Ангелкова за такса ”празен стол”: Ще сме безкомпромисни

Недопустима е такса "празен стол". Това е неприятна и лоша практика за имиджа на българския туризъм и ние ще бъдем безкомпромисни към всяко едно нарушение.

Обратно в новината

Коментари - Ангелкова за такса ”празен стол”: Ще сме безкомпромисни | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

У нас си имаме вече традиция първоначално да се впускаме и да защитаваме неправилните хора. И след време да прогледнем по добре и да се обърнем на 180 градуса. Така е сега и за тези клиенти. На всичко отгоре вече се говори за "празен стол", но не и за "резервиран празен стол". Малката подробност. Само да припомня на всички, че един ресторант представлява търговска площ за която се плаща наем. Там площ от 60x60 см има значение. Защо ли в самолетите например хората са наблъскани един до друг като скумрии в консерва? Да не би защото е скъпо струваща търговска площ? По същата причина не може в ресторант някой си да резервира 10 места, да заеме 2 и накрая докато плаща сметка от 9,40 лв да каже "ми другите не дойдоха, кво да напрая". И другият случай за който споменах: ритнатата от швед камериерка. Първо голяма защита за клетата бедна женица, ритната от злобния швед-фашист. После излязоха и други подробности. Как изрусената лелка дето щяла да иска "много пари от този престъпник" си клечала на земята като насадена квачка и му викала "Кво!?" След това и там се обърнаха коментарите. И тук ще стане така.

Снощи бях в малко заведение с отлична кухня, но с малко персонал, защото даже и готвачката излизаше навън да разнася поръчките, собственикът и той хвърчеше около масите без паузи. Да, това не е хубаво, но ресторантчето се радва на невиждана популярност заради чудесната си кухня, умерени цени и откъснато и срокойно място. Единствената сервитьорка беше бледа, изтормозена и не смогваше с наплива от изгладнели туристи. Една маса наблизо с клиенти, които веднага определих като келеши с врътнати козирки на шапките си назад си размениха доста остри репллики със сервитьорката заради забавената сметка. Тя наистина доста се сгорещи и сериозно се притесних да не загуби контрол и да люпне по главата единия келеш с тежката керамична купа в ръцете си. Разбрани хора биха оценили всичко останало и ще разберат забавянето в обслужванено и ще го простят. Но не всички са разбрани, някои крякат като настъпани жаби и за абсолютни дреболии. Убеден съм, че тези клиенти в Созопол са някакви гевезета с големи претенции и фалш самочувствие.

Яаа! Държавата вдига невиждана пушилка за 20 лв! Иска да ни отвлече вниманието с мега скандал за 20 лв и да скрие нещо си друго. Какво ли е то? Иначе... Обаждам се във вървежно заведение и запазвам маса за 18 човека в час пик. Ако не отида - заведението ще изчака 10-15 минути и ще настани други кслиенти на пазената маса. Обаче аз отивам сам, сядам тежко, поръчвам си биричката за 1,50 лв и картофките за 2,20 лв. Ширя се на банкетната маса, поглеждам часовника си уж че чакам другите, след 1 час викам сервитьорката за сметката, давам и 5 лв и отказвам рестото, казвам и "ами не дойдоха, кво да направя!" И си тръгвам росен и пресен. А заведението е имало загуби още от преди да се появя там, защото е възпирало желаещи да седнат на тази маса още преди часа за резервацията. Не може да пусне клиенти за половин час и после на пожар да ги вдига. И, какво ще кажете за това? Ами ако отсреща конкурента ми е платил 20 лв за да го врътна този номер?

Какво нарушение бълнува тая, която явно не е ходила никъде по света? Не само че тази такса е нормална практика, но има и много други такси, например такса ако си донесеш алкохол или такса ако двама човека си разделят едно основно ястие, особено в ресторанти с добра гледка или с голяма популярност, но тия прости селяни от къде да знаят за това? И тая ми била министър на туризма, боже! Оставка веднага!