Пловдив държи рекорд по замърсяване на въздуха
Рекордьор по замърсяване на въздуха с финни прахови частици е град Пловдив с 86 дни със запрашеност над нормата през отоплителния сезон.
Обратно в новинатаКоментари - Пловдив държи рекорд по замърсяване на въздуха | Днес.dir.bg
Коментари
Е пренаселен,а Кмета Тотев вместо градини ,строи блокове,само 6 са от МОЛ Пловдив към линията ж.п.А защото целта гора из село ха за Зоопарк,а нема Зоопарк и животни.На Протест за зеленина.
100% МАНИПУЛАЦИЯ - През лятото въздухът в големите градове е отврат - прах, сажди, CO, CO2, NO, NO2, въглеводороди, Ами водите - морето с нефтопродукти, с фекални притоци, реките - са отпадни канали. Ами почвите бъкани с торове, хербициди, фунгициди и пестициди.......
Най-цигансикя и селски град...над 50% от населението на Пловдив се отоплява на дърва,въглища, гуми и каквото намери по сметища и кофи.
Като се говори за БГ градове, трябва да се прави разграничение. София например е светлинни години напред. Със чисто ново Метро и развит трамваен и тролебусен транспорт е пример за съвременен европейски град. Пловдив съответно - втория по големина град, културна столица на България е светлинни години назад. Почти замръзнал в 60-те. Няма метро, няма околовръстен влаков транспорт, унищожен тролейбусен трнаспорт. За сметка на това хиляди тракащи, пушещи, мръсни автобуси и някакво подобие на маршрутки в още по окаяно състояние. Интересното е местната управа е почти горда с тази си организация. В Пловдив назрява чудовищен проблем. Дано на някой накъде му е светнала чевената лампичка...
Всъщност проблемът в Пловдив не е от вчера. За да го замажат гербаджиите от общината преместиха станцията намираща се до Чифте баня ( едно от трите май-натоварени кръстовища в града), на 1,5 км. (на Евмолпия) където няма трафик. Проблемът с климата на града е, че има периоди на безветрие по десетина дни, когато става много топло/студено и праха остава над града. За циганите, които се отопляват с боклуци знаем всички. А какво да направим с "по-белите" цигани дето си купуват дизелови таратайки трета употреба да им е по-"ефтино"?
Нашият завод е вътре в град Бургас, комините ни са в града, не извън! Ние НЕ замърсяваме с фини прахови частици! Ние ТРОВИМ и убиваме деца и всеки жител на града. Хората си мислят че изпускаме пара но ние хитро и съвсем ЯВНО със знанието на обшина Бургас и кмета на Бургас и РИОСВ Бургас я смесваме с фини прахови частици и формалдехиди и демонстративно я изпускаме през нашите комини. За да могат децата на Бургас да са най-болните с белодробни заболявания, за да убиваме по мъчителен начин хората като им причиняваме белодроби заболявания и рак.. е и разбира се ние се отчитаме финансово там където е нужно, а и държавата в лицето на Борисов ни даде още 42 милиона лева за да продължим с геноцида над Бургазлии. И ние удвоихме усилията си и ще продължаваме да ги тровим и убиваме бавно и не така тайно .. или по скоро бавно но сигурно и явно и демонстративно. Кмете и РИОСВ пълнете гушките това в гушите ви е здравето на децата ни - вкусно ли ви е, доволни ли сте? Още ли не ви стига, големи гърла имате явно апетита ви се е увеличил с яденето но 10 години не са малко лапане нали??? Изроди!
Който е бил в Пловдив напоследък сигурно е забелязал че дизелови градски автобуси вървят буквално през една минута. По някога дори се редят на опашка на спирката. А вътре по 1-2 пътника. И се питам отде пари? И си отговарям - от общината. Има няма пътници парите си вървят. Говоря за хиляди празни обикновенно дизелови автобуси кръстосващи града всеки ден. В същото време пълно затриване на тролейбусния транспорт и никакви планове за метро. Е къв да е въздуха в Пловдив? Родопски ли?
Питам се точно в кой часови интервал от деня видя тези автобуси с по 1-2 пътника вътре... да не говорим, че автопаркът е тотално подменен и това, че автобусите са дизелови в никакъв случай не означава, че са голям замърсител.... Колкото до метро - трябва да е икономически изгодно за да се прибегне до един такъв транспорт, а за град с размерите на Пловдив това не е така, не случайно метро има само в големите мегаполиси... но важното е да си чешем езиците...
Избирате си една автобусна спирка на главен път в Тракия между 11 преди обед до 4 след обед. Повечето автобуси са празни но затова пък на често, буквално през секунди. На една сприрка преброих 11 линии. Чудя се ако частния градски трнаспорт не е дотиран от общината, дали положението ще е същото. Лесно се усвояват държавни пари явно.... И второ - съврменен дизел няма - всички са мръсни дизели - шумни, мръсни и пишещи.
Нормално.... с какво мислите се отоплява най-голямото градско гето в БГ - Столипиново, да не говорим, че то не е единственото с концентрация на това население в П-в....
Прилагателно име, което в мъжки род единствено число завършва на -нен, във формите си за женски, среден род и множествено число образува двойно н: странен странна, странно, странни луНЕН - ЛуННи светлиНЕН - светлиННи Но не забравяй: ако прилагателното име в м.р. ед.ч. завършва на -ен, във формите си за женски, среден род и множествено чесло се пише с едно н: писмен писмена, писмено, писмени фин - фиНи, фиНо, фина (жена)
За София все приказват, че понеже е в котловина, замърсяването било гголямо. А Пловдив и той ли е в котловина, та димът от печките да не може да се разнесе?
В малките градове няма трафик, но сутрин виси сив облак дим от печките. Върнах се от дълъг престой в чужбина точно когато разрешиха изключване на парното, което постепенно доведе фалита на Топлофикациите. Вместо всички да ползват парно и да плащат поносими такси, едно крайно некомпетентно решение докара проблема с мръсния въздух. По света такова нещо няма, хората имат централно отопление, някъде и селата са газифицирани. У нас се взимат много непрофесионални решения, затова сме на тоя хал във всичко. Чакам тока от ЧЕЗ-Гинка с какво ще ни сюрпризира.
мутристан е измерението, в което автомобилните гуми от цял свят свършват в печката на ромляните и остава само жицата...
Не знам как е точно замърсяването с ФПЧ в Пловдив, но предполагам, че не са по-различно от замърсяването в София, което означава, че в новината някак си манипулативно е вмъкнато замърсяването от автотранспорта, което е много малко. Истината е, че замърсяването от двигателите с вътрешно горене е около 70 пъти по-малко от максимално допустимите норми, а това което приписват на автотрафика е замърсяването заради неизмитите улици и което е близо 2-3 пъти по-малко от максимално допустимите норми. Истинското замърсяване е заради използването на твърдо гориво и само то причинява наднормено замърсяване на въздуха в България, вкл. и в Пловдив.
Праховото замърсяване на цялата ни държава си има причина и не е само в непочистване на околната среда в която живеем. Ако се качите на Пирин и разходите ще забележете че по кракатава има доста прах! Прахът драги си има произход и той не е само от печките на твърдо гориво. Прах идва и от Сахара и от изветрянето на почвата в следствие непрекъснатат сеч в България!
Майните, защото са много умни, разрешиха на едни червени номенклатурчици да им купят тролейбусния транспорт, да го спрат , и сега да чакат да изтече договора и да деинсталират контактната тролейбусна мрежа, за да предадат жиците от соц.време (с хубав метал!)! Като едни истински червени приватизатори!
А къде е другаря ог ГЕРБ Тотев кмета да каже защо договора не е развален защото не се изпълнява и защо Тотев загуби 60 милиона евро субсидия за тролейбусния транспорт? В добавка в Пловдив общинския съвет който е на ГЕРБ гласува да има частен градски транспорт и да питаш защо 66 милиона лева за модерната градска система транспортна не върви изобщо? Пак Тотев го прави !
Майните са си умни, но вече са малцинство. Римляни и надохли селяни си избират управниците вече. А за ликвидацията на градския транспорт в Пловдив като не знаеш, не се изхождай по въпроса. Тролеите ги ликвидираха за да се разчисти пътя на гербави фирми със старички тогава автобуси. Най-големия играч тогава беше и най-големия спонсор на гербавите. Имаше си автобуси, има ги още, има си автогари и всичко нужно ... После го отлюспиха и Дошков, щото се явиха други по-яки ... Тролеи няма да има, щото собственика на мрежата няма пари да си плати ...
В България основното замърсяване е от използването на твърдо гориво, а автотрафика има минимален дял. При тези пикови стойности от 30 пъти над нормите, делът на автотрафика е между 1/10 и 1/100 от процента, т.е. на практика нула. В другите държави не е така, но там имат много повече автомобили, които се шофират много повече.