Производство на електромобили в Ловеч тръгва напролет
От пролетта на следващата година заводът на "Литекс Моторс" в Ловеч ще има базата и технологията да произведе първите серийни български електромобили.
Обратно в новинатаКоментари - Производство на електромобили в Ловеч тръгва напролет | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
OZZY (нерегистриран)
Пари да ми дават, не сядам да карам китайска кола.
D.eui (нерегистриран)
След като петролът свършва, бъдещето е на електрификацията на транспорта и останалите отрасли! От тук и основното значение и роля на избрания път за развитие на енергетиката, транспорта и останалите отрасли. Не е необходимо да се плюе по каквито и да било електромобили. Китай сега е "работилницата на света" с тенденция да заеме челни места и в научните изследвания! Всяка стъпка освобождаваща ни от замърсяващата енергетика е стъпка в правилната посока!
интегриран китаесц (нерегистриран)
голям камъни хварля,голям дума не казваи ;)
Мунчо
..много се радвам, но какво стана с мита, че да произвеждаш в България е евтино? Защо тези коли са с 2 хиляди по-евтини от Тойота? Имам предвид бензиновите, не електрическите.
джамбаз (нерегистриран)
Друго си е "нов внос", а?
ИНОВАТОР (нерегистриран)
На кой господ да се моля, за да разбера еко-политиката на България?!?! Преди 2 години в ОДЗ"Биляна" с.Буковлък парното отопление с наши средства го преработихме да може да работи и на ЕЛ.ЕНЕРГИЯ. Добавихме и термопомпи. Повишихме комфорта и намалихме разхода за отопление 2 пъти. Плевенския кмет Зеленогорски се противопостави на селския и блокира средствата за поддръжка на системата. От одит отдела ми заявиха, че е НЕКОРЕКТНО да се спира ползването на НАФТА и да се ПРАВЯТ ИКОНОМИИ. Заявиха, че ако продължаваме да търсим ОБЯСНЕНИЯ за 'бездействения блокаж', ще ни дадат на прокурор. ОКАЗА СЕ, ЧЕ Е ПРОБЛЕМ, ДА СЕ ЗАМЕНИ НАФТАТА С ЕЛЕКТРИЧЕСТВО, НЕЗАВИСИМО ЧЕ СЕИКОНОМИСВАТ 25% ОТ БЮДЖЕТА НА ДЕТСКАТА ГРАДИНА!!! Предполагам след една две години Гриша Ганчев да реализира нашите проекти /Ловеч-Плевен не е голямо разстоянието/, понеже не е дребна рибка като нашия екип.
Владко (нерегистриран)
Не сравнявай Ярис с джипа.
Sam (нерегистриран)
Да се развиваш значи да се променяш.Това е причината някой фигури от прехода да оцелеят - браво на Гриша Ганчев !
OZZY (нерегистриран)
Дори и 10 годишна западна кола е в пъти по-сигурна и безопасна от китайската. Преди няколко години гледах краш тестове на някаква китайска кола. Пълен провал - при удар в стена с 60 км/ч двигателят влиза в купето. Сети се сам какво става вътре.
Владко (нерегистриран)
Електродвигателят е 10 пъти по-малък и по-лек. Значи това няма да се случва при скорости под 600 км/ч.
Киро Слепото (нерегистриран)
То и другото производство щеше да "тръгне" от януари 2011г., ама нещо се закучи...
OZZY (нерегистриран)
Когато си купувам битови уреди, гледам да не са произведени в Китай. Китайските са по-евтини, но са боклук. Евтиното винаги излиза по-скъпо.
катастрофа (нерегистриран)
Мда, като си купувам кола точно за това я вземам да се блъскам в стени с 60 км/ч. Това са рекламни трикове и целта им е да се вземат парите на ... хората. Твоя БМВ, като се блъсне с 75-80км/ч де ще му е двигателя? колко от катастрофите стават с 60км/ч? В БГ си правим по 1000 смъртни случая годишно! Колко от тях са станали с 60км/ч ;) Колко са с жигули, москвичи и други опасни коли и колко са с БМВ, Мерцедес и други "сигурни" коли???
OZZY (нерегистриран)
Всички западни автомобили са конструирани така, че при челен удар двигателят се откъсва и пада надолу. Убеден съм, че Гриша Ганчев си дал парите на вятъра и няма да си върне инвестициите. Китайското си е китайско.
джамбаз (нерегистриран)
ОК, щом така те устройва... И между другото малко ти е остаряла информацията за краш тестовете, но надали те интересува - карай си новия внос...
one man (нерегистриран)
Краш тестовете и изскванията за безопастност на автомобилите, които ще произвеждат в Ловеч ще са по европейски стандарти иначе просто няма как да се допусне такъв автомобил да се движи из Европа. Нали ТОЧНО за това китайците инвестират тук. А електро автомобилите са трудни за употреба на дълги разстояния поради времето за презареждане. Хонда вече произвеждат хибриден водородно електрически двигател, който дава възможност за 500-600 км преход с едно зареждане, а самото зареждане става за време колкото се зарежда нормален автомобил с ДВГ. Та май е по-добре да се ориентираме натам.
Валентин (нерегистриран)
Аз сигурно съм тъп или идиот, а сигурно и двете. Чета за производство на автомобили в Ловеч. Съжалявам но преживявам с производството на железа вече 12 години и това което съм разбрал е - тая индустрия е на доизживяване в БГ. За да правиш коли ти е нужен потенциал при това голям. Къде са кадрите къде са работниците които могат да свършат тая работа. Това поредната пирамида ли е или колите идват от Китай уж на части, а в момента в които им напомпаш гумите и са вече готови.
OZZY (нерегистриран)
Ти били си купил китайска кола?
hagen (нерегистриран)
Със сигурност и двете.Кадрите и работниците ги има в Ловеч много отдавна.Сигурно си в пуберететна възраст за да не знаеш че в Ловеч се сглобяваха "Москвич".Засега колите ще идват на части и тук ще се сглобяват а в бъдеще някои от детайлите по колата ще се изработват и в Б-я.
OZZY (нерегистриран)
Да добавя. Човек може да си купи изгодно и кола на 3-4-5 години от вносителите. Колите са лизингови, отнети за неплатени вноски или заменени за нови, поддръжката им е правена от оторизирани сервизи (в повечето случаи), слагат се оригинални части (в повечето случаи). Предпочитам такъв автомобил, отколкото нов китайски или Лада, да речем. А и откъде е намерил Гриша Ганчев подготвен персонал за автомобилостроене? Заводът за Москвичи отдавна е затворен.
Мунчо
Обявената цена за малката компактна количка Great Wall Voleex C10 с всички екстри и двигател 1.5 VVT 97 к.с. по брошура е 16700 лв. Това е повече от Дачия, но Дачия е европейска кола, а другото китайска. Прецени сам.
Валентин (нерегистриран)
Еми малко съм попреминал пубертета и си спомням кога сглобяваха Москвичи там, ама кога беше това, преди колко години, и какво искаш да ми кажеш, сега ще събереме хората от бюрото по труда гаражните работилници и сергиите по пазара и ще им кажат от утре ще правите коли. Леле :-) автомобилната индустрия се подчинява на определен стандарт - айде да видиме първо дали ще ги сертифицират.
nomer2 (нерегистриран)
Браво OZZY! Прав си!
Катастрофа (нерегистриран)
"Производството" ще се състои в сглобяване само! Дано има повече работа, а не само слагане на гумите и помпане... В "завода" за сега се монтира само един конвеир по тавана, по който ще вървят колите. Вярно е че нямаме кадри за автомобилостроене! Като гледам и за монтажа само не са се засилили да назначават... Дано им потръгнат продажбите - дори и само монтаж да е, ако назначат 1000 човека, ще живне града, а може и за истинско производство да се решат...
MM (нерегистриран)
Вярно, ама с вятърна и слънчева енергия може само ел. велосипеди да караме. Или АЕЦ или петрол.
Катастрофа (нерегистриран)
Ози, я си направи тая сметка: при 60км/ч се движиш с 16,66 м/секунда! Едно и също е! та за 0,1сек (една десета от секундата) ти, ще минеш почти 2метра! Я помисли за тая 0,1 сек двигателя ще може ли да се откачи и да се скрие под колата или ще се съберете тримата - ТИ, двигателя и колата в стената! Чудя се що ли си губя времето с тебе - сигурно и вода не пиеш, а само например: "НЕСТЕЕ, утолява жаждата" Пфуу, Промити мозъци..
За челния удар (нерегистриран)
Има релси, които отвеждат двигателя отдолу. Не се иска време, а се иска посока. Докато влиза отдолу, обира удара, колкото може. В такива ситуации всеки нютон е от значение. Ударът се поема поетапно, като с напредването на смачкването усилието нараства - от буфери и ламарини и от двигателя. Това е начинът, по който са изчислени автомобилите. За това, ако се блъсне някой отзад на колата ти, на теб ти се спуква фара, а на него му се събира 1/3 от предницата понякога (случи ми се веднъж). Предницата действа като амортисьор. Вярвам да са го изчислили поне малко по-добре от тебе, ти как мислиш?
Распутин (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
OZZY (нерегистриран)
Именно сглобяване, защото на възли митническите сборове са по-малко, отоклкото за готова кола. Освен това ще се води "Произведено в ЕС". Но ако Гриша Ганчев си прави сметката да изнася колите в ЕС, си я е направил без кръчмаря.
Винету (нерегистриран)
Тези коли на снимките не са произведени в Ловеч. Производството е само в журналистическите материали и пропаганда.
Katastrofa (нерегистриран)
Добре прав си! Целта на постовете ми бе, че като се купува кола, сигурността не е на първо място! Тогава бихме си купували само танкове - те са най-сигурни. И през стените за тестовете минават! В БГ са над 1 000 000 коли и шофьори. Умират по 1000 годишно. По малко от 0,1% вероятност!!!Струва ли си инвестицията?
OZZY (нерегистриран)
А осакатените колко са? Май годишно поне 4 цифрено число. Не си прав, сигурността на автомобила трябва да е водещото при покупка. Ако трябва да избирам между китайската кола и Дачия например, ще избера Дачия. Първо наистина се произвежда, а не се сглобява в Европа, второ е на Рено и съм убеден, че качествения контрол е на ниво. А в България понякога се правят компромиси с качеството и качествения контрол. Бързам да уточня - не карам Дачия и следващата ми кола няма да е Дачия. Просто дадох пример.
Валентин (нерегистриран)
Ние сме европейския съюз вече. Има законодателство в тая посока и ако не отговаря на изискванията дали ще се опиташ да го продаваш тука или навън няма никакво значение
unknown (нерегистриран)
дурявата тръбва да купува полицеиски автомобили от тази фирма, таи като автомобилите ще са булгарски. така ще стимулира родното производство. така се прави по принцип. френското правителство патува в цитроен, пеугеоут и тн. немците карат бмв, мерцедес. американците имат чевъ, форд и чръслер. та и ние така... *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
dan (нерегистриран)
99% съм сигурен, че компютъра от който пишеш е произведен в Китай.
ай писна ми (нерегистриран)
Има си хас да са над 100коня, данъчните пак ще ме одрусат!!!!!!!!! Абе няма ли най-накрая тая щуротия с данък според конски сили да претърпи промени, за чии ... ми е нова кола или електромобил, ако държавата ме стриже като за последно, когато ме возят повече от 100 коня?????????????
Alex (нерегистриран)
И къде ги намираш непроизведени в Китай? Щото ако са в Тайван е същото.
!!! (нерегистриран)
явно си много ограничен в ловеч има техникум който има паралелки за кари и автомобили.в техническите университети също произвеждат специалисти.така че не се притеснявай.има хора стига и те да имат желание за работа.
Хан Таратор (нерегистриран)
Тия приказки за производство на автомобили в Ловеч ги слушам от 15години и по всичко личи че ще ги слушам още толкова !
Atsle (нерегистриран)
Нека тази инвестиция е успешна, независимо каквото и качество да предлагат като за начало китайците! БГ има нужда точно сега от наливане на чужди инвестиции и от производство на истински стоки, а не от строителство на молове. Където и да се продават в Западна Европа този коли, то съм убеден, че хората с трезво мислене от векове няма да позволят да им се продават полвинчати работи, без необходимите сертификати. Плюс това поне 65% от всичко заобиколено около вас е произведено в Китай, по-скоро неприятно но факт! Надявам се тези коли наистина да израстват като качество с невероятни темпове, или поне да извървят пътя на Тойота, Хюндай, Киа.... В САЩ през 60те години умирали от смях, когато първите бройки "смешни" , малки бъгави тойоти слизали от корабите, но към 2011 година Тойота и Хонда държат над 40% от пазара в САЩ. Китайците бързо се учат и дано наистина има успех проекта за коли в Ловеч.
Мартин (нерегистриран)
Хващам се на бас, че каквато и да е следващата новина в ДИР.БГ, за каквото и да става дума - 99% от пишещите във форума не го харесвате, и смятате че замесеният човек (който и да е той) е тъп и ви лъже. Хахахахаххахахаах... Голям сте цирк.
Мунчо (нерегистриран)
Тук сме безпощадно добри хейтъри и няма прошка за никого! Единственият вариант да станем по-жалки е да се окажем на мястото на хората, които трябва да вземат важни решения - тогава какно насиране пада, не е истина!
55 (нерегистриран)
Абе какво му обясняваш на Ганю Тъпанарски,при него всяка работа почва с -нема начин това да стане.!.Е затова сме и на това дередже,хиляди са такива като него -гладни гашници,само виж драскотещите тук
Грейт Гетсби (нерегистриран)
Отново ни пратиха да живеем в бъдещето, както винаги до сега! То не беше Булгаррено, Москвич, Маестро, Астон Мартин и др. тем подобни и все очаквахме благоденствие и спокоен живот! Сега отново ни обещават светло китайско бъдеще! Този път начело с вожда Тиквата Боко!
Дедо (нерегистриран)
И друг път съм имал удоволствието да отбележа тъпотията на драскачите в този форум. Направо съм впечатлен!
Султан Локум (нерегистриран)
Стани от ушите си и ще разбереш, че вече се произвеждат автомобили в Ловеч. Смешник ... ;)
Jack Western (нерегистриран)
Полза от инвестицията за нормалния народ има когато : 1.Се ПРОИЗВЕЖДА продукта у нас, с местна работна ръка, по възможност високоплатена. 2.Плащат се значителни корпоративни данъци 3.Има множество местни поддоставчици. Ако капитала съща е местен и раздробен - още по-добре ! До сега не съм убеден, че в Ловеч правят нещо повече от пробив в митническите бариери на ЕС. Пък и Китайците са опасни в известен смисъл и дефинитивно недемократични.
Mitko (нерегистриран)
Звучи много добре! Пожелавам пазарен успех на "Литекс моторс". Но не съм оптимист, като имам предвид ниската платежоспособност на хората в БГ.
valentor
Когато се заговори за производство в завода Ловеч- обикновено режимът пада= палачинката се обръща.
slu4aen (нерегистриран)
работих в завода за маестро вав варна и шефовете бяха одивени колко много добри спецялисти има на расположение затова е време да започнем без да се притесняваме и отчаиваме *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
НАЙ
"Изведнъж ослепяхме напълно". Какво се случи при второто руско нахлуване край Харков
Кирил Петков: Видях как си отиде един човешки живот, с охрана съм заради заплаха
Още един млад живот остана на пътя
Сашко от Перник се изгуби пак, но вече отново е в прегръдките на баща си
Атина строго предупреди новите власти в Скопие
Кирил Петков: Видях как си отиде един човешки живот, с охрана съм заради заплаха
Румен Радев определи като невъзможна военната победа над Русия
"Изведнъж ослепяхме напълно". Какво се случи при второто руско нахлуване край Харков
Зеленски пред АФП: Русия няма сили да атакува отново Киев, целите са Харков и Донбас
Още един млад живот остана на пътя