдив с 86 дни със запрашеност над нормата през отоплителния сезон.

Обратно в новината

Коментари - Пловдив държи рекорд по замърсяване на въздуха | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В България основното замърсяване е от използването на твърдо гориво, а автотрафика има минимален дял. При тези пикови стойности от 30 пъти над нормите, делът на автотрафика е между 1/10 и 1/100 от процента, т.е. на практика нула. В другите държави не е така, но там имат много повече автомобили, които се шофират много повече.

При тиквата всичко ръсте.

Майните, защото са много умни, разрешиха на едни червени номенклатурчици да им купят тролейбусния транспорт, да го спрат , и сега да чакат да изтече договора и да деинсталират контактната тролейбусна мрежа, за да предадат жиците от соц.време (с хубав метал!)! Като едни истински червени приватизатори!

Не знам как е точно замърсяването с ФПЧ в Пловдив, но предполагам, че не са по-различно от замърсяването в София, което означава, че в новината някак си манипулативно е вмъкнато замърсяването от автотранспорта, което е много малко. Истината е, че замърсяването от двигателите с вътрешно горене е около 70 пъти по-малко от максимално допустимите норми, а това което приписват на автотрафика е замърсяването заради неизмитите улици и което е близо 2-3 пъти по-малко от максимално допустимите норми. Истинското замърсяване е заради използването на твърдо гориво и само то причинява наднормено замърсяване на въздуха в България, вкл. и в Пловдив.

Праховото замърсяване на цялата ни държава си има причина и не е само в непочистване на околната среда в която живеем. Ако се качите на Пирин и разходите ще забележете че по кракатава има доста прах! Прахът драги си има произход и той не е само от печките на твърдо гориво. Прах идва и от Сахара и от изветрянето на почвата в следствие непрекъснатат сеч в България!

мутристан е измерението, в което автомобилните гуми от цял свят свършват в печката на ромляните и остава само жицата...

А къде е другаря ог ГЕРБ Тотев кмета да каже защо договора не е развален защото не се изпълнява и защо Тотев загуби 60 милиона евро субсидия за тролейбусния транспорт? В добавка в Пловдив общинския съвет който е на ГЕРБ гласува да има частен градски транспорт и да питаш защо 66 милиона лева за модерната градска система транспортна не върви изобщо? Пак Тотев го прави !

В малките градове няма трафик, но сутрин виси сив облак дим от печките. Върнах се от дълъг престой в чужбина точно когато разрешиха изключване на парното, което постепенно доведе фалита на Топлофикациите. Вместо всички да ползват парно и да плащат поносими такси, едно крайно некомпетентно решение докара проблема с мръсния въздух. По света такова нещо няма, хората имат централно отопление, някъде и селата са газифицирани. У нас се взимат много непрофесионални решения, затова сме на тоя хал във всичко. Чакам тока от ЧЕЗ-Гинка с какво ще ни сюрпризира.

Истина има във всички твърдения. Наскоро бях на гости в един малък планински градец. Сутрин въздухът мирише не на гора, а на дим, защото комините бълват пушек. Така ще е чак до месец май. А прахът има разнообразен произход, даже и от Космоса.

Първи сме!!! Силни сме!!!! * Горд с моя роден град!

Hапротив, решенията се взимат много професионално и са много ефективни. просто, професията не е онази, за която си вярвате, че е.

А, в Бургас всичко е чисто.

а колко милиона умират от стреса който го причинявате всяка минута

За София все приказват, че понеже е в котловина, замърсяването било гголямо. А Пловдив и той ли е в котловина, та димът от печките да не може да се разнесе?

финни......

Майните са си умни, но вече са малцинство. Римляни и надохли селяни си избират управниците вече. А за ликвидацията на градския транспорт в Пловдив като не знаеш, не се изхождай по въпроса. Тролеите ги ликвидираха за да се разчисти пътя на гербави фирми със старички тогава автобуси. Най-големия играч тогава беше и най-големия спонсор на гербавите. Имаше си автобуси, има ги още, има си автогари и всичко нужно ... После го отлюспиха и Дошков, щото се явиха други по-яки ... Тролеи няма да има, щото собственика на мрежата няма пари да си плати ...

Прилагателно име, което в мъжки род единствено число завършва на -нен, във формите си за женски, среден род и множествено число образува двойно н: странен странна, странно, странни луНЕН - ЛуННи светлиНЕН - светлиННи Но не забравяй: ако прилагателното име в м.р. ед.ч. завършва на -ен, във формите си за женски, среден род и множествено чесло се пише с едно н: писмен писмена, писмено, писмени фин - фиНи, фиНо, фина (жена)

Нормално.... с какво мислите се отоплява най-голямото градско гето в БГ - Столипиново, да не говорим, че то не е единственото с концентрация на това население в П-в....

Който е бил в Пловдив напоследък сигурно е забелязал че дизелови градски автобуси вървят буквално през една минута. По някога дори се редят на опашка на спирката. А вътре по 1-2 пътника. И се питам отде пари? И си отговарям - от общината. Има няма пътници парите си вървят. Говоря за хиляди празни обикновенно дизелови автобуси кръстосващи града всеки ден. В същото време пълно затриване на тролейбусния транспорт и никакви планове за метро. Е къв да е въздуха в Пловдив? Родопски ли?

Нашият завод е вътре в град Бургас, комините ни са в града, не извън! Ние НЕ замърсяваме с фини прахови частици! Ние ТРОВИМ и убиваме деца и всеки жител на града. Хората си мислят че изпускаме пара но ние хитро и съвсем ЯВНО със знанието на обшина Бургас и кмета на Бургас и РИОСВ Бургас я смесваме с фини прахови частици и формалдехиди и демонстративно я изпускаме през нашите комини. За да могат децата на Бургас да са най-болните с белодробни заболявания, за да убиваме по мъчителен начин хората като им причиняваме белодроби заболявания и рак.. е и разбира се ние се отчитаме финансово там където е нужно, а и държавата в лицето на Борисов ни даде още 42 милиона лева за да продължим с геноцида над Бургазлии. И ние удвоихме усилията си и ще продължаваме да ги тровим и убиваме бавно и не така тайно .. или по скоро бавно но сигурно и явно и демонстративно. Кмете и РИОСВ пълнете гушките това в гушите ви е здравето на децата ни - вкусно ли ви е, доволни ли сте? Още ли не ви стига, големи гърла имате явно апетита ви се е увеличил с яденето но 10 години не са малко лапане нали??? Изроди!

Ако автобусите вървят през 1 час дали ще са по-пълни?

Всъщност проблемът в Пловдив не е от вчера. За да го замажат гербаджиите от общината преместиха станцията намираща се до Чифте баня ( едно от трите май-натоварени кръстовища в града), на 1,5 км. (на Евмолпия) където няма трафик. Проблемът с климата на града е, че има периоди на безветрие по десетина дни, когато става много топло/студено и праха остава над града. За циганите, които се отопляват с боклуци знаем всички. А какво да направим с "по-белите" цигани дето си купуват дизелови таратайки трета употреба да им е по-"ефтино"?

Питам се точно в кой часови интервал от деня видя тези автобуси с по 1-2 пътника вътре... да не говорим, че автопаркът е тотално подменен и това, че автобусите са дизелови в никакъв случай не означава, че са голям замърсител.... Колкото до метро - трябва да е икономически изгодно за да се прибегне до един такъв транспорт, а за град с размерите на Пловдив това не е така, не случайно метро има само в големите мегаполиси... но важното е да си чешем езиците...

А, за "умните светофари", осигуряващи задръствания със съответния въздух?

Избирате си една автобусна спирка на главен път в Тракия между 11 преди обед до 4 след обед. Повечето автобуси са празни но затова пък на често, буквално през секунди. На една сприрка преброих 11 линии. Чудя се ако частния градски трнаспорт не е дотиран от общината, дали положението ще е същото. Лесно се усвояват държавни пари явно.... И второ - съврменен дизел няма - всички са мръсни дизели - шумни, мръсни и пишещи.

Като се говори за БГ градове, трябва да се прави разграничение. София например е светлинни години напред. Със чисто ново Метро и развит трамваен и тролебусен транспорт е пример за съвременен европейски град. Пловдив съответно - втория по големина град, културна столица на България е светлинни години назад. Почти замръзнал в 60-те. Няма метро, няма околовръстен влаков транспорт, унищожен тролейбусен трнаспорт. За сметка на това хиляди тракащи, пушещи, мръсни автобуси и някакво подобие на маршрутки в още по окаяно състояние. Интересното е местната управа е почти горда с тази си организация. В Пловдив назрява чудовищен проблем. Дано на някой накъде му е светнала чевената лампичка...

Абсолютно прав си. Живял съм в Бургас 1 година и сутрин рано е нещо отвратително...винаги имаше някаква супер тежка миризма, на сяра предполагам ...

Най-цигансикя и селски град...над 50% от населението на Пловдив се отоплява на дърва,въглища, гуми и каквото намери по сметища и кофи.

Да си го дишат.стара планина ни пази

100% МАНИПУЛАЦИЯ - През лятото въздухът в големите градове е отврат - прах, сажди, CO, CO2, NO, NO2, въглеводороди, Ами водите - морето с нефтопродукти, с фекални притоци, реките - са отпадни канали. Ами почвите бъкани с торове, хербициди, фунгициди и пестициди.......

Е пренаселен,а Кмета Тотев вместо градини ,строи блокове,само 6 са от МОЛ Пловдив към линията ж.п.А защото целта гора из село ха за Зоопарк,а нема Зоопарк и животни.На Протест за зеленина.