Турция пусна първия си високоскоростен влак

Турция пусна първия си високоскоростен влак между столицата Анкара и мегаполиса Истанбул.

Обратно в новината

Коментари - Турция пусна първия си високоскоростен влак | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Значи само с парите които откраднаха няколко души от КТБ,ние можехме да направим в БДЖ същото.

Някой може ли да каже дали нещо подобно се произвежда в България? И след 100 години няма да се произвежда. А сме били в ЕС... Турция значи трябва да е в Междугалактическия!

Някой може ли да каже, каква е цената на билета София - Варна с влак-костенурка?

А у нас високоскоростните отдавна си ги имаме! Движат се с 40 км/ч и, когато не се запалват, просто дерейлират...

Преживяване, което се помни цял живот и се разказва на внуци и пра-внуци (от онези, които оцелеят).

Оня ден си купих ябълки, внесени от Аржентина...

Еваларка на комшиите :)

Браво на комшиите. Собствено производство и за 3,5 часа от Анкара до Истанбул. И от Истанбул до българската граница ще направят. НО НЯМА СМИСЪЛ, ЗАЩОТО ПРЕЗ БЪЛГАРИЯ ЩЕ ИМ ТРЯБВАТ 13,5 ЧАСА.

Нека да позная! Среднощен експрес!

Едно голямо Браво!

Браво на Турция, но жалко, че турските жени няма да се посмеят, защото не можело според някакъв техен министър :)))

Пишете нещо и за другите ни съседи, все пак не сме турски вилает, че да прехласваме по технологичния напредък на турците. България когато имаше двама космонавти, анадолците не бяха си и мечтали за градска канализация.

България имаше двама космонавти благодарение на бившия СССР, а сега когато сме в ЕС едвали скоро ще имаме друг космонавт.

Това всичики го знаем, но някои даже и не си го признават :)

абе умник.... история всеки може да чете.. важното е ти да пишеш история и нещо да искараш на бълас свят...забрави миналотооо гледаъ утре какво ще стане... *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Прасета в космоса :)

а България пусна песен в прослава на Москва !

Странно е, че е на обикновени релси. Обикновенно високоскоростните се правят на магнити и реално се плъзгат във въздуха. А тук биха минали някъде циганите и ще стане голяма трагедия.

Абе капацитет, къде си видял влакова на магнитна възглавница? И в Япония даже няма такива. Това са само теоретични разработки. Ай тъп добитък се навъди, а се изказват кумпитиентну.

В момента на магнити е само влака от центъра на Шанхай до летището на града (около 30 км.). Но цената беше милиарди долари!

Всъщност в Япония има от 2003 година. Но наистина като погледнах още не се ползва много. Първо било в Англия през 1984 г. И се ползвало само още и в Германия. Но наистина ми звучи страшничко 250 километра в час на релси. Може да се получат ужасни катастрофи. Просто технологията е стара. А най-логичното е, да няма допир до релсите при такива скорости. Между другото и при ускорителите на частици, се ползват магнити.

Бившият вагоностроителен завод в Бургас,сега е собственост на Румъния,нарича се Трансвагон. Произвежда вагони,локомотиви и др части от железопътния транспорт.Продукцията е на ниво ,изнася се в чужбина.Печалбите също изтичат навън.Ниски ззаплати за българсите работници и тежък труд.Така се получава при почти всички приватизации.Така ,че и в България се произвеждат вагони,локомотиви.

Абе Мен, ти не разбра ли че Баце само знае да реве " кризааа, пари немааа, фалирали смееее...." и после нищо....то така и баба знае да управлява...

Защото тракция едва крета а ЛВЗ затвори преди няколко години.

Е Боко какво може да направи? Да го изкупи обратно ли? Той вече е собственост на Попеску -това е положението! Както всички ТЕЦ-ове се разпродадоха, Електроразпределенията и всичко останало. Трудът на нашите баби и дядовци, майки и бащи беше предаден за жълти стотинки на западни инвеститори. честито на всички

...Като не може нищо да направи , да не се натиска толкова да управлява, то с реване само не става, на тоя народ му писна вече десетилетия все да стяга колана и пари се няма !!!

За ЕРП-тата специално, Боко разпродаде 33-те останали държавни процента. На доста по ниска цена за дял от първите 66%, които продаде, тогавашния му шеф, Симеон по недоразумение цар.

A влака Анкара - Коня?

Добре бе мама му стара!!! Като е толкова хубаво в Турция, като е толкова богата, толкова технологична, правова, защо българските мюсюлмани не вземат да идат там, дето я прехваляват толкова, па да не се връщат! Как 8 млн. турци отидоха за постоянно в Германия, айде и нашите -подчертавам мюсюлмани-българомразци да отидат там, па да се откажат от бълг. гражданство! Некъде да бъркам??

Защо трябва да се местим та руснаците да изкупят нашите имоти и да страдат българите.По добре е да прихванете нещо хубаво и от нас.Ще е полезно за държавата.

Е как защо? Ми да се возиш на влак с 250 км/ч? Ние с руснаците ще се разберем некак! Особено с рускините! На тях никой не им забранява да се усмихват, хахахаха

...не се местите защото се надявате тук да стане турска провинция, е...няма да е !!!! Така че аре ...скачай в потурите и марш в Анадола със скоростния .... :D

Мама му стара, защо в Турция, по тази логика аз да ида в Монголя ... Та те на са Турци те са с такова потекло.

Българските мюсюлмани и български турци които се преселиха в Турция изпитват носталгия към своите родни места в България. Говорил съм в Турция с много от тях, където са им прикачили прякора българите и които не се чувстват много добре там.

A Ти защо не отидеш в Пакистан ? Там е родината на българите

Браво!Турция произвежда от игла до самолет.Ние всичко внасяме.....

Какви високоскоростни влакове, производство на вагони и локомотиви,та турците нали са изостанали от нас?

Колко да са изостанали? Единственото което нямат а ние имаме е зимни курорти. И морските им курорти са по-добри от нашите и историческите им наследства са по-добри от нашите, и технологично са по-добре, и инфраструктурно са по-добре, и материално са по-добре, и ресурсно са по-добре, дори смея да твърдя че и културно са по-добре от нас.

Преди 1989 г турците наистина бяха изостанали, но след това ние изостанахме с унищожаване на икономиката си а турците напреднаха. сега сме на последно място по доход на глава на населението в ЕС 2 700 USD а в Турция дохода е 3 700 USD. в българските магазини е пълно с вносни предимно турски стоки а българските почти липсват.

Преди години имаше световно студентско първенство по биатлон в Турция. Вече си имат и зимни курорти.

Добре де, с тия 4,5 млрд. ЕрДоган можеше да си осигури цигански вот, та да го изберат със 100%. Що му трябваше да ги дава за влак???

Докато хората избират грамотно управляващи при нас избират Бойко Методиев Борисов-дете на милиционер и учителка. В Турция работят и вървят напред, а при нас незнаещия какво да прави Бойко Борисов само и единствено ревеше"...на-а-ай голямата криза..." Така е като избираме меграмотници! На крив ... и вълната му пречи...

Е почти си прав , но ако се опитат да забранят на жена ти да се усмихва извън дома ще мислиш по по-различен начин. Сигурен съм.

Това определние "дете на милиционер и учителка" звучи като "кръстоска между свиня и монах".

Генерал Боко Тиквата не е син на свиня и монах, а мелез между дърта маймуна и кашалот.

Pesh0

Ние нашия го пуснахме преди година . Ама релсите изчезнаха ... и да не насаждаме , расова омраза ...

Фесовете изпревариха ушанките! Му-ха-ха-ха-ха!

Никой не може да изпревари ТОПОЛ-М !!!

Де да можеше с Топол-М пари да се изкарват както с влака, цена нямаше да има! Докато фесовете изкарват пари, руснаците правят фоерверки с рубли из космоса! Красиво мъ файда нулевая!

Верно е! Бойко Борисов беше с ушанка и ядеше филия с мас.

Няма как я да я изпреварят. Само тази година ще откриват 70 метростанции в Москва.

Ушанките тази година ще откриват 70 метростанции в Москва.

Всичко добре, но нищо не е вечно, нито пък сигурно! Сирия, Ирак и Либия също бяха райски кътчета и каквото и да е инженерно решение, което можеше да се купи с пари, там го имаше! Сега са руини, камък върху камък не е останал!

В Турция Първа копка на строителството на трети мост над Босфора направиха днес турският министър-председател Реджеп Тайип Ердоган и президентът на страната Абдуллах Гюл. Проектът, който се очаква да създаде най-голямото съоръжение от този тип в света, е на стойност 3 млрд. долара. Предвижда се изграждането на десетлентов високоскоростен път и окачен железопътен мост. Съоръжението, което свързва Европа и Азия, ще е най-широкото в света - 59 метра. Дължината на моста ще бъде около 1.3 км. То се изгражда между Гарипче и Пойразкьой. След завършването на строежа транзитният трафик на ТИР-ове, камиони и цистерни ще минава от там. Очакванията на турските власти са с новия мост да се облекчи трафикът по вече съществуващите други две съоръжения, през които преминават средно по 600 000 превозни средства на ден. В България: Част от пътя Пазарджик-Пловдив е затворен заради пропадането на една от носещите колони на моста на река Луда Яна, съобщиха от МВР-Пазарджик. Отсечката от Пазарджик в посока Пловдив до разклона за село Мало Конаре ще остане затворена. Обходният маршрут е през село Огняново. По моста над река Луда Яна преминаването не е безопасно. Няма да рискуваме човешки живот и за това отклоняваме всички превозни средства. Призоваваме шофьорите да проявят търпение и да се движат като спазват правилата за безопасност, съобщи за "Фокус" говорителят на ОД на МВР в Пазарджик Мирослав Стоянов.

Няма как да сравняваш инфраструктура между европейската и азиатската част на Истанбул с дублиращия магистралата път между Пловдив и Пазарджик освен ако не си с объркана идентичност.

А пък на Нашата улица днес и прорязаха дупките. До година две и асфалт може да сложат. Так се спестят по две карета на година и по 4 амортецьора на автомбил. Което в пари е горе-долу колкот спестеното от моста над Босфора.

Нямат си берачи на релси.Релсите там никой не ги краде.Тук такова събитие е невъзможно ,при сегашната ситуация и безхаберие

Турция произвежда сама и вагоните и локомотивите на скоростните влакове. --аз кат дода сия на власт шъ видити вий кво шъ произвеждам сам....

БРАВО!!!

Ооо дааа, и ние ще пуснем , ама по-нататък...umm... след 20--30г.

jingiby

"Турция произвежда сама и вагоните и локомотивите на скоростните си влакове." Освен това Турция се готви да пусне в серийно производство собствен изтребител и щурмови вертолет по технологията "стелт". В Турция се произвеждат всички марки европейски автомобили, различни марки автобуси и камиони. За бяла и черна техника няма да говоря. А ние ги плюем, че са много изостанали. Понеже ние сме много напреднали.

Дет Мелиха вика, че един ден ще се молим на Турция да ни приеме отново :D

Да не са луди? Едвам сега успяха да се съвземат от 500 години българско присъствие!

Това което ние разрушихме за 25 години, те и за 120 няма да могат да го построят!

Ама добре че са Щатите зад гърба им...във всяко отношение.

са зад гъ-а ни и то се чувства....))))

Този напредък Турция е постигнала след 1989 г.,без да е член на ЕС, за разлика от България която е в упадък след 1989 г, като влизането и в НАТО и ЕС не и помогна с нищо щом е на последно място по доход в ЕС.

Явно в много къс участък се движи тоя влак с рекламираните 250 км/ч. щом като покрива това разстояние за 3.5 ч.

никога не е имала добър ЖП транспорт, и това си е голямо събитие. А че имат традиции в изграждането на линии е видно и у нас Варна Русе

Първата жп линия в БГ (Варна - Русе) я е строил барон Фон Хирш, който е австриец. Няма нищо общо с турците.

... по комунистическо имаше виц, питат радио Ереван за характерните разлики и прилики между България и Турция... и радио Ереван отговаря... има съществена разлика, а тя е, че в социалистическа България 90% от населението е грамотно, 10% са неграмотни, в Турция 90% са неграмотните, а 10% са грамотни... приликата между България и Турция е, че и в двете държави на власт са и управляват представители на 10 - те процента от населението... в този смисъл, има си значение качеството на управляващите и това си проличава в съседна братска Турция...за съжаление и в България... Браво комшии!

Кой в България се интересува от рязани карабини бе вие от Дира нормални ли сте или няма за какво др да пишете май

Мисленето на типичен про*т българин, хората правят неща за своята държава, а не като нашите управници само да си пълнят гушите, иди и виж какво е икономика и развитие нищо че са резаци и темп подобни

Не ползвай този ник бе човек! Света ще си помисли, че българите оценяваме хората само по "карабините" им.

Какво направиха хората за 25години Колко откраднаха нашите политици за 25години

Направиха една нова държава! От родово-общинен строи направиха модерна държава! Бяха мощно финансирани от ЕС чрез Митническото споразумение от 94-та, от хиляди западни компании, разчитащи на 80 млн. пазар и от САЩ , чрез почти безмитен внос на УС продукция, кадри и специалисти. Целта- като естествен противовес на Русия трябваше да е добре подлатена. Тя пък взе че завъртя бизнес и с Русия , за което по нашенски- евала.

БДЖ Нас не догонят...

Сред висящите мегапроекти са този за най-голямото летище в света, което ще се строи край Истанбул и вече беше избран и консорциум от пет компании, който да го реализира, както и изграждането на успорен на Босфора плавателен канал, който трябва да облекчи навигацията по Босфорския пролив. Предстои да бъде избран изпълнител на съоръжението. Друг голям проект, който все още не е осъществен, е изграждането на още един мост над Босфора. Той е предвиден да се финансира със заем в размер на 2,3 млрд. долара, който правителството изтегли от седем турски банки през септември миналата година.

Вижте там да не почнат да се качва добитък...ъъъ.исках да кажа...жени. Така и така не им е позволено да се смеят, я да им забранят и возенето с влак...

Голяма работа, в Европа има високоскоростни влакове от повече от 30 години, а влакът Париж - Лион (линията е строена през 1981 г.) изминава около 500 км за 2 часа. Турчолята чисто нова линия направиха и пак отнема 3.5 часа за същото разстояние. Ама важното е Ердоган да се бие по гърдите, че всичко е местно производство. Това че са 30 години назад от уж задъхващата се икономически Европа, никой не го споменава.

Абе, най-лошото е, че ние пък сме на 20 години след Турците...

Ами да, така е. Ама аз лично искам да се сравнявам с Франция, не с Турция. Колкото по-големи амбиции, толкова по-високи резултати.

А бе приятел. Дай първо да достигнем нивото на Турция, пък после ще мислим за Франция. А тренчетата се правят в Турция по лиценз

Не симпатизирам на Турция но технически са подминали доста нивото на което сме ние с нашето БДЖ. А на тб като не ти харесва, можеш да си се каиш на влаака Бургас-Карнобат и да си кандилкаш два пъти повече време от това което изминава новия влак на съседнаатаа държава.

Високоскоростния ЖП е транспорта на бъдещето. Това е транспорта, който най-лесно може да бъде направен независим от фосилните горива и затова ще измества все повече автомобилите и самолетите. Но разбира се, това няма да важи за България...

Да, но ще са зависими от електричеството! В България сме доста по-напред - ще яздиме коне и магарета! Абсолютно независими от нищо! Нещо да кажеш?

Идеята ти ще сработи отлично. Само трябва да научиме магаретата да не ядът :Д

28.01.2013 15:39 Турция ще строи най-голямото летище в света Планира се през аеропорта да минават по 150 млн. пътници годишно Турция обяви процедура за изграждането на най-голямото летище в света. Прогнозната стойност на обекта е 9 млрд. долара (7 млрд. евро), предаде AFP. Считано от днес заинтересованите фирми могат да започнат да правят изчисления и да решат дали да подадат оферти до 3 май, когато офертата се затваря, коментира пред агенцията представител на авиорегулатора в страната, пожелал анонимност. Предвижда се край Истанбул да бъде изградено летище с 6 писти и с капацитет 150 млн. пътници годишно, коментира министърът на транспорта на Турция Бинали Йълдъръм. С подобен капацитет аеропорта ще изпревари Hartsfield-Jackson в американския град Атланта, което в момента е най-натовареното в света. За сравнение, през международното летище Ататюрк край Истанбул годишно минават над 45 млн. пътници, а през Сабиха Гьокчен около 15 млн. Плановете са част от новото турско летище да заработи през 2016 г. Интерес към проекта са проявили някои местни и чужди компании, сред които турската TAV, която си партнира с френския оператор Aeroports de Paris, както и холандският оператор Schiphol Group. Проектът е част от плановете за превръщането на Истанбул в световен център, инициирани от консервативното правителство на премиера Реджеп Тайип Ердоган.

Прости гаджали! Не са като нас европейци.

БДЖ при 100 км/ч изскача от релсите.

Исмаиле, разбра ли, защо са ти минусите? Защото излъга! Това, което пишеш не става при 100 а при 80 км/час.

4.5 милярда и 10 години?:)типично за южна нация-работливи и пестеливи племена.това в България няма как да се случи,толкова милярди през три правителства....и за баластра няма да им стигнат,камо ли за цяло жп трасе.а братята роми как ще допуснат 10 години релсата непокътната-фантастика българска.

Ние една магистрала успяхме да завършим за 40 години. Частта, кочто първо сме направили, би било най-добре да се изгради отново. Много грешна представа имах за турците, докато преди 12 години реших да отида до там, та да видят цивилизован човек. След 100 години, няма да сме на сегашното им ниво. Всички имат леки коли, много рядко има 10 годишни, всички са доста нови. С бурки не ходят, има с ферджета, включително много млади. Но има и с къси поли или панталони. И често може да се видят две приятелки, едната с шалвари и фередже, другата с минижуп. Ако покрай тебе мине шофьор с по-хубава кола, не се опитва да те изхвърли от платното. На образованието се гледа много сериозно. Всички са много трудолюбиви, произвеждат си всичко, от храни до леки коли, кораби, самолети, а вече и влакове-стрела.

Браво, сега ще могат по-бързо да транспортират жените, които са си позволили да се смеят на публични места, в Истанбул, за да ги убият публично с камъни.

Браво на комшиите!