Едва 2% от българските ученици могат да работят в екип

Учениците в Сингапур имат най-високи резултати в иновативен модул на PISA 2015. Българчетата имат резултат под средно ниво.

Обратно в новината

Коментари - Едва 2% от българските ученици могат да работят в екип | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Японците са социално общество с колективно мислене, а ние сме индивидуалисти. Няма как да работиме с ближния.

Викаш, маса от зомбита? Те са си така, още една бомба да им пуснат демократите, пак ще са щастливи :)))))

За нас няма ближен. Всички, които ни заобикалят, са врагове. Българинът обича да мрази другите хора.

Не е така. Виж подсказванията и преписванията - първи сме! Какво е това? Народопсихология, шуро-баджанащина, корупционно обучение?

Обикновено лидерите трудно работят в група. От групата печелят по-слабите, защото има по-изявени, които ги насочват и подпомагат. По-изявените трудно работят в група, защото средното ниво ги дърпа назад, а и няма какво да научат от по-слабите в гупата.

Явно сме нация, съставена само от лидери. Щом като не се припознаваме като социални същества. Немците днес също отчитат резултатите на ПИЗА, които за тях са добри. Специално наблягат на факта, че силата им се състои в това, че работят и умеят да създадат функциониращи обяности.

това просто не е верно. в екип се постигат задачи, които индивидуално, е невъзмовно. затова сте толко прости и дебилни, щото не знаете ка кда се комбинирате соцялно и да постигате задачи в група които иначе сами не бихте могли. лидерството нема нишо опщо. един лидер ак ое лидер, в група ке оцтъпи или ке подпомага и като лидер,а нема да пречи. затова сте тъпи и прости, щото и лидерство не знаете какво е , и в глупи не моете да работите, и сте тъпи на сичкото отгоре.

И понеже ние сме нация все от лидери (най-вече лидери в кръчмата или във форума) сме на тоя хал. Пък горките японци, сингапурци и корейци...ама мнооого са зле, и те и държавите им едни бедни, бедниии и лоши, лошиии....

Да искаме ли оставката на проф. Христов като депутат?

Те с лесните не могат вие при трудните ги бутате:((( С такива образователни рИформи в трети клас събита и изважда с пръстите на ръката:(((и на никой не му прави впечатление от даскалята и техните ментори..""Учебниците'' 50% в картинки и квадратчета за оцветяване и попълване....ама иначе информационни технологии са вкарали нищо че сричат на български

Направих си труда да намера в нета резултатите от изследването, т.н. PISA Studie 2015. На първите 5 места са Сингапур, Япония, Естония, Тайпе, Финландия. В ранглистата Германия е на 16о място, САЩ са 25 място, Русия е на 33 място, България е на 46 място. Резултатите на Сингапур са следните, природни науки 556 точки, четене 536т., математика 564т. България се нарежда 16 места под средния резултат от всички участници. Резултатите на България са следните, прир. науки 448т., четене 432т., математика 441т. Скучна фактология на знанието. Колко по вълнуваща и затрогваща е реалността, в която се сблъскваме с истинските знания на децата ни!

в образованието - свалят материал от университетите в началния курс, децата не са в състояние да се справят, дори и учителите и само тези, които почти денонощно ходят на уроци имат добър успех, а тези проучвания са гола вода от разни модерни какички психоложки.

Увеличавайте заплатите на даскалите, докато стигнем успеваемост 0.02%. В голямата си част те гледат да мине часа и да си вземат заплатата.

Малки дебили, сър

То Дебили е имало по всяко време, по времето на бай Тошо също ги имаше, а и бяха началници на предприятия, но минало свършено, а в днешно време откъде идват тия 2 %. все пак имаме очи и виждаме какво става. Когато ние учихме ни заключваха докато не научим таблицата за умножение и сие, същото беше и при научаване наизуст стихотворения, и по това време, тъй като се държеше матура и не всеки можеше да бъде приет, а и да завърши висше образование, завършваха тези, които най-вече имаха средно образование с отличен 5.50 нагоре, езикова руска гимназия, НО... та от там излязоха много добри преподаватели, а те вече са в пенсионна възраст и виждаме на тяхно место(не всички разбира се), много по-малко знаещи, по ограничени, дори бих казали и без самочувствие учители, като научих, че е от село и в града дошла да преподава в хххх свят ми се зави , а и да споделя на съпруга си, той веднага само добри неща и затова не си правя труда. Връзките в Бг до там докараха много млади да напуснат бг, в очакване са, но като се върнат и пак обратно. А са много възпитани деца на мащеха българия, психолози, на запад, икономисти, но без връзки, а виж в парламента, кои са, не всички, но ... шмен ти каБели , явно чакат внуците им да завършат на запад и да ги устроят на добре платени службички , чуждото е лошо, нашето е най-убаво хахаха на хорото се хванали и жената казала, виж тоя гърбавия , колко е грозен, та жено й отговорила другата -- та това е твоето дете, така ли, олее, колко е хубав.., та и вашата работа същата на депутатите...

Горкия Гришо заради папагалите от телевизията и радиото стана нарицателно!

И от троловете сороски...

Дебилите още не са нахлули тук....явно лижат гришо.....Пък и какво ли ги интересува образованието......То да не е мач,бира, реклама или търкане на билет от лотарията

Това което е сега е все още нищо. Ще усетим /който е жив и здрав/ дебелия когато държавата и всички отделни дейности в живота легнат на плещите на сегашните дупета.

Навремето ОБРАЗОВАНИЕТО И ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО бяха първа и неотложна грижа за хората......

кое време стана, хващайте водките и зарязвайте дебилската опорна точка!

А 80% въобще не се справят!

Е,И....Нали знаят кой е Гришо!!!!ОООООО ТО ТИЯ ОТ ПИСА НЕ ГО ЗНАЯТ!!!!!!!!Иначе щяха по това да определят СПОСОБНОСТТА на учениците...

И на теб ли Гришо ти бръкна в Г точката...

Не виждам нищо притеснително в резултатите. Разглежда се РАБОТАТА В ЕКИП за решаване на проблеми. ВСИЧКИ западни общества, включително и България, са ИНДИВИДУАЛИСТИЧНИ, т.е. обществото цени индиеидуалистичните ценности, пред колективните. Нормално, първите места отиват в азиатските общества - ХонгКонг, Макао, Корея, Япония, Сингапур. В тези общества, ГРУПАТА се цени много повече от индивида. Не че има нещо лошо. Просто е различно. Това не значи, че нашите тийнеджъри са тъпи. А отделно, българинът винаги е бил много добър индивидуалист.

Пропуснах заключението: ЗА КАКВО, ПО ДЯВОЛИТЕ, ТИ Е ГРУПА, КАТО МОЖЕШ ДА РЕШИШ ПРОБЛЕМА И САМ?

За какво ли - ами най-малкото поради факта, че няколко глави мислят няколко пъти по-добре от една глава. А в твоя случай 5 Х няколко пъти по-добре, не се обиждай...

следователно 98% не се справят

18 % полудебили и 2 % умни деца ! ПРи големите, възрастните хора, картинага е същата ! Не се обиждайте !

И родителите така!

Новото попълнение дебили. Урааа, скоро ще стигнем 90 процента.

извън темата Бащата на Слави Трифонов е починал.съболезнования

Напротив-в темата е....Кой се интересува от ОБИКНОВЕНИТЕ БЪЛГАРИ ако си нямат гришо и слави.......

Няма защо да се чудим. Това беше заложено още в началото на промените и сега вече берем плодовете. Нали всичко при социализма е било лошо? Защо тогава нашите деца печелеха награди във всички области? Защо нямаше неграмотни? Излиза, че управляващите са изпълнявали поръчки за унищожаване на постиженията ни като нация, а народът е бил глупав да вярва, че това е светлото му бъдеще. Каквото търсихме, намерихме го! На кого да се сърдим, ако не на себе си?

От вас освен чисточи на руски гъзя с език наистина нищо друго не става

гледай си в огледалото, щом държиш да си общуваш с дебили и не разсъждавай върху непознат текст, че хич не ти се удава.

Нивото на знания - ниско, дипломите за висше образование - безчет.

Как гледането на "Биг брадър" и споделянето на не знам колко часа от деня с ДинЬко и компания допринасят за функционалната грамотност на учениците?

Хубаво! Дали 2% от урравляващите ще могат да решават трудни задачи. А министърът на образованието и неговите съветници, които и един чужд език не знаят, а някои не могат и компютър да включат, нищо, че имат докторантури (незнайно по кой начин изкарани)! Рибата се вмирисва от към главата!

И после един контингент от 90% реве: Ние не сме дебили. Когато фактите говорят, дори Боговете мълчат.

Тук 2 % могат да решават трудни задачи, а в по-успешните страни - 8 %. Според Вас в успешните страни 92 % също са дебили, така ли? Ето на това казват, неспособен да осмисли непознат текст.

Дори в африканските страни простотията не е издигната в такъв култ, както у нас. Простотия, необразованост, дебилизъм - както щеш го наричай.

а бе ще доидете на иво христов на изказването маи... ха ха ха и да го изгоните от парламента това няма да промени нещата ...

Според определението на ЮНЕСКО, функционално грамотен е този, който може да участва в дейности, в които грамотността е условие за ефективно функциониране на неговата група и общност и която му дава възможност да ползва четенето, писането и смятането за своето усъвършенстване и за развитието на общността. Големият извод е, че от това как решаваме всички проблеми, свързани с изоставането във функционалната грамотност на днешните ученици, зависи развитието на страната ни утре.

Българската образователна система трябва да се откаже от експериментите и подигравките към обучаваните, защото иначе се формира отчуждение, съпротива, неуважение и непризнаване към нея. И не може на тази база да се правят изследвания за нивото на обучаваните.

Очаквано.

Ами да не им задават трудни задачи. Такива учители да се наказват!

Пълна идиотщина в образованието дирижирана от МОН. С всяка нова реформа глупостите се увеличават по експонента. Като филтрираш броят на учебните в която и да е онлайн книжарница по критерия "помагала " за втори клас примерно - по български са над 100 - "помагала-бъркала" - лабиринти, ребуси, загадки, ... Интересно как ги одобрява МОН - би трябвало да минат през експериментални училища, да се види какви са резултатите и чак тогава да ги препоръчват. Върнете "рибния буквар" и ще ударим 100%.

Пич, как ще ударите 100%? С връщането на буквара ще ви падне мозък от небето на контингента ви от 90% ли??????

така разправяли на Найден Геров, ама като ги ударил в земята с годишните изпити, си уволнили учителите в гръцкото училище в Пловдив.

С учене. Но две страници в добър учебник са еквивалентни на не по-малко 20 в сегашните луксозни издания, заляни с цветно мастило и излъчващи отровни изпарения. А как се попълват тестове и ребуси и лабиринти на гланцова хартия, а колко тежи, ... Да живеят печатниците на депутатите и роднините им!

Ами то тъпо стадо дебили се манипулира и ръководи къде-къде по-лесно от образовани и мислещи хора със собствено мнение, базирано на знания и умения. Грешките от соца са взети под внимание при прилагане на пропагандни клишета и масата активно се чалгаризира! Скоро ще е като тесто в ръцете на менторите ни. И изгледи за спасение няма!

Има ли българска дума ''иновативен''? Какво да очаква човек в страна, дето не можеш да разбираш какво пишат вурналистите. ако не знаеш английски:) Жалко, оти България бе хубава страна, беше...

напредничав ще рече :), доколкото иновация е нововъведение. Ето, разлика между възрожденските ни учители и сегашните. Ако едно време даскал Ботьо и подидаскал Вазов са учели децата на землеописание, то сега дори обикновени думи се заменят решително с чуждици. Учителката в първи клас на дъщеря ми беше възмутена, че децата казвали питанка. :) А аз искам да казват и чуденка:) За тях са измислени тези мили думички. Цял живот ще казват въпросителен знак. Нека ги учат без да им отнемат детското.

и преди всичко тази новина нищо не струва, ако не се уточни дали наистина става въпрос за българчета. За другите е ясно.

че каквопо различно да се очаква след като сме горди членове на банановият афроамериканоталибански евратлантически ГМО катун.Пак че толкова имаме, след 5 години и толкова няма да има.

Т.е проф. Христов не е бил прав - 98% са дебилите.

От кое училище е снимката към новината?

Не е българско, ама и американско не е: не се виждат автоматични оръжия и ножове.

Важното е да гледат чалгаджийската интригантщина на Луна, Динко и сие. А баща им да пие ракия, и да разправя колко бързо кара колата си, докато майките им си пишат любовни есемеси с комшията.

А някои плюят срещу професор Христов! И онзи варненски олигофрен, дето твърди че българите не "биле" 80% дебили!

Иво Христов използва хипербола, за да насочи вниманието към негативна тенденция, която никой, който има претенции да е с всичкия си, не може да отрече. Само че тая хипербола само след 1-2 поколения ще отразява доста акуратно реалността и тогава ще се чудим що никой не ни предупреди.

е платен руски агент, който не можа да намери достатъчно йезуитски начин да ни внушава измислици, и се изнерви като малко дете и започна да обижда - типично незряло поведение тип "детска градина". Няма нерви като възпитаниците на АОНСУ-то. Спрете с безумните напъни да го цитирате като истина от последна инстанция, защото единственото, което можете да ни втълпите е, че е прав за себе си и за вас, които го защитавате.

А в парламента като представителна извадка, какви са.

Време е да се приземим и да се научим да казваме нещата с истинските им имена. Образованието в България е некачествено. В образователната система липсва ресурс за промяна. Хората, от които зависи да стане това, не предлагат конструктивно решение на проблемите, а административни палиативни мерки. За тях е важно по документи всичко да е шест, а не реално да е такова. Ако искате положителна промяна, инициативата, които идва отдолу - от родители, иновативни учители и от самите деца, не трябва да бъде потискана, забранявана и глобявана. Ето ви пример - родители искат да си обучават детето самостоятелно вкъщи. В момента повечето директори открито не позволяват това, даже, когато родителите са доказали, че могат да се справят. Правилното отношение - разбира се, г-н Родител. Заповядайте в нашата библиотека, за да видите какви материали имаме, дали няма да ви бъдат от полза. На еди кои си дати имаме олимпиади и състезания, вашето дете е добре дошло да участва. Еди коя си учителка ще организира школа по математика/програмиране/музика и пр., ще ви изпратим информация на вашия имейл, за да прецените дали имате желание да запишете детето си. Този подход създава възможности, от които най-голяма полза ще имат децата. Ето ви и друг сценарий: господин Родител, вашето дете се затруднява да говори и да пише на български език. Препоръчваме ви да го запишете на допълнителни занимания, за да подобри езика си, ето онлайн игри и приложения, които може да използвате, за да си подобрите резултатите. Заповядайте на редовните срещи в библиотеката, където има занимания по четене и разказване, и т.н, и т.н. Не можеш да дадеш насила образование. Но ако си добър учител, можеш да отвориш вратите и да помогнеш на децата да влязат.

Какво е "функционална гпамотност?"

Какво беше казал Иречек за българина? Че е пръдлив, мързелив, крадлив, смрадлив, завистлив и отмъстителен. Хубавото е, че Иречек е уцелил истината. Лошото е, че от сто години насам, българина не се е променил.

За съжаление е бил много прав, колкото и да не ми е приятно това изказване!

не е прав. Не забравяйте, че е участвал в правителството на Казимир Ернрот, така че не си мислете, че случайно е дошъл в България и искрено се е вълнувал за нас. Той написва първата история на българите - академичен труд, който дава много грешна посока на развитие на нашата историческа наука. Това може да се отдаде на липсата на много извори по онова време, а може и да е съвсем умишлено, защото подозрително съвпада с препоръчаната от Русия история на България. Не ми се вярва толкова време да живее в България, толкова много уж да ни опознае, както разправяте, а да не забележи, че не сме славяни.

Плюя на всичката ни демокрация, която ни я изпляскаха американците. Като говорим за Сингапур някой изобщо задава ли си въпроса как тази малка държава с почти колкото нашето население и площ 150пъти по-малка от нашата е постигнала тези завидни резултати? Ами там е диктатура, както и в Китай и т.н., но оглавявана от умни и кадърни хора... забранява се на неграмотните да имат деца, за да не се раждат просто само консуматори и още куп елементарни и прагматични решения, а пък и това, че има смъртно наказание също е фактор за развитие на самосъзнанието!

Така си е: по време на втората световна, под окупацията на Япония, Сингапур е едно бедно рибарско село от третия свят. Само 40 години по-късно под ръководството на Лии Куан Ю, който не се заиграва с мантрите на свободния пазар и търговия, Сингапур е страна от Първия свят. И това никак не пречи на Кисинджър да нарича Куан Ю пръв приятел.

каква демокрация. От Масква казаха на тато ви да си ходи. И да го смени Младенов, защото е много различен, направо Линкълн.