Сарафов: На всеки пиян и дрогиран, причинил смърт на пътя, ще се търси отговорност за умисъл
И.ф. главен прокурор изрази съпричастността си към скръбта на роднините и потвърди ангажимента на прокуратурата за превенция на пътния травматизъм и подкрепа за бъдещи законодателни изменения
Обратно в новинатаКоментари - Сарафов: На всеки пиян и дрогиран, причинил смърт на пътя, ще се търси отговорност за умисъл | Днес.dir.bg
Коментари
Вие и тероризъм мое да търсите, ама в НК друго пише. Аман от неандерталци. Трябва смяна на цялата концепция на НК в про-азиатски вариант.
Да да, както и винаги до сега, закона е за бедни и за богати, съответно бедния понася цялата тежест на закона, богатия(може да си го позволи) му се разминава.. най бай Кольо от Овча могила ще му се търси отговорност защото е карал пил, а на прокуросрски, депотатски, министерки, бизнесменски син дрогиран, пиян , ще измислим нещо, ще за губи пробата, или ще излезе с номера че си мил зъбите със “колгейт” паста за зъби която на тест за наркотици отчита полужително за съжаление..
Къде отидоха разследванията срещу политици, олигарси и хора на високи постове в държавата, няма вече ни едно преследване на изброените, само с битовизма ни занимават...
Тук си чешем езиците.Всъщност това е процес който започна в Европа(Франция) където се прие закон дрогирани и пияни да бъдат съдени за предизвикване на смърт на пътя с вероятен умисъл.А не по невнимание.Защото закона дава много права на извършилите престъплението.Същевременно обаче тестовете и анализите за наркотици не дават точни данни и представляват проблем:след един лексомил ставаш обвиняем .Това трябва да се реши и то спешно-оставаш без книжка месеци и то понякога 6!
Аре вземете дрегери, които хващат алкохола 1 медец назад и да приключваме. При положение, че за марихуаната специално се търси вещество, което няма психотропен ефект, но просто се задържа повече в организма. И се търси възможно най-малкото количество, което изобщо може да се засече при кръвен тест.
В официалната статистика на МВР до Юли, 2023: 3742 тежки ПТП със 281 загинали и 4951 ранени от тях по причина управление на МПС след употреба на алкохол 50 тежки ПТП със 3 загинали и 58 ранени и при управление на МПС след употреба на наркотични вещества или техни аналози 13 тежки ПТП със 1 загинали и 15 ранени Сами си направете изводите, кой най-често причинява смърт на пътя....
Не знам, къде в какъв сайт си го чел, но не е вярно. В България ако проверим в един момент всички движещи се автомобили, ще видим, че повече от половината шофьори са употребявами алкохол и/или наркотици.
И на всеки изнудвач,рушветчия е рекетьор от кръга на джуджетата също,и най вече на неб,ама няма кой. И Сарафов и т3 като вица Пена проснитутка на околовръстното,вдигнала гащи и казала- край аз съм девствена.
Той и убиеца на Милен Цветков беше с алкохол и наркотици , но не можаха да докажат умисъл
На всеки, употребил алкохол и наркотици, ще му се търси отговорност за извършено умишлено деяние. Не трябва да се чака да причини нещо, а да се действа веднага, това си е опит за убийство, да се качиш пиян и да шофираш.
Ама според зависи кой е зад волана и какъв гръб има зад него тоест според зависи,законите си ги има просто за едни може за други не това е
Тези твърдения и обещания няма да ги повярвам докато не ги видя в действие. Хиляди български деца, синове, дъщери, майки и съпрузи загинаха по пътищата и за толкова години никой не си мръдна пръста, само приказки без покритие.
Това няма да мине в Страсбург. Ефект на алкохола върху мозъка: Възпрепятства се мисловния процес – човек губи добрата си преценка и способността да мисли трезво. Тук приключва темата за умисъл. Отделно, че говедото като се нажули изобщо няма да мисли за последствията.
Значи пия, не съм кьоркитюк пиян, но имам алкохол в кръвта. Убивам, съвсем съзнателно съседа, шефа, тъщата и ме оправдават.
Сега либерал-болшевишките мърши ще се размърдат, че правата на убийците били нарушени. За всеки защитаващ под всякаква форма опит за убийство, трябва също да лежи поне десет години.
А разследва ли се откъде надрусаният шофьор се е сдобил с наркотици ?
Всичко хубаво, но няма да е зле някой да каже какъв точно проблем решаваме. Загиналите при катастрофи след употреба на алкохол са около петнадесет души тази година, казаха отговорните фактори по телевизията. Това е ужасно много, почернени са десетки семейства и обществото трябва да направи нужното, за да няма такива загуби, доколкото това е възможно. Проблемът е, че за миналата година, например, загиналите на пътя са 531 човека. Сигурно десет процента от тях за загинали при пътни инциденти, в които някой е употребил алкохол. Но останалите 90% са загинали по съвсем други причини, а ние не им обръщаме внимание дори. Денонощно от всякъде се лее как ще се справим с пияните и дрогираните водачи, сякаш това ни е единствения проблем. Но не ни е, дори не ни е най-големият проблем на пътя. Просто е много лесни всички да изправят и гордо да заявят как ще смажат пияндурниците, как ще им конфискуват всичко и ще ги набутат по затворите. И сякаш им се струва, че после могат нищо да не правят. А така ли е? За да се бори с 10% от смъртността ли взима заплата целият ни държавен апарат, ангажиран с безопасността по пътищата? За сравнение от началото на 90-те години до преди около пет години обществото някак е успяло да свали смъртността по пътищата цели три ПЪТИ - от над хиляда и пет-шестотин до малко над петстотин. Последните пет-шест години ние просто си тъпчем на едно място и броят на жертвите спря да намалява. Затуй е медийната глъчка, да не се запита народа какво правят всичките скъпо платени борци за ред по пътищата през последната петилетка. Техният отговор ще е значим - борят с алкохолизма и наркоманията сред шофьорите, нищо че от това смъртността не намалява ни най-малко.
Грешиш, от 531 загинали през 2022 година, 7 са следствие за алкохол, а 2 следствие на наркотици, това е около 1% заедно с наркотици, а не 10%. Останалите 522 загинали държавата няма идея как ще ги намали, тоест 99%.
Има много проблеми при управлението на автомобили в България. Те не могат да бъдат обхванати с една превснтивнс мярка. Това, което казва Сарафов, би било добре, но е само пожелание. Би трябвало да влезе в закон. Същото трябва да важи и за произшествия с превишена скорост. Примерно ако си с 30 км/час над разрешената скорост, значи умишлено си искал да ликвидираш някого, когото и да е. За пусната след преглед кола с неизправни кормилна или спирачна система, че и чистачки, трябва да отнемат лиценз.
Статистиката е малко грешна за убитите - забравяш ранените. Преди 30 години имаше 1000-1500 убити и около 4000-7000 ранени. Сега има 600-900 убити и към 8000-10000 ранени. Просто колите имат еърбези, по-добри кнаучзони, съответно повече хора оцеляват. Отделно коланите станаха задължителни чак 96та или 97ма. Друг фактор е, че тогава нямаше мобилни телефони и нямаше как да се извика линейка бързо - трябва да се отиде до следващото населено място и да се търси телефон. Та числото на загиналите не е много определящо. Иначе да, основен проблем са простотия, непознаване на здвп, лоша преценка на пътната обстановка и ситуацията. Което не значи, че е алкохол и дрога зад волана трябва да се омаловажават разбира се.
Така трябва. Всеки човек по света знае, че когато кара пил или доргиран може да убие човек и въпреки това има хора които го правят. Значи те преди да започнат да пият или да се друсат са с ясно съзнание, че после като се качат на автомобилите си са потенциални убийци. Така че, затвор като за опит за убийство.
а на такива парашутисти като сарафов кой ще търси отговорност за некадърност и слугинаж