Едва 2% от българските ученици могат да работят в екип

Учениците в Сингапур имат най-високи резултати в иновативен модул на PISA 2015. Българчетата имат резултат под средно ниво.

Обратно в новината

Коментари - Едва 2% от българските ученици могат да работят в екип | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Едва ли са толково много ...

трябва да спрат да правят тези безумни учебници! синът ми учи в една от тези държави с над 530 точки - ми нямат учебници. нямат чинове, имат няколко работни къта и отворени пространства. Имат зверски домашни, дават им се на хвърчащи листи. така... няма стрес, няма формалности, ще решават задачи, разбира се

заплатите на учителите с 15%,значи и учениците които се справят със задачите са се увеличили с 15%.

Годините на децата точно отговарят за времето на управлението на "върховата" учителка- госпожа йес Сакскобурготска. Ми тя им подари такива отлични знания рииш! За 800 дни оправи образованието поне за 800 години напред!

Поредната миризлива партенка ! Само Българчета печелят всички медали на олимпиадите по математика , информатика , физика и прочие . Това не се получава с " функционално неграмотни " деца . Явно иде реч за 12-14г. многодетни първокласници от смардливия Илекторат :)))

После професор Христов виновен.

Е, останалите са от контингента на проф. Иво. Спрете да му се сопвате и се съсредоточете върху настоящия проблем. Нали така?!

имат професорите с идиотските им учебници. Това, което каза още не е констатация, а целта му.

И без модула го знаем. Дъщеря ми преди да тръгне на училище ми задаваше много логични въпроси и беше определено мислещо дете. Откакто тръгна на училище стана "най-мразим да мислим". Струва ни много усилия да вървим напред, но определено тя не се е върнала още към мислещото дете. Сега знам, че учителите ще кажат: "Вие сте прости и децата ви са прости", но нас някога учителите ни научиха на математика и мислене, не са ни учили вкъщи родителите.

Беше цел, когато когато ни налази демокраДцията! Сега вече е РЕЗУЛТАТ, драги, от грижите на вожда към матряла!

Епа язе не съм толкоз умен кат тебе, ма то дето се вика и секо стадо си има по некоя и черна уфсъ! Та тез дето пичелят наградите баш май са от онези 2% дека ги писуват тука баш! Те така те мислим язе!

То и в живота е така. 80 процента от българите се справят само с лесните и средно трудни задачи в ежедневието.

Вижте им учебниците и ще разберете, че точно това е целта на българското образование...

Поне берачи на ягоди дал господ!

Да даа, все ние сме най-тъпите, най-смотаните.. дрън-дрън. Тея комплексарщини ги слушам от както се помня, ама нали после ги видях що за стока са "умните" народи като ги видях лично.

Къде бяхме и къде стигнахме. Намери се един човек да каже за дереджето ни, може би хеперболизирано и по-емоционално от нормалното, и дебилите го оплюха. Ха сега да видим, кого ще плюем и най-вече кога ще се опомним накъде вървим и какво вършим като общество.

Ами като се замисли човек защо са му на някой умни хора!? Нещото което е необходимо тука са превръщащи храната в екскременти получовеци дето искат и искат и искат без дори да знаят какво къде и защо! Това е основното към което се стрят и управляващите ни и други! А като гледам няма да им е никак трудно! И по телевизя и по радио и по вестници и къде ли не хората дето ни ги рекламират и на които трябва да подражаваме са просто не знам как да ги нарека "интелекти от виша класа"! Отделно всеки 2-ро класник може да ти каже, че това с работа акъл или неща от сорта няма да прокопсаш и ще требе да си дупе което може да се слага и на тия и на ония а и по-малко да краде и лъже за да успееш! Отделно за девойките ако мога така да ги нарека силикона и мис еди коя си е напълно достатъчно за да си успяла! Та при такива условия дори си мисля, че имаме голям успех с тия 2% дето все още могат да решат некоя трудна задачка!

Тук не става дума за интелект, а за работа в екип. "Могат ли учениците да участват в дейности за решаване на проблеми съвместно с един или повече партньори ..." Именно при работа в екип, резултатите са най-големи. А нашето училище и общество днес, не учи нашите деца да работят и мислят в екип ...

Печелят десетина деца и толкова, останалите стават студенти и някои не знаят таблицата за умножение - не е за вярване, но е ужасяващ факт.

А защо до онзи ден плюха оня с "дебилите" ? Някой се престраши да каже че царят е гол / е явно бърка % /

Значи скоро няма да сме 80%, а цели 98%. Ами това е целта на Козяк и сорос и явно я постигат.

Какво да мислим за МОН и програмите му,за учителите и новите им заплати?

Плюя на всичката ни демокрация, която ни я изпляскаха американците. Като говорим за Сингапур някой изобщо задава ли си въпроса как тази малка държава с почти колкото нашето население и площ 150пъти по-малка от нашата е постигнала тези завидни резултати? Ами там е диктатура, както и в Китай и т.н., но оглавявана от умни и кадърни хора... забранява се на неграмотните да имат деца, за да не се раждат просто само консуматори и още куп елементарни и прагматични решения, а пък и това, че има смъртно наказание също е фактор за развитие на самосъзнанието!

Какво беше казал Иречек за българина? Че е пръдлив, мързелив, крадлив, смрадлив, завистлив и отмъстителен. Хубавото е, че Иречек е уцелил истината. Лошото е, че от сто години насам, българина не се е променил.

Какво е "функционална гпамотност?"

Аз

Еми... като погледнеш състоянието на държавата, това не ти ли говори нещо?

Време е да се приземим и да се научим да казваме нещата с истинските им имена. Образованието в България е некачествено. В образователната система липсва ресурс за промяна. Хората, от които зависи да стане това, не предлагат конструктивно решение на проблемите, а административни палиативни мерки. За тях е важно по документи всичко да е шест, а не реално да е такова. Ако искате положителна промяна, инициативата, които идва отдолу - от родители, иновативни учители и от самите деца, не трябва да бъде потискана, забранявана и глобявана. Ето ви пример - родители искат да си обучават детето самостоятелно вкъщи. В момента повечето директори открито не позволяват това, даже, когато родителите са доказали, че могат да се справят. Правилното отношение - разбира се, г-н Родител. Заповядайте в нашата библиотека, за да видите какви материали имаме, дали няма да ви бъдат от полза. На еди кои си дати имаме олимпиади и състезания, вашето дете е добре дошло да участва. Еди коя си учителка ще организира школа по математика/програмиране/музика и пр., ще ви изпратим информация на вашия имейл, за да прецените дали имате желание да запишете детето си. Този подход създава възможности, от които най-голяма полза ще имат децата. Ето ви и друг сценарий: господин Родител, вашето дете се затруднява да говори и да пише на български език. Препоръчваме ви да го запишете на допълнителни занимания, за да подобри езика си, ето онлайн игри и приложения, които може да използвате, за да си подобрите резултатите. Заповядайте на редовните срещи в библиотеката, където има занимания по четене и разказване, и т.н, и т.н. Не можеш да дадеш насила образование. Но ако си добър учител, можеш да отвориш вратите и да помогнеш на децата да влязат.

Така си е: по време на втората световна, под окупацията на Япония, Сингапур е едно бедно рибарско село от третия свят. Само 40 години по-късно под ръководството на Лии Куан Ю, който не се заиграва с мантрите на свободния пазар и търговия, Сингапур е страна от Първия свят. И това никак не пречи на Кисинджър да нарича Куан Ю пръв приятел.

А някои плюят срещу професор Христов! И онзи варненски олигофрен, дето твърди че българите не "биле" 80% дебили!

Иво Христов използва хипербола, за да насочи вниманието към негативна тенденция, която никой, който има претенции да е с всичкия си, не може да отрече. Само че тая хипербола само след 1-2 поколения ще отразява доста акуратно реалността и тогава ще се чудим що никой не ни предупреди.

Важното е да гледат чалгаджийската интригантщина на Луна, Динко и сие. А баща им да пие ракия, и да разправя колко бързо кара колата си, докато майките им си пишат любовни есемеси с комшията.

сигурен дали ще познават узрялата от зелената:((

ни налази - от партийния пленум на партията - соц. демокрация. А такива учебници имаше и по соц-а. Имаше една физика за осми клас - тухла и половина, неразбираема.

От кое училище е снимката към новината?

Т.е проф. Христов не е бил прав - 98% са дебилите.

каква демокрация. От Масква казаха на тато ви да си ходи. И да го смени Младенов, защото е много различен, направо Линкълн.

Ще направим програма за смартфоните им, която сама ще ги познава. Ще се хвалят тогава, ще на работното им място има компютър ... ;)

е платен руски агент, който не можа да намери достатъчно йезуитски начин да ни внушава измислици, и се изнерви като малко дете и започна да обижда - типично незряло поведение тип "детска градина". Няма нерви като възпитаниците на АОНСУ-то. Спрете с безумните напъни да го цитирате като истина от последна инстанция, защото единственото, което можете да ни втълпите е, че е прав за себе си и за вас, които го защитавате.

За съжаление е бил много прав, колкото и да не ми е приятно това изказване!

че каквопо различно да се очаква след като сме горди членове на банановият афроамериканоталибански евратлантически ГМО катун.Пак че толкова имаме, след 5 години и толкова няма да има.

А в парламента като представителна извадка, какви са.

Не е българско, ама и американско не е: не се виждат автоматични оръжия и ножове.

Трудна беше, но даваше знания и след това те останаха. Не беше неразбираема, просто искаше повече време труд!

и преди всичко тази новина нищо не струва, ако не се уточни дали наистина става въпрос за българчета. За другите е ясно.

Има ли българска дума ''иновативен''? Какво да очаква човек в страна, дето не можеш да разбираш какво пишат вурналистите. ако не знаеш английски:) Жалко, оти България бе хубава страна, беше...

нищо не даваше, ама едно време учителките бяха други, кой е чакал на учебника, всичко се усвояваше в час - от обясненията на учителката.

напредничав ще рече :), доколкото иновация е нововъведение. Ето, разлика между възрожденските ни учители и сегашните. Ако едно време даскал Ботьо и подидаскал Вазов са учели децата на землеописание, то сега дори обикновени думи се заменят решително с чуждици. Учителката в първи клас на дъщеря ми беше възмутена, че децата казвали питанка. :) А аз искам да казват и чуденка:) За тях са измислени тези мили думички. Цял живот ще казват въпросителен знак. Нека ги учат без да им отнемат детското.