АНКЕТА: Как да намалим жертвите на пътя?
Стартира първото мащабно проучване "Заедно за по-безопасни пътища"
Обратно в новинатаКоментари - АНКЕТА: Как да намалим жертвите на пътя? | Днес.dir.bg
Коментари
Проблема по пътищата идва от въпросния капитализъм. Неперкъснато се надпреварваме за всичко в живота. Естествено, малцина са тези които не се надпреварват защото вече са успели. Непрекъснато гледам в нашата мила родина, как се правят сметките от работодателите. Смята се, че бизне се прави като предлагаш най-ниската цена на пазара. Това пък се постига като се пести от количеството на персонала, сътоветно се налага пероснала да изплнява по-голямо количество дейност за същото работно време, другото често нещо от което се пести са даннъците и т.н. С една приказака пак капитализъм.
1. Нулева толерантност 2. Гражданска отговорност персонална, а не на автомобил Май най-добре да извикаме Калвин.
Недоумявам, защо трябва да откриваме топлата вода?! Защо не се взаимства от опита на държавите от ЕС с най-малък брой ПТП и пострадали при катастрофи???
Въпросника е супер едностранчив и нефелен! На 100 % отговаря на всички НЕАДЕКВАТНИ действия на властта за овладяване хаоса и агресията по пътищата! Действия, в които до сега няма капчица ИНТЕЛЕКТ!!! И резултатите са ежедневие...
Закона не е лош, но трябва да се прилага безкомпромисно и никога избирателно! За съжаление това скоро в БГ няма как да стане и затова още дълго ще създаваме черна статистика.
Да се оправят, когато на всички нива се вмени и спазва по законов път равенство пред закона на всеки един, без значение на пост, ценз, етническа принадлежност и пр., и като начало най-вече възпитанието на общочовешки ценности (каквито в момента н е съществуват и затова е тази война по пътищата). Карането с превишена скорост, неспазване на правила, отнемане на предимство, каране с мръсна газ и т.н. да не бъдат толелирани и да бъдат най-строго накиазвани. Как може например да караш посред нощ в центъра на София с макс. издуване на газта, при което стъклата на околните сгради едва ли не да дрънчат, и да няма никакъв полицай, който да пресече това. В З. Европа не можеш да срещнеш подобни изпълнения. Човек остава с впечатлението че подобни прояви умишлено се толерират!...
Като направите атмосферата (социална и пр.) за живеене в държавата по-нормална... Което означава и тези по върховета да дадат личен пример в това отношение, т.е. да не се демонстрира на всяко ниво безнаказаност и незачитане на законите и принципите на нормалните човешки отношения! Ако не е ясно какво имам предвид, нека някой социал-антрополог безвъзмедно да ме поясни...
Има лека тенденциозност в тази анкета - засилен контрол от страна на Пътна полиция, следва да означава санкциониране за всякакви нарушения, вкл. лошо престрояване, засичане и предпоставки за ПТП. Те седят само зад камерите и засичат скорост.
Започнах да попълвам анкетата и се оказа, че "Съюза на българскиет автомобилисти" много е внимавал случайно да не включи някоя от действителните причини за катастрофите, а е подготвил анкета, която да служи за оправдание на Боко (с онзи прякор) да тръпа пари от глоби. Истинскте причини: 1. Пътища с дупки 2. Неадекватни забранителни знаци - безмислени забрани, които никой не спазва, но са прекрасен източник на доходи 3. Шуробаджанащина в малките градчета и селата - местните карат пияни като мотики, но нали са "наши" хора... 4. Катаджиите не подпомагат движението, а само търсят поводи да събират глоби. досега за толквоа години шоферлък съм видял само случая когато катаджии действително са подпомагали движението. 5. Липса на грамотни указатели. Типичен пример - детелина, указателите на изходите на която са сложени на самия изход и съвсем често знаците се виждат едва когато колата стигне до самия изход, поради което шофьорът трябва да бие рязко спирачки и да прави рисковани маневри.
Единствената добре сложена камера от стационарните е тази в Кресненското дефиле. Там тази камера е изключение от всички други сложени на прави участъци.
Като за начало повишете събираемостта на 100%. Премахнете корупцията във всичките и уродливи форми. Разрешете частните видео-заснемания да са доказателствен материал (само аз на седмица мога да ви давам по 20-30 нарушения). За драстични нарушения - повторни шофьорски изпити. Конфискация на автомобили. И НАЙ-ВАЖНО - САНКЦИИТЕ СА ЕДНАКВИ ЗА ВСИЧКИ! без богопомазани.
за да се намалят произшествията трябва да се премахнат всички служебни автомобили , ама всички
Попитайте в Швеция, Дания, Гърция, Швейцария... а този правил плиткоумната анкета му предайте, че е глупак и да се занимава с нещо друго.
Как ли ?Като се управят пътищата,като се забрани на неграмотни цигани да претижават шофьорски книжки,като глобите за нарушителите скочат драстично,както е навсякъде другаде,като пред законо всички са равни и няма никакви вратички за измама,като видим пътни полицаи....
В анкетата не се споменава като превенция, поддръжката на пътното платно (изрязване на тревите, на клони; поддръжка на канавки и др.)
Държавата толерира войната по пътищата като елемент от системата на хибридния геноцид, който се осъществява над българския народ, наред с макрограбежите, банкови и застрахователни "фалити", "пирамиди", имотни и тел. измами, циганската престъпност, дрога, ментета, гмо-, чалга, невежество, медийни промивки, безработица, разврат, трафик на хора, търговия с органи...
Присъединявам се към репликата на колегата. Докато в МВР не разберат, че контрол на английски означава управление, няма да има подобрение на пътя. Потокът от автомобили трябва да се управлява- той става все по- голям.
Потвърждавам че или хората измислили анкетата са ретарди, или просто са писали нещо за да отбият номера! Полза няма даима за никого. И разбира се не се искат предложения от гражданите а просто да избират от готовите отговори без никакъв смисъл. На първо време трябва държавата, общините и пътната агенция да направят пътища по стандартите на ЕС а не на анадола. И със хоризонтална и вертикална маркировка навсякъде. Да се елиминират поне половината измислени светофарчета и пешеходни пътеки през 50м които създават тапи а на тези които останат да се сложат бутони задължително. Алтернативно да се направят надлези. Ненормално е на околовръстен високоскоростен път да слагаш светофарче с пешеходна пътека за да угаждаш на ромляните. Направете им подлези или надлези! Полиционерите да се научат да не спират шофьори които не са извършили нарушение ей така просто за да ги препитват и рекетират. Понеже голяма част от младите шофьори нямат опит и усет за безопасно движение но шофират агресивно и самонадеяно и предизвикват опасни ситуации застрашавайки и др участници на движението е задължително да се степенуват цените на застрахователните полици и съответно за младите шофьори те да са по дифолт по-скъпи а ако те имат нарушения и инциденти да стават още по-скъпи. Отделно наказанията за тях да бъдат по-тежки. Това е единствения начин да бъдат нещата под контрол и така се прави в много цивилизовани страни. За купени книжки наказанията трябва да са по-сериозни! Също за тези които правят ГТП срещу рушвет! Да не забравя - трябва да се промени системата на регистриране на автомобили, издаване на книжки и др бюрокрация и не може да се обслужва 2мил град като София от един КАТ в който работят хора с връзки щото били роднини на полицаи а иначе пълни марди, организация и продуктивност нулева. Да направят 4 офиса на КАТ ако трябва но това което е в моемета е гавра с хората - губят им по1-2 дена за елементарни услуги, обират ги с пари (задължително с комисионна за Сибанк) и няма на кой да се оплачеш!
Изключително тъпа анкета. Насочващи отговори в една посока, без право на лично мнение и съвети към кухите лейки за бюрата. Ако ще глобите да ги направят по милион, пак ще има неадекватни, некадърни, недосегаеми и велики шофьори. Най-сериозния проблем се казва български манталитет, а това трудно се променя. Не е проблем скоростта, а толерантноста...
Същият този "български манталитет" в Гърция, кара по гръцки.
Докато не се оправи и приведе в съответствие с европейските стандарти цялата пътна инфраструктура в страната - пътна безопасност няма как да има ! Гражданите на страната още от ранна детска възраст трябва да се възпитават в ценностна система с нормални параметри, като се набляга на правилата за общуване на индивида в обществото на базата на изготвените за целта норми /закони, които не са пожелателни, а задължителни/ Мястото и ролята на полицията, като представител на изпълнителната власт да са ясно и конкретно разписани. Примерно в сегашната сружба КАТ колко от личния състав владее чужди езици и кои? Колко от тези служители имат безупречен външен вид и поведение на работното си място? Колко от тях знаят, че едно от главните им задължения е да подпомагат и облекчават транспорта, да оказват съдействие на гражданите, а не да стърчат като бостански плашила. За нарушителите на правилата за движение трябва да се въведе както в щатите бързо съдебно производство за дребни и средно-тежки нарушения, като освен финансово наказание се предвижда и обществено полезен труд / с възпитателна цел/ За мераклиите на високи скорости с бързи или мощни коли - да си купят реактивни самолети и частни летища, а по пътищата с наложените ограничения /в Щатите не да нямат бързи или мощни возила, но на магистралата минеш ли 110 веднага си туш ! То там и магистралите им не са като нашите - две ленти в една посока, но реда си е ред - за това е нужна дисциплина, а не като тукашните сополанковци, които за казарми са гледали само по филмите и хабер си нямат от това що е то дисциплина.
Как да намалим жертвите? Елементарно! Достъп до автомобил - само за образованите и интелигентни хора, а селските цървули да копаят нивите и ограда около селата! Тогава България може и да почне да прогресира! Трудови лагери трябват за селските получовеко-дебили, само от бой разбират!
на ниските скорости единственото вярно решение е да се произвеждат автомобили с не повече от 900 куб. см. двигатели и с не повече от три скорости! Когато станете мнозинство и успеете да го прокарате като национално законодателство, едва тогава ще имате думата, охлюви! Докато колите имат сегашните обеми на двигателите и поне 5 скорости, отказвам да шофирам зад разни педали, мъчещи мен и колата ми, която просто на върви с 30 км/ч на 3-та, 4-та, 5-та и 6-та! Имам възможност да шофирам на ден по не три различни като параметри коли, нито една от които не спортна! А педалите-костенурки да слязат от автомобилите, да си купят велосипеди, да си махнат седалките и да си карат само по тръба, навряна, където трябва!
Като уволним Бойко Борисов!
Голям процент със закупени книжки! Трябва да има телевизионно предаване с основни правила за движение по пътищата и какво се забранява /от рода на говорене по телефон в движение, писане на СМС,гримиране, ресане,почистване на лицето от пъпки,слушане на много силна музика и т.н./Ако искате да видите тези неща минете сутрин между 8—10 ч. по Цариградско шосе и ще видите доста неща но не и нормално шофиране.Четене на правилника и закона и възпитание —лошо е че на всеки втори липсват и двете.Обяснете на пешеходци и велосипедисти, че не може да тичат по тротоара и да продължат безопасно през пешеходна пътека , също говорейки по телефон без да се огледат и много други простотий. Предаване в най-гледаното време.
Контрола във България клони към нула. Дори и ако те "хванат" се разминаваш с 10-20-30 лева "за кафе". Всички знаем колко сме примерни в чужбина. Защото има електронни системи. В Холандия , Германия и т.н. си знаят - превишаваш с 2-3 км/ч и си получаваш картичката. И е доста солено. Тук ... Спират ме, питам защо - отговарят "Рутинна проверка". Междувременно преминават поне 5 автомобила , които правят явни нарушения. Ама Кат са заети да ми проверяват Гражданската и Прегледа. Минават общо 40-50 аавтмобила докато трае проверката. Може пък 2-3 да са с нередовни ГО и Преглед. Ама няма електронна система , коят да ги залови и да не пропуска никой. Правят "магистрала" с една нормална лента - макс скорост 140 км/ч, ама за баланс ще караме с пуснати фарове , за да се виждаме отдалеч. Не помага. Мрем си и се чудим защо. Всички смятат, че ограниченията са препоръчителни, или писани за стари Лади. Да, ама не. Важат за всички. И трябва да се спазват. Малко е объркано съзнанието на българина. Очудвам се , че в анкетата няма въпрос: "Ако повишим макс. разрешената скорост, и спрем да поддържаме пътищата ще се чувствате ли по сигурни на пътя?"
Липсва най-важният въпрос - корупцията в КАТ. Когато всеки знае, че ще се отърве с 10 лв, стимулът да спазва винаги правилата е минимален. Да спре "И к'во шъ прайм с 'а", "Ти к'во работиш" и т.н. от разпасани младежи и чичковци в "униформи", всяващи нула респект.
А защо няма въпрос: Смятате ли че ако КАТ бъде закрит още утре, това ще бъде усетено от участниците в движението ? Контрол на Автомобилния Транспорт - нула !!! И да, КАТ е виновен освновно, защото ако се разчита на съвестта и себеконтрола на шофьорите - резултата вскички виждаме какъв е - става все по-зле...все пак живеем в Балканска държава в която хората не са известни със своята толерантност, уважение към ближния и възпитание !
Основната причина е пълното чувство за безнаказаност от страна на нарушителите! Липса на полиция по пътищата и градските улици. Ниското ниво на налагане на глоби и огромната несабираемост от страна на институциите. Превенция, превенция, превенция. Това става с полиция по пътища и улици, налагане на високи глоби и тяхното 100% събиране, дори и принудително. Налагане на върховенството на закона във всички селища в страната. Нулева толерантвност и роднинска шуробаджанащина. Тогава ще можем да наречем тази територия, държава!
С две думи - липсата на контрол. Ако въведат смъртно наказание за минаване на червено, но шансът да те хванат е 0,1%, а дори да те хванат ще минеш с подкуп от 100 лв, то статистически погледнато, вместо да те обесят на първото минаване на червено, може да пресметнеш, че всяко такова преминаване ти струва 10 стотинки!
Анкетата е направо невероятна, който я е правил... сигурно има 10 виШи. Иначе проблемът за момента не е решим по никакъв начин. Първо трябва държавата да си влезе в ролята и да си оправи знаците и маркировките. Не може да ми кибичи знак за ограничение 50 на магистрала, останал от скорошен ремонт! Нито да тръгнат да кърпят дупките и да се чудиш кой има право да изпреварва на трилентов път, защото са закърпили пукнатините и маркировката вече липсва. Да не говорим за абсурдните ограничения 50 и 60 на завой (в равнинната част на страната, не в планината), които може да са валидни за старите лади без серво, но съвременен автомобил може да вземе с 80. И до скоро нямаше знаци, от какъв зор са ги изтипосали не знам! Да не говорим за изключително лошите и неподдържани пътища без кьорав знак за неравности (изобщо този знак някой вече използва ли го?) и като се натресеш по тъмно в дупката, щото минаваш от там и не я знаеш, да ти пишат акт за несъобразена скорост, все едно трябва да си врачка да виждаш след завоите. И мога още да изброявам.... След това дръжавата да си влезе в ролята и да нацвъка камери. То стана ясно, че само с ограничения не става. Не може по Аспаруховия мост във Варна да ме изпреварва пълен тежкотоварен камион с 90-100! Тоя камион няма спиране, ако реши да спре, щото той се движи на 2-3 метра от колата пред него. И след това да си прибира глобите. И да вкарва в затвора, да отнема категории до живот, не само да си бърка в носа и да търси пипенца! Проблемът е изключително комплексен - който е съвестен, спазва закона. Който не е - за него държавата трябва да се погрижи удоволствието да му излезе прескъпо, за да се замисли дали да продължава да кара така.
Като чета коментарите,разбирам,че АБСОЛЮТНО никога няма да намалеят катастрофите в България !Защо ?Всички чакат,някой ,в случая КАТ да ги контролира,глобява,наказва,отнема книжки и пр !С други думи,трябва да чувства вилата на врата си,за да спазва правилника !Никой не споменава,че за да не стават катастрофи,трябва да се смени мисленето и манталитета на българина!Това е сложен и продължителен процес.Още от малки,в училище,трябва да се изучава предмет,по правилата за движение по пътищата.Да се показват филми,снимки и пр. от катастрофи.Трябва да се набие в главата,че за да не стават катастрофи,не трябва да караш внимателно,защото ще те глобят,а защото не трябва,че това е опасно за теб и за другите хора.И когато пораснат и станат шофьори,да бъдат внимателни и коректни .По телевизиите,трябва да има специални предавания,поне по 30 мин. дневно,в които да се обсъждат тия въпроси ,а не само информативно,че днес са станали толкова катастрофи,с еди колко си загинали и ранени.От едното ухо,през другото !Бизнесмени и прочие ,които карат скъпи и мощни коли и които се чувстват над закона,да знаят,че те също са смъртни и да не се поставят над другите хора,участници в движението !Не се ли направи това,само ще си чешем езиците и не драстични глоби,взимане на книжки и коли,ами и да имат право КАТ да застрелват на място нарушителите,нещата пак няма да се оправят !
Анкетата е безумна. Едни от основните двигатели на това, което се случва е лоши пътища - маркировка, мантинели, знаци, лоши ремонти, неправилно отводняване, стари и мощни коли, и тоталната липса дали имат адекватна поддръжка, контрол на поддръжката. Всякакви безумни тунинги и/или фарове вдигнати нагоре... с крушки извън всякакви правила. Липса на практически умения на шофьори и с 10 год. "стаж"/книжка. Аматьорски шофьорски курсове с преподаватели уморени от живота, гледащи как да си вземат парите а курсиста как да си вземе "документа". Отделно в анкетата не са взети предвид - поведение на пешеходци, поведение на велосипедисти, трактори на главен път и какво ли не. Всички тези неща водят до рискови ситуации. Когато всички правали са "погазват" от всички става така.
НЕ ТРЯБВА ДА СЕ РАЗРЕШАВА ДА ШОФИРАТ !!!! ( проблем на психолозите) ДА СЕ ОПРЕДЕЛЯТ ТВЪРДИ И ЗАВИШЕНИ НАКАЗАНИЯ, А НЕ ОТ ДО ! И ДА СЕ ИЗПЪЛНЯВАТ РАЗБИРА СЕ !
Най-големия проблем на пътя е наглоста на голяма група шофьори. Много от тях са пълни комплексари и с арогантността избиват тези комплекси. Не алкохола е най-големия проблем! Най-големия проблем е простащината - "вижте ме , аз съм повече от вас"!
По-плиткоумна анкета не бях попълвал. За вас няма ли наказателна отговорност за шофиране след употреба на алкохол и наркотици бе кретени....
Не ще да е толкова трудно, 99 % от шофьорите по пътя са толерантни и отговорни случват се и грешки все пак хора сме и грешим. За мен решението е само едно прилагане на правилника и закона в пълната му сила за всички ТАРИКАТИ на пътя от каращи Порше до WV.
Подал съм 2 сигнала до КАТ с видеорегистратор - и двете - ФРАПАНТНИ нарушения, с потенциал за ПТП /тежко, с пострадали или жертви/. Резултат - 0 :-(. Едната преписка се "загуби" докато пътува от Сф дето я подадох към Пазарджик-1 год. вече, другата - нямало нарушение - при ситуация дето водач в отстрещното започва изпреварване от платното срещу мен и не се ударихме челно в моята лента, само защото успях за 2 сек, от 90 км/ч да намаля до 30 км/ч ... ако имаше някой зад мен, щеше ме удари отзад. Това за В. Търново полицията НЕ е проблем .. превенция ли ???!!! Само жертвите броят КАТ ...
Всичко трябва да е ЕЛЕКТРОННО , ...правиш нарушение , излиза ти ГЛОБАТА И СИ ПЛАЩАШ КАТО ПОП . А СЕГА КАКВО СЕ ПОЛУЧАВА ? Отиваш в КАТ / след като сте повикан , например за превишена скорост заснета от камера / , и предварително /по невидими пътища/ , плащаш рушвет през ''ЧОВЕК'' /затова казвам че има ли човек , има проблем/ ,..... и всичко се изтрива ... КАТ трябва да се закрие ! КАТ трябва да се закрие !
Няма как да се случи в България.Примера е заразителен.Понеже тези соито ни управляват нищо не спазват и всеки като тях си прави каквото иска. Е..на че изтървана е тя нашата Държава.Поправка няма как да има.
мислех че ще се даде възможност да дадем и препоръки но това явно не ги интересува например-да се оказва родителски контрол на бъдещи и току що взели книжки, да се подобри обучението на бъдещите водачи и да се ограничи мощноста на колите които карат докато не придобият практически опит и при по сериозни нарушения в първите 2 години да се лишават от правоуправление
Никъде не пишеше за увеличаване на уменията на водачите, а това е основно и задължително поведение на всеки водач на мпс. Без желание за самоусъвършенстване никой не става добър водач. Да си мислиш, че като имаш книжка и с това приключва всичко е жестока самозаблуда. Най- добрите водачи са най- дисциплинираните. Мислят за пътя преди да тръгнат, стараят се да поддържат разумно силите си и вниманието си. Гледат постоянно пътната обстановка и мислят за пътя. Онези които истерично присветкат са позьори, които още не са открили пътепоказателите си, да не говорим, че магистралите не позволяват истерично поведение от години поради липса на капацитет. Редно е да се мисли за писти в държавата и за постоянно повишение на уменията на водачите. Накарайте водачите да играят и играта да повишава уменията им. Другото е сляпа истерия на негодни , но алчни хора.
Никъде не пишеше за увеличаване на уменията на водачите, а това е основно и задължително поведение на всеки водач на мпс. Без желание за самоусъвършенстване никой не става добър водач. Да си мислиш, че като имаш книжка и с това приключва всичко е жестока самозаблуда. Най- добрите водачи са най- дисциплинираните. Мислят за пътя преди да тръгнат, стараят се да поддържат разумно силите си и вниманието си. Гледат постоянно пътната обстановка и мислят за пътя. Онези които истерично присветкат са позьори, които още не са открили пътепоказателите си, да не говорим, че магистралите не позволяват истерично поведение от години поради липса на капацитет. Редно е да се мисли за писти в държавата и за постоянно повишение на уменията на водачите. Накарайте водачите да играят и играта да повишава уменията им. Другото е сляпа истерия на негодни , но алчни хора.
Голата, нелецеприятна и дискретно премълчавана истина за истинските причини за многото произшествия, жертви и ранени се корени в политическата клика(класа) - народни представители, полицаи, прокурори, съдии и други, високопоставени държавни служители и бизнеселит, които не иската да има истински, точни и незаобиколими и строги закони за движение по пътищата, защото те и техните синчета и дъщери трябва винаги с помощта на мазни и ловки адвокати винаги да се измъкват от отговорност, дори да са ранили или убили човек. Иначе за една седмица могат да препишат истински щатски, английски, немски или друг закон за движение по пътищата, който същите знаят и спазват безукорно в чужбина, защото знаят, че там ще им отрежат главата и няма мърдане. Най-вече това се отнася за правата на пешеходците - в чужбина спира всичко в двете посоки щом се спре човек до пътното платно за да пресече. Тук никой не иска да спира на пешеходните пътеки и го прави само в краен случай и ... когато се двоуми стават сакатлъците. Пешеходице искаха да го направят на маймуна - да вдига ръка, едва ли не да носи плакат със желанието си и други простотии за да не носят отговорност. На запад за такова предложение направо ще ги изринат всичките с парцалите навън от парламента. Никой не възпитава етика на управлението на автомобил и др. ПТС при курса и в обществото като цяло Толерантността не се котира като високо оценявано качество. А един вагон висши катаджии правят измислени предложения, старателно заобикалящи проблема и се правят на ощипани. За един месец могат да изловят и всичките тези мотористи-терористи, които тормозят нормалните хора с форсажите си денем и нощем. Но не искат, щот те се техните синчета. Е това е проблемът.
От известно време правех ревизия на правилника и трябва да се съглася с вас. Доста ясни и точни казуси са променени с разни двузначни и мъгливи параграфи. Не знам каква е целта и дали има такава или това просто защото са си некадърни( това е моята версия, не е задължително да е истина) . Но фактите са налице
Лесно вземане на книжка(огричавощо корупцията), ограничение за млади шофьори, неизбежност на наказанието при провинение. Контрол, Ниезбежност на наказанието, висока глоба.
За нарушенията причинени от млади шофори / до 5г. стаж/ отговорност /парична и отн на лиценз / тр. да носи и инструктура му или изпитващия го / т.е. този който му е дал книжката /
Корупцията съсипва всичко , като се започне от продаването на ИЗПИТИ И ДИПЛОМИ /навсякъде освен в училищата / , ЗА ОСНОВНО , СРЕДНО И ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПОДКУПВАНЕ НА ПОЛИЦАИ , И ВСЯКАКВИ СЛУЖИТЕЛИ НА ДЪРЖАВНИТЕ ИНСТИТУЦИИ , И СЕ СТИГНЕ ДО СЪДЕБНАТА СИСТЕМА КЪДЕТО ВСИЧКО СЕ РАЗМИВА ПО СЪЩИТЕ КОРУПЦИОННИ ПРИЧИНИ / ЗАЩО НЯМА ОСЪДЕНИ, ЗАЩОТО ИМА ПОДКУПИ / .... Няма държавност , няма и държава ! И НАЙ-СТРАШНОТО , НЯМА ИЗХОД , ЗАЩОТО НЯМА НА КОЙ ДА СЕ ОПЛАЧЕШ . Защо всички отиват да се жалват в Страсбург ?
Мъгла , а след мъглата ,... отново МЪГЛА ! До като не се изземат /конфискуват/ , ВСИЧКИ ШОФьОРСКИ книжки , които са КУПУВАНИ А НЕ ИЗКАРАНИ /особено от етноса/ , НИЩО НЯМА ДА СЕ ПРОМЕНИ . А тези които са ги продавали , трябва да отиват в затвора , НАД 15 ГОДИНИ ! Много липсва СЪЗНАНИЕ ! За пример :Защо трябва пък да изчистим България за един ден а да я ЗАМЪРСЯВАМЕ 365 ДНИ ,... не е ли по-добре да пазим чистота 365 дни , за да не чистим за 1 ден ... И обратното , ако чистим 364 дни , а замърсяваме само 1 ден , нищо не става !