Коментари - Самолет излезе от пистата във Варна, има ранени | Днес.dir.bg
Коментари
двама ранени .. при "евакуацията" - два изкълчени глезена .... Пак само се стресират хората с такива заглавия..."новини"- да се изопачават и преувеличават нещата си ни е в кръвчицата, а народа е гладен за "трагедии" явно
радвам се че всичкъ са зиви! *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
дарвоесекача е уникален кретен...много се забавлявам с коментарите му хахаха еееее какавидо проклета.... *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
Летище Варна отвори за кратко, кацнаха 2 руски самолета и отново затвори. Летището все още е затворено.
Случаи има много, и случки има много, но това, което ще се случи като случка, никой не може да предвиди. Факт е, че "излизане от пистата" е доста често явление по една или друга причина, но хубавото е, че в повечето случаи няма жертви. Не трябва да се преекспонират нещата за сметка на сензацията. Всяко едно кацане само по себе си е вид "контролирана катастрофа (разбиване)". Така че, важното е броя на излитанията, да е равен на броя на кацанията. Всичко останало е демагогия. Тъй като ние не сме "разбирачи", не е необходимо да взимаме участие в предявяването на вина на Боко, Серго, Доган или други измислени организации. Важно е да се придържаме към сертифицираните разследващи органи. Останалото е политика. Лек полет на всички!
Ама форумци вие какво си въобразявате тука като гледам каси ги смучете доводите от всякъде. Истината е, че сме много след птиците на тази земя. Има още много да се учим. Самолета го потроши гръбния вятър който изникна в последната половин минута. Никой пилот на света нищо не може да направи в това положение. За разлика от нашата супер модерна техника птиците успяват да хванат разликата в барометричното налягане между края на двете си крила, защото имат кухи кости и още кой знае какви други алгоритми в главата си. За успокоение на всички които не ме разбраха знайте: "Самолет няма останал във въздуха рано или късно всички са на земята" Ай бегайте!
КАКВА Е ПЕЧАЛБАТА НА АВИОКОМПАНИЯТА ЗА ПРЕДНАТА ГОДИНА ?КОЛКО ДАНЪЦИ Е ПЛАТИЛА ? ИМА ЛИ ОФШОРНА РЕГИСТРАЦИЯ ФИРМАТА ЗАКУПИЛА САМОЛЕТИТЕ ? ОТКЪДЕ ИМА КАПИТАЛ ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА САМОЛЕТИ ?
И какво отношение има това по случая ? Или просто джафкаш ?
НА КОЙ АДРЕС Е РЕГИСТРИРАНА АВИОКОМПАНИЯТА ? КЪДЕ ИМА ОФИСИ ЗА ПРОДАЖБА НА БИЛЕТИ ?КЪДЕ Е ЦЕНТРАЛНОТО УПРАВЛЕНИЕ НА ФИРМАТА ?? ПРОДАВАТ ЛИ СЕ БИЛЕТИ ОН ЛАЙН НА ТАЗИ АВИОКОМПАНИЯ ?
Тази компания продава основно чартърни полети и няма нужда от офиси за продажба на билети. Тя не продава индивидуални такива, освен по изключение. Иначе има централен офис в София.
Като не сте наясно, по-добре си трайте. Еър Виа е първата голяма частна авиокомпания на Михаил Донски от Варна (Бог да го прости, почина преди 2 години след тежка боледуване). Той започна с няколко Ту154, след което премина отначало с 4 чисто нови еърбъс-а, а след като почина, и компанията стана акционерно дружество (никакъв ТИМ не бъркайте тук), Еър Виа вече има 6 чисто нови еърбъс-а, с които организира непрекъснато чартърни полети до цяла Европа, предимно от Варна и Бургас през летния сезон, а през зимата ги изпращат в чужбина (Испания, Близкия Изток и другаде), дори някога го наемат и за редовни линии, когато не достигат самолети на Уиз еър или България еър. Офис и централна авиослужба на Еър Виа е на самото летище Варна, в старата сграда на аеропорта. Стига сте се упражнявали в тъпи писания. Еър Виа е в момента най-добрата наша компания и с най-нови самолети, а екипажите й са на невероятно високо ниво.
КОИ ЛИЦА СА СОБСТВЕНИЦИ НА ТАЗИ АВИОКОМПАНИЯ ??? НИКОЙ НЕ ЗНАЕ ?????
ДЕНИС АНАСТАСОВ БАРЕКОВ, 5078910 лв. "ВИА КЕПИТЪЛ ПАРТНЪРС" ЕООД, ЕИК 200354830, държава: БЪЛГАРИЯ, 10173090 лв.
ЕЪР ВИА Е ЧАСТНА БЪЛГАРСКА АВИОКОМПАНИЯ РЕГИСТРИРАНА ПРЕЗ 1990 Г. И ТАКА ЗАПОЧВА УНИЩОЖЕНИЕТО НА БГА БАЛКАН
Затова на лет О'ХЕЪР /ЧИКАГО има 8 писти във всички посоки и 4 се пресичат като Х. На всеки 45 сек каца/излита самолет. Самолетите подхождат в колона по 2 и вечер могат да бъдат преброени до 15 в полукръг високо в небето. Ако има Щорм и кацането се отложи за след него, за един час се стоварват десетки хиляди хора и като тръгнат толкова коли да ги посрещат стават големи панаири, но полицията се оправя.
Вероятно едва ли имаме чак такъв поток като там. Пък и Земя нямаме чак като Свободните. ... и все пак - струва ми се че описаното от Вас процедиране на захождането би могло да се приложи у Нас. - Кои биха били критичните/контролните точки ?
летяла сам около ч0 -50 пати по маршрута стр варна/бургас.винаги са ме очаровали способностите на нашите пилоти.(сравнавам ги с тези на луфтханса).всяко излитане или казане е било плавно , неусетно и приятно.вярвам че и този пат са направили необходимото, овладяли са ситуазията и са преотвратили лошото.
За щастие съдбата днес явно е била благосклонна! Срещнали са Малкия дявол!
За информация: през 1992 год. при силен дъжд от пистата във Варна излезе ТУ-154 на Авиокомпания "Балкан" със Шведи на борда. Мисля, че беше началото на Юни.
Кацащите бяха пренасочени към аерогарата в Бургас излитащи.
Току-що минах по стария път Варна - София и самолетът ясно се вижда от пътя. Беше цял, но излязал с една дължина от пистата. Около него се суетяха хора, имаше и някакви сеирджии извън оградата (м/у тях екип на незнайна телевизия и няколко полицаи, чоплещи семки). От самолета се виждаха, че са спуснати аварийните пързалки. Може би щетите по самолета са незначителни, нека експертите да кажат. По-скоро подлежи на дискусия, дали е било редно да каца точно във Варна при този силен вятър. Или може би е имало друго решение - Бургас не е толкова далеч и предполагам, че машината е имала достатъчно гориво, за да се приземи там. А за широкия участък на А2 до Провадия просто не пишете повече глупости. Когато през 2011 г. някакъв селянин се натресе челно и уби 4..5 човека в двете коли, след инцидента сложиха мантинела.
Хайде де, Колега ЛудиятМакс ! - Какво за-бога-по-дяволите става във Варна ?
Дървосекачът, спешно имаш нужда от квалифицирана психологическа помощ. Без лоши чувства ти го казвам.
"""Проф. Дико Бошнаков от "Св. Анна" уточни, че чужденката е поискала застрахователната компания да я транспортира до родината й, а българката ще""" а българката...избор на екип....ала бала, тя е на 71....тоест не е спешна....не е човек....
Сега се очаква пострадалите жени да осъдят летището заради некадърния начин, по който са ги евакуирали. Българката може и да си премълчи, но чужденката едва ли ще си трае. Ясно е какво е мнението й за професионализма на българите, щом веднага е поискала да бъде върната в Германия, макар и със счупени кости. Чака ни продължение на сагата.
И къде прочете, че от летище Варна, са ги евакуирали некадърно? Стават и произшествия, въпреки че това статистически е най-безопасния транспорт/ съотношение, превозени пътници, разстояние, произшествия/ и купувайки си билета, всеки пътник е застрахован и получава обезщетение ако се наложи! Какво се случва след това, между застрахователя и авиокомпанията е друг въпрос! Нормално е пострадалата да поиска да се върне в Германия, като си има доверие на тяхната здравна система! Срещал съм българи които роптаят за най-дребното нещо, правейки сравнение, с летищата в чужбина. А те самите, дали са толкова перфектни? "Поразходят"/ в повечето случаи бачкат като луди там/ се по света и вече не са българи ... отврат!
можеше да й се случи подобно и на Лондонското летище ,както четем за инцидент и там, но за по-евтинка екскурзия й се случва тук.Никой не е застрахован 100% от инциденти по света. Не подценявайте българските пилоти, както и летищни служби. Подобен инцидент с вятър имаше и в Германия преди около 2 години. Изключвам грешки от немърливост,глупост или некомпетентност
Това новото правителство още не е дошло и нещата почнаха да се скапват
костов е виновен , верваите ми !
Правилно и аз така мисля. Костов е виновен най-вече за излезлия вятър, също и за дъжда, както и за това, че времето не е било слънчево. Той е виновен за всичко, защото от 12г. е дежурният виновен и за торнадото в Америка е виновен той и само той.
Крайно време е да отворят други летища, така както например в Италия, където разработиха за граждански полети редица летища, дори на десетина километра едно от друго: Венеция основно, Венеция Тревизо, Верона, Бергамо, Форли, Римини - летища, които разтовариха големите Милано Малпенса, Милано Линате, Флоренция, Торино. При това, всички те са съвсем наблизо едно до друго. Заща Варна, например, не отваря редовни линии до Франкфурт и Милона, а трябва да се лети през София? Защо Г.Оряховица не се отвори наново, там районът от Плевен и Русе, В.Търново, Габрово, Ловеч, Търговище, Разград до Шумен е с над 1.5 млн население и при всички случаи ще има достатъчно пътнически поток, дови само за нискотарифни полети отначало. При това, Г.Оряховица е с международна регистрация и допуск за всякакви полети.
Вие къде видяхте голямо летище в България, понеже аз такова незнам. Иначе за полетите от Варна сте прав/а!
"Защо Варна, например, не отваря редовни линии до Франкфурт и Милона, а трябва да се лети през София?" Ами защото линиите ги "отварят" авиокомпаниите, не летищата!Защо не ги "отварят" си отговори сам. А за "отварянето" на нови летища трябват ПАРИ! И трябва да е икономически оправдано!
Абе Дирници, "Тимаджииски изпилен мозък" по-убидно ли е от "тапанар", та ще ми и триете коментара?
Отговора е прост! Това зависи от авиокомпаниите, клиента сиреч, а не от удобството на пътниците! Колко струва поддръжката на едно летище и кой ще го плаща, ако няма кой да каца там? Г.Оряховица продължи да обслужва известно време за карго полети, и частни самолети, но нито една авиокомпания не е поискала да каца там. Все пак не сме Италия.
Ей, много е лесно като не знаете да коментирате ! То е много лесно анонимно като нищо не разбираш да си запълваш свободното време ! Престанете вече не сте вие хората, които ще определяте ситуацията!!! АЗ ПРАВ СИ !
Не се научиха че air се произнася еър.
Довечера по Разследване на самолетни катастрофи ще кажат каква е истината.
Ха ха ха насрещно кацане-оххх мъко моя.Какво разбираш от авиация болен мозък-айде хапченцата и в клиниката за душевно болни
Да! Прав си! Ще закрием летището. Даже и Враждебна ще закрием, че там било много мъгливо място. Ще ги направим детски градини, а по пистите децата ще карат колелета.
Bсемогащите тимаджии е трябвало да вдигнат телефона до метеорологичната служба и да наредят вятарат да баде спрян.
Не тази сутрин бурята беше точно за 1 ЧАС ама си беше УРАГАН... Вчера също почти цял ден беше така. Но ДА във варна на летището има по-голяма вероятност от вятър защото сме по морето. Но такъв ураган има не повече от 2-3 пъти по това време на годината. Зимата е по-ветровито разбира се. В софия пък Враждебна е редовно мъгла :) но за мъгла има лек ако самолета и летището са оборудвани. България Ер и компания нямат такива системи в самолетите за СОФИЯ-ВАРНА защото и летището във варна няма насреща система за инструментално кацане при нулева видимост. В София има от известно време.
Кацал съм поне 30-40 пъти на това летище и собственика си има политика да не пренасочва въпреки ураганните бури които се получават. ТОЗИ ПЪТ СГАЗИХА ЛУКА... НЯМА НИКАКВО ГЕРОЙСТВО дори и по новините да кажат че сме най добрите в света само на който му се налага да пътува редовно ЗНАЕ какво е да пътуваш с България Ер и то към Варна и Бургас.
Ако Ви разбирам правилно - Вие сте в авиацията. - Как би следвало да се Осигури Реалното Изправяне на крака на този отрасъл на икономиката/бизнеса у Нас ?
С конкуренция, ТИМ за съжаление "приобщиха" със сила целия голям транспортен бизнес в страната, където лесно се перат пари и сега сами на себе си правят "конкуренция". Така неможе, бих се радвал ако имаше и други български собственици но с по-чисти капитали на пазара. Направиха си и банка даже с която знам че останалите банки им е ЗАБРАНЕНО работят защото я водят мафиотска.
Какво общо имат България еър и Еър ВИА?
Какво като си кацал! Голям праз и 1500 пъти да си кацал - пак нищо не знаеш , а цял ден ти гледаме безмочните коментари! Ходи се скрии и не се показвай! Тъпанар такъв!
Баце спри белото. 1. Компанията е Ер Виа. 2. Това не е редовен полет, а чартър. 3. Собственика (на летището)не определя абсолютно нищо (засега). 4. Отговорностите на собственика започват от т.нар. рульожки до тогава ДП РВД отговаря за всичко останало. Неприятен инцидент, за огромно щастие без жертви. Браво на колегите от л-ще Варна.
По магистрала Хемус, близо до Варна има един дълъг, прав и хубав участък без мантинела между двете платна. Доколкото знам - това е предвидено за аварийно кацане на самолети. И вероятно никога не е използвано.
Този и други такива участъци когато са строени са били с военновременно предназначение.
Това остана в миналото, драги г-н Пеев, от поне две години този участък е унищожен като резервна писта, с монтирана солидна стоманена мантинела и стеснени платна, там дори и делта планер сега не може да кацне. Ето, поредно недоглеждане и така няма вече резервна писта.
Имаше ураганен вятър там е само за извънредни случаи като война. Трябвало е да кацнат в Пловдив или София, но това е практика което стана - пестят пари. Знам защото пътувам най редовно с тях. ТРЯБВА ДА ПРЕКРАТЯТ ТАЗИ ПРАКТИКА, това е незаконно!
Крайно време е да отворят други летища, така както например в Италия, където разработиха за граждански полети редица летища, дори на десетина километра едно от друго: Венеция основно, Венеция Тревизо, Верона, Бергамо, Форли, Римини - летища, които разтовариха големите Милано Малпенса, Милано Линате, Флоренция, Торино. При това, всички те са съвсем наблизо едно до друго. Заща Варна, например, не отваря редовни линии до Франкфурт и Милона, а трябва да се лети през София? Защо Г.Оряховица не се отвори наново, там районът от Плевен и Русе, В.Търново, Габрово, Ловеч, Търговище, Разград до Шумен е с над 1.5 млн население и при всички случаи ще има достатъчно пътнически поток, дови само за нискотарифни полети отначало. При това, Г.Оряховица е с международна регистрация и допуск за всякакви полети.
летището, самолета и пилота си имат минимуми под които не могат да летят. ако е нарушен някой мимимум е повече от ясно кой го е направил. виновният се открива лесно
Хора...Не мога да разбера защо на един такъв инцидент се придава политически характер и много от вас си избиват комлексите с коментарите си!?Много скоро ще чуете и разберете причините за катастрофата,включително и за счупените крайници.Така че ,не бързайте с коментарите.Много от вас ще си променят мнението предполагам ,като разберат какво е направил екипажа за да предотврати по-голяма трагедия.Затова нека замълчим за сега!
Това Не Е първият инцидент във Варна на летището, Колега ! (а И Са все с Точно-такъв характер) Извинете !
Абе ти по цял ден по форумите ли висиш,бе капацитет.От ник-нейма ти струи огромен интелект.И кой по точно е този случай,или и ти май незнаеш
Много хора не са на ясно - но пилота е направил някакво чудо - самолета е прескочил антените на илса! Буквално ги е прескочил - това ,което казва очевидеца - първият, който се е обадил по канал 3, че самолет е подскочил 1-2 метра. Ако беше минал през тях - самолета може би щеше да избухне и да е страшно!
ПИЛОТА МОЖЕШЕ ДА ГО ВКАРАТ В ЗАТВОРА АКО ИМАШЕ ЖЕРТВИ... НЕ СЕ КАЦА при УРАГАНЕН вятър какъвто имаше тази СУТРИН !!!! Виновна е обаче компанията собственик на летището и авиопревозвача, знаете КОЯ Е ТЯ!
това да не ти е бягане с препядствия?
Проблемът е в икономията на кинти. Ако беше кацнал в Бургас, Пловдив или София - трябваше да плащат автобус за извозване, евентуално хотел, летищтни такси.... Ако се върне - пак разходи (гориво, неустойки....). По принцип или летището е затворено, ако е отворено, но условията са кофти - пилотът преценява. А в случая какво да преценява - казват му ТИМаджиите кацай- каца!
И летището е собственост на същата групировка, и ВИНАГИ КАЦАТ ВЪВ ВСЯКАКВИ УСЛОВИЯ това постоянно ми се налага да го търпя, просто този път имаше инцидент !! Мисля че ще спрат от сега нататък защото може от европа да им дойдат на гости защото пострадалите са германци най-вероятно !!!
Всъщност кои са резервните летища на Варна, освен Бургас, Пловдив и София? В Силистра май имаше някакво летище. В Добрич нали беше най-голямото военно летище на Балканите, вече неработещо май. До Балчик отново има писта на военните. И в Г. Оряховица имаше пътническа аерогара. Ст. Загора - затворена отдавна.
Отдавна ни в Силистра, ни в Добрич има летища, а в Балчик по-добре да не се каца. Пистата е къса и неподдържана, а видимостта ниска при такова време.
Това е предупреждение какво ще се случи, ако България не бъде управлявана от ГЕРБ!
Ти си болен явно, то точно заради тях дето не искаха и с пръст да пипнат далаверите във Варна а само да ядат от тях !!
Пуснали са ви отпуска от центъра за психично здраве, това е ясно, ама поне се сещайте да си пиете хаповете в уречения час. Навийте си часовниците.
Поздравления за пилота, приземил е самолета безопасно. Браво, пайлът!!!
Не само -няма никакви поражения по съоръженията на летището!!!! Той е герой! Незнам какво чудо е направил, но илса е спасен! И най-вече хората!!! Браво пилоте! Българите са най-добрите пилоти!
Като гледам, май и на самолета му няма нищо. Един по-щателен преглед и пак ще си хвърка. А бабетата на 71 и 81 години кой знае как са се мятали по пързалката.
Съжалявам но не съм съгласен, и пилота и летището имат отговорност за инцидента. Знаете ли какъв УРАГАНЕН беше вятъра вчера и ТАЗИ сутрин във Варна, летището е трябвало да ЗАТВОРИ а не го е направило.. ПИЛОТА ИМА ВИНА но не е само той виновен а компанията която държи едновременно и летището и превозвача!!! НЕ ГО ПРАВЯТ ЗА ПЪРВИ ПЪТ ТОВА ИСТИНАТА този път ПРОСТО СТАНА ИНЦИДЕНТА!
Другарю, не съм възхвалявал комунизЪма, а само организацията на безопасността!!! Но при Вас комунистите, всеки който не е с вас е против вас!
Само на мен ли тази писта изглежда тясна и къса ?
Къса, тясна или не, за щастие до сега на летище Варна никога не е имало сериозна катастрофа със жертви. Като се вземе в предвид колко е натоварено през летният сезон - има забележителен рекорд за безопасност.
Да! Само на тебе...Щото е с по 10м. по-широка от тази на летище София.
Пистата е е много широка ! но Е и много КЪСА, можеше да я удължат но и това струва пари. Въпроса е обаче как летището е било отворено при УРАГАНЕН ВЯТЪР и то ОТНОВО !!! Собственика е един и на летището и на авио компанията сами си вадете изводите.
пистата е 60м широка - по ИКАО - достатъчна за код Е самолети - като Джъмбо - Боинг 747; дълга е 2500м - не е къса!!! Къси са ви разсъжденията и мозъците!!!!!!!
ами да, само на тебе ти се струва - писта на летище Варна - 2,5км широка 55м писти на Хийтроу - 3,9 и 3,65км дълги, широки по 45м на Хийтроу обаче кацат А380 , 747.
Ако има неподходящи метеорологични условия, задължение на летището е да затвори до установяване на подходящи. Вината не е в командира на полета, а на летищните власти.
Разковничето е че не е позволено в цивилизования свят собственика на летището да е и собственик на авио компаниите които кацат на него.. ама тука е така, и си правят каквото им Уйдисва и то НЕ ЗА ПЪРВИ ПЪТ, днес на летище Варна просто стана каквото се очакваше.
току що мина над блока ми самолетче - значи са отворили :) да са живи и здрави, айде стига ревахте, размина се с малко, почти нищо дори.
И след като всички знаят че има шквал кой и защо аджеба остави летището отворено и даде разрешение за кацане?
Дивият капитализЪм води до катастрофи и в авиацията!!! По времето на комунизма самолетите не излитаха от София, ако времето на приемащото летище не беше подходящо! А сега за да НЕ ПОХАРЧАТ ПОВЕЧЕ ГОРИВО, на екипажите така им набиват канчетата, че те горките са готови да кацнат и на плажа, само и само да си нямат проблеми с мениджъра!!!!!!!!!! На едно от кацанията ми в София страничният вятър беше толкова силен, че вече се молех на господ.......................! Преди 89-та година съм кацал 20-тина пъти и дори подобно нещо не ми се е случвало!
Това е, за пореден път РИСКУВА! Лошото е че ТИМ изгониха wiz air от Варна преди няколко години и вече няма как да се свържеш към София без ТЯХ! Опасни са, както казах и при НУЛЕВА видимост кацат във Варна а това летище е с най ниската категория където е забранено това а самолетите им също нямат уреди!!!
Броят на жертвите при катастрофи на БГА Балкан , от 1952 да 1989 е 547 (петстотин четиридесет и седем)
Тогава самолетите са били друго поколение а БАЛКАН имаха 10 ПЪТИ ПОВЕЧЕ ТРАФИК от сега!! Важното е какво стана днес и каква е практиката днес и всеки който пътува повече от година е наясно какво правят нашите за да пестят пари !!!
Погледни статистиката примерно на Ер Франс и то от последните години!!! Вероятно причините са технически, а не организационни! В съвременната авиация именно ОРГАНИЗАЦИОННИТЕ куцат!
Всяка година в България от пътни катастрофи умират над 1000 човека. Няма по-сигурен транспорт от въздушния.
балкан летеше също с Ту-154...макар да носи само 180 човека напукваше пистата като каца...летящ танк. Флотата се състоеше основно от Туполев и Ан-ове - провери статистиката на инцидентите в света колко от тях са с тези самолети, на които им е забранено да кацат в Европа.
Оставете поне за миг параноята си настрани. Във всяко събитие намирате политика,театър,заблуждения....Защо да не поздравим командира и целия екипаж на самолета?! Аз летя почти всеки три месеца и си представих подобна ситуация,защото съм я преживяла.Браво на екипажа,бързо възстановяване на ранените дами и всички пътници да забравят преживяното.
Самолет излезе от пистата във Варна, има ранени
Самолет на Ер Виа, пристигащ от Лайпциг, излезе от пистата на летище Варна при кацане тази сутрин. Две жени са със счупени крайници.
Обратно в новината