Учениците ни не могат да решават житейски проблеми
Българските ученици са на предпоследно място сред 44 държави според начина, по който решават задачи, свързани с реални проблеми от действителността.
Обратно в новинатаКоментари - Учениците ни не могат да решават житейски проблеми | Днес.dir.bg
Коментари
Едно време имаше бригади,имаше ЦЯЛ учебен ден за практика,изобщо едно време имаше България.................................
А преди българинът бе на принципа, оправи си сам, независимо дали ставаше дума за кола, печка, пералня, телевизор или друго. Докато на американците се смееха, че са научени едва ли не да забиват един пирон. Супер специализирано. Докато нашите бяха майстори по всичко, без по нищо да са наистина специалисти.
Пак глупаво проучване с глупави резултати!! Зад нас е само Колумбия с 399 точки!!Точно в Бг и Колумбия знаят как най добре да се справят с реалната действителност на улицата!
Смешно и унизително е младеж на 20 години да не може да завие една крушка,но така е,когато неуки избиратели ни избират управниците така е.
Ако се съди по средното време за оцеляване на крушките в мазето и на стълбището, с обратната задача се справят несравнимо по-добре.
И аз не знам да реша задачата с телефона. Може би отговорът е да ползвам другия си мобилен телефон. Или да се обадя от уличен телефон, но откъде да взема номерата? Вие какво мислите? Къде ли могат да се намерят въпросите от този тест и отговоите?
Зависи от задачите - аз преди време спах с една ученичка в 11ти клас и тя се справи много добре с всички задачи!
На мама децата! :D Българчетата винаги са били тъпички и винаги са се справяли трудно с живота, ето затуй има толкова много, които да реват по старото време, когато всичко им се решаваше от Тато.
Как ЩЕ да са неподготвени нашите ученици, за житейските трудности?! 25 години все към ЧАЛГИЗАЦИЯ са тласкани, милите ни деца и внуци. Как да им се покаже ИСТИНАТА, като тук, във форума троловете я осират, а модератора на сутринта "почистват" останалото от ИСТИНАТА. И защо ли е така? И ще познаете истината, и истината ще ви направи свободни. От Йоанна 8:32 За каква истина става въпрос? Именно за ОПОЗНАВАНЕ на собствените си бесове става въпрос и след "СМИРЯВАНЕТО ИМ", да може всяко едно намерение да се осъществява МИГНОВЕНО, на мига. Именно борбата с невежеството, е безмилостно жестока и без алтернативна.
Напълно се припокрива с действителността, в която българинът седи и чака държавата да му намери работа. Което е отговор и на въпроса защо си избира все едни и същи и то точно тези. Ако животните в България имаха съзнанието на народа населяващ тяхната територия, то този народ да е останал без фауна. Ще си позволя следното навлизане в детайли: всяка година сееш тютюн, всяка година няма как да го продадеш, години наред мизерстваш, не ти идва дори на акъла, че може да правиш нещо друго и за капак, в знак на протест, спираш децата си от училище. Едва ли ще им трябва, нали и те цял живот ще нижат тютюн.
Е, зависи от гледната точка. Това е задача с 2 неизвестни - гледано отстрани. А за мен е задача с едно неизвестно, т.е. и аз и тя сме си решили правилно задачите. Така, че не вярвайте на изследванията!
... и точно поради това, всяка друга действителност се свежда до улично ниво, за да е комфортна на негово нисочество простака и той да се чувства пълноценен човек, какъвто уви не е.
или просто и на малките /също както на големите/ в България, им е през ка за тъпите им задачи и всички простотии, с които ги занимават...
много трудни задачи! да препишат е требвало, що са се мъчили .. ...и аз не знам де продават билети, ша питам некой другио пат като се возим..
Правилно ли разбрах - не са тъпи децата (че са на последно място), а просто са мързеливи?
Ей, хейтърче, еврейче ли си? БХК, днес нахрани ли го ти с рапони? Или направо го удари в земята, с манипулацията си? Ти на статистиката и конкурсите ли вярваш или на генетиката? Българчетата ще се даврандисат в следващите години, обаче останалите ... ще духат таратора.
Това ли е реалния живот на повечето деца, особено тези в провинцияата. те всички друзно се возят всеки ден на мерто с отстъпка. първо сложете автоматите за билетите, пък тогава пробваите пак. ПИЗА не е за БГ образувание, не го ли разбрахте вече!!!! то дори не е за ЕУ страните!!!
Ние понеже сме най-оправните за това и ни е най-чиста и подредена държавата и ни е най-висок стандарта в ЕС.
Всяка година резултатите на основните изпити за влизане в СУ показват, че отличниците са между 4 - 7%! Но напъните да учат ВИШО имат поне 3/4 от малоумните ученици!
Че те като са от провинцията какво? Да учат как се кара каруца и как се копА нива ли???
Методите, по които се преподава в нашите училища е като в килийното училище, само дето пръчката на учителя я няма. Още по-лошото е, че няма никакви изгледи нещо да се промени. В класа на моето дете /2 клас/ се събрахме родителите и поискахме да купим компютър и принтер на госпожата - за да е по-лесна комуникацията й с тях и с нас и за да може да се снабдява лесно с интересни материали. Познайте дали това се случи, ако не можете - прочетете пак разултатите от представянето на българските деца и ще се сетите.
Не прочетох статията докрая, но с увереност мога да кажа, че резултатите да са такива / и не само по математика /, причината не е само в учениците. Те имат възможността да отсъстват от уроците, като проследим и трите степени на образование,родителите им отсъстват заради гурбетчийство, финансовите и социални институции си затварят очите и цялата отговорност е прехвърлена на училището. Но учителите не са родители на учениците, те имат за задача само да ги образоват и в общи линии да ги възпитават. В противен случай държавата да им ги даде за осиновяване. А често пъти родителите са с големи претенции, без да имат нужните основания! Аз апелирам към Институцията, отговорна за образованието на родната ни младеж-МОН " ВКАРАЙТЕ ДЕЦАТА В УЧИЛИЩЕ,ПРОМЕНЕТЕ ЗАКОНИТЕ И ПРАВИЛНИЦИТЕ, КОИТО СА ОТ ПРЕДИ 20 ГОДИНИ. УЧЕНИЦИТЕ ДА СА ЗАДЪЛЖЕНИ И ОТГОВОРНИ,ЧЕ ТРЯБВА ДА ХОДЯТ РЕДОВНО НА УЧИЛИЩЕ. ДА ИМА САНКЦИИ КЪМ ТЯХ И РОДИТЕЛИТЕ ИМ. В противен случай само си чешем езиците, измивате си ръцете по Пилатовски и отчитате ниски резултати." Все по стремглаво ще отиваме към дъното. А тези деца може би са потенциалните управници след време. Какви ли неграмотници ще ни управляват? По-големи от сегашните.....:(
Явиште как пушат културно пият яко добре се гримират знаят работното време на всички чалготеки момичетата като пораснат искат да станат мутреси а момчетата мутри а кажете че несе справят добре и нямат цел в живота
Виждат се резултатите от дългогодишните експерименти с образованието - повечето от които са, меко казано, малоумни. И процесът на опростачване и изпростяване сред младежта върви с пълна сила, при това не без помощта на МОН. Ако някой не вярва - да погледне по какви учебници учат децата - не знам как точно за ги квалифицирам, но стават само за насаждане на пълен идиотизъм. Добавете и липсата на дисциплина, липсата на средства за въздействие върху учениците (виждате ли, нарушавали се правата на детето!), пълната демотивация на учителите (с мизерните им заплати), забраната за повтаряне на клас и невъзможността за налагане на ефективни наказания - и картинката е пълна. Само да добавя - до 1989 средното ни образование беше на трето място в Европа, висшето - на седмо. Някой знае ли къде сме сега?
Отличникът в българското училище е тромав папагал,с добра памет,ненужни академични знания и никакви реални умения,нулев шанс за сървайвър в джунглата на живота.Даже и тези наши шампиони по физика и математика печелят, докато има молив и хартия,в реална технологична среда издишат,казва го техният учител в интервю наскоро.Но пък инспекторки,авторки на учебници,даскалици с нам кви си степени, дал данъкоплатец
Не нови помагала са им нужни, а да ги учат да работят! И тогава ше имат реална представа за живота!
какво се чудите,когато днес отговорността за децата е на всички и на никой.възпитанието е част от образованието,а то се изгражда в първите години на детето,преди да отиде в училище.но колкото и да се напъваме като се омеши в училище с простаците на комшиите(които са тъпи,но със огромно самочувствие и нахалство)и ти се иде да заплачеш.а за учебните програми да неговорим,ако учителя не е по-изобретателен,ученика няма никакъв интерес към материята.
Така е защото на тези с тютюна им казват,че те са други,че така трябва.Знаете ли на какъв парадокс се натъкнах.В много ромски махали ,казват ,че взимат момичетата девствени.За това ги женят на 12.Понеже те са девствени са по ПРАВЕДНИ от българките.Но нокъде не се отчета,че булката е неграматна,че съдава деца без да може да ги гледа.ЧЕ после тези деца просят,лъжат,крадат,проституират или са в дом.Никъде не се споменава за търговията с деца и хора.Тези грехове,които тя ще прави цял живот,защото на 13 е майка ,а не може нищо,не се отчетат,а тя е праведна,защото се е оженила девствена на 12.
И да, и не. Има неща от които ако не разбираш ... си просто или глупав, или изключително зле възпитан, или нечовешки мързелив (което по-скоро граничи с "няма да го направя, не че не разбирам").
ПО-ДОБРЕ НЕ МОЖЕШЕ ДА СЕ ОПИШЕ НАШИЯ ОТЛИЧНИК. БРАВО. ТУК В БГ МНОГО СЕ ГОРДЕЕМ АКО 4-5 Г. ДЕТЕ ЧЕТЕ И ПОНАЗАЙНАВА НЯКАКВИ НЕЩА И ПОМНИ КАТО ПАПАГАЛ, ТОГАВА БЪЛГАРСКАТА УЧИТЕЛКА КАЗВА ; ''МНИГО УМНО ДЕТЕ''В СРАВНЕНИЕ С ДЕТЕ, КОЕТО НЕ ПОВТАРЯ КАТО ПАПАГАЛ, НО КАТО ГО ПОСТАВИШ В СРЕДА, КЪДЕТО ТРЯБВА ДА МИСЛИ ТО СЕ СПРАВЯ ОТЛИЧНО. ЕТО ТУК ИДВА ПРОБЛЕМА С ОТЛИЧНОТО, ЗА НЯКОИ Е НЕНУЖНО ЗУБРЕНЕ, ЗА ДРУГИ Е БУДНИ ДЕЦА, С УМЕНИЯ ЗА ЖИВОТА
Е каква е връзката между неспособността на един ученик да завие една крушка и управниците? Те ли трябва да го научат? Или може и сам да опита?
Дааа, то си е съвсем ежедневно за българските ученици да ползват роботизирана прахосмукачка вкъщи...
Една учителка от комунистическия период ми разказа следното: Предложила нова методика за преподаване по специалността й. Комисията, съставена от политически назначени просветни дейци я оплюла, направила забележка, дала ниска оценка и отишла. Години по-късно един от комисията, който бил на посещение в Англия докладвал, както се полагало, но го уволнили. И от кандидат за министър станал местен преподавател. Тогава се видял с тази учителка и помолил за прошка. Понеже предложената преди 20 години от нея методика била вече нововъведение с голям упех. Подобна, но по-зла участ е сполетяла Проф. Лозанов, изобретил най-модерният и до днес метод за обучение, сугетопедия. След като от Юнеско дошли да оцянат метода (професори, научни работници) и дали най-висока оценка, профеорът бил вкаран под домашен арест 10 години до 89-та. След това веднага отива във Виена и се включва в доразвиването на моетода, който там вече са приели и използват. Днес се ползва в целия свят. Общетво на отрицателна селекция на интелект като комунистическото не може да доведе до труги дългосрочни резултати, освен настоящите. Това е процес с инерция много десетилетия, предаване на некадърност и негативно отношение към науката и образованието. ДНес преподават учители, обучавани тогва. И възпитават родители, възпитавани тогава. Това ще е окаже най-голямата трагедия на българското общество, предизвикана от комунизма.
Е ето де, в изследването пише. На EU им трябват сръчни роби, а не умни роби. Ако схванахте разликата.
По голяма тъпотия не съм чел, напротив кадърните и старите учители вече си отиват а сегашната паплач са ми наборите дет ме е страх да хода при тях като знам аз какътв вишист съм! По добре замълчи!
Дай да ги изтрепем тия отличници, зубъри ненормални! Ще правим децата в училище на маймуни за да се справят с джунглата на живота!
Комунистите избиха десетки хиляди българи и обрекоха милиони на мизерия и ужас! Господ да пази България от комунисти и русофили!
В нашите училища децата ги учат да възпроизвеждат преподаденото, а в нормалните държави ги учат да мислят самостоятелно и затова резултата е такъв.
Точно така е! Маса народ - хубаво направил е деца - ама пуши на детските площадки, люпи семки на детските площадки, а детето му рови в оплюнчените семки, като види, че кошчето на детската площадка прелива просто си вхърля чашката на земята до кошчето. После защо децата били тъпи.
Днес преподават учители, обучавани тогава. И възпитават родители, възпитавани тогава. Това ще се окаже най-голямата трагедия на българското общество, предизвикана от комунизма. На протия човек всичко му е като на снимка. Все едно се случва сега. Той не може да и представи от къде започва процесът, довел до тук. АК, искам да ти кажа, че именно за този дефицит става въпрос в статията. Този, гдето индивидът не може да осъзнае връзката между нещата. Ти си един от тях. Ако си направиш тест за интелигентност, ще получиш ясна представа къде си. Ти не си представяш процеса, кой участва в него и кога са се формирали факторите, които го обуславят, както обуслявят и резултатите. Оценката за образованието днес е оценка на образованието преди две поколения. Пак повтарям: днес преподават това, което са усвоили по време на комунизма. Днес възпитават това, на което са били възпитани през комунизма. учителите под 30 г. са под 4%. Днес берем плодовете на комунитическия режим. Децата са деца. А нито един политик не може да направи образование, то се прави кадри. Които кадри при нас днес са комунитическите кадри. Такива като тебе, които тогава не са видели как няма държава, а има затвор за интелектуалци. Че има бутафорна икономика, която произвежда боклук, наместен на пазара в СССР по директива. Че няма морал, а има полиция и ДС, които поддържат подобие на морал с репресии. Ето това консумираш днес. И не можеш да го схванеш, защото имаш дефицита на интелектуални умения, описан в статията. Представи си защо хората гласуват за БСП, след като 3 от 3 управления вкарва икономически спад. Всичко това е явно: комунизмът си оигурява избиратели чрез затъпяването на нациите, които е заразил.