Учебниците са неразбираеми, призна Игнатов

България се нуждае от нов закон, тъй като сегашният минава покрай учениците. Искаме закон, в центъра на който да е детето - чрез изследване на потенциала да бъдат стимулирани неговите качества. Училището трябва да насърчава дръзките.

Обратно в новината

Коментари - Учебниците са неразбираеми, призна Игнатов | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ку-ку!!!

Lubo, много правописни грешки имаш. А за комунистическите учени не си прав. На комунистическите учени им пишеха това, което те представяха за свое. Иначе по природните науки и математиките винаги сме били едни от най-добрите в света. В тези науки няма политика, с изключение на космическите изследвания.

Учебниците по природните науки, български и математика са добре написани, но по история, човекът и обществото и други обшествени науки са ужас. Всъщност Игнатов е компетентен само по историческите и обществените науки. Затова и така се изказва.

Учебниците са най-малкият проблем на системата. Чудя се, защо, като интернет навлиза навсякъде, да не се въведе нещо много по-генерално, като учене през интеренет, т.е. вкъщи, където е мястото на децата, а превръщат училището в социален дом. Чудят се как да извадят изоставените деца от комунистическите социални домове, а превръщат нашите даца в изоставени, като ги набутват по цял ден в училище, аз съм против целодневното обучение и от септемри ще направя всичко по силите си да спра децата от системата, каквото и да ми коства това, писна ми от простащини и криво разбрана социализация и ми писна да разчитам на държавата и нейните неграмотни служители да правят каквото им щукне с децата ми! Съвета ми към родителите ми е да се вземат в ръце и те да изразят твърда позиция, а не да разчитат на държавата да ги води към "светлото бъдеще", 45-ет години и повече вече ни лъжат в това. Ако сами не се оправим, неволята няма да ни помогне:))))

аз викам и ти да работиш от вас си и да поръчваш храната по интернет направо да ти я доставят у вас, кво ще ви социализират, виж кво е хубаво да си антисоциално животно, родителко..дано не си повредиш децата с това мислене.

Е, то па в училище една социализация пада! Само хвърли един поглед в училищните кенефи и коридори, в класните стаи! Който иска детето му да ходи ежедневно в социалния дом, наречен училище, кой му пречи! Обаче който прецени, че за детето му е по-добре да учи в къщи - защо не? В нета може да има ученическа социална мрежа, наблюдавана от педагози, за да няма насилие и лош климат. Елементи на учене и игра. Групи (кланове или както и да ги нарекат) по интереси. Усвояване на правила за общуване в интернет с оглед на детската безопасност... Ей ти социализация. Когато иска детето му да общува с други деца наживо, родителят може да го води на спортни тренировки, в училищни и извънучилищни кръжоци, в читалищата, има школи по рисуване и художествено слово, по разни моделизми... Ей ти общуване. Без насилствения елемент на училището.

Игнатов! Между авторите на учебници има малцина такива, които се стараят да обясняват разбираемо. Но УЧЕБНИТЕ ПРОГРАМИ на министерството ги принуждават да обхващат ненужен обем. Математиката е като за студенти, не като за ученици, понеже МОМН изисква от авторите да пишат за неща, които се учат във вузовете. Отделно, дето има маса автори, които като се отпушат на академична вълна, не можеш да ги свалиш на земята. В една Норвегия таблицата за умножение я учат към 8 клас. У нас не само таблицата избързват, българските букви ги галопират за един срок и в края на първи клас кой чете, кой не, обаче - всички са "грамотни"... Давай, нашибайте в гимназията дескриптивна геометрия и интеграли. На бъдещите зрелостници и миячи на чинии в западна Европа и САЩ тези неща много са им нужни. Младежът ще мие кенефите в Лас Вегас, Сиатъл или по атлантическото крайбрежие и докато търка лайната с четка, ще си спомня как се вади квадратен корен!

Учебниците са бизнес, рушветите се дават за да се одобри даден учебник. На следващата година се сменя учебната програма и учебникът се пренаписва в обратен словоред. По такъв начин не могат да се използват учебниците с "отпаднало учебно съдържание" и се печатат нови такива срещу добри пари за всички - МОП, издателства и автори. Има автори, които пишат учебници за няколко издателства по един и същи предмет и всички са одобрени за преподаване?!?. В тази операция не остават назад и учителите - когато изберат "правилните учебници" на еди кое си издателство съответно получават добри бонуси. А министърът на образованието ни е пълен смешник. Само му вижте физиономията, по-скоро прилича на олигофрен , за изказа му да не говорим - направо не е за слушане с това сричане, мънкане, и оплитане тотално , както и невъзможност да води динамичен и смислен разговор.

Делегираните бюджети объркаха много неща.За да не се загуби бройката и парите се прави какво ли не.Правят се много компромиси, някои ученици даже в гимназиалния курс са напълно неграмотни,други с месеци са на гурбет и пак завършват...

lubo

Утре завършвам 12клас. Истината е, че учебниците са написани за да си дадат парите учениците и след това да ходят на частни уроци за да им вземат още пари. Отделно те се пишат от комунистически учени и не знам-си какво там, които са толкова комплексирани, защото не стават за нищо и заемат пост благодарение на връзки, че с всяко изречение се стремят да докажат колко са начетени и колко добри специалисти са. Оттам идва неразбираемия език. Училищата или поне тези тук са един ужас. Много се радвам, че мойто свършва, защото от 10 клас едвам го издържам. Аз уча в една от """"най-елитните"""" гимназии и преподаването на почти всички учители е диктуване на планче, което говедата трябва да назубрят и след това да го изплюят същото каквото им е било натъпкано в устата. В случай, че не им се мазниш и не зубриш, успеваемостта в характеристиката ти става "СРЕДНА" въпреки че имаш среден успех 5.53. Общо взето в училище, ако имаш мисъл в главата и не си просто поредното посредствено мазнярче, почти всички учители и ученици се опитват да те прецакат по всякакъв начин. Затова не ми се иска тези след мен да са по цял ден на училище - ще бъде истински ад за тях. Не случайно седи още темичката - при нея най-лесно може да оценяват както си искат онези, които са изкарали тройки на изпитите си и затова са записали педагогика. В моето училище главната директорка се държи все едно училището е нейна собствена фирма и ако й кажеш нещо получаваш наказание. Събира 30лв. дарение на срок и няма топла вода и сапун на мивките. Да не говорим родителите на учениците, които ги е приела с пари - те са около 50%, какви дарения дават и те къде отиват. Убеден съм, че не е така само в моето училище и затова трябва да се махнат всички насотящи директори, да се сложат нови и те да са с някакъв мандат както беше написал някой в коментара си.

учебника по химия или физика, математика и други точни науки, няма значение дали е писан от комунист, капиталист или къв'то и да е друг -ист...

п.с. между другото да не забравя, честито дипломиране и успех в живота ти желая:)

Този човек трябва да сдаде поста.Влизал ли е в училище.Как цял ден,защо само развалят ,всеки които доиде и все реже и ръкава все къс.От 4 годишни,защо?Какви са тези реформи?Как цял ден на чина.Движение ,слънце,чист въздух кога?

bobsyn@

Винаги ще има деца, които възприемат материала по-бързо от другите. За тях би било редно да има отделни паралелки, а на всички да се преподават по-простички уроци, но поне да се знае, че са заучени правилно. Айнщайн преди време е написал, че ако оценяваме една риба по способностите й да се катери по дърветата тя ще си умре нещастна. В този ред на мисли нека да не правим така, че децата ни възприемат училището като лошо място, където се чувстват глупави...

учебниците са уникално просто написани.. българите са ученолюбив и трудолюбиви, но когато получават едни супер зле написани учебници и една супер зле изготвена учебна програма, българите се изнервят и отказват да работят по тъпата система.. и така се раждат гаменчетата и курвичките.. когато се подобри системата, тогава ще видите че учениците и хората имат желание да правят добро.. докато е тази скапана система, хората няма да имат желание да си тормозят мозъка и нервите с глупости

ЕДНАКВИ УЧЕБНИЦИ ЗА ВСИЧКИ КЛАСОВЕ НАПИСАНИ ОТ ПРОВЕСИОНАЛИСТИ , А НЕ ОТ НЕГРАМОТНИ КИЛЕПИРЖИЯ.

Да те попитам- ти учил ли си или сега се учиш? ПроВесионално казано- неграмотни- множествено число,а килепирджия- в ед. ч.? Пише се кЕлепир, но това не е българска дума.

Опитвам се да намеря някаква логика зад думите на министъра и не мога. Значи учебниците са лоши, неразбираеми и обричат децата на лошо бъдеще. И затова - да вземаме децата по-отрано. Не че на пет години децата са големи, но на четири са определено твърде малки, за да бъдат ЗАДЪЛЖИТЕЛНО отделени целодневно от ежедневните грижи на родителите си, от своя дом. Това е откровено вредно за развитието на децата.

С тези си "велики" открития министърът изглежда като паднал от луната през фуния... Или може би е пораснал след вчерашният дъжд. Това са неща, известни още от времето, когато един министър го пречукаха на Витоша ...

Браво на министъра!!! Майка съм на дете в седми клас. Опитвам се да му помагам, когато има нужда и всеки път изпадам в ужас. Учебниците са написани от хора, коитоникогане са стъпвали в класна стая /незнам дали са виждали деца въобще/. Уроците са изпълнени с ненужни подробности, но са изпуснати важни, фундаментални неща. Едно изречение се проточва на пет реда и е толкова завъртяно / в желанието на автора да изрази своята гениалност/, че децата нищо на разбират. И последно: моля, някой да коментира заглавие на тест по БЕЛ от книжката на В.Кръстева и Р.Койчева - " Хитър Петър vs. Бай Ганьо". Лично аз го намирам за скандално...

Права сте за всичко, госпожо. Навремето моят син учи две години в "елитна езикова ..." в София, на която директорката беше облечена като проститутка - с черни мрежести чорапи, черни разголени полупрозрачни дрехи, виждахме я да пие в кабинета си с разни "бащи" не знам чии... и учебниците бяха точно такива, че аз с моите няколко университетски специалности не можех да разбера какво искат да кажат. Принудих се да го взема и да се преместя в друга европейска столица, където завърши международен колеж с три чужди езика и усилено изучаване на компютри, по ясна програма и с нормални учители. Струва ми много, загуби двете години тук, но те и без това си бяха изгубени за обучението му ... Не е лесно.

Аврора, благодаря за коментара и се радвам, че детето Ви и Вие самата сте се справили. Аз за съжаление нямам възможност да го изпратя в чужбина, но с радост бих го сторила. Това, което управляващите средства и стратегии в образованието трябва да направят, е много простичко: Отворете някои от книжките с примерни тестове (за който и да е клас без значение от предмета). Когато аз го правя, чувството е едно едничко : "Под игото, глава "Радкини вълнения", аз съм много глупава, а г-н Стефчов ме изпитва... Вазов отдавна го е проумял, а ние сега се чешаме по главите и го умуваме - колкото по-ясно и просто, толкова по-добре!

Дано наистина се вземе обучението на децата ни на сеpиозно , защото иначе не ни чака нищо добро - неграмотни, слабообразовани и без никакви ценности млади хора.

печатаме нови, тоя път от негови хора, не знаеш ли?! Питай нас, родителите на дванайсетокласници...

А какво ще МОГАТ сегашните ученици, след като учат по НЕРАЗБИРАЕМИ учебници? Нещо НЕРАЗБИРАЕМО ... С една дума - НИЩО!

Да, да... Планът Ран- Ът...

многоооо си прав........затова трябва да ги взривим,аз си искам моята родина.......не искам някои умишлено да ми написва историята....не искам евреи умишлено да ме гонят от родината ми като вдигат цените...и т.н...но няма да е техното....

В интерес на истината Левски е обесен на 18 февруари, а Ботев е убит от българин - участник в четата му - на 1 юни. И ако познанията ви по история са на ниво научено в училище - моля не коментирайте.

За истина можеш да пишеш само ако си бил свидетел или имаш доказателства... Много по- важно е,че са си дали живота напразно- свободата днес е свободия.

Година преди това бяха открити и шокиращи грешки в учебници, в които пише, че Васил Левски е обесен не на 19, а на 18 февруари, а Христо Ботев е загинал на 1, а не на 2 юни. Шокиращо невежество на онзи, дето бил открил тези грешки, защото именно това са верните дати! Защото поправката на грегорианския календар спрямо юлианския /стария стил/ е за 19 век е 12 дни. Именно традиционните дати са грешни, защото са изместени с 13 дни, което е валидно само за датите от 20 век!

Не "дръзките", а умните и знаещите защо са там, на чина в час! Останалите - на ниска матура и с дишплома за ниско средно образование и да вървят да работят. Така вбъдеще няма да има депутати с незавършен освми клас, които да ни определят съдбата.

По-добро заплащане трябва за учителите и кадрите в образованието. Така ще се върнат в училищата способните преподаватели. Сега всеки кадърен преподавател си е намерил друга работа и работи за повече пари.

Основна грешка в нашата система е, че се стимулира зазубрянето на факти а не мисленето и самостоятелността и оригиналността.

айде бе неразбираеми, едно време що нямахме проблем с разбирането им?!? неразбираеми са писанията на днешните лапета, само ги вижте кви скриптирани съобщения си пишат из фейсбуците и други чатове, тях могат да ги разбират ама учебниците не могат, проблем са им...

Не стандарти - пари и премахване на 'неизвинените' отсъствия са единственото спасение за образованието и нацията ни.

Браво т-н Министър! Току що открихте "топлата вода". Обаче ....... какво правим по-нататък, освен че го констатирахте???

Не се коси, Игнатов. Тотю неграмотния работи скоро да не се раждат деца. Няма да има нужда от учебници.

Това е така и мисля ,че изобщо не е случайно.Целта е била да се създава немислещо,апатично и покорно поколение избиратели.

...трябва да започне от промяна на статута на хората, които ръководят образованието--инспекторати и директори. При директорите отдавна трябваше да се въведе мандатност, щото калпав директор е в тежест на образованието толкова, колкото и учебници и програми. В момента в ръцете на директори и техни заместници е поверена власт, с която се злоупотребява--назначения, мениджърството със средства, търгове на училищни имоти, горива за зимата и др. Това води презумция за корупция, а всеки знае, че спечелил търг за Училищен стол, примерно, или ремонт, ще се отблагодари по съответния начин. И така нататък. Да не говорим за конфликт на интереси и приятелски кръгове. Всичко това трови атмосферата в училищата. Така че това се явява приоритет първи. Кадърни началници, а не кръшкачи, трябва да водят образованието нагоре. Действай, г-н Министре.

Защо в тази държава ако има някакви традиции трябва да се унищожат? Какво е лошото че учебната година започва на 15 септември, а не на 1 или 7? Целодневното обучение - неуспешен модел от 80-те години, някой все още го помним. Моля ВИ оставете образованието както беше, не желая детето ми да е 8 часа в училището. Кога ще играе и къде ще му отиде детството. Моля ВИ вземете предвид и нашето мнение.

+1

Учебниците са неразбираеми, вътре е пълно с грешки и противоречия, а много важни неща липсват, и материалът е организиран античовешки, не знам на кого е удобно или интересно да се направи така един урок, но ако се съди по резултатите - неграмотни поколения, мразещи всички науки и учители и обичащи само чалга! - на никого, имащ отношение към образованието у нас не е! Трагедията е пълна, не ми е ясно как може да се оправят нещата, като се знае колко интереси са замесени ... и колко лобита има да се сборят в парламента и в обществото, ако се правят пак реформи!

Какви са .Влачил ли сте се 16 години по съдилища да видите и разберете какъв човеконенавистнически семеен кодекс имаме.А за семейното правосъдие да не говорим защото е под всякаква критика.

Учебниците не са лоши или поне тези от които учи сина ми който е в 7 клас. Обаче от там нататъка става страшно. Материала е много приятен , но това не би трябвало да означава , че децата трябва да знаят всичко.Тестовете по материала са ужасни. Гледах теста по физика и се ужасих, чесъм завършила електроника и немога да отговоря на някои от въпросите . Според мен те са за матура за завършващ електротехникум. Направо нещата са страшни. Безумие пълно безумие

И тестовете за националната оценка (матурите) също са написани нечовеколюбиво. В центъра на нашата образователната система са делегираните бюджети, а не децата. Основната цел е да се задържат ученици с цената на тяхната неграмотност. Преподавателите работят за резултатите от тестовете в края на годината, а не за образоването на децата. Извод - самата образователна система е нечовеколюбива.

стандарт за шрифта , стандарт за илюстрацийте , стандарт за темите , стандарт за кориците вообще стандарти за стандартни простаци

Стандарти и за храните,водите,въздуха и парите:))

Побързайте, че децата ни пораснаха и се задава едно поколение без цел и посока, без никакво желание за развитие като процес, за съжаление. Моето лично мнение е, че трябва да се потърси съдебна отговорност, за този провал с учебниците и учебния процес.

За пореден път този комплексар с измислена титла от измислен ВУЗ хвърля стрели срещу академичната общност. Какъв учебник ще напише една прогимназиална даскалица, след като много добре им знаем нивото. Тя едва се справя да преподава по написаното. Принципно - според мен, трябва да има един единствен комплект учебници, утвърден за държавните училища. Написани от авторски колективи, в които, освен учени, може да се включат и някои изтъкнати, утвърдени учители.

Недяй говори така! Кой ще бере маслините после? А ягодите?.... А по строежите на Европа кой ще работи??? Шефа му добре е прозрял тази истина преди 20 години.

Ама верно си куку. Когато няма какво да кажеш по дадена тема, много по-добре е за помълчиш. Говорим за сериозни теми в образованието - какви маслини, какви ягоди, строежи? Айде да не задръстваме форума - все пак пространството е ограничено.

Крайно необходимо е, освен всичко друго трябва да бъдат съвременни, интересни, дори провокиращи за ново мислене и не на последно място преподавани отговорно и с грижа за децата.

Да, наистина трябва да има едни учебници за всички държавни училища и те да са безплатни. Да се организира конкурс. Министерството да разпредели учебната програма по класове и дисциплини, а всички желаещи (без ограничения учители, академици или обикновени граждани) да участват. Учебниците да бъдат оценени от група учители и академици на първи етап. След това на втори етап от деца и родители. Събралият най-много точки печели.