Учен от БАН: Най-мръсен е въздухът в района на "Цариградско шосе"
Самото разположение на София е такова, че тя е дъното на една чаша, оградена е от планини и това предполага натрупване на замърсявания
Обратно в новинатаКоментари - Учен от БАН: Най-мръсен е въздухът в района на "Цариградско шосе" | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
http://dir.bg/Емилия (нерегистриран)
Не е вярно, че досега не са следени финните прахови частици. Участвах в Европейски проект от 6 години, където се следи натрупването на финни прахови частици и елементното им разпределение през лятото и зимата. В проекта участват 17 страни от източна Европа и Азербейджан и Узбекистан. Целта беше да се установи дали има трансгранично замърсяване и евентуалните източници на такова замърсяване. Проектът продължава. Така че авторът далеч не е първия в България, който се занимава с тези проблеми. Остава да се чуят резултатите не само от новите участници в измерванията.
123 (нерегистриран)
То не е необходимо да си учен от БАН, за да предположиш нещо такова :)
Замърсяване (нерегистриран)
Населението на София е почти колкото населението на цяла Северна България. ЗАЩО ??? Защо се допусна събирането на 1/3-та от държавата да живее само в един град и този процес продължава !!! Това е прецедент в световната урбанистична практика - за 140 години населението на 18 хил. Средец да нарасне повече от 100 ПЪТИ !!! Това е непозната за Европа практика !!!
$ (нерегистриран)
Кафявите шведи пак се топлят на гуми.
5 (нерегистриран)
"Инвеститорските" интереси превръщат Младост и София в многолюдна, пренаселена пустиня, но сметката ще я плащат точно потърпевшите.
LeGrandTulup
Един проблем за цялата ни страна, който незнайно защо никой не вижда. Ако шофирате в дъжд, където и да е из България, стъклото става мътно и кално даже от гумите на колите пред вас. Ако шофирате из Европа, стъклото остава чисто. Ясно че пътищата и улиците ни са мръсни, но за причината никой не се сеща. Не е в миенето. А в огражденията с бордюри на зелените ни площи. Даже и на дърветата по тротоарите. Бордюрите са твърде ниски, или незадържащи водата там. Като ливне един дъжд и калта от зелените площи се стича и отива по улиците и пътищата. От там се разнася надалеч от гумите на колите. Като пекне слънце, това става на хубав прахоляк, пак вдиган във въздуха от гумите. Правим си хубави зелени площи и паркове, хубавичко ги насипваме с пръст до над бордюрите даже, но не се сещаме че нещо си правим не като хората и после си имаме прахоляци и из населените места, и по пътищата.
A (нерегистриран)
Под Европа явно имаш пред вид държави, които са по на север от БГ.Нормално е в Австрия и Германия на има по малко прах от тук. На юг запрашеността е по - голяма от тази на север. Карай в южна Италия и ще видиш как ще се изцапат стъклата.
dp (нерегистриран)
Не е до това. Когато отвориха границата между източна и западна Германия карах по шосе минаващо от едната в другата. Веднага проличаваше в коя Германия си по заоблените от кал и мърсотия краища на пътя точно под бордюрите (които впрочем са толкова високи, колкото и тук). Беше Северна Германия, всъщност шосето минаваше покрай Балтийско море. Просто там мият и чистят, пълно е с камиони от тия с четките, всеки ден минават по всяка улица. Но това едва ли е приложимо в БГ, предполага липсата на кални улици от които да се разнася - там просто няма такива.
леле-е-е, (нерегистриран)
трябва ли да си УЧЕН ОТ БАН за да констатираш, че въздухът на Цариградско шосе е най-мръсен и че София е в средата на котловина, която не позволява движение на въздуха. Не разбрах този учен дали е от синодалните старци на БАН или млад учен на заплатка.
Ами (нерегистриран)
Стига с това плюене. Инак - да, всички знаем, че е мръсно.
a (нерегистриран)
Пак бием към колите. Защо? Защото те подлежат на контрол, има КАТ , полиция които се занимават само с това. И можем да съдерем още по една кожа от шофьорите. А от останалите знайни и незнайни замърсители никой не се интересува. естествено, няма какво да вземем от тях. Мога всеки ден по 2 пъти да акам на орлов мост и никой нищо няма да ми каже.
az (нерегистриран)
Забранете на селинджърите в София да карат коли, палят гуми и горят дърва и готово. Ама няма нали? Щото разчитате на селтаците да ви гласуват по избори, плюс и вие самите сигурно сте такива. А софиянци да го духат.
PieDealer (нерегистриран)
То в кв. Враждебна и Факлутета и други където има къщи и се топлят на дърва и боклуци точно провинциалисти живеят щото... Баш кореняк софинци са наследили къщата я от тате я от баба!
Kalin
Нормално това е най голямата тапа в София.
бай Кой (нерегистриран)
Ай стига не думайте! Човек да не повярва! И колко години проучване е било това?
72 (нерегистриран)
Колкото да изкара до пенсия. :)
Брей, (нерегистриран)
Завождате и двамата май):)))
НАЙ
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Шефът на СДВР: Димитър Стоянов е забавил с часове освидетелстването си в "Пирогов"
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
"Послание към Путин": Байдън подписа закона за военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта