Родителски протест: Спрете безумните уроци!

Родители във Варна поставиха ултиматум за незабавна смяна на учебниците до 7 клас. Просветният министър обеща нови учебници, но след като има закон.

Обратно в новината

Коментари - Родителски протест: Спрете безумните уроци! | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Още след 1989 г. запомна и подмяната на историята ни. Но понеже там нещата са по-инертни, то кукловодите ни са бесни. От 5-6 години нещата се форсират по няколко опорни точки, писани вероятно в Турция и САЩ, които се налагат във всички читанки, учебници и т.н. Те са следните: 1. Турско робство не е имало. Ние сме били част от високоинтелигентна и развита империя, за окето трябва да сме благодални. 2. Освобождение не съществува 3. Българска нация не се споменава. Има мултикултурно общество от роми, турци, евреи и др., а българите някъде дори не се споменават. 4. Всички велики битки за българите са изхвърлени отдавна. 5. Ботев, Вазов,Левски идр. или се игнорират,или се наричат разбойници. 6.Вместо с аз съм българче, читанки и др. учебници почват с разкази за роми, които след това се преразказват "Аз съм ром... " И това трябва да се срича от всяко българче. Жалкото е, че тази политика се води със съдействието на най-отговорните политици в държавата, които по конституция трябва да защитават именно българите и държавата им.Но явно след унищожаването на държава и икономика идва ред на народността. Всички трябва да станем безлични мултикултурни и необразовани роби, трепещи се по 24 часа във фабриките на проспериращите ни западни братя, трупащи на наш гръб милиарди.

У Варна ли учениците (и родителите им) са най-тъпи, че не схващат материала.....? Аз имам 3-ма ученика и по бележниците им не личи да имат проблеми с училището.Даже, за да си помогнат по английски, в къщи гледат филмите без субтитри.

учените трябва да напишат историята ни, а после тя да влезе в учебниците на децата. Историята ни трябва да се пренапише не защото политиците ни вече не ни предлагат за 16-та република, а целуват ръце на Кери и Столтенберг, а защото са допуснати много откровени лъжи, манипулации и неверни преводи да стоят в основата на теорията за произхода и историческото ни развитие. Освен това непрекъснато се натрупват нови факти като археологически находки например, които остават без тълкуване, а трябва да дадат своя принос за изследване на историята, защото учените не бива да бъдат иманяри - само да копаят и намират, трябва да интерпретират фактите, но според научните принципи, а не по политическа диктовка. Не издигайте в култ предишната система, защото тя също не беше добра. Днес сте много сигурни, че сте учили истината, но я се опитайте да си спомните или сега да потърсите доказателствата за това дали е правилно да казваме ханове и прабългари, например. И само това да беше...

Да си кажа честно, българските учебници по "Човек и общество" и новият по Българиски език за българи в чужбина - 4-ти клас се припокриват на почти 85% с гръцките учебници по "История" и "Гръцки език" (граматически) за 5-ти клас. Аз лично съм много доволна специално по История, очаквах, че ще има несъответствия и че нашите "мили" съседи и "любезни" домакини ще озaпачат фактите.

Нищо,родители, протестирайте си на воля-дума дупка не прави,за разлика от разни физически проектили. Така се почва,за да се стигне до учебници като в Украйна,където сега превръщат децата във фашистки зверове.Който се интересува,да потърси в Тубата.

Левски бил заловен от полиция? Мисля, че тези от МОН трябва да ги залови народа!!!

тенеке. успя ли да счупиш неква тел поне? много е важно да не са потиш. не е важно до сантиметър колко е дебело, но твърдото е по крехко. помагам, що да правя.. ако го накривиш плюй, по бързо ще стане... трудна работа види са в началото, но така се учи на маркетинг. извън книжки. много и разни. първо с желание, труд и вяра. може да се псува.

че вече знаеш защо е бавенето. това са средства, безсмислено изхарчени от година поне за факт, но са опорна точка за реална цена. а писанията в дир...защита за семейството ми. не сам имал мозила без скриин граб и пдф принтер. немам рецепта или учебник за чупене на жици или арматури. помня само усет и ритъм. и вяра и усещането за победа. едно запознанство с некав матриал. не е сила. уважение е.

демек скоро ще има в учебниците още повече лужи... аз така го разбирам *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

секой ученик си получава кредитна карта, варзана единствено към успех, дисциплина и обществени прояви. и за изключителност. университетите разполагат с две оценки - матура по български и математика и кредитна история. така няма деление на етноси, помощи, ... и секи работодател знае с какъв риск наема работник. стига некой да верва на банки. тестовете не са проблем, и стига държавата да пречи на учители да учат деца, като ги затрупва с ..доноси, върху доноски, анализи върху анализатори, ...пълно неверие от политици към образованието. НЕ родители и деца имат проблем с училище и учители. ПОЛИТИЦИТЕ ИМАТ ПРОБЛЕМ С ЛЪЖАТА КЪМ ДЕЦАТА. И СТРАХ ОТ УЧИТЕЛСКА СТАЧКА. Седянката свърши с пари, които трябва да платите за обраното дружно от КТБ. Не в учебниците е проблема , а в лъжата, че учителя обича вашите деца. защо да ги обича, като сте асоциални егоисти, неверници, де веч не се и женят, самотници, волове ... защо очаквате учители, автори да са различни от вас. плащате ли толкова на вашата учителка, колкото на вашата съпруга? в коя държава.

ЗА 25 ГОДИНИ ОЛИГОФРЕНИТЕ НА КАПИТАЛИЗМА-НАЙ-ХУМАННИЯ И ПРОГРЕСИВЕН СТРОЙ НА 19 ТИ ВЕК ОТРЕПАХА 100 ГОДИНИ ОТ ЧОВЕШКИЯ ПРОГРЕС ТЕЗИ НИ ВЪРНАХА В 2015.А СЕГА УЖ СМЕ 2015 ТАЗИ СА САТРАПИТЕ НА СТАМБОЛОВ И ХОРА ЗА МЕЖДУНАРОДЕН СЪД,АКО ИМА ТАКЪВ АКО НЕ ОСТРОВ ЗА ТЯХ Е БЛИЗО А РЕКАТА ГИ ОБИЧА

ПРОМИВАТ МОЗЪЦИТЕ НА ДЕЦАТА НИ С ОЛИГОФРЕНИЯ ЕС ЕС ПРОСТОТИИ И ОМРАЗА А ТОЗИ МИНИСТЪР МИ СМЪРДИ НА СТЕФАНАКИ СТАМБОЛОВА БАНКНОТА И Е СЪЩИЯ САТРАП ПО ИДЕИ КАТО ИНЯ ГЪЗ ОТ ХАНА НА БЕЛА БОНА

Нека да върнат старите учебници докато пренапишат новите наистина безумни учебници. В тях най-вече се залага на стила - да бъде неразбираем или трудно разбираем, за да се убие у децата интереса към знания. Пък и изпълненито на обещанията при нас са все в стил "от трън та на глог", отделно, че и времето започва да става уклончиво понятие..

ако даде началника, ша търсим деца и в село Дивотино. божа работа, но и наша донейде поне. нема как иначе.

Разбирам думите Ви, но не разбирам какво искате да ми кажете. ПС. Това като някакъв пример за новите учебници ли е?

Овцете си искат стадото,старите лъжи,промити мозъци,ако ги има. Ей-й-й,стадо-о-о,животът е друг вече,проблемът е във вас,не в учебниците!Що не питате колко парички взима Костадинчо,за да ви лъже!

сто пъти ви казах да затриете българския!! и да минете на английски!!! по техни програми и с техни учители!!!! ама вие нали сте инатливи балканки магарета!!! сега учете на българско-англииски!!! така ви се пада!

аз сериозно мисля че отговорните родители не триабва да пращат децата си на бг-училища и бг-вузове! учебниците са не са тъпи ! те са неразбираеми! изглежда са писани от умствено увредени, които не знаят български! може да са превод от чужди езици? или sa писани от чужди граждани?

Ко речи?

Докато Учебниците ни по История се одобряват от Брюксел и се пишат от ЦРУ ...така ще е!Програмата в Началното У-ще също!! Часовете по Български 1 бр. в седмицата, а по Английски 4 бр. в седмицата и то в ПЪРВИ КЛАС!! Батак не съществува, Турско Робство също?! Левски е бил терорист!!

Министерствата са пълни с п партийно приближени гзблизци без грам култура и познания! С цел да си правят далаверките и да точат манги, назначават всякаква паплач, а това съсипва нацията.

И антибългските комитети настояват учебната програма да бъде променена в духа на приемането на евроатлантическите ценности. познайте какви "ценности" ще налага една такава програма.

Такива, които с махането на Баташкото клане извадиха очите на историята. Живот в лъжа и манипулация. Горките ни деца, все по-слепи ще останат за българското.

Затова казвам - пускат се проекто - учебниците в pdf формат например в интернет пространството и се обсъждат публично, ако трябва се дискутират по места. Преподавателите първи изказват мнението си и предлагат корекции, ако са необходими. Приема се след консенсус.

humfry

Проблема идва, когато вече се подмени историята при поколенията и няма да има какво да се обсъжда, понеже ще липсват алтернативни мнения.

humfry

Така се отглеждат бъдещи емигранти без самосъзнание и националност. Всички се смеят на Америка, че имали 200 години история, ама стъпвали ли сте в американско учебно заведение да видите как се изучава всеки детайл от нея? Хората си уважават културата и ценностите, а освен това ги разпространяват и по останалата част от света. "Глупавите" британци имат институции по цял свят, с които още от средата на миналия век разпространяват английската култура, история и език. И само се опитайте да им подмените историята... Стотици години балканския регион и други части от Европа са били под турско иго и това никой не го отрича. Питайте гърците, питайте сърбите, пътайте румънците. И всички тези народи имат хиляди свидетелства за издевателствата и зверствата по време на това иго. На това ли му казвате "измислено робство"? Народ, който не си уважава историята, културата, езика и героите, проливали кръвта си за тези земи и хората по тях, губи своята идентичност и бъдеще.

убаво де. ся е късо.

с колко бучки го обичате. кафето. щото бучката може да я топнеш и си я хапнеш , но не винаги мога да се сетя в моловете.

учебниците не са създадени за да дават знания. те са написани за да донесат доход на авторите им.

Вземете за пример литература 5 клас старогръцки легенди и митове иииии го сравнете с Рик Риърдън - учебника по гръцка митология. :) Първия - не искат да го отварят, втория - тичат да си го КУПЯТ... :)

тоз Рик. виж, земи парче арматура с фи по твой калибър и го направи на две с голи ръце. младежки спомени..но беше яко. пробивал съм мазета в Сфия по метър и още...не с хилтито до мен, в соца, а с чук, длето и уроците от баща ми. че работата не става с мъчене. а с упорство и цел. за арматурата е от мен. задача. задължителна. и счупена. айди, има умора на метала, но не е в тва гатанката. и ако не опиташ, ако не можеш, няма да разбереш. кефа. има дума за успех,..и тя е в теб. и у секи. ръкавиците ще пречат.

Така си е. Практиката е незаменима. Преди си сглобявахме радиоприемници сами от Млад Техник частите и си шиехме дрехи. Ако искаш да запомнят децата някой закон, първо ги помоли сами да помислят над проблема, да предложат решения .... и чак след това им покажи това, което този някой е открил. Обясни им и как точно го е открил.

моля преводачите на Омир да ме накажат че не им помня имената . но поне съм ви чел, и беше краси во и умно. умно и днес. целио свет си мери пишлето по съжаление на Омир към гърци.. но не целио свет знае, че тук Орфей е разбил, нашия Орфей, че няма гроб, за обичан. само ние, които живеем тук, знаем, побеждават ни с обич. и приятелите ни губят с нас. просто не сме гърци. различни сме най вече, нищо че още нема тунели 16 по нечии дефилета.. по стари сме. не е за всеки.

Разбирам тревогите на родителите, но ако се предприеме нещо за промяната им, при този министър на просветата, учебниците ще бъдат пълни с още по-големи безумия. Той си го каза, учебниците по историята, литературата, математиката, физиката, химията , българския език са писани в друга историческа среда, когато е нямало интернет ...

"учебниците ще бъдат пълни с още по-големи безумия" Зависи кой ги пише с или без интернет. Нека ги напишат, пуснат pdf за четене и обсъждане. Да ги коригират, където има необходимост и така...

каква роля играе интернета за основата на някой предмет (учебник)? и преди и сега 2х2 = 4 , знае се как се образува водата... проблем е ,че не се усвояват и затвърждават знанията. всичките деца гледат и мигат неразбиращо.

Коментарът го иронизира с интернета. За каква друга историческа среда говори - та нали тези спорни учебници се писаха преди десетина години от новите, демократични просветители като Ал.Йорданов, Неделчев пр., все отбор юнаци от предшествениците на Реформаторския блок.

"....Днес проф. Тодор Танев призна, че учебниците са стари, като изтъкна че те са създадени в друга историческа среда, преди приемането на България в ЕС..." Професоре, в коя историческа среда си се родил, за да говориш такива глупости?

Трябва незабавно да се премахнат часовете по история, до написването на истински учебници. Докато на децата се внушава, че са наследници на някакви велики царе по нашите земи /някои от които измислени/, ще продължим да живеем в миналото и да страдаме от въображаеми "робства", докато другите европейци гледат в бъдещето и се развиват.

Напълно съм съгласна, че голяма част от историята ни е представена единствено и само да гради национално самочувствие без покритие. И това е от криво разбрано родолюбие. Така децата се учат, че е добре част от фактите да се неглижират и да се правим, че не са се случили.

Теб с удоволствие бих те разстрелял!

проблемът е , че няма наказани автори и комисии произвели и одобрили този продукт. взели са си парите , доволни са и толкова. сега ще се създадат нови комисии , нови закони ще творят. т.е. ще си оправдаят живуркането на наш гръб. след 3-4 год. картината се повтаря. отделно ,че няма никакво време за усвояване на материала. препуска се като за световно. имаме едно наслагване на ненаучен и неусвоен материал. резултатът е на лице.

ПРОМИВАТ МОЗЪЦИТЕ НА ДЕЦАТА НИ ТАКА КАКТО ТУРЧИН НЕ ГО Е ПРОМИВАЛ

Не знаех че учебниците остаряват и че науките история (барабар с фактите) математиката, българският език и литературата зависят от настоящето и особено от това дали сме член на Европейския съюз....да ти пикам на титлата професоре.....ако знаех че си такъв тулуп , щях да те скъсам на защитата....

Ами, точно историята е дисциплината, която най-бързо се "амортизира" и остарява. Нормално е през пет години учебниците да се подновяват, защото тя, историята, никого не чака. Друг е въпросът, кой как я интерпретира с тъй наречените ни учебници.

Реформа ,започната от правителството на Филип Димитров и продължена от правителството на Костов, с главен реформатор министър -архиваря Веселин Методиев! Въобще има ли нещо свястно направено от десницата за тия 25 години, освен изпростяването на нацията? Не оневинявам другите правителства-и те имат своя "принос".Но тия е.баха мамата на образованието!

ОЩЕ ПО СОЦА СЕ УЧЕХА БЕЗУМИЯ, В 11 КЛАС НИ МЪЧЕХА С ОБСОЛЮТНИ БЕЗУМИЯ ПО МАТЕМАТИКА И ФИЗИКА, КОИТО ПОСЛЕ В ЖИВОТА МИ НЯМАХА НИКАКВО ПРИЛОЖЕНИЕ. ОБРАЗОВАНИЕТО ТРА(ЯБВА ДА ДАВА , ОСНОВНИ ЗНАНИЯ И НАСОКИ НЕ ДА МЪЧИ УЧЕНИЦИТЕ С ПРЕКОМЕРНИ И НЕПОТРЕБНИ НЕЩА.

Не мога да се стърпя .. такова безумие е написаното, че..няма думи?!!! Какъв си лекар бе, да не ти попада някой в ръцете с такова мислене. В 4 курс на ТЕХНИКУМА УЧИХМЕ тогава ЛИНЕЙНА АЛГЕБРА!!! За такива като теб е "ТЪМНА МАТЕРИЯ" това! А след това, това бе изпит през първия семестър на технически ВУЗ!!!Наясно си ли какво даваше тогава средното ни образование??? Не си наясно явно , защото си "рожба" на прехода в образование когато бе важно кой какъв учебник ще напише за да вземе пари, без значение какво пише в него. Сина ми е доктор на науките, защото имаше късмета да завърши езикова гимназия преди 2000г, но дъщерята стана жертва на безумията ни и сега ... чисти офиси в Лондон, добре че поне английски знае и ще се мъчи сама да вземе висше в Англия... Такава сме тъпа страна-, не съм богат , но имам почти всичко за нормално съществуване. Но сме само двамата, децата ни ги няма тук :-(

И затова си остана дебил!

Това за което горите, се нарича основно образование, в България то е до 8-ми клас!!!

Системите през епохите се менят.Това не значи ,че историята трябва да се пренаписва,каквато е практиката до сега.Тя трябва да съдържа истина за събитията.Какъв е смисъла да карат учениците да изучват лъжи?Никакъв ,дори е вредно.За учебниците трябвало му време.Да се учи от природата.Там навсякъде се наблюдава закона на навременността.Кокичето цъфти през зимата,други цветя през лятото и т.н.Пропусне ли се подходящото време,значи няма желание за оправяне на нещата.

Този министър е просто едно недоразумение. Реформата трябва да започне от него- т.е. той трябва да бъде незабавно сменен. /Не, че е само той за смяна/. Самият той е "артефакт", който трябва да бъде позициониран на най-затънтеното място в българската образователна система.

СПРЕТЕ БЕЗУМНИТЕ ПОЛИТИЦИ!!!

Ами нали заптиетата/полицаите/ арестуват Левски. Ако не те, тогава кой?

КОЙ, защо само минуси?!

Тоя "професор" ,Борисов на кое кръстовище го намери?

го откриха или в коя зала го набараха?

От началото на прехода се опитват да преиначат историята е вече на хората им писна а има и такива които са съгласни с това и по времето на турско робство сме имали доста алчни предатели които за пари ще си продадат и родителите си има и такива и сега ама като гледам щом и родителите започнаха да се надигат на -добре върви работата последно ''време ще прогледне народа '' ми се струва

...ВСЕКИ ПРЕПОДАВАТЕЛ ТРЯБВА ДА ВЪЗПРИЕМА ТОЗИ ЗАНАЯТ КАТО ПРИЗВАНИЕ ПЪРВО И ПОСЛЕ ДА ТЪРСИ МАТЕРИАЛНА ИЗГОДА НА ОСНОВАТА НА ТОВА КОЕТО МОЖЕ. ЕТО ТОВА Е ПАЗАРНАТА СТОЙНОСТ НА ЕДИН ДОБЪР ПРЕПОДАВАТЕЛ. ВСИЧКО ОСТАНАЛО Е ВЯТЪР И МЪГЛА...(((((((((((((((((((((((((((((( ВИНАГИ СЪМ РАБОТИЛА НА ПРЕДЕЛА НА СИЛИТЕ СИ, ОСОБЕНО ТУК В МОСКВА! НЕ ЗНАМ ДО КОГА ЩЕ ИЗДЪРЖА ПРЕДИ ВСИЧКО ФИЗИЧЕСКИ (ДА ОБИКАЛЯМ ПО4 ПЪТИ НА ДЕН РАЗЛИЧНИ РАБОТНИ МЕСТА!) ОТПЛАТАТА Е ВИНАГИ ПО-ГОЛЯМА В ПОГЛЕДИТЕ И ПРИЗНАНИЕТО НА СТУДЕНТИТЕ, И НА БОНБОНИТЕ, С КОИТО МЕ ГОЩАВАТ, ЗА ДА ИЗРАЗЯТ БЛАГОДАРНОСТТА СИ....МИСЛЯ, ЧЕ ТУК ИМА ПРЪСТ И БОГ, СЛЕД КАТО В БГ БЯХ ЗАКЛЕЙМЕНА КАТО ПРЕПОДАВАТЕЛКАТА С "ОСТАРЯЛА" И НЕНУЖНА ДИПЛОМА.....СЪРБАЙТЕ ПОПАРАТА!

А аз искам така наречения министър да ми обясни значението на думата "афтерфакт" коят употребява и да ми обясни защо , като е министър точно на образованието, българското, прокарва чужди думи в българския език! Или така му харесва? Или му е беден езиковият речник? Или, съзнателно или неволно, не се съобразява с това че той и такива като него методично и неумолимо унищожават българския език а от там и българската национална култура!!!??? Кое, до кога,защо, кой?????????

Знам много добре значението на думата, владея английски език но като попадна на такива ...????....ето, сега съм бесен!!!!!!!!

Родители,протестирайте! Учебниците са неадекватно написани за възрастта на учениците. Но учебният процес е взаимодействие между учителя и учениците,което сега е рядкост.Малко хвалба-12 години преподавах в СОУ философски дисциплини.След 5-6 урока учениците ми захвърляха учебниците. В моята Родина нещата не вървят,поради ниско качество на голяма част от кадрите!

Проблемът с писането на учебници: Преподавателите, които наистина имат систематизирани знанията В ГЛАВИТЕ СИ и чудесно знаят къде се бърка обикновенно, къде се затрудняват децата и са открили КАК точно да предадат знанието мах ефективно, т.е. бързо и качественно... обикновенно са в момента практикуващи и нямат време да напишат учебник.... Помислете как да стимулирате ТОЧНО РАБОТЕЩИТЕ и можещи преподаватели да оформят знанията си в учебници....

...КЪСНО Е ЧАДО - ПРОДАЛИ СТЕ СЕ НА ЗАПАДА - СЪРБАЙТЕ ПОПАРАТА!!! ЗАЩО СЪМ НЕУДОБНА И НЕНУЖНА?! ЗАЩОТО СЕ ПРИДЪРЖАМ КЪМ ДОБРИ ПРАКТИКИ И НЕ ТОЛЕРИРАМ КОРУПЦИЯ! ЗАТОВА МОГАТ ДА МИ КАЖАТ, ЧЕ ДИПЛОМАТА МИ Е СТАРА, НО - ЗАПОМНЕТЕ!!!- НЕ И ДА МИ Я ВЗЕМАТ!!!!!! ПРИПОМНЯМ СЪС "СТАРАТА/ОСТАРЯЛА" ДИПЛОМА СЕГА ИЗКАРВАМ НАД Е1000 В РУСИЯ ВЪПРЕКИ КРИЗАТА!

Оказа се вярно,че този танев си е чалдо балдо.Дали пуши?

Пуши,и то трева-черпил ме е,ама му отказах :)

Защо го няма в още учебниците Генерала! ,,Златния век на България по времето на канцлера Бойко Борисов-Съзидателя,, трябва да се учи най малко в 10 урока,като ,,България по времето на великите му предшественици-Крум Страшни,Симеон Велики,Калоян Ромеоубиец,Иван Асен 2 Мъдри,железния Стамболов ,,! Целия друг сбирщайн ,хаос, политическа утайка и разпад на държавността може да се предаде в 1 точка -СИП на зелено училище !

В края на 90-те, благодарение на "блестящо" написаните учебници, децата ми непрекъснато имаха проблеми с разбирането на материала. Признавам си - въпреки инженерната си диплома и аз много трудно "влязох в час" с тези учебници - особено с математиката и астрономията, там за да разбереш идеята на авторите, висшето образование ми се стори недостатъчно! И, срам не срам - изрових старите си учебници от края на 60-те - и проблемите с разбирането приключиха. Но-о-о-о...започнаха другите проблеми - с преподавателите - видите ли, децата ви учат по "нерегламентирани" учебници- но така и не ми отговориха - нова математика ли е измислена за последните 40-50 години, или учителите/учебниците са калпави?

Няма да се учудя ако измислят и нова Питагорова теорема.

съгласно европейските стандарти

"благодарение на "блестящо" написаните учебници" и учителите-новобранци се объркват в материала, който им се налага да преподават и ставаааа .... лудница :) Добре, че имаме още доста кадърни преподаватели от "време оно"... ")

Достатъчно е да прочетете авторите на учебниците и ще разберете от какви неконпетентни хора са структурирани, да не говорим, че неграмотността доминира. Създадени са от хора, които изключително много са забогатели чрез това... Всичко е свързано именно заради печалбата...

Писането на учебници е сложна задача. По-важни са стандартите и програмите, на които трябва да отговаря учебното съдържание - авторите са длъжни да се съобразят с това. И там е нужна кардинална реформа, защото има много конфликти на интереси и разни други интереси. Липсва междупредметна координация. Издателствата също не си вършат работата както трябва - отбелязани от комисиите по одобряване грешки не се корегират. Съдържанието е претрупано и сложно, децата не разбират и не учат. Страда цялото общество.

държавна служба стана на информатори и нема време за бачкатори. то сводки, донесения, анализи и статистики,....запушен канал. иначе, съгласен със сложнотията, която може да се диференцира спрямо потребителското търсене на повелите на априлския пленум на вече бившето, осъдено БКП, при неоспоримото разграничение от диктатурата на днешните европейски демократически и леви и десни партии. и делегира повече отговорности за качеството на продукта сас саответното стимулиране на нуждите на младия и неопитния особенно педагогически потенциал. Голем е проблема другари, сас разводите в днешното училище. Учителките се чувстват незащитени от учениците. Може ся каже, недолюбени дори. Метафора му викат на туй, майтап значи. Ние другари не вярваме, че ниското заплащане е причина за посегателства , а е от недостатъчното уважаване от отговорни маже. Моля, обращайте повече внимания на колтурата, на учителките, артиските и журналиските. и вие нема се да сте млади другари... и изобщо - нема сложно. всичкото сложно е от молекули и атоми. 100 атома запомнете и нещата ша са оправят. да не сте кокошки, за петли ви плащаме. ей!

но немате думи.. оти требе се мисли. айде некой поне минус напише, уважаване ша е. чекате кат хиени? е от кога чакате? не са ли се изморихте. искам да питам нещо дървар. тук.

Достатъчно е да прочетете авторите на учебниците и ще разберете от какви неконпетентни хора са структурирани, да не говорим, че неграмотността доминира.

Другари! Естествено, че ще учат форми на глаголи преди да знаят точното значение! В цял свят езици се учат с готови конструкции, където децата научават цели изречения и ситуации, по начин, по който "свикват" с това кое точно как се спряга. Впоследствие се запълват точните понятия (значения на думите). Езикът не е "тетрадка речник". Затова и ако видите текст, написан от българин, минал през българската образователна система, в повечето случаи той представлява български словоред с чужди думи... Не за друго, ами защото хората учат значение на думи, но не и как да ги използват. Но... ходи обяснявай на "загрижени" родители! В другите държави може много хора да не "говорят" чужди езици, но това е защото никой не ги е накарал да ги учат или не са почувствали нуждата от това. Тези, които са учили, обаче, имат много добра основа. Не точно такова е положението в България. Не е ли редно родителите да се замислят върху това?

"В цял свят езици се учат с готови конструкции, където децата научават цели изречения и ситуации" Въобще не става дума за това. Говорим, че граматиката в уроците по чужд език изпреварва граматиката, изучавана по български - да речем модални глаголи, деепричастия, перфектни времена и прочие. Ако е трудно да се обясни граматическата терминология на български, как ми кажете се обяснява тя на английски? Мисля, че родителите искат точно това - граматиката, изучавана в часовете по чужд език да следва усвоения вече материал в часовете по български - граматика.

да учим децата как да учат език. кой може толкоз барзо като тях? език са учи от просто към сложно, но винаги и със сърце и нужда и вяра, че ще си чут. децата не са кофи, в които да наливате ваши ...неща. децата нямат избор да не се учат, но не се учат само в училище. не е правилно да се наричат полицаи заптиета и стражари и милиционери. но не трябва и да са децата википедия. и двойки. но ще е нечестно да нямат възможност да знае, поне някое от тях. важното е да не ги плашите с планини от факти. да има нормални учебници за всяко дете и магически за любопитни. без малтретиране, недоспиване, неспортуване, нехранене, неболедуване за контролни или класни.. без невяра и негрижа. да не останем дъртите, ние, в некви минали времена, несвършени и незапомнени, в изпаднали падежи и без спогателни глаголи. тва не беше за онова село и оная баба и дядо пребити. а друго село беше.