Трайчо Трайков се обяви за стимули за инвеститори като "Фолксваген"
Необходими са преференции за компании, които искат да произвеждат в ЕС, смята бившият министър
Обратно в новинатаКоментари - Трайчо Трайков се обяви за стимули за инвеститори като "Фолксваген" | Днес.dir.bg
Коментари
Нашите трябва да обещаят да не следят емисиите на произведените дизели, срещу съответната сума разбира се, и производителят веднага ще кандиса.
В Измир има пристанище огормно присртанище. Там пристига стоманата с кораби, колите се произвеждат и се изнасят отново с кораби. Какво има в Божурище, няколко миризливи селянина дето могата само овце да пасат. Никой н яма да ги пусне в завода. Няма логистика, няма стомана. Имаше Кремиковци но вече го няма.
Има ли смисъл да гадаете - няма да изберат България. На всички беше ясно освен на Бойко Борисов. Който се възгордя и мислеше за много работни места. Май казваше, че е довел Фолксваген в България.
Много добро изказване на Трайчо Трайков. Започна да ми се издига в очите. Това са коридора Север-Юг изби рибата. Браво!!!
Кой е луд да инвестира в България? Където всеки закон се обръща на 180 градуса, с най-малко 150 противоречиви постановления.
Вие луди ли сте ? Такава бедна страна като нашата да плаща на международните акули ?! Не стига ли, че сме с най-ниските данъци, най-ниските заплати и най-евтиния ток (ще ме извиняват тия дето пискат против цените на тока ама нека да идат в Германия да видят за какво става въпрос). Дайте да им платим и завода и въобще да не ги облагаме с данъци, че да го построят тук.
Ясно, е че правителството подкрепено от бизнеса умишлено не създава такива стимули за големи компании защото малкото останала работна ръка ще се пренасочи в тези заводи с по-добро заплащане и бг работодателите ще се принудят да вдигнат заплатите за да привлекат работници, а това хич не им се нрави, ,иначе как ще си купуват коли и яхти за милиони.
Разликата между България и Турция е, че България не може да стимулира външен инвестотор защото е държавна помощ. Това е забранено в ЕС. Трайчо Трайков трябва да го знае това.
Т.нар. incentives - дето да се прави евала на корпорациите е не просто порочна практика, а жива корупция. В САЩ последната истерия с Амазон в Ню Йорк показа хептен за какво става дума. За да има хипотетични косвени ефекти от разкритите работни места, дайта да свалим гащите и да им нарпавим не евала, ама нарпаво да им платим завода и да ги оставим да си кътат печалбите от офшорните зони. Държавата има лостовете да вкара в пътя всеки бизнес, ама за целта трябва да не е подчинена но корпорациите и банките.
Погледнете какво предлагат от София...Пловдив/Пазарджик.черноземна плодородна почва без изход на река или море...Дори Русе е в пъти по-добър вариант, а който не му се пътува и заселва в Русе, работна ръка има и в Румъния...Омръзна ни лобизма на тарикати които мислят за удобства, а не за държавни интереси...КТМ край Русе може да бъде презастроено, а нагожденците там да върнат награбеното и разпродаденото за левчета...
Безумията (зелен ток, строги екорегулации...) на европейските лидери, вече дават горчиви плодове. Водещи производители(Сименс, Фолксваген....) изнасят производствата си извън ЕС. А с тях си отиват брутния продукт на съюза, работните места и мощта на Европа...
Нормално, Трайчо подчерта един основен проблем, пред който Борисов е зациклил в тежка политическа корупция - изграждане на адекватна и взаимосвързана инфраструктура. Години наред се неглижираше направлението Север - Юг, като основните критики на ЕС бяха именно в тази насока. За сметка на това, България реши да инвестира към Турция и Русия. Това отвори вратите на Турция към Европа, но затвори нашите към Запада. За първи път български политик, макар и бегло, засегна толкова важния въпрос за откриване на пътя към Западна Европа. Сърбия не е желан партньор, тъй като има историческата практика, да изнудва Германия. Затова Борисов трябва да насочи инвестициите в инфраструктурата от Видин до Кулата, но надали ще успее да проумее, че жп транспортът е в основата на икономическото и индустриално развитие. Борисов, с магистрали не става. .........ОТ там върви наркотрафика, но не и икономическото развитие.
Ти невзрачно човече нали беше ми мистър колко фирми доведе сигурно са избягали няколко стотин.
Разбира се, че завода на VW ще у нас. Гяурландия няма шанс! На вас от Камерун ще Ви направят завод за каруци.
Ако има историческа практика Сърбия да изнудва Германия, то Германия има историческа практика да изнудва България! И то как! Всъщност сърбите винаги са защитавали интересите си по най-печеливш за тях начин. За разлика от нашите политици и най-вече тикви и калинки от ГРОБ, които са готови да си дадат и задните седалищни части под наем за едно Конграчулейшън!
Трайката е толкова голям некадърник, че по соц. време щеше да е най-много началник смяна в някой цех.
Баце, ми ясно е, че ще у вас, защото търсят евтини хора да им излезе сметката. Да бе питал щях да ти го кажа отдавна. За без пари работници вече се намират само отвъд Босфора.
Ами дето да внасят турци и да си изменят етническия състав на Германия, по-добре да направят заводите, където са турците. И онези да си стоят в държавата.
Ама ти си мислиш, че чрез веригите, немските фирмите и представителства в България ние не им плащаме завода ли? Дори плащаме за циганите, които вземат там хиляди евро помощи за интеграция и прочие. Индиректно разбира се! Вие да не би да си мислите, че някъде има безплатен обяд?
И точно когато се стремиш да си защитаваш интересите по възможно най-печеливш начин, тогава никой не желае да работи с теб.
Нимеччина требеше да строи VW в наша Северска Македония, че сме най интелектизираниа народ на Балканите, фрицовете се набутаа в диви крайща на бугари и турки, чека ги позорна капитулация като през 1945...
Кажи за тока в Германия как е, че скоро пак коментираха съвсем противоположни мнения. Какви са все пак цените за хора и за предприятия?
За себе си вече съм убеден, че има "сили" в България, които съзнателно пречат подобни компании, като "Фолксваген" да стъпят тук. И това е така, защото ще започнат да си защитават интереса, да изискват, да предлагат промени, а тук очевидно има хора, които не желаят "силни играчи" с влияние и власт да им се пречкат. Е затова трябва да се протестира и да се пита, защо се пречи на такива компании.
Тайчо, за това което предлагаш е измислена поговорката "Трай коньо за зелена трева". Остани ги тези шменти-капели заклинания, свързани с производители от ранга на Фолксваген, защото не са лъжица за нашата уста. Рационално е да помислим за стимули за малки предприемачи, каквито могат да се явят десетки хиляди българи, работили в чужбина и решили да инвестират в свой малък бизнес тук. А такива стимули в момента НЯМА. Сестра ми дойде с готов бизнес план. И като се бори с половин година с администрацията на всички нива, като прасе с тиква, тегли една майна и на бизнес плана, и на администрацията и се отказа. Това ни е проблемът за решаване, пък на този с преференции за корпорациите може и да почакаме.
И вие сте абсолютно прав,но в частност и той е прав.Добре би било едното да не изключва другото.
Фолксваген беше нужен на България, най-малкото за да даде тласък на други подобни инвестиции. Борисов съсипа Ганчев с Грейт Уол и естествено китайците се изтеглиха от пазара. Сега, когато инфраструктурата ни е под всякаква критика, не знам какво можеш да очакваш. Как може един политик да обяснява на сериозен инвеститор, че щял да им построи път-магистрала, при положение, че се очаква около 1000 коли на ден да се произвеждат. Ами, на какво ще бъдат товарени тези 1000 коли, на ТИРове ли? Това показва,колко несериозно се отнася Борисов към европейските прогртами! Борисов има сериозни затруднения и с разбирането за това, по какви критерии и правила се движи една икономика, респ. инвестиция. Човекът е дълбоко объркан и комплексиран.
сериозните инвеститори бягат от нас поради липса на инвестиционна среда: - работна ръка /подходящо квалифицирана,с опит -още по добре/, инфраструктора,законова рамка и правораздаване. Какво от това го имаме? Не знам на какво се крепи ентусиазма ни в тази посока.
и доста несправедливо е негативните констатации да фокусират само в сегашния премиер и управление. те са подходящи за всички ,които ни управляваха след 1989!
Вие сериозно ли мислите, че инвеститор от рода на Фолксваген изобщо е имал намерение да строи завод в България? Не за друго, в момента нямаме капацитет за такъв проект и те го знаят. И каквито и преференции да им дадем, докато не осигурим ресурси, които да осигурят инвестицията им, няма да дойдат. А ресурси можем да генерираме едва след като малкият и среден бизнес заработят на пазарни принципи. И администрацията започне да им помага, на първо време да спре да им пречи.
Замислете къде се намира Измир - второто най-голямо пристанище в Турция ! Ето затова ще игзберат ! Ако нашите убавци се бяха сетили за Видин , Русе , Бургас или Варна можеше да е различно , но нали Боко обещал на разни идиоти с парцели около София или Пловдив и затова те ще изберта Измир ! И досега си остава най-евтиният транспорт - Морският и речният ! Кажете го това на увабците като Боко и антуража му !
Ако някой е вярвал, че завода ще е в България, трябва изобщо да не е в час с бизнес-климата. А Трайчо като е голям специалист какво направи като министър? То лакардии по ТВ всеки може да развива.
И, не само пристанището. Има огромна железопътна линия, на която ще се товарят по 1000 коли на ден и ще заминават за Близкия Изток, Израел и страните от Персийския залив.....Наш Бойко обеща поредния асфалт....По-прост човек от това същество не е имало от ерата Живков.
Боко явно никога няма да проумее , че за големите заводи са нужни железница и пристанище ! По тях идват суровини и заминава продукция ! А такива неща няма в Сф , няма и в Пд ! Такива неща има по река Дунав и по морето ! Като ги проумее може и да се построи някой голям завод в БГ !