От изграждането на първия участък, преди повече от 20 години, досега, столичани пътуват пет пъти по-кратко в условията на комфорт. Средно 50 000 човека на час може да се придвижват с метрото, вместо с няколко транспортни средства.
С предстоящото след седмици откриване на втория етап от третата линия, се очаква 500 000 човека дневно да използват този вид бърз и екологичен обществен транспорт. Участъкът е с дължина 4 км и 4 метростанции, и е с крайна дестинация жп спирката в кв. Горна баня при Софийския околовръстен път.
Така метрото ще прави връзка с района на Перник. Това може да съкрати времето за пътуване и да спести разходи за гориво на около 12 000 перничани, които всеки ден посещават София.
Освен директния достъп до 3 жп гари, подземната железница прави връзки с 14 трамвайни и над 55 автобусни линии. Освен време, интермодалността спестява 90 хил. тона годишно вредни емисии.
Изграждането на софийското метро се осъществява с безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Програмата се управлява от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
НАЙ
Родилка и бебето ѝ починаха в Самоков, здравният министър разпореди незабавна проверка
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Остра реакция на Япония и Индия, след като Байдън ги нарече ксенофобски държави
Израел нанесе въздушен удар по Газа, откраднаха 66 млн. евро от "Банката на Палестина"
Русия обяви Зеленски за международно издирване
Остра реакция на Япония и Индия, след като Байдън ги нарече ксенофобски държави
Какво значи странният избор на държавите, които Си Цзинпин ще посети в Европа
Москва се готви за парада на 9 май, в 25 руски градове се отказаха от военната манифестация
Благодатният огън слезе в храма над Божи гроб в Йерусалим (снимки)