Държавата ще дава 5000 лв. субсидия за електромобил и по 2500 за хибрид
Субсидия от 5000 лева да получава всяко физическо или юридическо лице за първи закупен електромобил, а за покупка на хибридна кола - 2500 лева. Това предвижда Националният план за насърчаване на производството и ускореното навлизане на екологични превозни средства.
Обратно в новинатаКоментари - Държавата ще дава 5000 лв. субсидия за електромобил и по 2500 за хибрид | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Джо 1916 (нерегистриран)
link Прочетете и тази новина, мрънкачи, крайно време беше да се субсидират ел автомобилите, но е малко 5000 лв
Електромобил (нерегистриран)
Преди няколко дни стана ясно че 80% от населението е с влогове до 1000 лева, т.е. те едвам връзват двата края. Как да си купим елмобил за 60000 лева. Тези коли вместо да поевтиняват, стават все по-скъпи. Този норад нещо не му се живее както трябва, щом не вижда какво става в съседните страни...
КАЛИН (нерегистриран)
Смешна история! Електромобила е 4 пъти по скъп от безиновия и то след субсидията. С него изминаваш 150 км. и спираш. Смяната на батериите му е колкото нов бензинов. Някой трябва да луд, за да си купи елетромобил. Или да е богат еколог със склонност за малоумие. Добрев лицемерно демонстрира работа и загриженост.
Tesla (нерегистриран)
*Коментарът е скрит, защото е извън темата или съдържа спам
Съдържанието е достъпно за регистрирани потребители. Моля влезте в акаунта си или се регистрирайте тук.
Honest (нерегистриран)
Така е. ....Но през 2012. В началото и ДВГ автомобилите са били много, много скъпи, харчели са 50л. на 100 км и са се движели с 30км/ч. Максимум до 10 г. технологията ще се подобри драстично. Преди месец на пловдивския панаир се продаваше ел. скутер за 1 500 лв. Доста достъпно бих казал.
мими (нерегистриран)
Нещо цената не ми харесва на колите.Зареждането ако е толкова за градски условия е добре но ако е за извън града не е евтино щото аз и сега си карам на 10лв на сто километра на ГАЗ.
Пак лъжат (нерегистриран)
Пак ни лъжат!! Електромобилите реално са по-големи замърсители от тези с вътрешно горене. Производството и рециклирането на акомулаторите, замърсява околната среда.
SHELL (нерегистриран)
мерcи, ще получиш хонорар според заслугите!
Honest (нерегистриран)
Може би си открил как да правим синтетичн петрол? Нали знаеш че петрола е изчерпаем ресурс. Няма смисъл да защитаваме умираща техология.
? (нерегистриран)
ще има ли държавна субсидия за автомобилите които са конвертирани на електрически и каквси бонуси ще има за тях. техния брой е много по голям от закупените нови
yes (нерегистриран)
наи-вероятно-не.цялата работа е направена за да могат да гушнат някои лев,не за екология...........лобистка работа
ГЛУПОСТИ (нерегистриран)
В България се купуват не повече от 10 такива автомобила на година.
Пак Далавера (нерегистриран)
Как ги смята тоя бе. Един електромобил има батерии с мощност 20 КВ/ч Киловатчаса . По 30ст. да е киловатчаса електроенергия, това прави 6 лв. Яено някой ще гуши от колонки за зареждане на електромобили. Купува тока за 10ст. и го продава за лев. И аз искам такъв бизнес.
Дамян
Смятах да репликарам няколко души,но явно повечето хора имат нужда да узнаят действителната цена на тока.Наистина 100км.пробег струва 2лв.но на нощна тарифа и то за битов ток.Фирменият ток струва два пъти по скъпо на самата фирма,а това на каква цена ще го продава зависи от нея.Все пак трябва и да печели,а и зареждането става най-често през деня.Така че няма да е чудно киловат ел.енергия там да струва 2лв.че и отгоре.
3евзек
Каква ми е далаверата да зареждам на 2 лв за кВтч, след като вкъщи токът е именно битов на нощна тарифа? Кой ще оцелее да продава толкова скъпо? Да не е бензин това, че да иска ректификационна колона в гаража?
Иван Петров
Моя е на газ и 100 км излизат пак 9 лв, при горене отделя въглероден двуокис и вода. Тази елекроенергия основно се произвежда от въглища и мазут...да питам, коя кола е по-икономична и екологична?
Кристиян
Няма такова нещо като 9 лева на 100км. Не знам защо правят реклама на електромобили с грешни данни... Аз с моя саморъчно конвертиран електромбил давам само 2 лева на 100км. Едва ли заводски такъв ще харчи 9 лева.
Едисон (нерегистриран)
Браво обясни им на тези невежи и ги остави да плащат по 3 лв за бензин!
Iliya popov
От хибридите най- добър е Тойота. В Германия има таксиметрови фирми, купили по 20-30 бр. и са изключително доволни - средният им разход е 5.2л. Но все пак е спорно от гледна точка на планетата екологичността на електроавтомобилите,защото за направа и "утилизация" после на батериите са изхабява огромно количество вода,енегрия и химикали, а за електроенергията също се отделят вредни газове.
just_a_mail33@
"зареждане за 150 км на електромобил струва 12 лв."!!!! Тези престъпници със зарядните станции на каква цена смятат да ни го продават този ток? Електромобилите с пробег от 150 км имат батерия с капацитет около 25 киловатчаса. При 20 ст. за киловатчас това прави 5 лв. на зареждане. Този умник, който ни е министър на икономиката, как ги сметна тези 12 лв.?
3евзек
Ти си умник, защото пропускаш цената на един цикъл на батерията, струваща от порядъка на 1000 евро на киловатчас, освен ако в последните години е паднала драстично. Но ще те светна и на една отстъпка - 15 киловатчаса са, не 25 - те са за джип.
just_a_mail33@
Защо да смятам цената на батерията? Става дума за цената на зареждане. При зареждане на обикновен автомобил се взима само цената на горивото. Закупуването на електромобил е все още скъпо. Това го знае всеки. И Рим не е бил построен за един ден. Ако искат да ги рекламират обаче, нека назоват реалните цени на зареждане. Колкото до батериите, преди няколко години пазарната цена беше около $0,50 на ватчас, т.е., около 380 евро на киловатчас. Сега цените са дори малко (10% до 20%) по-ниски. 25 киловатчаса е капацитетът на батерията на обикновен електрически седан, например Нисан Лийф или Форд Фокус Електрик, а не на джип.
Гневен Избирател и Данъкоплатец!
Поредните жалки подмазвания на родните политически лилипути пред великите зелени европейци за сметка на нацията си. Защо няма подобни субсидии за метановите автомобили? Те са значително по-екологични от бензиновите и дизелови, ама държавата ги е обула с такива акцизи, че цената на километър пробег почти се е изравнила с другите неекологични...
Едисон Метана (нерегистриран)
Виж сега метана е едно, а електричеството друго, но и двете са екологични и икономични и затова петролните корпорации ги подтискат, 'capiche' ?
humfry
Интересно. В сайта на Рено, както и в този на Scientific American пише, че цената за 100км с електромобил няма да е повече от 1 евро или 2 долара. Но в България вече решиха, че ще бъде 9лв. Защо ли се учудвам...
Ал
Омръзна ми да субсидирам чужди производства!!! В момента с цената на тока субсидираме производителите на фотоволтаични панели и ветрогенератори, а сега искат да субсидираме и производителите на електромобили. Всичките чужди при това! Ще разбера ако имаме собствено производство, което да стимулираме по този начин, НО това, което правят тези малоумници си е чисто самоубийство на собствената ни икономика!
3евзек
Имаш избор - да субсидираш чуждо производство на коли по днешни цени или чуждо производство на петрол по бъдещи цени. При това още не сме отворили дума за чистотата на въздуха и свързаните с нея болести.
Стоян Боричев
Откъде накъде данъкоплатците трябва да субсидират скъпите удоволствия на богати безделници и перачи на пари?!
mr.fago@
Ха де! Откъде накъде?! Правилен отговор на този въпрос може да даде един единствен човек - Той! А... и Яне Янев (ако го попитат, но може и да не го попитат - той пак ще се изкаже по този въпрос. Няма съмнение.) Категорично може да вземе отношение и Плевнелиев. Категорично, че и абсолютно.
Дърво или Брадва (нерегистриран)
Какви са тия цени, в Америка Мицубишито е 27000 долара, Волта е 37000. Има и китайска марка BYD която има и по-евтини. Китайците в Ловеч сигурно и те имат модели. Кога средният българин ще си позволи такива цени. По-скоро фирми и по-заможни с еко ориентация биха си го позволили.
mr.fago@
Цените, батька, у нас са нещо мнооого специално и интересно. Така че не се чуди. Нима не свикнахме у нас цените да хвърчат нагоре по Коледа или Великден, например, когато в цял свят те вървят надолу. И не сме ли се превърнали в една п..., сори, в една обратна на света държава?
lilu
ХАХАХХА, това е ВИЦ, ВИЦ! Наумили си да си купуват електромобили няколко дебели вратове - и дай да гласуват субсидия, да им излезе по-евтино.
Kalin
това е правилна крачка друг е въпроса че посочените суми са ниски на фона на цените на такива превозни средства които са бая по солени от бензиновите.трябва да е пакет от мерки пари без данък примерно 5 години .....облекчения за паркиране знам ли.
Дирчо
Пълна глупост и половина. Държавата винаги ще се опитва да прави социално инженерство и да ни казва какво да правим и какво да не правим и как да си живеем живота, затова държават трябва да се намали до минимум. Това че в София има 5 ел. автомобила а 9 централи за зареждане показва колко вредно и перверзно е държавното социално инженерство.
теодор тошев
На мен колата ми харчи 5 дизел х2,70=13,5 лв на 100км. Мога да заредя където си искам и то за 5 минути а не за 2 часа. Ако тръгна с това за морето ми трябва един ден повече и то ако приемем че има къде да заредиш. А то няма. Ще ме прощават ама мерси.
3евзек
А астмата и белодробният рак от дизеловите изпарения и изгорели газове колко харчат на 100 км? Хибридът харчи под 4 бензин х2,50=10лв на 100 градско - толкова, колкото и на магистрала. Овен това дизелът днес струва 2,70, а след 5-6 години ще гони 4 лв.
Кристиян
Дизела е за извънградско, елмобила е за градско. Просто няма база за сравнение с ДВГ. И това 9 лева на 100км не е вярно, по скоро 2 лева на 100 км.
3евзек
Реално не е 2 лева, защото батерията също има цена, а след 1000-2000 цикъла, разбирай 200 000 км трябва да я сменяш. При това ако я зареждаш всеки ден. Защото литиевите стареят дори без да се употребяват и след 5 години може да не стават. Естествено скъпата батерия, която струва примерно 20 хил лв, влиза във високата цена на началната инвестиция и вече не се влияе от инфлацията и международни пазари, както е с ДВГ. Но пък спирачните дискове и накладки ще ги сменяш 10 пъти по-рядко, а съединителя въобще, защото няма такъв.
Александър Nikolov
А някакви облекчения за електрическите скутери?Те сега са приравнени към бензиновите мотори-каски. гражданска, данък.А те по-лесно мога да навлязат в употреба защото са по-евтини и са много удобни.
bobsyn@
Ха, ха от парите заделени за затваряне на електроцентрала искаме да субсидираме инфраструктура, която ще увеличи потреблението на ток :) :)
деер
Износната цена на такъв автомобил от Китай е около 4 000 долара. Има 2 марки, а хибриди има повече. 100 км на газ е 9лв. , а с дизел 18лв. ..... Таксите, заради въздуха ли се събират или заради ремонтите на пътищата, или да има за бонуси!
Мунчо
За 5 бона що кебабчета и кюфтета могат да раздадат на хората! Ехааа! Те за екология ще ги харчат! Долу, да си ходят!
НАЙ
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта
Шефът на СДВР: Димитър Стоянов е забавил с часове освидетелстването си в "Пирогов"
ГЕРБ и ДПС свалят рекламата на хазарт от всички медии със закон
Американски служител: САЩ тайно са доставили ракети с голям обсег АТАКМС на Украйна
Полша ще помогне на Украйна за връщането на мъжете, подлежащи на военна служба
Свалиха Росен Желязков от председателския пост, ГЕРБ предупреди ПП-ДБ за последици
"Послание към Путин": Байдън подписа закона за военната помощ за Украйна, Израел и Тайван
ГЕРБ и ДПС свалят рекламата на хазарт от всички медии със закон
Димитър Стоянов: Имах два избора - или да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта