Трябва ли да сменяме талона на колата, за да платим по-малък данък?
Подмяна на документа се налага само ако общината го изисква
Обратно в новинатаКоментари - Трябва ли да сменяме талона на колата, за да платим по-малък данък? | Днес.dir.bg
Коментари
А защо трябва да плащаме за дългогодишните умишлени грешки и некадърност на КАТ? Нормално е да се намери виновният милиционер - той да се накаже и всички сгрешени талони да се поправят за сметка на КАТ. В нормалните държави след подобен гаф министъра на вътрешните работи си подава оставка
.... негамотници пишат закони. Трудно ли беше да проверят какво пише в талоните и да разберат, че тази измишльотина да свързват общинския данък с КАТ, е ненужна административна тежест. Ако в талона няма информация за еко-стандарта, достатъчно е в общината да се представи удостоверението от търговеца, а не да сменяме талоните в КАТ.
КАТ също подлежи на СЪД. Във всеки талон от чужбина, който е в досието на автомобила в КАТ, е написан евростандарта - клетка 1 и 14. КАТ са пропуснали за да плащаме такса. С таксата на СЪД, + обезщетение за трудов ден и + притеснение + най скъпия адвокат + такса за дело. След първото дело ще са написали на коляно наредба за коригиране на данни.
Абе хора, какъв Ви е проблема, та пишете глупости като луди.Нали и до сега плащате данъци на колите. Топлата ли вода открихте? Срамота.
каквито документи са ти искали такива си дал за талона си.Не могат да ти начисляват нещо което те не са изисквали от теб.Има си база данни коя кола какво евро има.Общините просто при изчисляването на данъка да допълнят това що трябва хората да го правят!!!Единствено ако не си съгласен с евро стандарта който са определили за колата ти тогава да ходиш да се разправяш!!!
Само у бг има такова-ЕВРО натискане за документи, номера и прочие, а половин Европа си карат със старите номера дъртите коли и никой не ги е карал да си сменят номерата, че видиш ли ЕС. Глупости, натегачество и на първо место събираемост на пари до отказ.
Сега разбирате ли нашти законотворци колко ги бива? Какъвто е главния гробар такива са и всички други дето пишат законите! А особенно след 2009г. такива гадории и глупости има написани че си нямате представа! А СЕГА С ТОЯ СЛУЧАЙ ДОКАЗАХА ЧЕ БЪЛГАРСКОТО НАРОДНО СЪБРАНИЕ НЕ СТАВА! ИМА МИНИСТЕРСТВО НА ТРАНСПОРТА И БЪЛГАРСКИ ДЪРЖАВЕН СТАНДАРТИЗАЦИОНЕН ИНСТИТУТ ВМЕСТО ДА СИ ЧОПЛЯТ НОСЛЕТАТА И ДА ЩИПЯТ СЕКРЕТАРКИТЕ ТАМ ДА СЕДНАТ ДА НАПИШАТ НАРЕДБАТА И ДА НАПРАВЯТ БАЗАТА ДАННИ ПО МОДЕЛИ И ГОДИНИ НА МПС-ТА И ППС-ТА! НЕ Е НИКАКЪВ ПРОБЛЕМ ВСИЧКИ ПРОИЗВОДИТЕЛИ НА ППС ИМАТ ДАННИ ЗА СВОИТЕ МОДЕЛИ! АМА НЕ ТРЯБВА ДА СЕ РАЗХОЖДАТ ХОРАТА И ДА БЪДАТ ОГРАБВАНИ! ТА ТАКА ЩЕ Е ДОКАТА КРАТУНИТЕ СИ ИЗБИРАТ ТИКВИ ДА ГИ УПРАВЛЯВАТ!
Не, талона не е нужно да се сменя - трябва да сменим държавата. Тази държава остава еднолична собственост собственост на мързеливите, крадците, циганите и държавните служители.
Не мога да разбера това реване по форума!!! До сега сте си плащали данъка на колата, нали? Плащайте и сега. Ако искате по-нисък данък, който съответства на евро нормата на колата Ви, е ще трябва да се докаже тази норма, ако не е вписана в талона. Просто е. Никой не е задължен да го прави, собствен избор. Между другото колата ми е евро 4 и е под 10 години и до миналата година данъка ми беше над 200 лева, тази година ми е намалял с близо 60 лева без да съм доказвал нищо. Това за Столичната община. За другите общини не знам как е.
много си интересен, ако утре напишат закон за да ти дебнат пъпките на дупето пак ли ще ходиш до КАТ да си вадиш талон всеки път! Проблема е че 1-во се разкаврат хората, второ пак пари ще се дават и трето защо ти, а не Министерството на транспорта не си допишат наредбата и не вкарат ППС тата вътре? Нали има ВИН номре бе цървул!
Първо не ме познаваш, че да ме наричаш цървул!! Второ, като нямаш идея за какво става дума, недей да коментираш. Ясно съм го казал - никой не е задължен да доказва евро стандарт, това е собствен избор, точка. Дано си го проумял.
А знаеш ли колко за марки не получаваш почти никаква информация по номера на шасито? А ако имаш модификация или си си сложил друг двигател, каква ти е нормата? Задължение е на КАТ да вписват пълните данни на колите и ако на вякого са му пропуснали нормата в талона, да си подава жалба до КАТ да си му го корегират служебно.
Когато си купих кола - тя имаше вписан евро сертификат в чуждия талон. Нашите умни милиционери обясняваха - няма нужда да го вписваме - ние под евро 3, евро 4, евро незнам си колко не вписваме - сега да се спретнат и да си платят за гяволъка
Приятелю, не си разбрал нещо.Проблемът не е в плащането на данъка, а в несвършената от КАТ работа.В статията е цитирано, че еврокатегорията фигурира в документите за внос на ВСЯКО МПС.КАТ обаче някак си "пропускат" доста често да я въведат в българския талон.Ето този "пропуск" създава проблеми на хората, без те да носят вина за тях.Друга песен щеше да пееш ако и в твоите документи в графата за еврокатегория имаше само звездички , не мислиш ли?!
в ТАЛОНА НЯМА ЕКОЛОГИЧНА ОЦЕНКА. СМЕНЕНИ ПРЕДИ ГОДИНА СЕГМЕНТИ ,БЕЛНИ ЛАГЕРИ,... ЗА 3000 км,НЯМА КАПКА ИЗГОРЕНО МАСЛО,АСПУХА КЕРЕМИДА... дАЙТЕ МИ ЕКОЛОГИ
Евро 4 влиза в сила след 1.1.2005 , всяка кола произведена след това и до 2009 е ЕВРО 4. То си има времеви граници, какво да се ходи по КАТ и насам натам?
идете и си сменете талона като сте малоумни. Нпма малоумна община ,която да те кара да си напишеш евро еди колко си в талона,като може да те таксува по скъпо без евро . Вие сами си преценпвате,но като ви гледам кви сте идиотчета естествено ще се набутате по цялата верига от глупости , която е възможна! И пак ви казвам .. до евро 3 и да си го впишете смисъл няма,не че има много смисъл и евро 4 . Айде бегайте да се набутвате!
Приемаме закон, а вие оттам нататък му мислете как ще го прилагате.Търчете до вносителя, после в общината където, естествено, никой няма хал хабер какво искате и как да се направи и тн. и тн.Време, нерви, безхаберие и простотия.... мили родни картинки.
Такова дране не е за вярване.Имам кола внесена от Американския пазар.Къде да отида да ми бъде издаден Еко сертификат.И къде беше министерството на траспортна досега?Такива оправници да си отиват.И за какво минаваме тези прегледи та да не може да се реши въпроса там.Кой нареди ,че моята кола трябва да плати максимална Еко такса,въз основа на какво?Кожодери,само метинги до дупка ще ви научат да уважавате гражданите си?Пенсионер съм умници такива.
Самказвач,че нпмаш сетификат ,затов аи щеплащаш на макс..Куяи си нормална кола и плащай по малко.
Шофьорите са около три милиона в БГ. Не е добре точно преди изборите да дразниш три милиона избиратели. То не беше бонус малус, то не беше хаос с винетки, та сега и талони да сменяме.
Цялата работа би трябвало да е грижа на НАП. Защо трябва да ходим в КАТ. Като си плащаме данък в общината да не би да ни искат талона на колата. Казваш ЕГН или номер на кола и тва е. Значи те би трябвало да си изискат база данни, а не да подлудяват хората пак да се редят на опашки пред кат. Можеше и по пощата да става тая работа. Язък, че Томислав Дончев се мъчи да намалява бюрокрацията.
В талона пише номер на двигател. Номера на двигателя носи информация за еко. Например за Опел, ако започва с X euro 2, Z euro 4, A euro 5...
Евро нормата не е само цифра, а параметри, които трябва да се покрият. Затова си има технически преглед, на който това трвбва да се установи, а не да се декларира. И друго EURO4 дизел на 500 хил. км. трови градския въздух колкото 5 бензинови коли които са EURO2. И така гордия собственик на дизеловия автомобил ще получи намаление на данъка, а замърсява повече.
Проблемът ни не е някакъв си стандарт, а Тиквата която ни увеличава данъци и такси!!!! Сега върви доказвай, че нямаш сестра!!!
Незнам за тия от Пътна безопасност , но на мен ми се струва че в Местни Данъци и Такси работят по закон и така за да попълните Нова Данъчна Декларация с която да измините предната която сте подали за да обявите МПС-то на данъчен отчет ще ви поискат причина за промяна (промяна на собственост , бракуване и....еврокатегория). Тук възниква и проблема че по закон официален документ който да доказва Еврокатегория се явява талона от КАТ и след като фуражките от КАТ ги е домързяло съм сигурен че за една доста голяма маса от хора в талоните в графа Еврокатегория има само една звездичка. Също което никой не казва с статията е че за да ви сменят талоните в КАТ ще ви накарат да отидете с колата и да минете вторична проверка за да сверят номерата на шасито (рамата) с номерата които пише в документа за еврокатегория който ви е издаден от представителя на производителя (Това не е ДИЛЪР на Марката а Официален представител за България който вероятно не се намира във вашият град). Цялата простотия която създаде Горанчето ще ви струва м/у 60 и 100 лв (сертификат + нови талони) и вероятно 1 ден най-малко да търкате подметки и да бабите нерви. Гарантирано от ГРОБ !!!
Купих кола през август, като само смених собствеността. Естествено господата от КАТ само преписаха талона. Колата е втора ръка, но първата й регистрация е от България, не е внос. Тогава някой спал, сега пак и накрая аз трябва да платя софрата от 40лв за удоволствие и 25лв за нов талон и печеля цели 10лв намаление в данъка!!! Писах на шефа на КАТ Бургас и няма да дочакам отговор на въпроса „Кой ще понесе отговорност за талонът му, който е пълен със звезди”?
40 лева! грабеж... ама пък не си длъжен!? ако нема далавера не се занимвавай. (представям си, ако трябва здравна вноска да си правиш по 2% от заплатата на месец, какво би мрънкал...)
Човека е прав. Аз питам защо общините не не си изискат сами коя кола какъв и е еко стандарта? И без това ни взимат пари срещу които не получаваме нищо. София не е само центъра.
Дани , никой няма да поеме отговорност. Аз попитах и от КАТ ми казаха " Това което е представено при регистрацията сме го написали в талона "! После олекнах с 100 кинта (сертификат + нови талони) за да ми намалят данъка с 43 лв. Да Живее ОПГ ГРОБ !
Представено е това, което е поискано. Аз няма как да знам какво ще пише в талона и откъде взимат тази информация. В талона на баща ми пише Евро 4. Представи документи с отделяните емисии, които отговарят на Евро 5, ама чичака в КАТ каза, че в неговата система така пише и точка. Та нали си имат система, защо да носим удостоверение??? Или пак да се хранят едни хора по веригата....
Навремето еко-нормата не беше от значение за коли над 100 коня. Данъкът се определяше по други критерии. Затова и байчовците в КАТ въобще не си правеха труда да вписват цифрата в талона. Слагаха "звездички" в графата или го оставаха празно. Сега всички ще духаме сутляша, заради мързела на някой чичо Шит, който навремето го е домързяло, но си е взел ценната заплатка. Нямам думи, отново ние сме на пангара за чуждите грешки!
ХА, ХА, ХА ! Не се знае кое Евро от коя до коя година е и на тази база да се сравни с годината на производство? Ама нали трябва да се цуца от мат'риала, мамицата ви ненаситна.
Какво друго може да се очаква от държавата на налозите и данъците. Затова герберите ще си платят в края на май, и то яко (с ако).
На чиновника, или чиновниците, дето измислиха поредната гавра с народа, нека им излязат сто (100) сочни европейски цирея на гъза!
аз талон немам. живея в монархия. всичко е елрктронно. веднъж минах на червено за 7 години. получих незабавно автоматична глоба 400 долара. с 2 снимки, с брилянтно качество. талон нямам! за лолата ми се знае абсолютно всичко. всички системи на държава, застраховател, банки и сервизи са свурзани. не мога да не си платя застраховка, защото не мога да си пре регистрирам колата. ако не си пререгистрирам колата, полицията ще ме засече по камерите за максимум 2 дена. талон? индийци...
Колата си е имала евро категория още при покупката. КАТ обаче ги е мързяло да я нанасят. Върхът на наглостта е сега да се заявява, че няма да има наказание, сякаш вината е на шофьора. И още по-голяма наглост е топката да се хвърля на шофьорите. Да се оправят сами и поединично, когато е ясно, че коли слезли от конвейра по едно и също време имат еднакви параметри. Изключително арогантни, прости и мързеливи чиновници и шефове на КАТ. Надпреварват се кой по-голяма глупост и издевателство да наложи на хората.
1) При Бай Тошо Евростандарти за екология нЕмаше . Независимо от това , въздухът беше ХИЛЯДИ ПЪТИ по-чист ! 2) При Тошо винетки нЕмаше ! Независимо от това всеки си пътуваше навсякъде из страната без проблем. 3) При Тошо сини и зелени зони нЕмаше ! независимо от това - безплатно паркирани имаше навсякъде и за всички ! 4) При Тошо Паяци и скоби нЕмаше ! Независимо от това хората паркираха така , че да не пречат на никого ! 5) При Тошо ТОЛ такси нЕмаше ! Независимо от това , качеството в поддръжката на пътищата беше ХИЛЯДИ ПЪТИ по-добро от днес ! 6) При Тошо Автокаско нЕмаше ! Независимо от това обаче , и АВТОКРАЖБИ нЕмаше ! 7) Ако по Тошово време кажехте на някой социалистически водач , че един ден ще дойде демократиЯта , и те тогава немотията народна ще стане толкова голяма , че ще се налага ДА СИ ПЛАЩАТЕ гражданската отговорност НА ВНОСКИ , ( щото няма да имате пари да си я платите цялата наведнъж ) Със сигурност ВСИЧКИ щяха да Ви се смеят ! И да Ви спукат от бъзик !!! Щото при Тошо , застраховки НА ВНОСКИ нЕмаше ! Ееееееееех .... Лошо , лошо , лошо , ЛОШО ; Ама все пак си беше милион пъти по-добре при Тошо !
Докато има тъпанари като тебе нЕма да се оправим...
'Ми едно време при Тошо , нЕмаше нужда да се оправяме , щото си бяхме ДОБРЕ ! Работеха ШЕСТ реактора , а киловат часа струваше СТОТИНКА И ПОЛОВИНА ! Имахме Българска гражданска авиация ; Пирамиди , фараони и мутри нЕмаше , а Българската нация и народ бяха в абсолютен разцвет и развитие ! При това НЕ само демографско ! Аааааааа .... вЕрно бе ! Банани нЕмаше ...
Аз ще ви подскажа още по-лесен начин. Всички продадени в Европа автомобили след определена дата задължително са с определен клас. Днес не можеш да купиш Евро 5 и да искаш. Всички коли са Евро 6.
промяна се налага ако искаш да платиш по малък данък на база евростандарта. На новите коли този стандарт си го пише в талона . А за старите не го пише и плащаш няколко левчета повече данък щото дали няма стандарт или е 1,2 или 3 е се се тая. Ако ми беше записан стандарта щях да платя с 12 лева повече, а сега платих с 5 повече,като хванах отстъпката... е за 5 лв нема няма смисъл да сменям талон ,който ще ми струва заедно с документа за евростандарта поне 100 лв.
Който не е сменил държавата е време да се замисли. Както Държавата се опитва да ни дои на час по лъжичка, така трябва да бъде наказа за геноцида срещу собствения си народ.Нека останат само тарикати тука да карат коли за по 200000лв и да зареждат за по 20 на бензиностанциите. Нека да почнат да си събират данъците от онези които се оплакват в Хелзинския комитет и др. Подобни.
преди години пак такива "експерти"бяха "забравили" да отразят важни данни в малкият талон и се налагаше в Гърция и Италия да се ходи и с двата талона!
на гробарите! боко-ТЪПОТО с ежедневните си простотий настрои почти всички бели избиратели срещу партията му от калинки! Нали в КАТ има "експерти" как така са пропуснали?
Проверено е в общината искат нов талон. Какви документи имаш доказващи какво ли не, не ги интересува. Искат да го пише в талона. Т.е задължително трябва да вземеш сертификат от вносителя, и после подмяна на талона. Зависимосто от марката автоможил въпросния сертификат варира от 50 до 250лв..........................
ГЕРБ вече са мъртва партия. На едро всички крадат, ама тези много яко скубят и на дребно. Яко скубане от най-бедните. Всички ги намразиха много яко!
за дърти кошници,а за новите си пише.... който иска нека се набутва.
Отново журналЯстите ни казват само половината истина. Наскоро се заинтересувах подробно колко ще ми струва смяната на талона, понеже катаджиите са "забравили" да ми изпишат еко-нормата в талона. Колата ми е по-старичък Мерцедес, в представителството на Мерцедес ми искат 130 лева за една нищо и никаква бележка. После в КАТ няма да мина само през гишетата за смяна на талона, а се минава през каналите за сверка, тоест цял ден или два ще си прекарам в КАТ. Кой ще ми плати надниците за изгубеното време и нерви? Когато в КАТ ми подменят документите срещу двадесетина-тридесет лева, в общината не им излиза автоматично новите данни, а или се чака или се подава молба по образец. Всичката ни е такава, аман!!!