Коментари - Ще решат ли по-строгите наказания проблемите на пътя? | Днес.dir.bg
Коментари
Зависи какво означава "по-строги". Ако е само увеличаване на размера на глобите, няма да помогне. То, в момента всички цени се вдигат. И сиренето поскъпна, ама хората плащат по-високите цени и купуват. Смъкване на номерата още на пътя (докато си плати глобата), спиране от движение на автомобила, отнемане на книжки - това може би ще помогне малко.
Няма да има ефект няма да ги плащат глобите. Трябва още от. Малки да се учат на дисциплина а не както е сега анархия.
Говорим за манталитет на шофиране. И второ корупцията. Сред КАТ и в съда. Каква полза от сурови закони като се изплъзват от съдиите?? Баща ми беше убит в катастрофа 1992, виновника получи условна, защото имаше пари. Другият отговор е закона на рестото и тва е
Тъжно е как средният човек тук си мисли, че всички произшествия на пътя са заради наркотиците... Средният човек в България, независимо дали семеен с децата на задната седалка и въобще да не е пил или да е приемал наркотични вечещства, кара със сравнително по-висока скорост от безопасната такава, в сравнение с останалата част от Европа. Не напразно сме на първо място, други страни имат по-висок процент на прием на наркотични вещества и алкохол и въпреки това са със МНОГО по-ниски нива на катастрофи. Средния шофьор в България просто кара както му изнася. Вижда, че другия олигрофен кара с бясна скорост и си мисли съответно, че и на него му е позволено да кара малко по-бързо. Спазването на ограниченията за скорост, ще спасят положението. Повече камери за скорост на пътя ще спасят положението. Не конкретно битката срещу наркотиците. Трябва да се крайно наивни да си мислите, че точно това е решението.
Затвор за всички хванати зад волана пили, дрогирани или без книжки. Да няма висящи произшествия.
Парите эа иэхранване на всички в пандела са от твоя джоб ако искаш вкарай цялата страна в него щом си толкова богат. Много хора дето се борят эа парче хляб навън в эатвора им е екстра топло с телевиэия храна.. е малко тясно ама не си на улицата. Така че предложи нещо което няма да ущетява данъкоплатците.
Не тежеста на наказанието, а своевременното му налагане и неговата неизбежност, ще доведат до промени ! Но биомаса която слави диктатори, заслужава щастието си азиатско !
Всички, дето сте гласували за по-високи наказания, вие луди ли сте!? Виждали ли сте статистиката на КАТ за събираемостта на наложените глоби? А имате ли поне бегла представа колко нарушения се санкционират изобщо? Докато не започнат да се хващат поне 1/4 от нарущенията и събираемостта не се качи поне на 80%, обсъждането на други мерки е напълно безсмислено! А всяко увеличение на санкциите ще доведе само и единствено до повече рекет и по-голяма корупция. Най-много онзи от Лозен да го съпровождат по две патрулки, една пилотна и една в ариергард, а от страни - шпалир мото-патрули.
Проверка на всички издадени книжки за фалшиви и проверовъчен изпит на всички взели книжка през новия век!
КАТ да премине към Министерството на транспорта; не е работа на полицията да се занимава с издаване на шофьорски книжки и регистрация на автомобили. Нито да проверява за застраховки и да поставя пътни знаци. Тази работа трябва да се върши от други служби и от други хора, като най-важен е подборът на бъдещите шофьори: освен медицински прегледи да се дава оценка и за психологическите характеристики (това не т. нар. психопреглед!), както и за общокултурното равнище. Един неуравновесен човек с ниска гражданска култура е потенциален нарушител на пътя. Склонни към насилие индивиди са бъдещи убийци с коли и мотори. Какъвто е човекът в обществото, такъв ще е и като шофьор.
Глоба за превишаване на скороста с 50 км: - Великобритания 5.500 евро - Франция- 1.500 евро - Хърватия- 680 евро Глоба за превишаване на скороста с 20 км: - Дания 270 евро - Италия 150 евро Глоба за шофиране след употреба на алкохол - Чехия 970 евро - Италия 540 евро - Германия 500 евро Телефониране - Италия 155 евро - Холандия 150 евро Преминаване при червен светофар - Хърватия 270 евро - Швеция 250 евро
Проблемите на пътя няма да се решат докато всички не си сменим чипа и спрем да караме безразсъдно.
по-точно когато разберат хората, че не са единствени на пътя и света не се върти около тях. Докато важи - "бал съм го ше чака" ... нещата няма да се променят
Попрочетох коментарите и в повечето случай виждам сериозно аргументирани позиции. според мен ако има наистина желание за спирането на тези застрашаващи живота безотговорни шофьори да бъдат озаптени решението е : 1. Наистина адекватни наказания подобни на тези в Гърция 2. Поставянето на работещи камери и автоматично отчитане в база данни, където да няма как да се трият ако човекът е " наш " 3. Със събраните глоби да се закупят още нови камери, така, че да се научим, че законът е за всички. Само че не знам дали ще ни хареса и на нас шофьорите да спазваме правилника а и дали ще се намерят полицай, които да се съгласят да работят само на заплата и да се откажат от любимия си въпрос " Е какво да правиме сега ?"
ей прост народ! КАТ ли се качва да кара след 8 ракий, КАТ ли се друса и ви блъска колите , КАТ ли кара като олигофрен с 220км при ограничение 120 КАТ ли ви натиска педала педала на газта, КАТ ли ви спира да давате мигачи, КАТ ли вие проблема или проблема идва от олигофрените които имат книжка и никакаво елементарно образаование ............ Ако всички са толкова обидинени да спре с тая простотия да се задължат всички да имат видео регистратори които да са свързани с КАТ и при всяко проявение да се генерира глоба ........... (със софтуер) 90% от хората които имат шофьорска книжка нямат и на идея какво пише в зокона камоли да го спазват. Да пораснем малко и да осъзнаем колко е отговорно да шофираш и какви последици може да има ако не си разумен. КАТ,МРВ и всичко подобни са еднакви , ако мислите че Българина ще го заболи най-много ако му вземеш от джоба то тогава да спрем всички да плащаме данъци в каузата на протест "КАТ да почне да си изкарва парите" . Но докато чакаме КАТ да заработи, нека взаимно се пазим и да осъзнаем че най-важното е да стигнеш!
Необходимо е да се разреши на всеки водач да заснеме нарушителите на пътя. Снимката да може да се използва като доказателство за извършено нарушение-да се вижда забраната и регистрационния номер на нарушителя. Всяка подобна снимка да носи 40-50 лв на снимащия (примерно). Тези пари ще бъдат включени в глобата на нарушителя. Без взаимно дебнене и документиране на тези джигити, които се имат за "над закона" и които се множат в геометрична прогресия, няма да има резултат. Иначе до всеки светофар и до всеки пътен знак-полицай - това очевидно няма как да стане. Предлагам Гражданска позиция, вместо криво разбрана шофьорска колегиалност. Не забравяте че живеем в джунглата !!!!
Има хола на които им са плаща за това как да се решат проблемите по пътя,но явно е ,че те са неспособни калинки,уви ! Аз имам кардинално и изключително просто ( както всяко гениално ) предложение,ноооооо,........то струва достатъчно много пари ! Желая успех,.....на щатно назначените със заплати !
Не се конфискуват автомобилите, независимо чия собственост са, нищо няма да се подобри.
Първото условие е отлични пътища-пътна настилка,маркировка,адекватно поставени пътни знаци(включително за ограничена скорост),почистени храсти и осигурена видимост,мантинели ичак тогава строги наказания!Но как да изискваш от водачите да изпълняват разпоредбите след като държавата не изпълнява своите задължения?!!Първо създай условия,след това изисквай за спазването на правилата!! И стига с тая превишена скорост!Не винаги ниската скорост е безопасна!Скоростта трябва да е ОПТИМАЛНА-където трябва ниска,но където е възможно максимално висока-та нали целта е бързо и ефективно предвижване на хора и товари!! А с наркотиците не трябва да се бори само КАТ (защото май така излиза!)Това е работа на други институции(МВР,Митници,криминалисти и т.н.)
Хванат дрогиран или пиян без книжка до живот. Скоростта не е проблем. Трябва компетентни хора да поставят знаците, защото 50% са неправилно поставени. Да се засили контрола на техническите прегледи. За богатите глобите не са проблем.
глобата да не е голяма , но да се събира на мига . Ако не се плати -вземасе док-та за правоуправление на водача . Когато плати си го взема обратно
Докато при налагането на глоба им ащовешки фактор положението няма да се оправи. Решението е камери-сниммка- автоматично генериране и изпращане на фиш-начисляване към данъка на колата ако не си го платил на време!
tozi koito pise pod ime GOST i predlaga vsoka tena na gorivoto e tap pederas ne misli te i tenite na vsitko ste skotiat dolen tapanar bokluk
Да се закрие неработещата нагла Невидима Съдебна ВЛАСТ ! Главните виновници да няма ред в държавата. Пример: Хванатите да шофират под въздействието на алкохол и наркотици станаха хиляди тази година. Осъдени НЯМА ?
Студентките на лафката за закуски и мадамите с спорните цици около връстното често ме карат да намаля (особено ако ми помахат с краче). Може би да се замислим как да увеличим женското присъствие по пътищата...
Мисля че за всички ще е много по-добре да има ред по пътищата! За да се подобри положението трябват камери за средна скорост, свързани с патрули за по сериозните нарушители. И патрули с камери в цивилни коли из трафика. Също така наказанията да се пращат веднага автоматично и да са сериозни и растящи за всяко следващо нарушение! Трябва да се помисли и за тарикатите с чужди номера примерно да се спират при няколко неплатени глоби! Няма да е лошо и да могат да пращат смс с нарушението на момента или в същия ден, това може да има възпитателен ефект и да предотврати следващи нарушения Абсурдно е за рецидивиращо нарушение глобата да е същата! Видно е от рецидива, че на примитива зад волана не му пука от тая глоба!
Свободна продажба на пистолети по лавките за закуски ще реши много проблеми в държавата, включително и проблемите при движението по пътищата!
20 лева за литър бензин ще реши проблема,бензинът е много ефтин и за това се трепят,бият изпочупят ламарините и загиват по пътищата!
1. Да се аправят пътищата 2. Да се оправят маркировката и сигнализацията 3. Пътните знаци да са съобразени със съвременните автомобили и пътната обстановка. 4. Да несе дава книжка на тези, които не стават за шофьори. 5. Психопатите, които карат дрогирани и без книжки да бъдат лекувани принудително. 6.Пешеходци и велосипедисти да бъдат задължени да учат правилника в частта му която се отнася за тях. 7.Да се казва истината за летните гуми, за гумите за сняг, за бавното шофиране, за бързото щофиране, за изгорелите газове - за всичко свързано с движението по пътищата. 8. Да се привлекат опитни шофьори като лектори в курсовете за книжка. 9. Да се увеличат часовете по кормуване и полигон.
Не увеличение , а изпълнение на сегашните.
Би могло да има ефект, но преди това за да имат претенции нека се оправи инфраструктурата и тогава да мислят за тези по- солени глоби
Основното нещо е да се направи така, че от закона да не може да се избяга. Тоест основното е борба с корупцията.
Генералният проблем не е в КАТ а в задкормилното устройство. Ако се спазват настоящите закони ще излезнем от черната статистика , но за целта някой (КАТ) трябва да почне да следи дали се изпълнява (а не да пият кафета и да не подгонят кола която не спира на пешеходна) и задкормилните устройства да си припомнят ,че най-важното нещо докато шофираш е да стигнеш а не времето за което си стигнал.
Проблема не е във водачите, а в КАТ. КАТ се опитва да печели от хората, а не да реши проблема. Наказанията се понасят от всички водачи, докато тежките катастрофи, на които се обръща медийно внимание се извършват от хора, които така или иначе не се интересуват от спазването на закона и очевидно не се притесняват от КАТ.
Вчера излезе информация, че КАТ имат несъбрани суми на над 500 000 актове и фишове. Първо да си съберат парите за издадените глоби и след това да говорят за повишение на наказанията. В Америка има поговорка " За превъзпитанието не е толкова важна големината на наказанието колкото неизбежността му."
ВЪЗПИТАНИЕ е нужно. Още след раждането - семейството, училището. Не е нужно увеличаване на глобите. Те са достатъчно високи. У нас събирането е проблем. При издаване на лични документи (в т.ч. и свидетелвство за правоуправление на МПС) се посочва и e mail. Не е проблем за КАТ веднага да уведоми собственика на автомобила. Не плати ли в 14-дневен срок глобата да се завипава на всеки 15 дни. Спрат ли на пътя такъв водач веднага да се отнема свидетелството за правоуправление. След половин година Ви гарантирам, че няма да има водач неплатил глобата си.
Пропускат да ги гонят от началото. Например дори без гонките, като стържат гуми, ръмжат с двигатели, някакви пукания и така нататък, можеха да ги одрусват с глоби и спиране на МПС-та. Само за шума да ги подгонваха, щеше да има възпитателен ефект. А те ги оставят да станат.... . Както е поговорката, бий дупе, за да не биеш дупище. Сега се произвеждат дупища. Защото не правят нищо по въпроса. Превенцията липсва.
Всяко наложено наказание с акт или фиш директно отива по сметката на собстветника на автомобила. Плаща се чрез удръжка от следващата му заплата (няма не искам) или принудително чрез НАП и ЧСИ. След това, ако той счита, че не той е виновния, да обжалва. Има си административен съд за тази работа. Като спечели делото - възстановяват му сумата с лихви и се глобява този който му е наложил административния акт. Ако загуби делото си плаща и разноските по него.
Повярвайте ми-българинът най-много се ядосва,когато е глобен дори само 20 лв.,но му са събрани веднага!Има безброй контролни органи,които трябва да се размърдат и да въведат ред,а нарушителите да бъдат глобявани с малки суми,но редовно.Вземете пример за ефективността на зоните за платено паркиране-скоба,евакуатор,плащаш като поп!Кварталните да въведат ред в района си за паркиране по тротоари,зелени площи,при забранителни знаци.В пешеходните зони пеши(вело) патрули налагат санкции на велосипедисти,тротинеткаджии и прочее.КАТ следи за извънградските пътища.И събираемост-веднага глобата да влиза в електронен регистър и никаква административна услуга да не му се предлага ,докато не плати глобата.
Проблемът е в корупцията и безнаказаността (за някои). Съответно посланието, което се изпраща към обществото от години, когато законите явно се прилагат избирателно.
Тухларната ще оправи нещата, както и слагането на гранитни павета по високите части на планинските пътища. Само това ще избие дявола от главите на безбожниците по пътищата. Като за начало мярката да се приложи към пияния полицай, който уби пешеходците.
И отнемане на книжката за забранен ляв и обратен завой! Че ми писна да се пазя от убийци на мотоциклетисти!
Без ефективен контрол от страна на отговорните органи на реда - и смъртно наказание за минаване на червено (примерно) да въведат - все тая. Закони и наказания за неспазването им има и в момента. Уви, никой не ги прилага.
смисъл от по-строги наказания, ако не се прилагат. При положение, че очевидни убийци на пътя се прикриват и не получават присъди е достатъчно ясно, че колкото и строги да са наказанията, връзкарчето и паралийчето ще се отърват и кокошкаря ще го отнесе!
Докато има кой да 'покрива' хулиганите на пътя нищо няма да стане. Минали сто човека на червено , 50 от тях намерили 'връзки' да им изтрият записите в КАТ, 40 - съдят КАТ за неточности, 5-ма чакат давност да мине и некви пет 'балъка' та да може и КАТ да 'отчете' дейност. Същото като с Иванчева - и тя е 'извинение' за съдебната система, да си оправдаят заплатите, че и от тях има нужда. А в действителност - и без КАТ може и по-малко нарушения да има. Само хрантутници ей..