Коментари - Сали, пилотът-герой, разкри "фатални дефекти" в самолетите Боинг 737 МАКС | dnes.dir.bg
назад

Сали, пилотът-герой, разкри "фатални дефекти" в самолетите Боинг 737 МАКС

Експерти призовават за по-добро обучение на пилотите, които ще управляват машините, след като мине забраната

Обратно в новината
| Редактор : Калин Каменов

Коментари - Сали, пилотът-герой, разкри "фатални дефекти" в самолетите Боинг 737 МАКС | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Като се сетя само, че една от новите системи на F16, за да станат нови и модерни е автоматична система за избягване на сблъсък със земята, вероятно е подобна на системата за стабилизация на полета на падналите самолети... На всяка цена трябваше да ни продадат F16 след падането на първия боинг. Подозирам, че иновацията е българска. Точно тогава и Бойко ходеше по света да продава изкуствен интелект.

от самолет за 100-на човека, правиш самолет за 200 като за целта разтягаш до невъзможност тялото (фюзелажа), слагаш големи двигатели, които аха да остържат пистата и затади това ги "закачаш" така, че вече само компютър може да държи това "чудо на техниката" стабилно... все едно да вземеш БМВ-3 да го разтегнеш малко и да направиш БМВ-5, да го разтегнеш още малко и да направиш БМВ-7, което в крайна сметка се оказва абсолютно неуправляемо. Но така е в наши дни- мениджърите иамт думата, не инженерите. Като изключим жертвите, когато лети 737 макс сигурходино носи добри приходи. Ама както се вика- въпрос на приоритети.

Нека не забравяме че Господ също е високотехнологичен за такива Адът е съвършенната температура на печене във вечността !?

Вместо да тестват системата решили са да я пробват на живо защото е по евтино 500 1000 загинали Бог да ги прости за другото си има застрахователи, Виенска конвенция. и т,н. Напредъка на технологиите не трябва да спира както и печалбите!!!

Ами, моето мнение е, че в цялата тази история ние сме свидетели на две лобита, които се бият бясно за един пазар, който после ще доят. И отново: руснаци срещу американци. И отново поляризацията на българите. Тъй като не разбирам от самолети, нямам никаква идея да се изказвам за тях. Кой по-добър, кой по-лош - не знам, знам само, че силите принципно са доста изравнени, че се моля и надявам, никога да не ни потрябват, реално, защото колкото и да купим, от когото и да купим, сме за никъде, всъщност - причината, ами проста е, малка държава, с малко средства, трудно ще се изправим срещу силни и мощни икономики на силни и мощни даржъви, да не говорим за двете велики сили Русия и САЩ, които не спират да си мерят .... Та, всъщност, ако имахме наистина мислещи и умни политици, щях да се доверя изцяло на преценката им и да приема това, което са избрали, като най-правилно, защото щях да знам, че е в наш интерес. Сега, обаче, знам, че борбата не е за най-доброто за България, а за това кой ще плати повече в джобчето на този/тези, които ще вземат окончателното решение и двете големи военни сили се чудят струва ли си и колко да платят (щото не сме им кой знае какъв приоритет, но все пак ...). Мечтая за времето, когато българите ще спрат да се кланят на която и да е друга държава, копнея за този момент. Искам да милеем за нашата си и да правим всичко в неин интерес. Не искам повече да слушам промити мозъци, немислещи папагали, чуждопоклонници. Аз съм тотален русофоб, по простата причина че в България русофилите са ужасно силна и мощна пропагандна машина. Други "фили", като тях не съществуват. Симпатизантите на западния свят, са някак доста по-вяли и до някаква степен по-разумно гледащи на ситуацията. Симпатизират не толкова на идеология, колкото на стандарт на живот. Поне аз само на това симпатизирам, за останалото винаги мисля, претеглям и решавам. Но никога не мога да приема сляпото преклонение и приемане, биз мислене, на принципа - той ми е брат ... (нещо подобно).

Русия ли? Силите били изравнени ли? От Марс ли падате, другарю? В изолация ли бяхте последните 40 години? Изравнени сили между САЩ и Русия по отношение геажданска авиация ахахахахаха

Чета това заглавие и в главата ми се върти въпроса Дали след години няма да пишат така за някой български военен пилот, геройски загинал? например: Александър Иванов, пилотът-герой, разкрил "фатални дефекти" в самолетите еф-16 блок70/72 Пу-пу-пу!

Само с цъкане в интернет не става, трябва и "маскъл мемори" (мулкулна памет) - сигурно така ще преиначи накой шегаджия известна рекламка от близкото българско минало (, а защо не и сегашното настояще...рекламни текстописци много, с лопата да ги ринеш). Шегата настрана, но уважавана и авторитетна фирма и производител на едни от водещите марки самолети в гражданското въздухоплаване да твърди такива неща... че само с таблети можело да стане необходимото обучение на пилоти ... изглежда малко пресилено едно такова твърдение ... тогава кучето отдавна да е станало касапин, ...но с пари всичко става. Такива ми ти раб'ти баджанак.

Съгласен съм със всичко, само дребна забележка - в muscle “К”-то не се чете на английски , думата става масъл (масл).

Обучение на айпад... Америка, продължавай да се мислиш за велика!

За загиналите хора някакъв зам. директор само профъфли - извинете ... Изроди, ще си носите парите в гроба всичките!

американските джендъри така и не са научиха да правите самолети. Да връщат парите за самолетите веднага и да платят обезщетенията дез да мрънкат.

когато системите се пишат на JS, Java и Python , а PLC-тата се програмират с графични обектни среди , финансисти определят срокове на инженери , безумия като agile управления така става и по-зле ще става

ebmedded системи и обекти ….

Че кво му е на пайтъна? Освен това, наблюдавам ренесанс на С/С++ покрай атмелите, IoT и т.н. В конкретния случай обаче не си прав, въпреки, че проблемът е сходен - sales-ът казва на ингенерите какво да правят, а именно да нахакат още по-голям двигател под крилата на самолета, както направиха Airbus, за да останат в играта. Проблемът е, че боингът е доста по-нисък, за по-удобно товарене на багажа и няма място за поредния аптейт под крилото, пораде което монтират двигателите изнесени нарпед и нагоре в крилото, което съсипава аеродинамиката и управлението. За да се закрепи работат, кахат patch или по-точно hack, като автоматизацията поема контрола на граничните стойности. Само че скапе ли се датчикът за тангажа, автоматиката решава, че пилотът наближава гранична стойност, коригира и влиза в positive feedback loop. Пилотът трябва веднага да изключи системата и да поеме ръчния контрол, само че това никой не го знае, щото е забутано някъде в новите инструкции, дето никой не ги е чел. Гледай в ютюба - има много информация вече какъв е проблемът и е несравнимо по-съществен от контролери, програмирани от аналога на Вистеон в авиацията. Работата е много по-страшна.

Абе...Путин е виновен.

Heil Putler:=(

В САЩ вече всичко е дефектно защото им е минало времето. А задето изнудват света рекетьорски - възмездието няма да закъснее.

Няма как да не падат самолети. Не само на Боинг. Ще падат и Еърбус-и . Просто е. За да намалят разходите си, компаниите назначават ниско квалифицирани пилоти. Които са евтини. Навсякъде е така. Не само при пилотите.

че фирмите-производители спестяват от материали, а напоследък и от компетентен персонал... Обикновено обществени поръчки и конкурси печелят фирмите, предложили най-ниска (парична) цена, докато цената в човешки жертви и в нерви никой не я гледа...

Този на снимката не прилича много на Том Ханкс ;)

Да, по-висок е :)

не съм никакъв специалист по въздухоплавателни средства, но доколкото знам от историята, има само 3 или 4 успешни "кацания" на самолети от гражданската авиация с отказали т.е. неработещи реактивни двигатели. едно от тези изключително тежи и супер професионални приводнявания в провлака (реката) Хъдсан е на цитирания америлански пилот Съли. Постижението е в рекордите на непостижимите и извън класацията на Гинес.

беше том ханкс

Един, мисля беше непалец, е направил по-невъзможно приземяване. Но има една жертва. Приводнил се и той на река, но след като е направил един кръг, и се е наместил между два моста. Друг без жертви пък се приземил успоредно на реката. Не са американци, и поради това са по-малко известни. Азиатци.

Учил съм малко аеродинамика , проблема е огромен , защото със софтуер се опитват да компенсират промяната в динамиката на целия самолет... Изнесените по напред двигатели , с различна мощност от старите двигатели променят всичко - като поведение на самолета... Единия вариант е да оставят всичко в ръцете на пилотите - и системата да е само предупредителна , другия - изцяло нова конструкция - ново място и връщане на центъра на тежеста - като при старите двигатели...

Докато машин лърнинга не избие куп народ няма да се научи, това автономни коли, самолети, машини, тръпки ме побиват, ще дойде ред на ей ай ножички, нокторезачки, секс роботи, дето си го мушкаш в нещо... Абе тръпки ме побиват, лицево разпознаване бум бум бум опасен терорист, опа грешка, 4 косъма в талибанската брада по малко и т. н. Така и всичко в интерес на милиардерите, ще изтрепят куп роби за да си нагласят роботите и после чао хора, за кво сте ни?

Така е, натам вървят нещата, но тези неща тук не ги виждам въобще някога да се случат. Тук сме третия свят, колкото в Кения има секс роботи, толкова ще има и тук......

Не,не става така,Брад.Когато има проблеми с аеродинамиката на едно ВС пилотите не са най-добрият избор,защото няма как един човек с две ръце и със забавени реакции да извършва по 150 манипулации в секунда.За справка виж военната авиация.Аеродинамика равна на 0,но перфектен полет и време за пилота да си бачка с въоръжението.Говоря за F-117 и B-2.

Не съм сигурен - дали твоето сравнение е правилно - при военните самолети - специално при тези със стелт технология - се търсят други показатели... При гражданските - следва безопасността да е на първо място - и класическите схеми - доказали се в годините и възможността за планиране при отказ - следва да са водещи при проектирането .... Иначе за технологии поклон пред тези измислили B-2....

Не са само стелтовете така. F-ката има аеподинамикат на тухла и е аеродинамично нестабилна и по трите главни оси, поради което има четворно обезпечена fly-by-wire система, т.е. пилотът вътре има разни идеи, обаче самолътът решава какво да прави, за да не се изръси. Друго е по-интересно - самолетите с вертикално излитане. Първите хариъри са били машини за самоубиване и само малка разлика в обтичането при вертикалния полет ги е обръщала, а пилотът много трудно е можел да се справи. Във второто поколение вече, това управление е автоматизирано и самолетът става реално използваем.

V nedelia 16.06 letiah ot Oslo do Nizza s Boeing 737 Max 8( a uz sa spreni ot polet i do iziasniavane na sluchaia).Kompaniata e Norwegian air shutle. Popitah stewardesata i Tia samo svi ranene!!!

И ти мухи ли имаш в главата. Качваш се в самолета, и веднага се обаждаш на EASA и следващото обаждане на 112 (или местаната полиция) и виждаш как този самолет изобщо не излита.

Сигурен ли си, че е бил точно този? Има вариант на 737-800 с крило като ма МАХ. Обърна ли внимание на сейфти картата какво пише?

Боинг бил нечестен в миналото и не предупредил пилотите за съществуването на системата. Така де - подготвят самоубийци...

Симулаторите се скъпи. С таблети се минава по-тънко. Ума не ми побира, що за шашав бизнес е това.

Аз

Какво странно има? Случаят с момиченцето, което почина от левкемия, по-разбираем ли е? През 2012 по същия начин почина 5-годишната Габриела Йорданова - беше ѝ отказано лечение и събраните от дарения пари бяха блокирани, докато лечението в Италия се оказа прекалено закъсняло. Родителите съдиха МЗ и Фонда за лечение на деца. Искът беше за дискриминация, защото на друго дете в същото състояние беше платено лечението. Ответникът - това ще рече РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ!!!, отговори, че: 1. Ако и да е имало дискриминация, тя е била спрямо детето, а не срещу родителите му, и никак не се е отразила върху тях, така че кво са са разревали... 2. Нямало никакви доказателства за никакви неимуществени вреди за родителите. Ако баща ѝ и да се е появявал веднъж-дваж разплакан по телевизията, нямало било никакви доказателства, че майката въобще била страдала, така че аре да не парадират много-много! Съдията обяснява в мотивите си, че несъстоятелността на подобна теза надхвърля всякакви норми на цинизъм и че всякакъв коментар на подобни аргументи е безсмислен. Пак да повторим - става въпрос за РЕПУБИКА БЪЛГАРИЯ. Та какво странно има за една частна компания, за която единственият критерии за поведение е печалбата?!

Печалбата не е единственият им мотив.

В първия ден на авиоизложението в Париж Еърбъс получи поръки за 13 милиарда долара, а Боинг нито цент.

Аз

От статията, както винаги в ДИР, не става ясно нищо - какви таблети, какви системи... Просто всеки път, когато в темата има конкретика, нивото на ДИРника си проличава... Проблемът идва от кретенската конкуренция и от престъпната рекламна стратегия. Демек - от лакомията за пари. Директният конкурент на Боинг 737 е Еърбъс А320. През 2011 Еърбъс А320 разбива Боинг 737, защото слагат нов двигател, който е доста по-икономичен, като при това не променя поведението на самолета и всеки пилот на 320 може директно да полети на обновения 320NEO. Боинг нямат избор и правят същото. Проблемът е, че новият двигател е малко по-голям. Това не е проблем за 320, но е проблем за 737, защото 737 е по-нисък от 320 и разстоянието под крилата е по-малко. Затова Боинг разработват нови носещи колони, така че двигателят да е разположен по-високо. Което обаче води до коренно различно поведение на самолета в някои ситуации, особено при излитане, когато самолетът започва да има тенденция да си вдига носа прекалено нагоре и да излиза извън безопасната зона. Затова Боинг слагат специален софтуер, който да следи ъгъла на тангаж и в критичните ситуации да натиска носа надолу, независимо от действията на пилота. И понеже рекламната им стратегия била да се хвалят, че всеки пилот може без преквалификация веднага да се прехвърли на новия самолет, Боинг нямало как да си признаят, че са излъгали и не обявили съществуването на тази система. Е... Голяма работа, защото през 2012 пазарната ситуация се обръща и Боинг продават два пъти повече от новия 737MAX, в ставнение с 320NEO. Което е и целта... На пилотите раздават 2-часов курс за таблет и толкос... В следващите години, обаче, започват оплаквания на пилотите, че 737MAX по свое усмотрение започва да пикира, ама на кой му пука... Докато не се случват няколкло катастрофи и на Боинг им се налага да признаят, че са скрили съществуването на специална некадърно направена система, която умишлено вкарва самолета в режим на пикиране.

Всичкото това за кинти естествено. Стига се до там, че живота не струва пет пари и предполагам, че биха си продали и майките.

Аз

Разбира се, че за кинти - за какво друго. Ама не е вярно, че животът не струва и пет пари. Майкъл Мур описва политиката на компаниите да застраховат служителите си, вписвайки себе си за бенефициенти, както и недоволството на ръководствата от стремежа на служителите си да мрат по-малко и опитите да оправят нещата посредством здравната система, мбухахаха...

"Затова Боинг разработват нови носещи колони, така че двигателят да е разположен по-високо."... Като изнасят двигателите малко по-напред, което е основният проблем.

Грешка няма. Бойнг и те са хора, явно и грешат. Тожва е живота и за добро и лошо вървят ръка за ръка.

Аз

Боинг и те са хора, и те грешат... ако бяха, разбира се, сгрешили. Ама, както си писал - не са сгрешили, грешка няма, грешката е вярна - самолетът прави точно това, което Боинг са го направили да прави - да се разбива в земята.

Софтуера мой човек. Той е направен от човека, това имам в предвид. Много електроника много нещо, остава само да обвинят китайците че им са направили номер.

Купувайте Airbus A-319, A-320, A-321. Нищо, което е произведено в Северна Америка не е качествено, но за сметка на това наглостта им не знае граници.

За тези, които слагат минуси, едно пояснение: повче от 20 години живея в Канада. Многократно съм посещавал САЩ. Смея да твърдя, че съм наясно с всичко в тези страни. Като почнете от храната, която консумираме и завършите с вече нелетящите космически совалки, всичко е пълен боклук.

Върви в русия, бе каскет, какво правиш при тези некачествените?

Там бият и е..т такива като мен

Налагат се допълнителни пояснения, за такива като "Жжж". Не се обиждам от думата "каскет". Каскетът е вид мека шапка, с френски произход, от 19-ти век, особено популярна в Европа и Северна Америка. Популярността се запазва и до наши дни. Но разбира се Вие, драги "Жжж" с Вашата ограничена култура няма как да знаете тези неща. Чули сте, че каскет е носил например Ленин и автоматично смятате, че "каскет" е много обидна дума. Жалко за Вас. А живея в Канада, защото реших да отида по-далеч от такива като Вас. За съжаление България изобилства с такива посредствени примитиви. Това ясно личи и от форумите.

а Жжж е просто един изостанал комунист, който когато някой не мисли като него, го изпраща в Сибир, пардон в Русия. Затова много сме далеч от България, просто защото не ни харесва да сме сред хора, които никога не могат да се измъкнат от опростаченото социалистическо поведение.

Ами спри да пазаруваш в "No Frills" и да нощиуваш в Motel 6 и ще видиш и по-добрите страни на континента.

Rumyana Grudina

Какво правиш все още там?!...

... да влязат убитите...

Типично отвличане на вниманието - а това, че Боинг бяха до толкова нагли, че след първата катастрофа не взеха мерки ги прави веднага отговорни за причиняване на смърт по непредпазливост на повече от едно лице. След първата катастрофа най-нагло обвиниха пилотите, но след втората нямаше на къде. Сега идеята на мейнстрийма е да отвлече вниманието на публиката в едни безкрайни дискусии а истината е, че този самолет трябва да се ребрандира и да се отстранят дефектите, плюс подобаваща компенсация за всяка една от жертвите и признаване на вината от страна на Боинг. Съдейки от американския начин на водене на бизнес, обаче, това няма да се случи, като индикация за това е точно тази статия. В един момент даже започвам да се чудя кой е по-виновен - руско-украински микс от немарливи военни или паравоенни, свалили самолет или компания, която умишлено прикрива дефекти на самолетите си, играейки по тъч линията с надеждата да се размине. И в двата случая резултатът е трагичен. И в двата случая някой е проспал идиотски ситуацията и не е взел мерки. За такова нещо, което направи Боинг, от Фолксваген ги спукаха от глоби, без дори и един човек да си е заминал. Ха да видим, дали на американците ще им се размине. Аз залагам една каса бира, че ще се разминат с около 200-300 милиона долара, колкото два боинга и всичко ще се потули. Умрелите ... а бедните ... да го д...т бедните!

Дам, няма кой да ги шибне през кървавите им ръце, новите "господари" на света. По скоро окупатори. Проблема не е, че те се мислят за много велики, а че другите ги мислят за такива...

Проблема е ясен и той е в софтуера на носа на самолета.

Аз

Всъщност, проблемът е в софтуера по ъгловите кабинети на централния офис. Особено в рекламния отдел.

Научете ми името! Чесли, а не Челси, Съленбъргър, а не Салънбъргър. Chesley "Sully" Sullenberger

Да сме наясно ...,моля

Остави, те от Съли ба бат Сали го направиха...

абе как няма да обучиш пилотите да новостите бе как може идиоти на гилотината веднага