Шофьор с летни гуми "паркира" в микроязовир край Доспат
70-годишна жена е получила фрактура на носа и травми на главата и гърба
Обратно в новинатаКоментари - Шофьор с летни гуми "паркира" в микроязовир край Доспат | Днес.dir.bg
Коментари
Спорът дали лятото да,се кара с летни гуми, а зимата със зимни е безпредметен. Ясно е че е много по добре във всеки сезон да се кара с подходящи гуми за сезона. Ясно е че винаги е по добре да се кара с нови гуми. Както се казва, много по добре ецда бъдеш млад,здрав и красив, отколкото стар, болен и грозен. Но.....истината свършва дотук. Може ли зимата да се кара с летни гуми. Може, разбира се. Но...само ако си добър шофьор и караш АДЕКВАТНО на условията. Ако е необходимо, ще караш и сь10 км в час. Има даже следния,парадокс. Един опитен шофьор с летни гуми зимата може са кара по безопасно от някой джигит с най добрите зимни гуми. Щото онзи си мисли че като си е купил гуми за 3000 лв е хванал Господ за шлифера. И може без аказано да кара както си иска. Такива най често завършват в канавката. Или в някоя. мантинела. В по добрия случай. А в по лошия.... Апропо, при силно заледен път и най добрите зимни гуми са безполезни. Еле пък ако си мислиш че като си със зимни гуми си застрахован от ПТП... Всъщност адекватното каране е най важното. И добрия шофьор знае че и най добрата кола, с най добрите гуми е опасна за,каране, ако не караш адекватно на пътните условия. Та.. ..който не може да кара,в тежки пътни условия, да си стои вкъщи..
Истински добрият шофьор никога няма да кара зимата с летни гуми.Летните гуми зимата са като стъкло. На пресен сняг с летни гуми и скорост от 10 км в част в квартала е достатъчно да катастрофираш.Верно леко ама какво от това.За лед никоя гума не помага но това добрият шофьор го знае.Дс не говорим какво става с летни гуми на извънградско.Всъшност с летни гуми под 8 градуса на дъжд колата е неуправляема Толкоз за тия които пишат глупости.И не знам определението за добър шофьор на колегата ,ама мойто е за над 10 превозни средства над 500000км и във всички климатични пояси.Иначе си любител със самочувствие.
Гаси, къв е този колан, дето си е счупила носа? Или е бил от ластик или не го е сложила.... Сигурно не и е бил удобен. Сега ще и е по-удобно с гипса :)
що не пише "платено съобщение" ?!? Хубави Летни гуми са много по-добре от стари китайски Зимни гуми ... въпроса е не дали са летни а на колко десетилетия са ...
Каквито и ЛЕТНИ гуми да са, в зимни условия при лед/сняг, те няма сцепление защото композицията на каучука в тях е направен да се втвърдява при температури на асфалта/повърхността под 8 градуса, съответно да няма голямо износване и по-добро поведение при по-топли температури и вода на пътя. Най-добре е на всеки 2 сезона да се купуват нови гуми (независимо летни или зимни), защото нивото на износване е голямо (дори при съхранение в гараж), и НЕ, нямам гумаджийница и не продавам гуми, това е просто базова обща култура за всички шофьори, която трябва да почне да се прилага и в България.
2 сезона да се сменят гуми ? Ти не си уреден .... Те на служебните ги сменят на 3 до 4 сезона според килоемтрите, ти за личните говориш за 2 ...... Ти направо май склад за гуми имаш, не гумаджийница ....
Само да спомена, че на лед, чисто нова гума да сложиш пак, ще се пързаляш. Преди години заваля дъжд и след това хвана минус 10. Такъв лед стана, че на един баир до къщи докато се прибера 5 коли се пързаляха и набиха една в друга. Хем не бяха стари и с лоши гуми. Даже имаше Х5, което гаранция има антипързаляща система. Носеше се надолу като шейна от момента в който той направи грешка да натисне спирачка. Аз тогава се усетих и паркирах долу, просто нямаше никакъв шанс да взема баира.
Разбирайте го както искате, в скандинавските страни, където има изключително тежки зимни условия поради географското им местоположение има закон да се сменят гуми на 2 сезона. Предписания на световни производители като Мишелин съветват период от 2 години или 30 000км, когато вече гумата губи основните си свойства спрямо избраният сезон. За географски области като Гърция, Кипър, части от Турция, Испания и подобни държави с умерен климат без минусови температури се приема че може да се сложат и всесезонни гуми. В България обаче (както до момента последните 2 седмици) има температури от 0 или -, зимната гума (и то новата такава) е задължителна. Относно лед и баир/нанадолнище - никоя кола няма системи против пързаляне, има АБС което всяка кола след 2000 го има и Хил Дисенд Контрол, който е система за спускане по стръмни склонове с предварително зададена скорост от водача, поддържана от системите на колата но и тогава гумите са 90% от "технологията" която би свалила/качила колата по избраният път. Време е в България хората да разберат че ако не могат да си позволят базов консуматив, струващ между 500 и 2000лв (зависимост от типа кола) веднъж на 24 месеца, то тогава по-добре да нямат въобще МПС. Така са опасни за тях самите и за останалите участвуващи в движението.
Познавача на скандинавските страни - защо не спомена че там през зимата се карат гуми с шипове? Нищо друго не може да помогне на лед, ако ще гумата да е още топла от завода!
Мога да изброявам такива примери, само че не виждам смисъл при положение че в България има закон който забранява употребата на такъв тип гуми тъй като нараняват пътната настилка. Също така те са разрешение и в Русия, типът гума няма значение при положение че в България само на много изолирани места има подобни условия, тип Витоша - Алеко пътят в активен снеговалеж преди да се обработи и когато "дрифтърите - ака келешите" са заледили пътя, други високи ски местоположения в Рила, Пирин и Стара Планина и тук-там някой язовир. Генерално абсолютно винаги новата гума е по-добра от старата. Това че в България се мисли че 2-ра ръка гума "ама на 2 сезона" е добре е тотално грешно мислене. Аз поддържам 2 СУВ МПС-та и винаги са с нови гуми, както летни, така и зимни - всеки си прави своят избор сам, в 100% от случаите, тези новини са свързани с хора с мисленето "гумата че държи" .....
Петър удобно забравя, че има универсални гуми, и абсолютное е необосновано да се кара зимата само със зимни гуми, при условие че може да се кара през цялата година с универсални. Може би Петър не знае че съществуват универсални гуми, но това не значи че не съществуват. Има такива гуми, а изискването да се сменят гумите постоянно е кражба и данък върху населението в полза на гумаджии - чист лобизъм. Дори производителите на гуми мълчат и не смеят да кажат, че гумите имат календарен срок на годност - но Петър смело го заявява и пак без доказателства.