24 къси тунела вместо един дълъг в Кресненското дефиле?

24 тунела и 25 виадукта най-вероятно ще заменят проекта за голям тунел в Кресненското дефиле.

Обратно в новината

Коментари - 24 къси тунела вместо един дълъг в Кресненското дефиле? | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Толкоз пари само и само шопите да могат да ходят на Бяло Море за 3часа

те тоа ке ги опраи сите лотове....кат му гледам прецицалата духалческа физиомутра - нема начин да не стане Струмата....еваллъ на ГЕРБ, еваллъ на Реаниматорите...

Има и друг вариант!Отдават лота на концесия,например за 50г.,правят го платен и готово!Фирмата която го построи,ще го поддържа и ще прибира дивидентите!Хърватите за 10г опасаха цялата държава в магистрали без да дадат пукната пара!

...напълно си прав!!! и докато тече концесията - спират Е79 и влако!!!!........

А бе,този шеф Антон Антонов знае ли поне какво съдържа бетона в себе си или е някой филолог-политолог?!

Кое е по-добре - дълъг и тънък или къс и дебел? Отговор: Дълъг и тънък - защото може да се прегъне и хем няма да превърта, хем ще свършва отвън :)))

Пътищата са направени за грамотни хора , а не за " задволани устройстсва " на които им пречат завоите или пътната маркировка или поточно ,когато караш кола,трябва да ти е ясно какво правиш.

тия големи разминавания в тезите. То едно с друго грам не се припокрива. ...

най много от немислещите управляващи, защото досега се движат винаги след нещастието на хората и държавата.

В тунелите се развива клаустрофобия! Особено в дългите. Народа ще се разболее масово от клаустрофобия, ако минава през този тунел. Затова открит път, виадукти и късички тунелчета е най- добре. Иначе трабва да има дежурни психиатри и от двете страни на този тунел.

КАКЪВ Е АРШИНА ? ... КИТАЙ ОБЯВИ 46 МИЛИАРДА ДОЛАРА ПАКЕТ ЗА ПАКИСТАН - МАГИСТРАЛИ , ЖЕЛЕЗНИЦА , ТРЪБОПРОВОДИ ОТ ИНДИЙСКИЯ ОКЕАН ПРЕЗ ХИМАЛАИТЕ ДО КИТАЙ .... ... КИТАЕЦА Е В ПАКИСТАН ... .... АМЕРИКАНСКИ ИНВЕСТИЦИИ В ПАКИСТАН ЗА 20 ГОДИНИ - 2 МИЛИАРДА ДОЛАРА:)))

Изграждането и поддръжката на 24 пътно-транспортни съоръжения е винаги по-скъпа от това на едно, независимо от сложността му. Независимо кой, управляващите, търсят начини да правят разходи - строежи и поддръжки, за да източват държавните пари с фирми на "техни" хора. Затова, ще се избере изгодния за тях вариант, неизгоден за нас данъкоплатците... Логиката в тази държава са корупцията и мафията.

val55

Не винаги правият път е най къс, най евтин, най бързо се стига, а за безопасен.... Натурата, ще я съсипят с тези над 20 тунела и виадукта.....Също не сме, и за един тунел поради качество, цена и срок на изпълнение, заплащане при преминаване през него, след време....При възможност заобиколи, за да ти е мирна главата, ако стане нещо с.... ни напред ни назад, но трябва да се вземе и в предвид нашите карачи и земетръсната зона....Три пъти мисли веднъж реши, че то досега са 2 пъти, а остава само един 3 път, като за последно....Така де, като в казармата дето всяка заповед е предпоследна. Всичко трябва да се преразгледа особено местоположението на селата, някои от градовете, магистралите, пътищата, като се изработи 3D карта, и ако са застрашени от наводнения, свлачища и др... да се вземат мерки те да не остант под вода, да пропаднат или бъдат затрупани.... Свърши тя, каквато беше беше, а оттук натам само ядове в това отношение, и не само....Може да се наложи да се местят цели села, и пътища докато е време иначе много загинали и материални щети на инфраструктурата... Невервате нали, но бяхме предупредени преди години, ама кой да обърне внимание, и най много от немислещите управляващи, защото досега се движат винаги след нещастието на хората и държавата. Това е предотвратимо в повечето случаи, и то с повече мислене и действие, а не както е досега, само голи думи и обещания, ще ще ще..... Работите може да са по сериозни отколкото изглеждат на пръв поглед и има факти затова, но.....

Ако направят един тунел, той ще е постоянно затворен за ремонт.

И аз предпочитам къси,но широки ,отколкото дълги на тесни.

"Коя страна е най - зле от бившите соц.? В Коя страна комунистите спечелиха първите демократични избори? В коя страна нямаше лустрация? Вместо за една година да приключи прехода, ние правим 24 прехода по една година.:)" ГОЛАТА ИСТИНА казана малко по-долу.

Не само за еколозите, но и за пътните експерти, вариантът за тунелно преминаване на "Струма" през Кресненското дефиле е без алтернатива. Причините освен че е защитена територия по "Натура 2000", районът е и силно сеизмичен. Според специалиста по хидротехническо строителство доц. д-р Виктор Ташев в подобни условия тунелите са далеч по-сигурни спрямо наземните съоръжения, тъй като в дълбочина сеизмичното влияние намалява. Освен това се спестяват скъпи отчуждителни процедури, а при климат с резки температурни колебания като този в района на Кресна поддръжката е по-лесна от тази на открити пътни участъци. "Няма друг начин за преминаване тунелът през Кресненското дефиле е заложен още при оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) от началото на 2008 г.", заяви и Асен Антов от ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура". Този проект за тунел е внесен в Европейската инвестиционна банка в Люксембург, където бе потвърден вариантът за преминаване на планинския участък с два тунела един с дължина 13.3 км и втори от 2.5 км.

Със спестените пари се погрижете за обходните/алтернативни/ пътища отдясно и ляво на Струма,като Крупник-Сушица-Кресна и Гоце Делчев - Катунци.Раздвижете и оживете този край с по качествени пътища.И почвайте по- бързо

Тази магистрала ще помогне и на природата ,защото мутрите по черноморието ще трябва да си бутнат бетонните комплекси понеже няма да има кой да им стъпи на мръсното ,скъпо бетонирано море ,това вече се случи в Испания ,рано или късно и тук ще стане. Не знам дали има нормален човек който е ходил на море в Гърция ,а и в Турция след това да отиде на нашето море в сегашното му състояние.

Без пари са ги бетонирали, да не са луди да плащат за премахване? Просто ще ги зарежат и готово. Не зарязаха ли фабрики, заводи, пътища, училища, цели села и градове? Ще си стърчат като паметник на българската глупост, докато малцинствени групи "берачи на джилезо", не ги сринат върху себе си.

Построяването на множество тунелчета (24) и виадукти (25), ще е много по-скъпо, много по- бавно, ще удължи пътя (заради завоите) с 5-6 км. и не на последно място ще разсипе природата. Това заяви преди време както самия Асен Антов, така и Лиляна Павлова. Бяха единодушни, че единственото добро решение е един тунел. Причината за смяна на концепцията трябва да се търси другаде. Сега се лансира очевидно неподходящ проект, по-скъп, по- бавен, опасен за природата и много по- неефективен като съвременна магистрала. ЗАЩО?

Повече наши момчета, ще намажат.

Нашто момче ще намаже повече... Или -или.

ВНИМАНИЕ! специалистите , СА КАЗАЛИ СВОЕТО МНЕНИЕ - ТАКА ЩЕ Е ПО-СКЪПО ! ЗАЩО НЕ ГИ ЧУВАТЕ !!!

Твоите "специалисти" лъжат!!!! Те май са специалисти в други сфери, а не в строителството на магистрали.

25 КМ ДЕФИЛЕ - 24 ТУНЕЛА И ОЩЕ ТОЛКОВА ВИАДУКТА ?!?

алпите ?! между два тунела има мост дълъг шест метра . строено е преди 70 години !

"Тунелните специалисти предупредиха тогава, че Струма е изключително буйна река, която рязко повдига нивото си през пролетта, теренът е тип алпийски, а геологията е вулканична и по тези причини строителството на виадукти и мостове би излязло по-скъпо от тунела."

А бе най-добре да не правят никакви тунели като не могат да го измислят и е рисковано. Са за 20/30 км. дефиле няма да натежи на никой и по сегашния път да мине. Поне да измислят как да свържат магистралата с дефилето. Българска му работа, но ефективна и сигурна. С колко да съкратят тунелите пътуването? 10 мин или 15 няма никой да се наака в гащите.

Целта е да няма насрещно движещи се автомобили и възможност за движение с постоянна скорост. А не като сега при всяко трето изпреварване в дефилето - по 4, 5, 6 убити при ПТП.

magit@abv.bg

Да слагат камери на всеки завой и готово. Мен пък там най-ме кефи да пътувам. Уникална природа. А не си ли обърнал внимание, че повечето който се трепят са местни тарикати?! Каква е гаранцията, че като направят тунелите няма да започнат да изпробват Е регистрациите бричките си от Благоевград до Сандански и обратно?! В тунела предполагам знаеш какво е ограничението на скоростта ?

Бацето само и само да гепи некой лев че ни напрай държавата като швейцарско сирене.

Спешна нужда от Министерство на тунелите...

Шяли да строят тунела 10 години?! Абе швейцарците прекараха около 130км тунели (2 тръби по 56км и още множество свързващи тунели) през Алпите за доста по-кратко време! Т.е. не през терен "тип алпийски", а през самите Алпи :) Освен това тунелите са стратегическа инфраструктура и България като планинска страна е добре да използва тези дадености и да строи повече тунели, вместо да се изсичат хълмове и да се уврежда околната среда.

СЪБУДИ СЕ БЪЛГАРИНО ! УНИЩОЖЕНИЕТО НА КРЕСНЕНСКОТО ДЕФИЛЕ ЩЕ Е ТОТАЛНО ! СПРЕТЕ ТЕЗИ ПРОСТИ И НЕКОМПЕТЕНТНИ ХОРА НА ВЛАСТТА ; МИСЛИТЕ САМО КРАДЕНЕТО КАК ПО-ЛЕСНО ДА СТАНЕ УНИЩОЖИХТЕ БЪЛГАРИЯ - ВИЖТЕ ШВЕЙЦАРИЯ

Трай бе Буратино. По тази логика нищо не трябва да правим и да живеем като в каменния век. Без технологии , строителство и др няма цивилизация.

С тунели ,без тунели ,с виадукти ,да я правят само по-бързо ,това е най-важният път за жителите на София ,Перник ,Благоевград и цяла западна България ,защото повечето от нас ходят на море и почивка на страхотните Гръцки морета ,на спокойствие ,без бетон мутри и чалга ,пияни англичани и фекални води ,като се завърши магистрала Струма от София за 2 часа ще се стига до плажа .

и там е чалга, и там има фекални води, а напоследук гледам и доста заринати с боклуци места, нащо краибрежие е по-хубаво но трябва да се изчисти наи-вече от идиоти другото само ще си доиде на мястото *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.

Ти добре ли си да сравняваш 5000 километра крайбрежие с нашите 200 ,дори и да има някъде боклук то ще е прашинка в сравнение с нашите боклуци ,и кажи къде в Гърция има бетонни комплекси изхвърлящо фекални води .

Най-добре да го дадат този Лот 3 на германци или японци.Колкото пари поискат-толкова.Поне ще стане като хората.Иначе,няма да стане в близките 20 години..

От статията разбирам, че всеки хвърля от въздуха едни милиони и едни месеци/години. Как може разликата в оценката да е по или делено на две? За по-сигурно да вземат по-високата оценка да умножат сумата по 2, а времето по 3 и така да знаем колко ще излезе с краденето.

300 милиона за 24 тунела и още толкова за асфалтовата връзка между тях стават поне 600 милиона, нещо сметките не се връзват господа айдуци!!!

Евтиното винаги излиза по-скъпо после. Като спестите 200 милиона колко ще дадете после за оправяне на свлачищата?

Чувал съм, но не знам дали е истина, че в някои нормални страни, строителите дават гаранция за качество и чак като изтече гаранцията, клиента заплаща цялата сума.

Просто има гаранция за добро изпълнение (парична сума, кредитна линия и т.н.), която стои на разположение на възложителя до изтичане на гаранцията по договора. На 350 млн. лв., при 5% (по ЗОП), гаранцията за добро изпълнение ще бъде 17,5 млн. лв. И това ще са само парите, които възложителят може да ползва в случай, че изпълнителят откаже да си спази задълженията по гаранцията.

Ти помисли по-добре "колко ще дадете после" за абсолютно задължителното поддържане в постоянна пълна изправност на комплекса от съоръжения, наричан за краткост (примерно) "13-километровия тунел".

Коя страна е най - зле от бившите соц.? В Коя страна комунистите спечелиха първите демократични избори? В коя страна нямаше лустрация? Вместо за една година да приключи прехода, ние правим 24 прехода по една година.:)

Гледах документален филм за един от най-дългите тунели. Честно казано то ва спо млаките тунели ми звучи по по нашенски... Там какво ли не бяха измислили, та да не заспят хората. А тука всичко ще се опорочи. Така че това може би е по-добрият вариант.

Правите колкото си искате тунели.......... само оставете и си подържайте стария път защото има хора който биха си го ползвали!?

"Цялата проектирана отсечка преминава през екологично защитена зона по "Натура 2000, аргументира се тогава Асен Антов. По обяснението му дори осигуряването на междинен достъп за тунела също е изключително трудно, за да се гарантира, че няма да бъдат засегнати местообитания на различни видове.." Добре де, ако се построи дълъг тунел, щели да бъдат проблемни междинните достъпи минаващи през територии в Натура 2000. Тогава как няма да са проблемни отсечките от пътя между 24-25-те тунела, които също минават през защитените територии?

Цялата дължина на Кресненското дефиле е 25 км - къде ще ги сместите тези 24 тунели и още толкова виадукти - голямо крадене сте планирали !!!

Всичко, което се прави, все в Южна България. Северна България прилича на някаква западнала земя след война и бомбардировки. Някой да обясни на Борисов, че България не е само на юг от Стара планина и не е само да улеснява туристите на Гърция.

На юг се работи и има бизнес, на север.......... Особенно на северозапад какво се прави извинявай?! А там е супер плодородна земята...

След Борован до Дунава се намира най-плодородната земя в цяла България и неслучайно народът я е нарекъл "Златията", т.е. златна земя

Като гледам,как се строи в днешно време,ме побиват тръпки,какво би се случило в тези тунели!!!! Южен парк 2 пъти го преправяха за 2 години и сега на третата година отново е в окаяно положение! Дунав мост след отварянето му го ремонтираха,фонтаните в подлеза на НДК след 2 ремонта за по 280 000 лв уж супер качество,вече се разпаднаха! Витошка също,магистрала Тракия също.... краде се с двете ръце! Ако ще се строят по същия начин и тези тунели,то по добре изобщо да не ги почват!!!!

Азе, от село, сал за Цариградското сам чувал. Що го правиа, що го редиа, па се си е умрело... Бе, я пущете каруците -най сигурно е. И коловози даже ще има.

По тази магистрала ще изтича националния ни доход за да помагаме на гръцките хотелиери!

То си тече, така или иначе. Поне докато тече/изтича потокът да е само паричен, а не от трупове - както е в момента. Ако с построяването на тази магистрала ще спре "войната на пътя" в дефилето - да я правят. Поне тук да има някаква файда от европейското финансиране.

Ясно, никой не знае какво ще се строи и колко ще срува. За благустрояването на кварталите в София пак няма да има пари. Само големите акули си точат забите за свръхпечалби. Политиците, за рушвети. ОСТАВКА!

Къде ще поставим планината с материала от тунелите?

Мусала!

например, ще ъпгрейднем Черни връх.... с 500 м. ..........

Къси тунели дълги тунели. Дим да ви няма. Оставка, ОСТАВКА, ОсТаВкА!

е чакай де, не сме събрали още 4 млрд за нов случай КТБ, че да викаш друг, подкрепен от Сидероглу на власт, като Ореха например ..

Добре, че беше Ореха. Милиардите от КТБ ще се върнат като реални инвестиции в България, а не да стоят по разни банки. Така, че ФАЛИТИ, ФАЛИТИ, ФАЛИТИ! Така ще има икономически растеж.

Крадене умножено по 24 пъти=партия ГРОБ.

Този трябва да отговори на въпроса: по АМ Струма въобще работи ли се? Човек който пътува често по Е79 не можете да излъжете, че се работи нещо. Около Петрич е най-голямата атракция. Хората се чудят защо правят този мост, а не пуснат магистралата по земята. Тази отсечка да е готова отдавна.

Проектът можеше гръцките хотелиери да го финансират, а парите от ЕС да идат за пътя към Видин!!

Да бе, то така става. "парите от ЕС" са точно за този проект и никой друг.

Това е и основният проблем. ЕС финансира само ненужните на България (да не кажа вредните) проекти. Гей и ромска експанзия, бездомни помияри, бяс и бълхи, бежанци -военнопрестъпници и терористи... (Това са само съмнения, но всеки може да си ги има, нали?). При това само и единствено за това, което е изгодно за тях (ерогейците) и вредно за нас -българите. Но на българите им било нужно да свържат ноия (новече разрушен) мост на дунава -"Нова Европа" със България, какво им дреме на еврогейците? Това, че българите, внасяли цял живот осигурителни и пенсионни вноски, ги избиват и обират по домовете, май само за руските "окупатори" беше важно и имаше значение, че не го допускаха. Новите "освободители" си имат роми и помияри за обгрижване -българите трябва да се разгонят по света, а които останат в родината си, да се претопят и изморят по всякакъв начин.

Абе, те не могат да ремонтират сегашните тунели и виадукти, та още 24 тунела и толкова мостове.

Те си знаят. Като вкарат свежи пари за 24 тунела, поне 24 милиона ще влезнат в личните им сметки (за да подпишат нещо, за да разрешат някому и т.н.). А за ремонта на наличните пътища, парите са откраднати още с внасянето им срещу винетките и застраховките. Там няма далаверка. Виж, може да ти обяснят, как за да се поддържат старите пътища, трябва да плащаш тол такси, по скъпи винетки, по сериозни "глоби"(за да има и за отрудените патрули край пътя и за шефовете им) и т.н.

24 км дефиле - 24 тунела???!!!

Повече тунелчета и виадукти със сигурност ще излязат доста по- скъпо от един тунел, азбучна истина! Обаче повече тунелчета и виадукти означава повече строителни фирми и със сигурност повече комисионни. Затова увъртат и бавят всичко.

колко лентички ще се резнат за 24 тунела и колко за един, а?

Мрънкалници сте и такива ще си останете повечето. Явно въобще нищо не трябва да Ви се прави. Все сте недоволни. Каквото и да се построи все се намира някой да коментира, как трябвало да бъде. Само човек с много малко умствен багаж може да е недеволен, че се правят магистрали. Естествено е че крадат, това си е патологично за България. Но предишните само крадяха и нищо не направиха освен да хвърлят прах в очите на хората. Без да се впрягате нямам лоши мисли просто ми омръзна от черногледи душичики. Хубав ден

Кой предишни? Че Бойковицата управляваш пета година бе.

ми България е на 1400г . не започва с борисов нали ? и няма да свърши с него .

Прави ми се. Ама ми се прави това, за което съм учил, за което съм способен, имам знания, умения и талант. Тъй и Боко, Горанчо, Митов и Дебела Лила трябва да правят онова за което са най-подготвени и кадърни, а именно: Боко ми се вижда като тракторист, водопроводчик, фрезист, шлосер, параджия, но в никакъв случай с неговите умения, знания и интелект- като министър, и то - преседател. Дебела Лила- ми се вписва като човешка единица в доячка, продавачка на сладолед, миячка на чинии в квартална кръчма или в най-добрия случай- магазинерка в магазин за дрехи - секонд хенд! Митов-.продавач разносна търговия, сервитьор, монтажник на дограма или дюнерджия. Горанов...Тоя за никаквъв такова не става. Никъде не приляга. Оставям го безработен на 60 лева социална помощ.

е, що така безработен го остави човека? влади става за охранител таман! напорист, груб, с махленски манталитет и речник. но не по моловете, че ще утрепе някого! някъде на строеж, на склад за дрехи секънд хенд, на паркинг....

васо ма , като ти гледам писанията ,термини като способен , знания,умения и талант , не се отнасят към тебе ! прави ти се на тебе нещо ма мързела ти не ти позволява ! имала талант ! имаш но талант като тегловна мярка ! сигурно тежиш четири таланта

Парите за магистралите не ги вади от джоба някой политик, а ги плащат данъкоплатците - български и европейски. ТА не ми обяснявай, че трябва да си трая как се харчат МОИТЕ ПАРИ. Ако вие плащате по няколкостотин лева на година данъци аз плащам ДЕСЕТКИ ХИЛИДЯ ГОДИШНО! И ако в името на компромиса търпя политиците, които ми натрисате НЯМА ДА ТЪРПЯ ДА МИ ОБЯСНЯВАТЕ КАК ТРЯБВА ДА СИ ТРАЯ. Ти примерно смятал ли си колко средно трябва плати всеки един работещ български гражданин за да може да се съберат парите за бюджета? Я сметни, че малко над 1 млн. човека произвеждат БВП, а парите , които харчи държавата за 30млрд. лева. Айде смятай и виж дали тези, които издържаме държавата нямаме право да изискваме отчет до последната стотинка.

"Само човек с много малко умствен багаж може да е недеволен, че се правят магистрали", казвате... Аз бих казал: Само човек с много малко умствен багаж може да каже, че се правят магистрали. Всичко е просто имитация и пладнешки грабеж. И това не е черногледство - това е реалността. Не зная на колко години сте и дали помните, но пусковият срок на тази магистрала беше 2004 година - за откриването на олимпийските игри в Атина. Знаете коя година сме сега. Според мен тази магистрала ще бъде пусната напълно завършена за следващите олимпийски игри в Атина. А те се провеждат горе-долу на 100 години...

Като ги гледам колко го умуват, колко шикалкавят, колко увъртат трябва да ви стане ясно, че работата смърди яко.

Къси, но дебели...А, Асанчо? Не е важно колко е дълъг, защото понякога и късият върши повече работа от дългия... Къси, дебели, жилести, венести, слузести и корави....за българския народ вече 25 години от неграмотните и тъпи мутри във властта.

Нещо пак не сте разбрали. Автомагистрала струма е част от Глобална Европейска структура, за разлиха от автомагистрала Хемус и Черно Море. За тази инфраструктура ЕС дава парите и съответно поръчва музиката. А това че на някой чвор му се иска да му се оправи пътят до къщата е друг въпрос. Ама това си е работа на държават. Ама като реши държавата да прави пътища, група чворове надигат глава и глас и почват да пищят че не ядат асфалт. Нема магистрала Хемус, нема магистрала чероно моро. Ама има чесън и лук нали? Ами яжте му ..... сега

Вие трябва да сте дърводелец! При това - гладен! Хапвайте си зеленчуците и не обиждайте!

ДЕМЕК - НЕ ГЕРБ И БАТ БОЙКО МУТРАТА ДАВАТ ПАРИТЕ ЗА МАГИСТРАЛИТЕ ... - АМИ ОТ ЕК И ЕС ВИ КАЗВАТ КАК ДА ГО КЛАТИТЕ И ВИ ОТПУСКАТ ПОМОЩИ :))

Маняк-о, ти това пътища ли наричаш? Чакъла, 2 сантиметра асфалт отгоре и айдее- парата в джоба и друм! Пътища....Пфу... Трайността на пътната настилка трябва да бъде с минимум 10 години гаранция, през които години тя би трябвало да устои на атмосферни, механични и физични въздействия. У нас трайността на Боковите магистрали е 2-3 месеца, след което започват да се разпадат, защото са направени с евтини, некачествени материали и не е спазена технолгия и изисквания при строежа им. Нито 3 слоя асфалт има, нито хоризонтална планировка, нито вертикална, никакви дранажи, наклони, нито добре подготвена основа, нито маркировка- всичко е едно към гьотири. След 2 месеца стават като лунен пейзаж дупки, бабуни, неравности, нагърчен от слънцето асфалт, кръпки, кърпежи, заливки с мазут и лепило....Трагедия. Фарс. Боко и неговата циркаджийска дружина промиват мозъците на наивните скотове.

В проектирането на предичния вариант имаше участие швейзарска фирма, която няма алтернатива в прокопаването на дълги тунели. С това може да се обясни и малоумното решение. Проектират нещо скъпо, което после единствено те може да построят.

Не ни дадоха да откраднем от голямата сума.... и сега решихме на малки ще на наши хора и по лесно се заделя ...:)))