Кресненският тунел нямал алтернатива

Изграждането на тунел в Кресненското дефиле за автомагистрала "Струма" е най-доброто решение засега.

Обратно в новината

Коментари - Кресненският тунел нямал алтернатива | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Разбира се, че няма друга алтернатива! Уникалното Кресненско дефиле трябва да бъде запазено и съхранено на всяка цена, била тя и милиарди!

Напротив. Има.

Късите директни връзки между ЕС и Гърция не са наш интерес. Фактически с наши средства директно инвестираме в гръцката икономика. Вижте отсечката до Дупница. Няма едно отклонение към българските села. Това е магистрала за и само в интерес на Гърция! Ако може не тунели а един тунел под България ще направят директно за там.

И по АМ Тракия няма отклонения за всяко селце... а и експресният влак не спира на всяка селска гара...

Не разбирам за какво е целия този шум има одобрени проекти спазени екологични изисквания одобрено и осигурено финансиране всичко е готово само да почне да се работи ако се промени проекта докато се мине през всички процедури ще минат още пет години и тогава на някой не признат експерт може да му дойде друга гениална идея и пак от ново на изходна позиция така няма да имаме магистрала никога дано все пак са останали разумни хора и най после почне да се работи ако си спомняте тази магистрала трябваше да бъде пусната за олимпиядата в Гърция

колко отклонения към селата ще има в тунела?

Магистралата София-Солун е най-важна за България. Солун е най-близкото морско пристанище на София, освен това не се минава през Босфора. Най-евтиния начин за износ е през Солун. Не е случайно, че всеки български владетел е искал достъп до Бяло море. Е сега вече го имаме - да оправяме пътя до там.

Прави сте. Няма алтернатива с изгледи за повече крадене от тунел.

В момента се проектира високоскоростна жп линия за 160км/ч през Кресненското дефиле. И макар, че такова жп трасе се прокарва в пъти по-трудно от една магистрала, то няма вариант с тунел по-дълъг от 7км. Друг е ъпросът, че няма как икономически да се обоснове тунел с цена 1,5 милярда и с разходи за годишна подръжка от 50 000 000. Това би наложило двойно повишаване на винетните такси, например.

Ами то във Франция има тунел Мон Блан, дълъг 11 км. В него е станало катастрофа с 40 жертви. Минаването през него струва 40 евро за автомобили и 300 евро за тирове.

ще се наложи на големите фирми да наемат за подизпълнители проектанти с доста по-висока квалификация от тези, които работят при тях на заплата. И ще се наложи да правят богати български инженери на свободна практика. А това нашите строителни фирми не искат. Искат да плащат по 1000лв. заплати на хора, които да преснимат готови детайли. Глупости са това, че не можем да проектираме такъв тунел - не могат със заплатаджии да го направят. Искат за проекта да вземат сто милиона лева, а да платя за заплати под 1 млн. Така са свикнали. Не могат да спят като рабрет, че някой инженер може ад изкарва по 10-20хил- лева на месец, защото има ЗНАНИЯ. Защото човек с такива доходи не е послушен и не подписва каквото му наредят. Такъв човек не надписва в последствие количества и не участва в далавери. И така ще трябва да се работи, а не да се краде.

Да добавим и това, че стоките в Гърция са по-качествени и по-евтини. До там, че голямо семейно пазаруване с кола оправдава разхода за гориво.

Писах го вчера, ще го напиша пак. Най-простото и перманентно решение е да се постави мантинела по осовата линия на сега съществуващия път и по този начин да се забрани изпреварването. Евтино и елементарно решение, ама няма нищо за крадене от него. Всичко друго за приказки за балъци.

Ето начин да се подържа тунела с такси какво лошо има в това и какъв довот е това че в тунела станало пожар и бил опасен по тая логика колите катастрофират неги корайте и не пийте вода знаетели колко удавени има:-)

Ficho

И като се развали някой по-голям камион и ще стане опашка до София, която ще се разчисти до... понеделник. Що ги измисляте тези неща и та и чак ги повтаряте...

Винаги може да бъде заобиколен. Същото говорехте и за повдигнатите пешеходни пътеки. Досега да има убит пешеходец на тях?

Аз се интересувам от този проект чисто любителски, и знам за тунела от 3 години. А хората, на които това им е професията би трябвало да знаят че има идея за тунел от още по-рано. Защо не си изказаха аргументите тогава, а чакаха досега, за да изкажат опасенията си?

подкрепяте да построим тунел под България за по-пряко към Солун?

Прав си естествено че така щесе случи започвам да си мисля че от тунела няма да има далавера затова пискат не мога да си представя строителна фирма която ще получи милярд и половина за строежа и тя да каже неги искам тези пари много са дайте да спестим и за 200 милиона да направим виадукт кога станаха толко загрижени за харченето на пари

О.К. Тунел, но да го направят с тол такса, а не да го плащам, без да пътувам през него. Въобще в България трябва да има повече толове, от които да печели държавата и всички ние.

Ficho

Как ще го заобиколиш, като съществуващите платна са 4 метра, дори без да отчитаме загубата от бетонната мантинела, а камиона е широк 2.5 метра, а по-широчките коли са 1,5 без огледалата? И дори да може да се заобиколи внимателно, става тапа и задръстване, което ще е епично по размери.

Само не разбрах кои стоки са по-евтини? Щото "Метакса" три звезди 700гр бут-17евро в квартален магазин. Когато ходих миналата година всичко ми се видя по-скъпо отколкото в България.

По широчките коли са 1.8 и нагоре за другото си прав

Ти голям хит написа. Кои стоки в Гърция са по-евтини? :))) Хранителните може би? Гърците масово идват да пазаруват у нас. Колкото до магистралата, нямам търпение да я има, било то с тунел или друго решение.

Какви глупости сте писали вие и двамата , с тези 1,5 млд, ще се асфалтира цяла България , всички пътища , защо за тунел да ги даваме , естествено че с виадукти ще е по евтино и парите ще бъдат разционално и полезно използвани , айде хора които нищо не разбират от проектиране и не са в занаята да не коментират

колко села има в дефилето? Между Кресна и Брежани колко пък толкова села има? Изобщо пътувал ли си по този път - там отбивки няма и няма как да има, защото от двете страни са стръмни баири.

около дома Ви също да са с тол такса...Няма да плащам за да може Вие да си пътувате, а и така страната ще има полза от Вас...

просто годишните разходи няма да ги осъществяват, поради което тунелът ще става с времето все по-опасен и по-опасен. Хората ще пътуват със страх.

Щом екозащитниците искат строителството на тунела, работата смърди на корупция! Алтернатива има и тя е по-доброто решение.

Тези пари ги дават за този път от EU,не ги дава Местан за път до твоето село.............

Защото тези пари са отделени за тунел одобрен от ЕС и финансиран от ЕС ако се спестят нама да ни ги получим за друго просто ще ги спестим на ЕС и те щеси ги приберат дори няма дани потупат по рамото за това

Защо да се прави толкова дълъг и скъп тунел в земетръсна зона, а не преложеното от КСБ. С останалите пари да изкарат "Хемус", че Северна България е още в 19ти век

Опорни точки и директиви: ------------------------------------ Да не остане баир без дупка! Да не остане бара без мост! Да не остане село без метро! Да не остане земя без бетон или асфалт

добър избор за пазаруване....а на здраве...

По твоята логика, най-добре да си стоите у дома, че може някъде да се счупи камион. Много напредничаво. Поздравления.

Ти въобще сханали това което е написал човека та изтресе тая глупост

"пътищарите" хаха... това ми звучи като зърнарите. Боко да не е станал екоактивист :)) хахах

Не знам ти как си представяш някой по тези земи да даде 40-50 евро за автомобил и 300-400 евро за ТИР за да мине от някъде. Ако таксите са такива, трафика пак ще минава по стария път, а ние ще имаме една бутикова магистрала.

Наздраве ,капитане! Това ми направи впечатление ,защото исках да направя подарък на приятел ,а тук цената е доста по-ниска. Мога да ти кажа ,че когато поисках да си купя прясна рибка се "оцъклих". Килограм-12-15 евра. В квартално ресторатнче- порция СТО грама /без гарнитура/ 8 евра. Вярно , в една верига край Солун,паламуд-4 евра кг,но и в Метро преди няколко години беше на такава цена.

Ще плащаш и че си жив . Не може да има тол щото пари не ги дава Блъгария .

Искам да има тунел,искам да няма тунел,искам да има,искам да няма...Тъп разединен народ който си въобразява че "орел,рак и щука" е станал особено"демократичен"и "свободомислещ"!!!Къде си диктатуро,все едно комунистическа или фашистка,да избършеш л----та на "демокрацията"!?

Има алтернатива на тунела пот Кресна! Правим две летища за транспортните Ербъзи , Такситата на фирма "28" ще прелитат нат Кресна На клиентите ща се предлагат "Газирано" Млада стюардеса*,бира и скоч , ще има и ятки , Във приятна опстанофка Меринджеи и Зърнари, Олигарси и Офчари, ще се предвижат два часа по-бързо, до Бялото море, на "Узо" с морски плодове Х-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-Х $$-частен инвеститор баба Тодорка, ф-ма "бТТВТрътки"

Човек, има си европейски директиви. Колко пъти да се повтаря, че ЕС плаща и поръчва музиката. Трябва му магистрала до гръцките средиземноморски пристанища, а не до Добруджа.

Да съм посочил сума за преминаване казах че принципа на подръжка е въжможен а да ли ще се избере и каква ще е сумата друг въпрос

Осъзнаваш ли колко си прост ...

Повече "тол-ове"- добре,но имал ли си "удоволствието" да пътуваш на 500-600 км ,и на всеки 30-40 да спираш ,да изчакаш колоната /колкото и да не е дълга/ и отново да тръгваш. Щото лани ходих до Атина . До Солун-добре ,но после... тъкмо влезеш в ритъм,и ...стой! Писна ми от спирания. Мислех си :"Защо не ми казаха на границата:" Отиването и връщането ти струват 80 евра-дай ги и ...газ.". Повече"тол-ове"-по-дълго пътуване!

Добре си го измислил, ама много неграмотно бе, пич. Вземи да понаучиш малко граматика. Сина ми е в 1 клас и не прави толкова елементарни грешки като теб. То чак ме е срам да го чета!

Ние даваме проектите , те просто ги одобряват... така че ние си поръчваме , а те ни плащат, друг е въпроса , че с това правителство нищо не се поръчва

И проблемът изобщо не е финансирането (парите са осигурени), а как средствата да бъдат "усвоени". Или по нашенските разбирания да се направи нещо колкото "за бог да прости", но да се раздуят максимално разходите, като разбира се разликата остане в ръцете на наш'те другари - пътищари. А как да откраднат от тунела, след като поради липса на капацитет, ще трябва да допуснат чужденци?

Знаеш ли колко одобрени проекти от ЕС са препроектирани и построени , май всички които са станали до момента, просто цената подлежи на корекция , а тези пари като ни се дават мислиш ли че няма да се връщат после ... глупави хора седнали да си драскат глупости по форумите от неща които не разбират