Коментари - Шофьор с летни гуми "паркира" в микроязовир край Доспат | dnes.dir.bg
назад

Шофьор с летни гуми "паркира" в микроязовир край Доспат

70-годишна жена е получила фрактура на носа и травми на главата и гърба

Обратно в новината
| Редактор : Лилия Чалева

Коментари - Шофьор с летни гуми "паркира" в микроязовир край Доспат | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

що не пише "платено съобщение" ?!? Хубави Летни гуми са много по-добре от стари китайски Зимни гуми ... въпроса е не дали са летни а на колко десетилетия са ...

Каквито и ЛЕТНИ гуми да са, в зимни условия при лед/сняг, те няма сцепление защото композицията на каучука в тях е направен да се втвърдява при температури на асфалта/повърхността под 8 градуса, съответно да няма голямо износване и по-добро поведение при по-топли температури и вода на пътя. Най-добре е на всеки 2 сезона да се купуват нови гуми (независимо летни или зимни), защото нивото на износване е голямо (дори при съхранение в гараж), и НЕ, нямам гумаджийница и не продавам гуми, това е просто базова обща култура за всички шофьори, която трябва да почне да се прилага и в България.

2 сезона да се сменят гуми ? Ти не си уреден .... Те на служебните ги сменят на 3 до 4 сезона според килоемтрите, ти за личните говориш за 2 ...... Ти направо май склад за гуми имаш, не гумаджийница ....

Може ли всяка седмица да си купувам нови гуми?

Само да спомена, че на лед, чисто нова гума да сложиш пак, ще се пързаляш. Преди години заваля дъжд и след това хвана минус 10. Такъв лед стана, че на един баир до къщи докато се прибера 5 коли се пързаляха и набиха една в друга. Хем не бяха стари и с лоши гуми. Даже имаше Х5, което гаранция има антипързаляща система. Носеше се надолу като шейна от момента в който той направи грешка да натисне спирачка. Аз тогава се усетих и паркирах долу, просто нямаше никакъв шанс да взема баира.

Разбирайте го както искате, в скандинавските страни, където има изключително тежки зимни условия поради географското им местоположение има закон да се сменят гуми на 2 сезона. Предписания на световни производители като Мишелин съветват период от 2 години или 30 000км, когато вече гумата губи основните си свойства спрямо избраният сезон. За географски области като Гърция, Кипър, части от Турция, Испания и подобни държави с умерен климат без минусови температури се приема че може да се сложат и всесезонни гуми. В България обаче (както до момента последните 2 седмици) има температури от 0 или -, зимната гума (и то новата такава) е задължителна. Относно лед и баир/нанадолнище - никоя кола няма системи против пързаляне, има АБС което всяка кола след 2000 го има и Хил Дисенд Контрол, който е система за спускане по стръмни склонове с предварително зададена скорост от водача, поддържана от системите на колата но и тогава гумите са 90% от "технологията" която би свалила/качила колата по избраният път. Време е в България хората да разберат че ако не могат да си позволят базов консуматив, струващ между 500 и 2000лв (зависимост от типа кола) веднъж на 24 месеца, то тогава по-добре да нямат въобще МПС. Така са опасни за тях самите и за останалите участвуващи в движението.

Познавача на скандинавските страни - защо не спомена че там през зимата се карат гуми с шипове? Нищо друго не може да помогне на лед, ако ще гумата да е още топла от завода!

Гаси, къв е този колан, дето си е счупила носа? Или е бил от ластик или не го е сложила.... Сигурно не и е бил удобен. Сега ще и е по-удобно с гипса :)

Мога да изброявам такива примери, само че не виждам смисъл при положение че в България има закон който забранява употребата на такъв тип гуми тъй като нараняват пътната настилка. Също така те са разрешение и в Русия, типът гума няма значение при положение че в България само на много изолирани места има подобни условия, тип Витоша - Алеко пътят в активен снеговалеж преди да се обработи и когато "дрифтърите - ака келешите" са заледили пътя, други високи ски местоположения в Рила, Пирин и Стара Планина и тук-там някой язовир. Генерално абсолютно винаги новата гума е по-добра от старата. Това че в България се мисли че 2-ра ръка гума "ама на 2 сезона" е добре е тотално грешно мислене. Аз поддържам 2 СУВ МПС-та и винаги са с нови гуми, както летни, така и зимни - всеки си прави своят избор сам, в 100% от случаите, тези новини са свързани с хора с мисленето "гумата че държи" .....

Адекватни шофьори,които правят повече неадекватни бели от неадекватните!

Спорът дали лятото да,се кара с летни гуми, а зимата със зимни е безпредметен. Ясно е че е много по добре във всеки сезон да се кара с подходящи гуми за сезона. Ясно е че винаги е по добре да се кара с нови гуми. Както се казва, много по добре ецда бъдеш млад,здрав и красив, отколкото стар, болен и грозен. Но.....истината свършва дотук. Може ли зимата да се кара с летни гуми. Може, разбира се. Но...само ако си добър шофьор и караш АДЕКВАТНО на условията. Ако е необходимо, ще караш и сь10 км в час. Има даже следния,парадокс. Един опитен шофьор с летни гуми зимата може са кара по безопасно от някой джигит с най добрите зимни гуми. Щото онзи си мисли че като си е купил гуми за 3000 лв е хванал Господ за шлифера. И може без аказано да кара както си иска. Такива най често завършват в канавката. Или в някоя. мантинела. В по добрия случай. А в по лошия.... Апропо, при силно заледен път и най добрите зимни гуми са безполезни. Еле пък ако си мислиш че като си със зимни гуми си застрахован от ПТП... Всъщност адекватното каране е най важното. И добрия шофьор знае че и най добрата кола, с най добрите гуми е опасна за,каране, ако не караш адекватно на пътните условия. Та.. ..който не може да кара,в тежки пътни условия, да си стои вкъщи..

Петър удобно забравя, че има универсални гуми, и абсолютное е необосновано да се кара зимата само със зимни гуми, при условие че може да се кара през цялата година с универсални. Може би Петър не знае че съществуват универсални гуми, но това не значи че не съществуват. Има такива гуми, а изискването да се сменят гумите постоянно е кражба и данък върху населението в полза на гумаджии - чист лобизъм. Дори производителите на гуми мълчат и не смеят да кажат, че гумите имат календарен срок на годност - но Петър смело го заявява и пак без доказателства.

Доста си ограничен... вземи прочети малко спецификациите на гумите преди да ръсиш глупости онлайн! Карай ако искаш и с гуми на 10 сезона, щом толкова ти е акъла! Кре ТЕН!

Истински добрият шофьор никога няма да кара зимата с летни гуми.Летните гуми зимата са като стъкло. На пресен сняг с летни гуми и скорост от 10 км в част в квартала е достатъчно да катастрофираш.Верно леко ама какво от това.За лед никоя гума не помага но това добрият шофьор го знае.Дс не говорим какво става с летни гуми на извънградско.Всъшност с летни гуми под 8 градуса на дъжд колата е неуправляема Толкоз за тия които пишат глупости.И не знам определението за добър шофьор на колегата ,ама мойто е за над 10 превозни средства над 500000км и във всички климатични пояси.Иначе си любител със самочувствие.