Сашо Пенов: Около 1800 лв. трябва да е началната заплата за учителите
Сега има възможност да бъде изградена STEM среда във всяко училище, за да се подобри преподаването на учебното съдържание, заяви служебният министър на образованието
Обратно в новинатаКоментари - Сашо Пенов: Около 1800 лв. трябва да е началната заплата за учителите | Днес.dir.bg
Коментари
Тичайте към университета , стига сте спали в мола, жалки продавачки! Ужас! И аз се чудя, защо децата са ви сбъркани?!
И за какво по точно. За пълната липса на педогогически опит, за невежеството и посредствеността на повечето от тях. Децата ни излизат неграмотни. Благодарние на усилията им да не правят от тях мислещи хора а зубъри и подвазвачи!
То и моята, дето блъскам за да отчислявам за учителите, трябва да е поне 2000, но е 1000. И работя по 8 часа, а не по 5-6.
саше, инфлацията която постигнахте, направи тия 1 800 лв. равни на 600 лева от преди две години!
Абе да има за неграмотните даскалчета а за общите работници на по 12 часа бачкане курец!
Бесна сам. Неможе аз да работа в мола и да искарвам заплатата на даскалята а дитету ми да нема шестица? Защо му пишете троики и изкате пари? Докажете че заслужавате заплатите си. Защо не му пишете шест? Пишете и ще има пари. Така секи може да иска ама какво дава?
Без капацитет, толкова- най-много до магазин въпреки, че твоя и за градски кенеф не става!
минималната работна в БГ да е 1800 лева. Нека всички да се чувстваме "социално уважени".
Нека стане. А мислиш ли за последиците. Я хванеш промоцията, а ако твоят гъз си замине от съкращение, за да може фирмата, в която работиш да плаща такива заплати, тогава кой ще ти е виновен бе Ганьо?
За провала на децата на мутропростата пасмина удобно извинение им е учителството. Както вие сте астралопитеци в образованието, такива са и децата ви.
Значи смятате, че залати като на прадовачка в мола са прекалено високо заплащане за учитлексата работа? Като за хора, които очакват образователната система да даде на децата ви всичко а което те си мечатят, не сте от най-дашните. При това лично вие не плщатате нищо пряко. И увеличенито на зплатите няма директн ода ви увеличи данъците. Но ако все пак сте решили да намалите този публичен разход, ето ви идея - образовайте си децата у вас и после ги пращайте на приравнителни изпити. Така ще падне бройката на учениците и съответно държавата ще плаща по-малко за заплати. Обаче май не ви се ще. Предпочитате да мрънкате колкото за спорта? Е, тренирайте тогава. Признавам световни шампиони сте по безсмсилено мрънкане!
Със сигурност си някъв учител... Но ако не се промени безумния начин на преподаване ..ако ще и 10 к да ви дадат резултатите ще са същите.. А те са трагиломични и не ми обяснявай ,че вината е в нас.. Във вас си е ,но така явно ви е супер лесно... И като си толкова недовелен що не станеш продавачка в мола... Ще забогатееш рязко
А за вишото ще говорим друг път.... Какво толкова скришно става там?
и 5 000 да давате все тая, докато не промените системата - дебили в министерството, дебили в РУО, дебили учители, дебили родители.... какви деца искате да излязат? Ами пак дебили излизат от системата! От корен трябва да се изреже тая система и да се почне наново. Да отидат в скандинавските страни да видят!
Един доста голям процент от учителите са депесари и са с привилегии пред директорите и при тия, и при ония.
Никой не би търпял да работи като учител да го правят на маймуна случайно попаднали хора в училище. И от време на време особено преди избори им хвърлят по някой кокал да продължават да търпят. От МОН не ги интересуват нито учителите, нито учениците, а само кражбите.
Гледам 7-8 клас деца как пафкат треви пред даскалото а повечето си пакат цигарки с даскалите кви заплати без заплати за тия неможе целата татуирина и да ми е даскала на нея джуките и като на симона полицайката аре
Нека стане ясно, че обществото не е против високо заплащане на учителския труд. Очевидния проблем на всички е , че хората навлизащи в това поприще са все по - зле подготвени ,включително и като педагози. Заради недостига на кадри и сравнително доброто заплащане ,в момента с учителстване се занимават смущаващо голям брой неподходящи хора .И което прави най-неприятно впечатление е , че те са професионалната общност ,която най-много се оплаква.
Защото заплатите са ниски. Колко мъже учители има?! А кой ще стане учител по английски, като в някой кол-център ще получава поне двойна заплата и няма да се занимава с лигльовци и смахнатите им родители, а и няма да носи отговорност за лигльовцитв
А кога учителите ще спрат да ''изпитват'' с готови тестове от интернет без дори да погледнат дали са по учебника, по който учат в даденото училище камо ли да проверят дали този материал изобщо са го прдавали? Може от страни да изглежда маловажно, НО както те държат учителския труд да бъде оценен, така и ТЕ БИ ТРЯБВАЛО ДА УВАЖАВАТ труда на децата . Когато си научил всичко от учебника и си внимавал в час, а на теста срещнеш непознат материал е като да ти отрежат едни 10% без причина. Би било идеално ,ако шестиците за срок и за година бъдат само ако са потвърдени и на устно изпитване върху целия материал. Така и децата ще виждат, че има справедливост, а не ''свои '' и чужди. Трябва да се научим да уважаваме не само своя труд, а и този на другите.
Немам против даскалите и по 3000 лв да вземат, ама то така само с приказки и мерак не става баш. Намалете хилядите безполезни и безсмислени бюрократи в безбройните държавни структури. Те повечето там не знаят изобщо за какво са назначени, освен да взимат заплати. И мани, че са безсмислени, ами колкото по-излишни, толкова по-високоплатени. Разчистете кретените на бюджетна издръжка и ще има за даскали и за лекари и т.н. То иначе как да стане? За да харчим тоя бюжет, нали некой требва да го напълни?
Умее да си затваря очите пред гранд корупционните схеми, които и в момента вървят в университетите. Дори с европейските пари от ПВУ.
След като 1500 лв е начланата зпалата на продавачка в Била, 1800лв за учител е близо до минимума. Но трябва да увеличите и лекторските! Защото работодателите си правят тънки сметки и разпределят 3 норматива на 2-а души. Така плащат смешни суми за третия норматив - от порядъка на половин минимална зпалата. Въобше, директорите трябва да спрат да се разпореждат с бютжети и да се фокусират върху учебната дейност. Бюджета трябва да бъде управляван централно от МОН. Това би намалило злоупотребите в пъти!
Щом учителка трябва да взема 1800, лекарите и медицинските специалисти трябва да взема поне 5400 лева!н
Трябва да учеличите и лекторските. Защото работодателите си правят тънки сметки и разпределят 3 норматива на 2-а души. Така плащат смешни суми за третия нирматив - от порядъка на половин минимална зпалата. Въобше, директорите трябва да спрат да бъдат "менаджери" на бютжети и да се фокусират върху учебната дейност. Бюджета да се управлява централно от МОН. Това би намалило злоупотребите в пъти!
Натегача и две хиляди става ,извади ги от джоба си им ги дай. А да бе платения отпуск трее да е като всички със заплата 1000 леа 1 седмица. И ваканнциа 1 месец. Тия пишлемета щото даскалите много са ги преуморили от учене половината година са в почивка почти.
Едно е да трябва друго е да може. Първо останалите професии трябва печелят, да внасят данъци че да има откъде да вземе държавата
Учителите са недоразвити умствено ,като шахматистите ..Коне с капаци ..За тия породи друга порода няма
Стем мен ,пари ,заплати а резултати никакви от година на година резултатите на учениците са от зле към по-зле ,видимо е какво работят учителите,ако искат заплати трябва да си ги искарат,това е пазарната икономика,нали затова скачаха по площадите,за пазарни принципи ,за бюджети ,,като има резултат ще има и пари.
Заплащането трябва да е според положения труд, нали! ХА СЕГА ДА КАЖАТ ВСИЧКИ КАК НА УЧИТЕЛ, КОЙТО НЕ СИ ВЪРШИ РАБОТАТА В УЧИЛИЩЕ, А УМИШЛЕНО Я ДОВЪРШВА НА ЧАСТНИ УРОЦИ КАКВА ТРЯБВА ДА Е БЮДЖЕТНАТА ЗАПЛАТА?! Въпросът е риторичен!
Ама асистент във ВУЗ е с хиляда и триста лева.Това как ще се оправи.
И какво общо има това с учителските заплати? Висшите учебни заведения в България са автономни и формират собствен бюджет, в който средствата от държавния са само някаква част. В свободния университет на Мъхов дол и Долно Нагорнище може да 1300, а в друг, истински университет може да стигнат и 3300.
Данни от НСИ към 14.02.2023г. . Мине се на мине малко време -- и току някой по медиите уведомява обществеността за ,,големите" увеличения на учиртелските заплати. Сега погледнете долната таблица и се запитайте дали някога сте научили как са се променяли другите, много по-високи заплати? И дали някои от тези сладкодумни гостина народната трапеза не внасят съвсем съзнателно разделение и дрязги в обществото? И още: знаете ли колко са служителирте в различните (и често дублиращи се...) администрации? И за какво получават пари тези наши служители? И как ни обслужват? А, да: все пак да осведомя несведущите, че има разлика между държавни служители и такива, които са в бюджетния сектор. Учителите са от втората група...
Даже е малко. 1700 дават в офис на куриерска фирма в София. Не се иска акъл, сравнително спокойна работа. Е, чат-пат някой заплетен случай.
Икономически дейности Тримесечия на 2022 година І ІІ III IV IV вкл.годишни премии Общо 1 605 1 730 1 743 1 879 1 966 Селско, горско и рибно стопанство 1 099 1 269 1 368 1 384 1 443 Добивна промишленост 2 219 2 544 2 358 2 467 2 473 Преработваща промишленост 1 360 1 469 1 488 1 575 1 633 Производство и разпределение на електрическа и топлинна енергия и на газообразни горива 2 243 2 502 2 554 2 934 3 376 Доставяне на води;канализационни услуги,управление на отпадъци и възстановяване 1 158 1 262 1 286 1 356 1 478 Строителство 1 156 1 287 1 341 1 360 1 410 Търговия; ремонт на автомобили и мотоциклети 1 398 1 514 1 536 1 621 1 696 Транспорт, складиране и съобщения 1 260 1 419 1 437 1 486 1 521 Хотелиерство и ресторантьорство 964 1 058 1 069 1 088 1 162 Създаване и разпространение на информация и творчески продукти; далекосъобщения 4 060 4 216 4 191 4 417 4 720 Финансови и застрахователни дейности 2 540 2 739 2 533 2 853 3 002 Операции с недвижими имоти 1 395 1 486 1 519 1 633 1 709 Професионални дейности и научни изследвания 2 264 2 346 2 379 2 511 2 666 Административни и спомагателни дейности 1 384 1 486 1 443 1 526 1 554 Държавно управление 1 773 1 973 2 118 2 240 2 307 Образование 1 554 1 805 1 809 2 165 2 262 Хуманно здравеопазване и социална работа 1 803 1 767 1 784 1 981 2 048 Култура,спорт и развлечения 1 336 1 454 1 543 1 601 1 738 Други дейности 1 088 1 185 1 184 1 275 1 307
Какво искаш да докажеш с тази статистика?
Не! Направете я 10 000 лева! И ако може през лятото да почиват поне 4 месеца! И ако дават частни уроци, да не трябва да декларират нищо! А ако е възможно да се пенсионират на 45 години!
И всеки родител да плаща ежемесечно по 1000 лв. на учител, данък издевателства над учителя, заради деградиралото им питомство
Не разбрах, каква е промяната на модела Борисов от Петков и Радев. Все същата предизборна кампания със същите кражби.
Същевременно в един друг сайт: "Половината осмокласници не разбират текст и нямат логическо мислене"
Ако е вода, да го налееш, но е акъл, а акъл няма как да налееш. Годините на google родиха малоумно поколение !!!
Да бе ти си гений и от раждането си можеш да решаваш двойни интеграли... Училищната методология е на нивото на 80те години на миналия век. Учителите масово са застаряващи и не разбират/не искат да разберат новите технологии и методологии. От друга страна е страхотния бизнес със частни школи, помагала, бюджети в министерството и т.н. Олицетворение на тази система, насочена не към образование а към правене на пари е новината от тази седмица че УНСС ще даде на частна фирма да провежда приемния изпит.
Няма как и да имат. ДНКто е много важно. Умните родители напуснаха България и децата им се обучават в чужбина. 50% осмокласници са на родители с ограничени умствени възможности и чаавета. Може да искаш да станеш и 1.90, но родителите ти като са джуджета, трудно ще минеш 1.60. Генът си е ген.
Да скъсаме чорапопутниците на всички млади учителки. След това да говорим за заплати.
Като гледам какви кретенчета възпроизвеждат, даже 18 000 лв. трябва да е..
Cpeднaтa бpyтнa мeceчнa paбoтнa зaплaтa зa янyapи 2022 г. e билa 1 566 лв., зa фeвpyapи - 1 545 лв., a пpeз мapт ce yвeличaвa дo 1 668 лeвa. Toвa coчaт пocлeднитe дaнни нa Haциoнaлния cтaтиcтичecĸи инcтитyт (HCИ), cпopeд ĸoитo пpeз пъpвoтo тpимeceчиe нa 2022 г. cpeднaтa мeceчнa paбoтнa зaплaтa е 1 593 лв. и нaмaлявa cпpямo чeтвъpтoтo тpимeceчиe нa 2021 г. c 1.2%. Иĸoнoмичecĸитe дeйнocти c нaй-виcoĸo cpeднoмeceчнo тpyдoвo възнaгpaждeниe нa нaeтитe лицa пo тpyдoвo и cлyжeбнo пpaвooтнoшeниe пpeз пъpвoтo тpимeceчиe нa 2022 г. ca: "Cъздaвaнe и paзпpocтpaнeниe нa инфopмaция и твopчecĸи пpoдyĸти; дaлeĸocъoбщeния" - 4 060 лeвa; "Финaнcoви и зacтpaxoвaтeлни дeйнocти" - 2 540 лeвa; "Πpoфecиoнaлни дeйнocти и нayчни изcлeдвaния" - 2 264 лeвa. Haй-ниcĸoплaтeни ca били нaeтитe лицa в иĸoнoмичecĸитe дeйнocти: "Xoтeлиepcтвo и pecтopaнтьopcтвo" - 964 лeвa; "Ceлcĸo, гopcĸo и pибнo cтoпaнcтвo" - 1 005 лeвa; Училището и образованието не са продукт, те са процес. И то не какъв да е, а постоянен и променящ се, а и на свой ред променящ обществото. Продуктът на образованието е знанието, а то вече е икономически фактор. Затова, драги всезнаещи коментиращи, вашите знания и ,,задълбочено" мислене показват какъв е този продукт на образованието отпреди 30-40 години. Токлова време е нужно, за да се възпроизведе този толкова специфичен и уникален по същността и функцията си продукт. Сега пак си помислете каква България искате след 30 години и пак коментирайте... Някога Кенеди отговорил на упреците, че не дава достатъчно пари за въоръжение, а ги пренасочил за образование:,, Битката за бъдещето ще се реши не на бойното поле, а на ученическите скамейки". Е, резултатът всички го знаем!
Преди 30-40 години "продукта" беше такъв, госпожа Маргарет Тачър, при идването си в България, тогава в качеството си на министър на образованието на Обединеното кралство, изрази възхищението си. Сега образованите ни е близко до посмешище, благодарение на подражанието на разпадащата се евроатлантическа интелектуална простотия, целяща именно превръщане на хората в немощни маргинализирани индивиди.
Като министър на образованието Маргарет Тачър посещава България през ранната есен на 1971 година. На 30 септември, точно преди 50 години, за няколко часа тя е в Стара Загора. "Трябва да призная, че ми направи просто удивително впечатление посещението ми в едно техническо училище в Стара Загора. Особено се учудих на голямата степен на сътрудничество между обучението в техническото училище и химическата индустрия. Машините в училището бяха набавени от заводите. Работниците от заводите оставаха в училището, а възпитаниците на училището отиваха в заводите за специализация". Така отговаря Маргарет Тачър на въпрос на Би Би Си на 2 октомври 1971 г. какво я впечатлило най-много в България. Тя току що е кацнала след посещение в страната от източния блок, интервюто се води на летището в Лондон.
Статията е от 2021 г. . Ето какво ѝ е харесало на М. Тачър. А не някаква въображаема велика ценност на социалистическото образование. Едва ли е посетила часовете по политическа просвета или пък прегледите на маршовата стъпка и песен... Г-жа Тачър посетила и няколко английски гимназии. Да напомням ли чии деца се учеха там? За всички тях не намирам да се е изказала много ласкаво. А нали уж там бяха най-умните, и най-надарените деца на разните тогавашни соцвелможи, както и най-добрите учители? Те са сега ,,демократи" от всякакви родове, видоове и цветове. Вижда се на какво са се научили. Нека да не съдим за нещата с предубеждение и с някакви предварителни нагласи, създадени тъкмо от доста невежите ,,журналисти"...
Няма такава статия в архива на ББС от 1971 година. Има само едно такова интервю от 1971 година, но там и думичка не се споменава за България и образователната система.
1800 лева е заплатата на професор в големите държавни университети, по-малките не могат да я дадат. При това от гимназиите в университетите идват тотално неграмотни, незнаещи и функционално неспособни за обучение деца. Не повече от 5-10% са избегнали интелектуално осакатяване, вероятно благодарение на родителите., като при финансова възможност повечето от тях се ориентират да следват в чужбина и повече не се връщат.
тия все на гении ли преподават а?Като са много кадърни - аре в частния сектор.Правят си едно платено школо и да видим какво ще изкарат
Големите заплати трабва да бъдат съчетани с големи изисквания към работата им и сериозни проверки за постигнатите резултати. Засега имаме само големите заплати, това няма да доведе до нищо добро.
Абе защо само учителите последните 5 години са все недооценени, все да им се вдигат заплатите?Не стига, че работят половин ден, лятото също почиват , ами и учениците са масово неграмотни. Учителите станах и те заплатаджии , не ги интересува дали учениците им имат хал хабер понятие от учебната програма. За докторите няма такъв напън да са адекватно платени, ама за даскалите и ченгетата посточнно да се налива... А да не му се налага на човек да опре я до полицията , я до даскалите.. Затова всеки родител гледа да си прати детето в чужбина, където изпитите не се купуват , а наистина се получавчат знания.
Надявам се господин професора прави разлика между преподавател и педагог. Прави впечатление, че масово учителите са по-скоро преподаватели и очакват учениците да се държат като студенти, отколкото са педагози. Накратко нямат никакъв подход към децата, а особено по-младите учители са изкарали някакъв курс по педагогика като допълнителна квалификация за придобиване на учителска правоспособност. За тези, които не разбират какво имам предвид - на един агроном да му дадат книжка по милост защото ще му трябва за работа, без той реално да може да управлява МПС , да знае правилата за движение и да може да преценява пътната обстановка. Резултатът и при едните и при другитеще е катастрофа, но при вторите може да се размине и без жертви, но при първите катастрофата ще е национална. В чужбина нещата са педагог, койно може да преподава химия, докато тук е химик с курс по педагогика. Трагедия.
От такива като теб училищата се превърнаха в секта. Бранят си със зъби и нокти територията, други не допускат. А като след средно е изкарана една педагогика, защото друго не може да влезе, по-добър ли е от хората с втора професия?
Специалността , по която учат бъдещите учители се нарича ПЕДАГОГИКА. И това не е случайно. Всеки може да им покаже как се събира 2 и 2 , но работата на учителите е съвсем друга. Или поне беше преди години, сега не е.