Случаи на свалени пътнически самолети
Асошиейтед прес и Ройтерс припомнят случаи на пътнически самолети, свалени от ракети.
Обратно в новинатаКоментари - Случаи на свалени пътнически самолети | Днес.dir.bg
Коментари
" През 1988 г. полет 655 на Иранските авиолинии е свален от ракета земя-въздух, изстреляна от американския военен кораб "Винсенс". Убити са всички на борда - 274 пътници и 16 души екипаж. Американският флот казва, че самолетът - Ербъс А300 - е бил взет погрешка за изтребител на иранските ВВС. " Точно цивилизовано и демократично!!!
ак можахме да влезем и в тоя черен списък. С нашата малка територия. И хронологически сме на първо място :((( При това в най-лошия вариант - съзнателно свален от пилоти, които вероятно са го видяли как изглежда и са докладвали. Друго е, ако се стреля с ракета от 10-15 км от земята по точка на радара.
Как можахме да влезем и в тоя черен списък. С нашата малка територия. И хронологически сме на първо място :((( При това в най-лошия вариант - съзнателно свален от пилоти, които вероятно са го видяли и докладвали как изглежда. Друго е ако се стреля с ракета от 5-10 км от земята по точка на радара.
Много мразя, когато в новините кажат "няма загинали български граждани", все едно другите загинали не са хора и не са важни.
кой го е свалил(ако изобщо е свален),ще стане ясно или по-скоро,дано стане ясно,е все тая!!! истината е,че ако искаме мир на планетата ни,то трябва да се набият канчетата на двата динозавъра русия и сащ! няма по-малко виновен в случая!има загинали цивилни граждани , а за това имат вина и руснаци и американци!!! да си изберът едно место там в аляска или сибир и да се сбият и каквото сабя покаже!
Ще добавя в списъка и следното сваляне на пътнически самолет, този път на наша територия. "Полет 402 на Ел Ал Израел Еърлайнс (El Al Israel Airlines) националния превозвач на Израел се провежда на 27 юли 1955 година. Пътническият самолет Констелейшън-Ес е свален от 2 български изтребителя МиГ-15. Самолетът се разбива на възвишението Кожух при село Рупите, северно от Петрич. Всички 58 души на борда (51 пътници и седемчленен екипаж) загиват. Според списание Тайм на борда ма 57 души. Самолетът, летящ по маршрут от Ню Йорк през Лондон през Париж, Виена и Истанбул за Тел Авив се отклонява на 130 километра от маршрута си по неустановени причини. Израелската версия е, че това се случва в следствие на грешни навигационни данни поради гръмотевична буря, но безспорни данни за наличието на буря липсват. Самолетът навлиза в българското въздушно пространство на 27 юли в 7:10 часа в района на Трън. Прелетява над градовете Брезник, Радомир, Станке Димитров (днес Дупница) и Благоевград и лети в посока Гърция. През 1955 година българското въздушно пространство е отворено само за самолети от комунистически страни. Има много нарушения на въздушното пространство от витлови самолети, които влитат от Турция и Гърция и разхвърлят над България пропагандни позиви, а понякога - и селскостопански вредители. В тази обстановка българските ВВС реагират изключително остро на всеки неидентифициран самолет в българското въздушно пространство. Два изтребителя МиГ-15 прихващат самолета над Благоевград и го предупреждават да кацне на уречено от тях летище, но пилотът не се подчинява. Тогава самолетът е свален. Пилотите не разпознават самолета като пътнически и докладват на командването, че е товарен. Според журналиста Виктор Меламед на самолета се намира агентът на Мосад Бар Гор. (по сведения на Цветан Цаков, Хари Бар-Дор). На мястото на катастрофата е намерено сребро на зърна от 800-900 карата. Според тогавашния заместник-министър на транспорта Захари Захариев среброто е било контрабандно транспортирано, поради което пилотът е отказал да кацне. Когато три дни след инцидента пристига израелска разследваща комисия повечето останки от самолета вече са премахнати. Под международен натиск правителството съобщава, че е действано прибързано. Израел, САЩ и Великобритания осъждат България в международния съд в Хага. Процесът се провежда от 16 март до 3 април 1959 година. Българската държава изплаща обезщетение от 8292 щатски долара за всеки загинал.
Кой има полза от това? Кой има полза да се окаже, че опълченците свалят пътнически самолети? Кой имаше полза соц-държавите да свалят пътнически самолети? Кой имаше полза от убитите 3000 американци през 2001? Що така се оказва все един и същ?
Не питай руснаците за полза - те са генетично увредени и са малоумни по природа. Всичко читаво, което е направено в тази мизерна държава, е направено от чужденци или от хора с друг произход - немци, евреи и пр. то затова като се изнесоха масово евреите от Рашката, мужиците се върнаха 50 год- назад в науката... ;-)
Много едностранчива и явно поръчкова статия. Защо не е писано как украинците свалиха по точно този начин със същия тип ракетен комплес руски пътнически самолет Ту-154 през октомври 2001. Явно на украинците не им е за пръв път да стрелят с ракети по самолети носещи цветове напомнящи руски флаг. Самолетите на малайзийските авиолинии са оцветени с цветовете на руския флаг. Бандите на Порошенко викат дръжте бандита :) :) :)
Явно си представяш в путлериското си заблуждение, че укранците имат поне 100 ракетни установки и само чакат да се появи руски самолет в района, и да почнат да го обстрелват.
На 11 септември 2001 четири или повече самолета на Американ еърлайнс извършващи вътрешни полети се отклоняват "случайно" от курсовете си. Три от тях не са свалени. Всички знаем историята нататък.
Два. Само два самолета участва в цялата тая работа. В Пентагона и в дупката в гората никакви самолети не е имало.
По официалната версия отвлечените самолети са 4. Третият не е уцелил с около 30 м Пентагона. Има цял филм на Дискавъри за ситуацията. Четвъртият е паднал когато пътниците са се опитали да го отнемат от терористите. Пътниците вече са знаели, че са обречени и са рискували, но не са успели.
В случая със самолета 1078 год., двама от 97 -те пътници загинали от ВРАЖЕСКИ ОГЪН!?! Що за тъпотия? Възможно ли е било да загинат от ПРИЯТЕЛСКИ ОГЪН?
Случая с КЛМ007 през 83 г. е много любопитен. Самолета навлиза 2 пъти във въздушното пространство на СССР, при това на места, където се смята, че има скрити съветски радари. Над и зад него съвсем случайно си лети американски АУАКС, който се занимава тъкмо с прихващане на такива радари. Пилота е толкова очарован от нощната гледка, че не отговаря нито на повикванията, нито реагира на предупредителната стрелба.
2001 г. Руски Ту е свален от украйнски самолетнад Черно море, загиват 78 пътници А, надничарите
Добре сме се разписали. Още не ни дават визи за това.
пише се ВЕТЕРИНАР нещастник от ГЕРБ
Ей бре, цървул! И аз ли трябва да съм от ГЕРБ, ако ми трябва виза за САЩ? Ако ходя на екскурзия до Истамбул сигурно съм турчин, а? Пък ако Станишев посещава бившата Украинска Съветска Република, задължително ли трябва да е украински евреин, а не просто симпатизант на про-западно ориентираната съвременна Република Украйна? А?!... Оп...
През 1942 германската подводница U156 потапя британския кораб Лакония. Оказва се, че корабът е пълен с цивилни и италиански военнопленници. Капитанът на подводницата нарушава изричните заповеди на Хитлер да не се занимава със спасителни дейности и спасява колкото пасажери може. Запълва и палубата на подводницата, поради което тя не е можела да се потопи. Обявява за състоянието си на няколко честоти на АНГЛИЙСКИ ЕЗИК и се обозначава със знаците на Червен кръст. Към него се пренасочват италиански и английски кораби за приемане на пътниците. Пръв, обаче, на мястото долита американски противолодъчен самолет. Прави няколко облитания за разузнаване, вижда за какво става въпрос и докладва в базата си. От там заповедите са категорични и той бомбардира всичко наред, като започва от спасителните лодки на Лакония, пълни с английски жени и деца. В последствие тези пилоти получават американски военни награди. Така че избитите 3000 души на 11.09.2001 въобще не са първият подобен случай в американската история.
този факт които си писал просто показва че от едната и от другата страна винаги има човечни хора, както и винаги ще има има истински зверове и от двете страни. целия този спор кои са добри и кои лоши е безмислен и води само до омраза и изправя народ срещу народ, каквато е и целта на зверовете в всеки народ - да каят накрая 'аз казах ли ви!'
Нещо ми се губи руския самолет свален от украинците над Черно Море някъде към 2000г.по време на учения на украинската армия.По време на учения!!!Причината май беше удивителна некадърност и лоша подготовка а личния състав!Защо ли е пропуснат в този списък съставен явно на английски език?
Оставам с впечатлението, че преди години въобще не е имало предупреждения и ескортиране, а направо са пуцали, кретените от ВВС. Дали и сега е така?
Май забравиха 2001 година когато украинците свалиха израелски самолет, или не е удобно да го пишат?
А защо сте пропуснали свалянето на американски самолет пълен с французи през 1996 г от американски военни? Май американската цензура е по-жестока дори и от комунистическата. Информация се намира с: In 1996 TWA Flight 800 What really happened
Представете си наглостта на американците, да свалят ирански пътнически самолет в ИРАНСКО въздушно пространство.
Защо пропускате 50-те години,когато беше свален израелски пътнически самолет в района на гр.Петрич. Наш принос към тази ужасна статистика.
Това беше гордостта на нашите ВВС! и свален не с ракета или зенитно оръдие, а със стрелба от изтребителя, т.е. със сигурност се знае, че това е пътнически самолет, минаваш близо до него, можеш даже да видиш и лицата на хората в него... Стреляш и толкоз... Не знам този пилот дали следващите години е спал спокойно - Господ здраве да му дава ако е жив - да се порадва на сънищата си! А и награда имаше за проявен героизъм - за убийство на беззащитни хора! Самолетът беше се разбил на планината Кожух, край Рупите.
Дрън-дрън. Пълни простотии. Пилотът на Българския изтребител е бил вдигнат по тревога, засякъл е самолета на голямо разстояние и го е свалил с ракета. Чак след това изтребителят е настигнал пътническия самолет и чак тогава пилотът е видял какво е свалил. Пилотът тогава се отказва повече да лети и по-късно е лекуван в психиатрия, защото откача от самообвиненията. Друго, което се пропуска да се спомене, е, че пътничерският самолет е бил силно отклонен от курса си над забранена зона, предупреждаван е многократно, пилотът не е отговарял на повикванията, а в този период е имало чести нарушения на въздушното ни пространство от турски самолети, които освен всичко друго са разпръсквали отрови и зарази по полетата. Същата е ситуацията и с корейския самолет над Камчатка, за който се оказа, че е изцяло работа на ЦРУ. Тогава руснаците бяха още наивни и не предполагаха, че може да си такъв изрод, че да жертваш цял самолет невинни, за да натопиш противника. Както се разбра през 2001 - може, и още как. Може и 3000 души собствени съграждани да изтрепеш, щом се налага. Нищо чудно и сега да се окаже същото - самолетът паднал от 10 000 метра, а долу всичко едно такова подредено... паспортите непокътнати, телата на загиналите - цели, асфалтът на шосето - здрав... И защо са падали голи трупове, все още никой не може да обясни. Нищо чудно да се окаже, че така са били натоварени от моргите. Пак нещо много намирисва на 11.09.2001, комай...
Така е било - навлезе ли в пространството извън коридора - стреля се. И са наградили пилота. Какво се чудите как е могъл да стреля - ами какво да направи - да се обяснява ли?
...ЗАПОВЕД...НАСКО... ...Ако си служил,знаеш,че ЗАПОВЕДТА СЕ ИЗПЪЛНЯВА БЕЗПРИКОСЛОВНО, А НЕ СЕ ...РАЗСЪЖДАВА... ....Още повече в разгара на "Студената война",разнобоя м/у Тито и ...Сталин (Хрусчов в последствие) и нека не забравяме не без намесата на ЦРУ и днешните ни "Демократични западни съюзници",решили да проверят,дислокацията,реакцията на НАШАТА (Съветска) ПВО по проблемните Западни и Южни райони ( включая столицата София)... ...А времената са били такива,че не ми се мисли,какво го е очаквало пилота и ..семейството му ,ако не бе ...натиснал спусъка... ...Най-вероятно горчиво би съжалявал не само,че се приземил,но и ...родил.....
прИхващам, самолет - прИхващач! Няма дума прехващам в българския език.
За руския Ту-154, който бе свален по погрешка по време на учения над Украйна през 2001 умишлено не се споменава, щото украинците са от "нашите"... "Прехват" е понятие от военната авиационна терминология. От там идва и "прехващач", истребител-прехващач. И не е нужно да правим българска терминология в случая, като с "драсни-пални клечица".
Раша води убедитлно в резултата. Но такива са храбрите руски бойци, дай им невъоръжен противник
Ти пък водиш убедително сред диагностицирането на шизофрения-толкова много никове,идиотски изказвания.Последно ти като кого се иденДИтифицираш?
Що бе умньо, понеже американците не избиваха с ракети и летящи на огромна височина бомбардировачи хиляди цивилни в Ирак и Афганистан ли ?
Ами да поуточним малце за Рашата. тогава в битието си като СССР - и двата самолета са южнокорейски. Та за първия случай - 1978 година: след като е стигнал някъде над Гренландия, пилота в самолета изведнъж така загубва ориентация, че се тръгва към Мурманск. А сега вземете една карта и почнете да си рисувате маршрута - Париж - някъде над южна Гренландия - Мурманск. Ако ви се струва, че слънцето ще мине от единия борд на другия - точно така е станало и много пасажери са почнали да питат защо самолета се връща. При втория случай, прес 1983 година, е било нощ. Самолета е летял часове наред над сушата, включително и над градове и пристанища, когато е трябвало да е над океана, поне на 500 километра от каквато и да е суша. В тъмнината не е видал нито предупредителните изтрели (трасаци в нощта - въобще не се виждат), нито е чул нещо по радиостанцията. Баси слепия и глух със загуба на ориентация пилот! Аз на мястото на шефовете в Корейските линии бих засилил медицинския контрол над пилотите.
Украинска ракета е взривила самолета на руската авиокомпания "Сибир", призна пред израелското радио и израелската агенция ИТИМ представителят на Военно-морския флот на Украйна Игор Ларичев. Самолетът изчезна от радарите вчера в 13.45 часа от радарите. Взривът е бил видян от екипажите на други два самолета, летели в района на инцидента. Между 74 и 78 души са загинали в самолета Ту-154, който вчера се взриви над Черно море. Самолетът е изпълнявал полет от Тел Авив за Новосибирск и е изчезнал от радарите в 13,45 часа. По време на взрива самолетът е летял на 11 100 м височина със скорост 859 км/ч. Отломките му бяха открити на 180 км югозападно от Адлер (Сочи). В района на трагедията веднага пристигнаха руски военни кораби и самолети на 4-а въздушна армия.
Забравихте да споменете и Българския случай, и ний сме дали нещо на света