Сали, пилотът-герой, разкри "фатални дефекти" в самолетите Боинг 737 МАКС

Експерти призовават за по-добро обучение на пилотите, които ще управляват машините, след като мине забраната

Обратно в новината

Коментари - Сали, пилотът-герой, разкри "фатални дефекти" в самолетите Боинг 737 МАКС | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

абе как няма да обучиш пилотите да новостите бе как може идиоти на гилотината веднага

Научете ми името! Чесли, а не Челси, Съленбъргър, а не Салънбъргър. Chesley "Sully" Sullenberger

Проблема е ясен и той е в софтуера на носа на самолета.

Типично отвличане на вниманието - а това, че Боинг бяха до толкова нагли, че след първата катастрофа не взеха мерки ги прави веднага отговорни за причиняване на смърт по непредпазливост на повече от едно лице. След първата катастрофа най-нагло обвиниха пилотите, но след втората нямаше на къде. Сега идеята на мейнстрийма е да отвлече вниманието на публиката в едни безкрайни дискусии а истината е, че този самолет трябва да се ребрандира и да се отстранят дефектите, плюс подобаваща компенсация за всяка една от жертвите и признаване на вината от страна на Боинг. Съдейки от американския начин на водене на бизнес, обаче, това няма да се случи, като индикация за това е точно тази статия. В един момент даже започвам да се чудя кой е по-виновен - руско-украински микс от немарливи военни или паравоенни, свалили самолет или компания, която умишлено прикрива дефекти на самолетите си, играейки по тъч линията с надеждата да се размине. И в двата случая резултатът е трагичен. И в двата случая някой е проспал идиотски ситуацията и не е взел мерки. За такова нещо, което направи Боинг, от Фолксваген ги спукаха от глоби, без дори и един човек да си е заминал. Ха да видим, дали на американците ще им се размине. Аз залагам една каса бира, че ще се разминат с около 200-300 милиона долара, колкото два боинга и всичко ще се потули. Умрелите ... а бедните ... да го д...т бедните!

... да влязат убитите...

Купувайте Airbus A-319, A-320, A-321. Нищо, което е произведено в Северна Америка не е качествено, но за сметка на това наглостта им не знае граници.

Аз

Всъщност, проблемът е в софтуера по ъгловите кабинети на централния офис. Особено в рекламния отдел.

Грешка няма. Бойнг и те са хора, явно и грешат. Тожва е живота и за добро и лошо вървят ръка за ръка.

Аз

От статията, както винаги в ДИР, не става ясно нищо - какви таблети, какви системи... Просто всеки път, когато в темата има конкретика, нивото на ДИРника си проличава... Проблемът идва от кретенската конкуренция и от престъпната рекламна стратегия. Демек - от лакомията за пари. Директният конкурент на Боинг 737 е Еърбъс А320. През 2011 Еърбъс А320 разбива Боинг 737, защото слагат нов двигател, който е доста по-икономичен, като при това не променя поведението на самолета и всеки пилот на 320 може директно да полети на обновения 320NEO. Боинг нямат избор и правят същото. Проблемът е, че новият двигател е малко по-голям. Това не е проблем за 320, но е проблем за 737, защото 737 е по-нисък от 320 и разстоянието под крилата е по-малко. Затова Боинг разработват нови носещи колони, така че двигателят да е разположен по-високо. Което обаче води до коренно различно поведение на самолета в някои ситуации, особено при излитане, когато самолетът започва да има тенденция да си вдига носа прекалено нагоре и да излиза извън безопасната зона. Затова Боинг слагат специален софтуер, който да следи ъгъла на тангаж и в критичните ситуации да натиска носа надолу, независимо от действията на пилота. И понеже рекламната им стратегия била да се хвалят, че всеки пилот може без преквалификация веднага да се прехвърли на новия самолет, Боинг нямало как да си признаят, че са излъгали и не обявили съществуването на тази система. Е... Голяма работа, защото през 2012 пазарната ситуация се обръща и Боинг продават два пъти повече от новия 737MAX, в ставнение с 320NEO. Което е и целта... На пилотите раздават 2-часов курс за таблет и толкос... В следващите години, обаче, започват оплаквания на пилотите, че 737MAX по свое усмотрение започва да пикира, ама на кой му пука... Докато не се случват няколкло катастрофи и на Боинг им се налага да признаят, че са скрили съществуването на специална некадърно направена система, която умишлено вкарва самолета в режим на пикиране.

За тези, които слагат минуси, едно пояснение: повче от 20 години живея в Канада. Многократно съм посещавал САЩ. Смея да твърдя, че съм наясно с всичко в тези страни. Като почнете от храната, която консумираме и завършите с вече нелетящите космически совалки, всичко е пълен боклук.

Аз

Боинг и те са хора, и те грешат... ако бяха, разбира се, сгрешили. Ама, както си писал - не са сгрешили, грешка няма, грешката е вярна - самолетът прави точно това, което Боинг са го направили да прави - да се разбива в земята.

В първия ден на авиоизложението в Париж Еърбъс получи поръки за 13 милиарда долара, а Боинг нито цент.

Всичкото това за кинти естествено. Стига се до там, че живота не струва пет пари и предполагам, че биха си продали и майките.

Върви в русия, бе каскет, какво правиш при тези некачествените?

Симулаторите се скъпи. С таблети се минава по-тънко. Ума не ми побира, що за шашав бизнес е това.

Дам, няма кой да ги шибне през кървавите им ръце, новите "господари" на света. По скоро окупатори. Проблема не е, че те се мислят за много велики, а че другите ги мислят за такива...

Там бият и е..т такива като мен

Да сме наясно ...,моля

Аз

Разбира се, че за кинти - за какво друго. Ама не е вярно, че животът не струва и пет пари. Майкъл Мур описва политиката на компаниите да застраховат служителите си, вписвайки себе си за бенефициенти, както и недоволството на ръководствата от стремежа на служителите си да мрат по-малко и опитите да оправят нещата посредством здравната система, мбухахаха...

Боинг бил нечестен в миналото и не предупредил пилотите за съществуването на системата. Така де - подготвят самоубийци...

Софтуера мой човек. Той е направен от човека, това имам в предвид. Много електроника много нещо, остава само да обвинят китайците че им са направили номер.

"Затова Боинг разработват нови носещи колони, така че двигателят да е разположен по-високо."... Като изнасят двигателите малко по-напред, което е основният проблем.

V nedelia 16.06 letiah ot Oslo do Nizza s Boeing 737 Max 8( a uz sa spreni ot polet i do iziasniavane na sluchaia).Kompaniata e Norwegian air shutle. Popitah stewardesata i Tia samo svi ranene!!!

Остави, те от Съли ба бат Сали го направиха...

Аз

Какво странно има? Случаят с момиченцето, което почина от левкемия, по-разбираем ли е? През 2012 по същия начин почина 5-годишната Габриела Йорданова - беше ѝ отказано лечение и събраните от дарения пари бяха блокирани, докато лечението в Италия се оказа прекалено закъсняло. Родителите съдиха МЗ и Фонда за лечение на деца. Искът беше за дискриминация, защото на друго дете в същото състояние беше платено лечението. Ответникът - това ще рече РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ!!!, отговори, че: 1. Ако и да е имало дискриминация, тя е била спрямо детето, а не срещу родителите му, и никак не се е отразила върху тях, така че кво са са разревали... 2. Нямало никакви доказателства за никакви неимуществени вреди за родителите. Ако баща ѝ и да се е появявал веднъж-дваж разплакан по телевизията, нямало било никакви доказателства, че майката въобще била страдала, така че аре да не парадират много-много! Съдията обяснява в мотивите си, че несъстоятелността на подобна теза надхвърля всякакви норми на цинизъм и че всякакъв коментар на подобни аргументи е безсмислен. Пак да повторим - става въпрос за РЕПУБИКА БЪЛГАРИЯ. Та какво странно има за една частна компания, за която единственият критерии за поведение е печалбата?!

И ти мухи ли имаш в главата. Качваш се в самолета, и веднага се обаждаш на EASA и следващото обаждане на 112 (или местаната полиция) и виждаш как този самолет изобщо не излита.

Налагат се допълнителни пояснения, за такива като "Жжж". Не се обиждам от думата "каскет". Каскетът е вид мека шапка, с френски произход, от 19-ти век, особено популярна в Европа и Северна Америка. Популярността се запазва и до наши дни. Но разбира се Вие, драги "Жжж" с Вашата ограничена култура няма как да знаете тези неща. Чули сте, че каскет е носил например Ленин и автоматично смятате, че "каскет" е много обидна дума. Жалко за Вас. А живея в Канада, защото реших да отида по-далеч от такива като Вас. За съжаление България изобилства с такива посредствени примитиви. Това ясно личи и от форумите.

Учил съм малко аеродинамика , проблема е огромен , защото със софтуер се опитват да компенсират промяната в динамиката на целия самолет... Изнесените по напред двигатели , с различна мощност от старите двигатели променят всичко - като поведение на самолета... Единия вариант е да оставят всичко в ръцете на пилотите - и системата да е само предупредителна , другия - изцяло нова конструкция - ново място и връщане на центъра на тежеста - като при старите двигатели...

Докато машин лърнинга не избие куп народ няма да се научи, това автономни коли, самолети, машини, тръпки ме побиват, ще дойде ред на ей ай ножички, нокторезачки, секс роботи, дето си го мушкаш в нещо... Абе тръпки ме побиват, лицево разпознаване бум бум бум опасен терорист, опа грешка, 4 косъма в талибанската брада по малко и т. н. Така и всичко в интерес на милиардерите, ще изтрепят куп роби за да си нагласят роботите и после чао хора, за кво сте ни?

Да, големи говедари са руснаците.

Печалбата не е единственият им мотив.

не съм никакъв специалист по въздухоплавателни средства, но доколкото знам от историята, има само 3 или 4 успешни "кацания" на самолети от гражданската авиация с отказали т.е. неработещи реактивни двигатели. едно от тези изключително тежи и супер професионални приводнявания в провлака (реката) Хъдсан е на цитирания америлански пилот Съли. Постижението е в рекордите на непостижимите и извън класацията на Гинес.

Сигурен ли си, че е бил точно този? Има вариант на 737-800 с крило като ма МАХ. Обърна ли внимание на сейфти картата какво пише?

самолета го приводни том ханкс, аз видях това. той и с аполо 13 летя...

..... знаеш английски, колкото и аз китайски .

беше том ханкс

На компаниите които са публична собственост (акционерни дружества) печалбата е единствения мотив

Този на снимката не прилича много на Том Ханкс ;)

Няма как да не падат самолети. Не само на Боинг. Ще падат и Еърбус-и . Просто е. За да намалят разходите си, компаниите назначават ниско квалифицирани пилоти. Които са евтини. Навсякъде е така. Не само при пилотите.

че фирмите-производители спестяват от материали, а напоследък и от компетентен персонал... Обикновено обществени поръчки и конкурси печелят фирмите, предложили най-ниска (парична) цена, докато цената в човешки жертви и в нерви никой не я гледа...

Така е, натам вървят нещата, но тези неща тук не ги виждам въобще някога да се случат. Тук сме третия свят, колкото в Кения има секс роботи, толкова ще има и тук......

Не,не става така,Брад.Когато има проблеми с аеродинамиката на едно ВС пилотите не са най-добрият избор,защото няма как един човек с две ръце и със забавени реакции да извършва по 150 манипулации в секунда.За справка виж военната авиация.Аеродинамика равна на 0,но перфектен полет и време за пилота да си бачка с въоръжението.Говоря за F-117 и B-2.

Модератора е циганин

В САЩ вече всичко е дефектно защото им е минало времето. А задето изнудват света рекетьорски - възмездието няма да закъснее.

Не съм сигурен - дали твоето сравнение е правилно - при военните самолети - специално при тези със стелт технология - се търсят други показатели... При гражданските - следва безопасността да е на първо място - и класическите схеми - доказали се в годините и възможността за планиране при отказ - следва да са водещи при проектирането .... Иначе за технологии поклон пред тези измислили B-2....

Абе...Путин е виновен.

когато системите се пишат на JS, Java и Python , а PLC-тата се програмират с графични обектни среди , финансисти определят срокове на инженери , безумия като agile управления така става и по-зле ще става

ebmedded системи и обекти ….

Heil Putler:=(

Че кво му е на пайтъна? Освен това, наблюдавам ренесанс на С/С++ покрай атмелите, IoT и т.н. В конкретния случай обаче не си прав, въпреки, че проблемът е сходен - sales-ът казва на ингенерите какво да правят, а именно да нахакат още по-голям двигател под крилата на самолета, както направиха Airbus, за да останат в играта. Проблемът е, че боингът е доста по-нисък, за по-удобно товарене на багажа и няма място за поредния аптейт под крилото, пораде което монтират двигателите изнесени нарпед и нагоре в крилото, което съсипава аеродинамиката и управлението. За да се закрепи работат, кахат patch или по-точно hack, като автоматизацията поема контрола на граничните стойности. Само че скапе ли се датчикът за тангажа, автоматиката решава, че пилотът наближава гранична стойност, коригира и влиза в positive feedback loop. Пилотът трябва веднага да изключи системата и да поеме ръчния контрол, само че това никой не го знае, щото е забутано някъде в новите инструкции, дето никой не ги е чел. Гледай в ютюба - има много информация вече какъв е проблемът и е несравнимо по-съществен от контролери, програмирани от аналога на Вистеон в авиацията. Работата е много по-страшна.