АНКЕТА: Как да намалим жертвите на пътя?
Стартира първото мащабно проучване "Заедно за по-безопасни пътища"
Обратно в новинатаКоментари - АНКЕТА: Как да намалим жертвите на пътя? | Днес.dir.bg
Коментари
Попълних анкетата, но мисля че не е обективна. Например в първи въпрос , няма отгово за превенция на полицията или повече помощ към шофьорите
Не може като мерки да отбелязавате само вдигане на глоби, санкции и още по-интензивни проверки - това е като войната срещу наркотицитие - не се прави така! Трябва обществото да осъжда подобно поведение на всяко ниво - семейство, приятели,работа, да се образоват шофьорите, да се правят инициативи за безопасно каране и т.н. Не рабрахте ли, че проблеми, които са първо социали преди да са криминални с наказания НЕ СЕ РЕШАВАТ!
Съзнание и спазване на законите са качества, които изначало липсват у българина. Изложеното от теб е елемент от цялостното възпитание, което първо е дълъг процес, второ - няма кой да го провежда, защото то липсва точно у активното днешно поколение родители. Затова и най-тежките нарушения се извършват или млади и малко по-пораснали келеши и кифли. Затова санкциите трябва още повече да се завишават - само това ще помогне за момента. Проблемът е в това, че те реално не се налагат - няма механизъм за събиране на глобите, няма санкция ако наказани шофьори продължават да шофират, няма санкции за определени привилегировани лица, които се чувстват безнаказани, няма ефективен контрол по пътищата.В тази посока трябва да се работи, колкото и да изглежда нереално и резултатите няма да закъснеят.
С резултати от подобна анкета не могат да се направят НИКАКВИ изводи! Може само да се използват за оправдаване на някакви идиотски (вече взети) решения. Защото проблемите са предимно от недосегаемите, а за тях няма нито дума в анкетата.
В анкетата ги няма някои много съществени отговорои и затова е боклук, думи на вятъра. Според мен например за да има дисциплина трябва не да се вдигат глобите, а драстично да се вдигне вероятността за глоба при нарушение. Едно веднъж в година я те хваната, я не, че караш в бус лентата или се нареждаш на светофар в грешна лента, друго е 2-3 пъти да те глобят за това на път за вкъщи. Па нека глобата е само 50 лева... От друга страна за някои нарушения, не по принцип, наказанията трябва да са драстични и да се приравнят с опит за убийство. Такива са каране пиян, каране дрогиран, каране без книжка, или с купена книжка. Наказанията трябва да растат прогресивно и при рецидив. На всеки се случва, ама ако всеки следващ път те грози по-голямо наказание ще се замислиш, нали?
т.е. собственото ти мнение доказва, че не РАЗМЕРЪТ на наказанията е важен, а тяхната неизбежност. БЕЗСМИСЛЕНО е да продължаваме по спиралата да увеличаваме глобите без да ги събираме. А иначе самата анкета е ТЪПА. Тя предварително е затворена и насочена в посоката, която Алекси I-ви, Алекси II-ри , Йонко и Владо нагнетяват в медиите от 10-на години.
Целта на проучването е да представим причините, поради които жертвите по пътищата на Република България няма да бъдат намалени до 2020г. в съответствие със заложеното в Националната стратегия за подобряване безопасността на движението по пътищата, която е също в унисон със стратегията на Европейския съюз (ЕС). WTF?!?!!!!!!!!!!!!!!!!! Целта на проучването -> е да представим причините,=== поради които жертвите по пътищата на Република България ==========няма да бъдат намалени до 2020г.!???? С други думи, ние прекрасно знаем, че жертвите по пътищата НЯМА ДА БЪДАТ НАМАЛЕНИ ДО 2020г ЗАТОВА сега ще направим една анкета и ще се опитаме да систематизираме причините (ЗА КАКВО НЕ СТАВА ЯСНО) които според нас може би са довели до агресията и жертвите на пътя... И в съответствие със скапаната ни стратегия, която НЯМА ДА ДОВЕДЕ ДО НАМАЛЯВАНЕ НА ЖЕРТВИТЕ ПО ПЪТИЩАТА ще се опитаме да замажем положението, защото видите ли тази стратегия може и да не дава резултати (ДАЖЕ НИЕ СИ ЗНАЕМ, ЧЕ ТЯ НЕ ДАВА ТАКИВА) НО ТЯ Е В УНИСОН И СЪОТВЕТСТВИЕ се някаква си друга измислена стратегия на ЕС, която даже няма да и изпишем името и от коя година е. Само и само да имитираме някаква си дейност тук. Още веднъж, WTF?!?!!!!!!!!!!!!!!!!!
Каране без книжка! Има случаи, когато бива забравена шофьорската книжка! Тя ли кара колата, или този който я притежава та да бъде приравнена с убийство.
Полицията по пътищата всеки ден, но не за да правят актове по норма, поставена от тъпият си началник( в повечето случай се слагат такива тъпанари, за да слушкат по-висшия, и така глупаците са почти до министър), а за фактически нарушения на правилата за движение. Полицаите да не потриват доволно ръце, виждайки несветещ фар, и да спрат водача не за да го глобяват, а да го предупредят за проблема. А относно коланите в населените места, то те колкото хора са спасили, толкова са и убили затова трябва да са задължителни само извън населени места. За каране след употреба на алкохол, наркотици и др, да бъде отнемана книжката за 2 години, а ако лицето бъде хванато да кара в този период, правото му да управлява кола да бъде отнето завинаги. Шоферите на камиони, да им бъде отнемана книжката веднага, когато са хванати да превишават скорост, защото случаите да профучават на кръстовища с 80-9- при ограничение до 40-50 километра е редовно за тях. Само страхът от отнемане на книжките им ще ги накара да каран нормално в България така, както карат, когато излезнат извън България.
Тази анкета е "бла-бла". Много неща могат да накарат шофьорите да агресират, а те не са упоменати! - неадекватни пътни знаци - все още криещи се полицаи в храстите - непочистен пясък /с години!!!/ по пътното платно - ежедневна причина за катастрофи! - няма поддържани банкети нито канавки /не можеш да отбиеш, а при дъжд караш в река/ - няма маркировка! - има водачи, които карат много по-бавно от обозначената скорост без да отбиват и пропуснат събралата се колона /както е по закон/ и това е най-честата причина за рискови изпреварвания ./на "запад", ако караш бавно и правиш колона веднага те спират и те глобяват!/ - в "провинцията" целогодишно се движи селскостопанска техника без регистрационни табели, без винетки, движат се комбайни по междуградските пътища и за да се разминеш с тях трябва да влезеш в канавката, полицията никога не ги проверява защото не смее. - тревата и дърветата вече са превзели половината пътища - ние сме единствената държава в която се внасят и продават изхвърлени от някъде гуми /опасни/ - има видимо опасни автомобили, които са цялостно изгнили, с изтъркани гуми, пушещи, олющени /незнайно как минали на преглед/ -все още има хора каращи без винетки, ГО, без книжки или с купени такива - и т.н.
Забрави дупките, бабуните, трагичното изпълнение на легналите полицаи запушената канализация и шахти и смехотворните означения и регулация по време на ремонт.
Става дума за каране без изкарани курсове и преминал изпит, не за забравена книжка...
Пълна пародия е тази анкета! Вместо да се спрат продажбите на шофьорски книжки,да се конфискуват книжки и коли на пияните шофьори и дори да ги вкарват в затвора,те се чудят,каква нова глоба и такса да измислят...УЖАС!
Скоро бях няколко дни в Букурещ - еми за 2 дни видях 4 пъти полицаите да си вършат работата - активно обикалят и глобяват. Един льольо беше спрял на аварийки на автобусна спирка - пет минути по-късно долетя патрулката, излезе кака полицай, снима го и почна да му пише фиш. В България не съм виждал НИКОГА, повтарям - НИ-КО-ГА полицаите да си вършат работата БЕЗ НЯКОЙ ДА ГИ НАКАРА. Ето това ако се промени, може да кажем, че сме направили първата крачка към справянето с проблема. Но това никога няма да се случи. Да повторя - никога. Просто там полицаите имат мозък в тиквите и им е пределно ясно, че на пътя са и техните деца, не само на другите хора. Тука имат... свинско шкембе.
Попълних, доста едностранчива анкета, имаща за очевидна цел да мотивира вероятното и желаното от много депутати и управляващи (които закона за движение по пътищата и правилника за прилагането му не ги лови и затова са така уверени в безумните промени, които правят, че не засягат тях персонално), за повече санкции, рестрикции, правомощия на полицията и т.н. Превенцията, като цяло е изключена изобщо като мисъл в българското нормотворчество, а и в тази анкета също. Състоянието на пътищата го има само в един въпрос, сред опциите, регулирането на пътищата, състоянието на мрежите и конфликтите между тях, състоянието на автомобилния парк и качеството на начално и пълното отсъствие на продължаващо обучение пък изобщо. Всъшност, ако се оправят пътищата, премахне се ненужната и откровено тъпа регулация по тях, организира се движението по-читаво, особено в населените места, но не само, обнови се автомобилния парк и се премахнат старите трошки, ама включително и 50 годишните автобуси, качат се международните превози на обещаваните още от 2002 г. ро-ро терминали (които още са си обещание, на за сметка на това ще въвеждаме тол система), подсили се и подобри качеството на железопътния транспорт и се подобри качеството на обучение и цедката за допускане на хора до книжка се стесни.... Само това да се направи.... изобщо тия глупави санкции дето с всяка следваща катастрофа идва някой да ги увеличи и обяснява как ще "спечели войната по пътищата), а след приемането им още повече катастрофи, жертви, корупция и материални щети..... Та така. Да не говорим за пълното отсъствие на вече много активен клас в движението по пътищата - велосипедите, мотоциклетите, изобщо товарния и тежкотоварен транспорт като фактори за катастрофичност и калпавия междуградски и вътрешноградски обществен транспорт.... Клетият водач, който да пълни джобчето на катаджиите или бюджета на агенцията е чак на последно място.
Очевидно лошо направена анкета с цел да оправдае репресиите срещу шофьорите. Как да отговоря в анкетата, че единствената причина за 99,99% от нарушенията по пътищата е, че КАТ не работи? Отговорът "да се засили контролът" не е това, което искам.
Бих отговорил: ефективно наблюдение и ефективни санкции. За всички! Ама го няма в отговорите.
В анкетата няма и една дума за премахването на КАТ, като основна причина за нарушенията в България и за начина на шофиране като цяло. По цял свят се знае, че без контрол правилата не се спазват, само в България се опитват да се борят с последиците, вместо с причините.
разни откровения какво се било правело на Запад. Кой пък са го глобили и с колко е карал?
Българинът не признава правила и не ги спазва. Това е една от причините за мизерното състояние на държавата.
Спрете корумпираните полицаи в КАТ-Варна, така ще има по- малко произшествия. Искате ли имената им ?
Мъгла , а след мъглата ,... отново МЪГЛА ! До като не се изземат /конфискуват/ , ВСИЧКИ ШОФьОРСКИ книжки , които са КУПУВАНИ А НЕ ИЗКАРАНИ /особено от етноса/ , НИЩО НЯМА ДА СЕ ПРОМЕНИ . А тези които са ги продавали , трябва да отиват в затвора , НАД 15 ГОДИНИ ! Много липсва СЪЗНАНИЕ ! За пример :Защо трябва пък да изчистим България за един ден а да я ЗАМЪРСЯВАМЕ 365 ДНИ ,... не е ли по-добре да пазим чистота 365 дни , за да не чистим за 1 ден ... И обратното , ако чистим 364 дни , а замърсяваме само 1 ден , нищо не става !
Няма как да има, щом не глобяват... Всеки нарушил правилата! Без възможност за избягване на санкцията...
Корупцията съсипва всичко , като се започне от продаването на ИЗПИТИ И ДИПЛОМИ /навсякъде освен в училищата / , ЗА ОСНОВНО , СРЕДНО И ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПОДКУПВАНЕ НА ПОЛИЦАИ , И ВСЯКАКВИ СЛУЖИТЕЛИ НА ДЪРЖАВНИТЕ ИНСТИТУЦИИ , И СЕ СТИГНЕ ДО СЪДЕБНАТА СИСТЕМА КЪДЕТО ВСИЧКО СЕ РАЗМИВА ПО СЪЩИТЕ КОРУПЦИОННИ ПРИЧИНИ / ЗАЩО НЯМА ОСЪДЕНИ, ЗАЩОТО ИМА ПОДКУПИ / .... Няма държавност , няма и държава ! И НАЙ-СТРАШНОТО , НЯМА ИЗХОД , ЗАЩОТО НЯМА НА КОЙ ДА СЕ ОПЛАЧЕШ . Защо всички отиват да се жалват в Страсбург ?
За нарушенията причинени от млади шофори / до 5г. стаж/ отговорност /парична и отн на лиценз / тр. да носи и инструктура му или изпитващия го / т.е. този който му е дал книжката /
Лесно вземане на книжка(огричавощо корупцията), ограничение за млади шофьори, неизбежност на наказанието при провинение. Контрол, Ниезбежност на наказанието, висока глоба.
Голата, нелецеприятна и дискретно премълчавана истина за истинските причини за многото произшествия, жертви и ранени се корени в политическата клика(класа) - народни представители, полицаи, прокурори, съдии и други, високопоставени държавни служители и бизнеселит, които не иската да има истински, точни и незаобиколими и строги закони за движение по пътищата, защото те и техните синчета и дъщери трябва винаги с помощта на мазни и ловки адвокати винаги да се измъкват от отговорност, дори да са ранили или убили човек. Иначе за една седмица могат да препишат истински щатски, английски, немски или друг закон за движение по пътищата, който същите знаят и спазват безукорно в чужбина, защото знаят, че там ще им отрежат главата и няма мърдане. Най-вече това се отнася за правата на пешеходците - в чужбина спира всичко в двете посоки щом се спре човек до пътното платно за да пресече. Тук никой не иска да спира на пешеходните пътеки и го прави само в краен случай и ... когато се двоуми стават сакатлъците. Пешеходице искаха да го направят на маймуна - да вдига ръка, едва ли не да носи плакат със желанието си и други простотии за да не носят отговорност. На запад за такова предложение направо ще ги изринат всичките с парцалите навън от парламента. Никой не възпитава етика на управлението на автомобил и др. ПТС при курса и в обществото като цяло Толерантността не се котира като високо оценявано качество. А един вагон висши катаджии правят измислени предложения, старателно заобикалящи проблема и се правят на ощипани. За един месец могат да изловят и всичките тези мотористи-терористи, които тормозят нормалните хора с форсажите си денем и нощем. Но не искат, щот те се техните синчета. Е това е проблемът.
Никъде не пишеше за увеличаване на уменията на водачите, а това е основно и задължително поведение на всеки водач на мпс. Без желание за самоусъвършенстване никой не става добър водач. Да си мислиш, че като имаш книжка и с това приключва всичко е жестока самозаблуда. Най- добрите водачи са най- дисциплинираните. Мислят за пътя преди да тръгнат, стараят се да поддържат разумно силите си и вниманието си. Гледат постоянно пътната обстановка и мислят за пътя. Онези които истерично присветкат са позьори, които още не са открили пътепоказателите си, да не говорим, че магистралите не позволяват истерично поведение от години поради липса на капацитет. Редно е да се мисли за писти в държавата и за постоянно повишение на уменията на водачите. Накарайте водачите да играят и играта да повишава уменията им. Другото е сляпа истерия на негодни , но алчни хора.
Никъде не пишеше за увеличаване на уменията на водачите, а това е основно и задължително поведение на всеки водач на мпс. Без желание за самоусъвършенстване никой не става добър водач. Да си мислиш, че като имаш книжка и с това приключва всичко е жестока самозаблуда. Най- добрите водачи са най- дисциплинираните. Мислят за пътя преди да тръгнат, стараят се да поддържат разумно силите си и вниманието си. Гледат постоянно пътната обстановка и мислят за пътя. Онези които истерично присветкат са позьори, които още не са открили пътепоказателите си, да не говорим, че магистралите не позволяват истерично поведение от години поради липса на капацитет. Редно е да се мисли за писти в държавата и за постоянно повишение на уменията на водачите. Накарайте водачите да играят и играта да повишава уменията им. Другото е сляпа истерия на негодни , но алчни хора.
мислех че ще се даде възможност да дадем и препоръки но това явно не ги интересува например-да се оказва родителски контрол на бъдещи и току що взели книжки, да се подобри обучението на бъдещите водачи и да се ограничи мощноста на колите които карат докато не придобият практически опит и при по сериозни нарушения в първите 2 години да се лишават от правоуправление
Няма как да се случи в България.Примера е заразителен.Понеже тези соито ни управляват нищо не спазват и всеки като тях си прави каквото иска. Е..на че изтървана е тя нашата Държава.Поправка няма как да има.
Всичко трябва да е ЕЛЕКТРОННО , ...правиш нарушение , излиза ти ГЛОБАТА И СИ ПЛАЩАШ КАТО ПОП . А СЕГА КАКВО СЕ ПОЛУЧАВА ? Отиваш в КАТ / след като сте повикан , например за превишена скорост заснета от камера / , и предварително /по невидими пътища/ , плащаш рушвет през ''ЧОВЕК'' /затова казвам че има ли човек , има проблем/ ,..... и всичко се изтрива ... КАТ трябва да се закрие ! КАТ трябва да се закрие !
Подал съм 2 сигнала до КАТ с видеорегистратор - и двете - ФРАПАНТНИ нарушения, с потенциал за ПТП /тежко, с пострадали или жертви/. Резултат - 0 :-(. Едната преписка се "загуби" докато пътува от Сф дето я подадох към Пазарджик-1 год. вече, другата - нямало нарушение - при ситуация дето водач в отстрещното започва изпреварване от платното срещу мен и не се ударихме челно в моята лента, само защото успях за 2 сек, от 90 км/ч да намаля до 30 км/ч ... ако имаше някой зад мен, щеше ме удари отзад. Това за В. Търново полицията НЕ е проблем .. превенция ли ???!!! Само жертвите броят КАТ ...
Не ще да е толкова трудно, 99 % от шофьорите по пътя са толерантни и отговорни случват се и грешки все пак хора сме и грешим. За мен решението е само едно прилагане на правилника и закона в пълната му сила за всички ТАРИКАТИ на пътя от каращи Порше до WV.
По-плиткоумна анкета не бях попълвал. За вас няма ли наказателна отговорност за шофиране след употреба на алкохол и наркотици бе кретени....
От известно време правех ревизия на правилника и трябва да се съглася с вас. Доста ясни и точни казуси са променени с разни двузначни и мъгливи параграфи. Не знам каква е целта и дали има такава или това просто защото са си некадърни( това е моята версия, не е задължително да е истина) . Но фактите са налице
Най-големия проблем на пътя е наглоста на голяма група шофьори. Много от тях са пълни комплексари и с арогантността избиват тези комплекси. Не алкохола е най-големия проблем! Най-големия проблем е простащината - "вижте ме , аз съм повече от вас"!
НЕ ТРЯБВА ДА СЕ РАЗРЕШАВА ДА ШОФИРАТ !!!! ( проблем на психолозите) ДА СЕ ОПРЕДЕЛЯТ ТВЪРДИ И ЗАВИШЕНИ НАКАЗАНИЯ, А НЕ ОТ ДО ! И ДА СЕ ИЗПЪЛНЯВАТ РАЗБИРА СЕ !
Анкетата е безумна. Едни от основните двигатели на това, което се случва е лоши пътища - маркировка, мантинели, знаци, лоши ремонти, неправилно отводняване, стари и мощни коли, и тоталната липса дали имат адекватна поддръжка, контрол на поддръжката. Всякакви безумни тунинги и/или фарове вдигнати нагоре... с крушки извън всякакви правила. Липса на практически умения на шофьори и с 10 год. "стаж"/книжка. Аматьорски шофьорски курсове с преподаватели уморени от живота, гледащи как да си вземат парите а курсиста как да си вземе "документа". Отделно в анкетата не са взети предвид - поведение на пешеходци, поведение на велосипедисти, трактори на главен път и какво ли не. Всички тези неща водят до рискови ситуации. Когато всички правали са "погазват" от всички става така.
Като чета коментарите,разбирам,че АБСОЛЮТНО никога няма да намалеят катастрофите в България !Защо ?Всички чакат,някой ,в случая КАТ да ги контролира,глобява,наказва,отнема книжки и пр !С други думи,трябва да чувства вилата на врата си,за да спазва правилника !Никой не споменава,че за да не стават катастрофи,трябва да се смени мисленето и манталитета на българина!Това е сложен и продължителен процес.Още от малки,в училище,трябва да се изучава предмет,по правилата за движение по пътищата.Да се показват филми,снимки и пр. от катастрофи.Трябва да се набие в главата,че за да не стават катастрофи,не трябва да караш внимателно,защото ще те глобят,а защото не трябва,че това е опасно за теб и за другите хора.И когато пораснат и станат шофьори,да бъдат внимателни и коректни .По телевизиите,трябва да има специални предавания,поне по 30 мин. дневно,в които да се обсъждат тия въпроси ,а не само информативно,че днес са станали толкова катастрофи,с еди колко си загинали и ранени.От едното ухо,през другото !Бизнесмени и прочие ,които карат скъпи и мощни коли и които се чувстват над закона,да знаят,че те също са смъртни и да не се поставят над другите хора,участници в движението !Не се ли направи това,само ще си чешем езиците и не драстични глоби,взимане на книжки и коли,ами и да имат право КАТ да застрелват на място нарушителите,нещата пак няма да се оправят !