Рокади в бизнеса на Летище София
Гърци вече ще имат най-голям дял в наземното обслужване на самолети
Обратно в новинатаКоментари - Рокади в бизнеса на Летище София | Днес.dir.bg
Коментари
Хитра статия,доста некомпетентно написана,но си има и истини!А най-голямата е че хендлинга на летище София НЕ СТАВА!!!Техника,скорост на работа,отношение ( към тези от които им зависят заплатите) там още е тежък СОЦ!Да изпуснеш най-големия платец на летището ( 6 постоянно базирани самолета) заради некомпетентност и мързел....ЕВАЛА!Австриците ги смениха,две по-малки компании също,това е само началото!Жалкото е че тази ситуация,не е само в наземното обслужване,а в 100% от службите там!Въпрос на време е ( със или без концесия) балонът да се спука!Имам честа да поработвам по различни европейски летища,съответно и да правя разлики....хендлинг летище София е ТРАГЕДИЯ!!!Но рибата се вмирисва от към главата,по онези малки стаички из цялото летище,още стоят едни "компетенти" люде..от края на 80-те,с уникално самочувствие,без грам покритие..е няма как да се случат нещата,когато прекият ти ръководител гледа само кога ще стане време за кафе,колко му остава до отпуската,и къде ще похарчи 350-те лева купони!Мисленето е изкривено!Време е за свеж маТреал!!!
5 години работих на новия терминал и напуснах . Летищете е такава пунта-мара , рай за мързели и некадърници . По едно време рафтовете за алкохол бяха празни . Това смъква цената на бъдещата концесия . Някой пак глътна комисионна преди отдаването на концесия .
Те гърчолята собственната си държава разсипаха та една аерогара ще им се опре.Как пък не дойде един свестен инвеститор а само отпадъци .
Да се изказват само информирани и компетентни хора !!! Писна ми от незнаещи, некадърни всезнайковци !!!
Следващия път се поинтересувайте защо фирмите са три, доста некъдърно написана стати, има си регламент, който се спазва и затова фирмите са три.
Стандартна гербаджийска схема, и не само гербаджийска... всяка 1 печеливша дейност в дадено предприятие се дава на наши фирми, а за предприятието остават само разходите....И после се чака фалита - да си го купим ние....
Тая тендеция да е съсипе летището и да се раздроби на парчета върви от години и за всяко парче се взимат тлъсти подкупи.Така че окато не го съсипят тотално няма да мирясат.
Смешна работа, летище София се управлява по безобразен и неефективен начин, сходен с много други сектори в България. Не е нормално тоалетните да са в безобразно състояние, магазините да приличат на като извадени от соца, кафенетата също... настилката на пода да е...теракот, само за пример давам, че на летището в Камбоджа настилката е мрамор...
Статията е леко непълна, и не е ясно кой какво и защо прави. Иначе държавата не е добър оператор/стопанин. Когато е държавна собственост всеки нещо краде - като че ли това е случая в момента с летището. По добре е концесия. Държавата дава на частник да управлява и печели, а частникът плаща на държавата каквото предварително са договорили. Така държавата винаги си прибира от частника каквото има да взима, а частника оптимизира дейноста и гледа да не се краде - щото като се краде му крадат от печалбата.
Според вас същността и самата идея на концесията е спирането на кражбите?
Нищо ново под слънцето! Едни хора вземат едни пари! Както навремето се обезкръвяваха заводи, фабрики и цели индустрии, за да се докаже колко са непечеливши и да ги прилапат "нашите" хора, така и с летището! Нали разбирате защо Тиквата и тиквеничета напират да го продават.
Е да изчакаме евентуално курнишона да го причисли към непечеливши предприятия от типа на Техноимпекс , Булгартабак и ред други и да ги приватизира за лично ползване ли ?!? Явно поне втората част на ника ти е точна !
ЛЕТИЩЕ СОФИЯ ТРЯБВА ДА СЕ ДАДЕ НА КОНЦЕСИЯ ЧАС ПО-СКОРО!
Такъв модел на управление ли обещаваха ГЕРБ - разпродажба на печелившите дейности, срив в печалбите и чак тогава приватизация на безценица. Така по нищо не ги различава от БСП и ДПС моделите, с които се действаше. И когато показват сравнителни таблици и числа, когато говорят за производителност на труда е добре да сравняват с приватизации около нас. Така е с малкото останала държавна собственост, където реално всичко се източва от частни ''патрньорства" - лотария, пристанища, летища, дори малкото пари в БДЖ са източвани. С подобна политика в икономиката нищо добро няма как да се случи.
Пич , нарича се "пазарна икономика" ! Когато от "Летище София" искат много повече за една и съща работа от други , то нормално да не я вършат !!!! Няма никакви полит модели колкото и въображението ти та е неудовлетворено !
Колега, когато глобалният доставчик дава много, много, много по-ниска цена (защото оборотът му е в пъти по-голям), как се нарича?
Ако е монополист се нарича дъмпинг но както знаем монопола е забранен та .... Това да не ти е производство на бонбони , памперси и ширпотреба та да му влияе обема на работа в световен мащаб ?!? В случаят разходите са еднакви , респективно който дава по-ниска цена , той ще разполага с приходите , били те по-ниски !
До Павел. Да влияе, и то много. Например, Swissport дава цена за конкретен тип самолет (Boeing 737-800), на който наземното обслужване е същото, без значение дали се изпълнява в София или в Прага. Обаче Swissport дава тази цена за всички летища в Европа, където има операции. Разликата в обема е колосална и Swissport може да си позволи много по голяма отстъпка.
Отстъпка която се взима от : - заплатите на работниците ? - стойността на горивата ? - печалбата на фирмата ? Реално последната точка би била актуална в случаят , защото така и така нашите работници са най-ниско платени а отстъпката за горивата не вярвам да се промени . В случаят обаче от една страна една по-малка фирма би трябвало да е по-гъвкава по отношение маржовете при печалбата , от друга страна явно по-малката фирма е и по-лакома щом не може да предложи конкурентна цена . Тук производство няма та да гледаме оборотите , само услуга !
До Павел. Колега, отказвам се! Само да ви напиша, че когато плащате на работниците си за 8 часа работа, а те обслужват 4 полета не е същото, когато работят 8 часа и обслужват 16 полета.
Явно говорим на различни езици . В случаят при положение , че обекта е единственият източник на доход то във всички случаи е по-добре да бъде попритегнат колана от към перо крайна печалба отколкото да бъде загубен единственият източник на каквато и да е било такава ! Явно дори след 30 години някои хора , в случаят ръководството на "Летище София" им е трудно да разберат това нещо .
Както и в цялата държава - разпродадено, разграбено, унищожено... Нищо добро за България.
ДА СЕ НАПРАВИ ТАКА, ЩОТО ЛЕТИЩЕ СОФИЯ ДА Е ГУБЕЩО !!!! ПРИ ЦЕНА ОТ 6 ЛВ НА ЗАПОЧНАТ ЧАС, БЕЗ ДА СЕ СМЯТАТ КОЛИТЕ ЗА ДНИ, МУТРИТЕ, ПРИБИРАЩИ ПАРИТЕ ОТ ПАРКИНГИТЕ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ, КРАДАТ НАД 15 МИЛИОНА НА ГОДИНА !!!!! СЪС СПЕЦИАЛЕН СОФТУЕР !!! С БЛАГОСЛОВИЯТА НА ББ !!!! ЩОТО ИМЕННО ББ ДАДЕ И ЗЛАТНОТО ГЬОЛЧЕ НА "БЕЛЯЗАНИЯ", ЧАСТ ОТ БАНДАТА !
И още! Каменов, глупендер! Хората, които работят наземно обслужване и имат секирити клиърънс за airside (т.е. да работят отвъд паспортен контрол) не биват освобождавани, а просто преминават към друг работодател. Тези хора са обучени и са минали съответните проверки. Така че никой няма да си загуби работата. Тези, които са обслужвали Уиз чрез наземен оператор Летище София, най-вероятно ще получат оферти за работа от Голдеър Хандлинг и това е. Това, отново подчертавам дебело, е практика в цял свят. Когато авиокомпания реши да смени наземен оператор, новият наземен оператор "прибира" служителите и всичко. Всичко си продължава по стария начин, просто нова компания обслужва. Глупендер! И на това му казвате журнализъм?!
Гърци, гърци, а зад гърците прозират от ТИМ ...
То пак по-добре ТИМ, отколкото дълбокопровинциален гръцки неизвестен "инвеститор". Ние само се ядем един други и защитаваме чуждите фирми. Мисля че за сега ТИМ добре се справя с доста бизнеси, които са им излезли на светло. А те са повечето от действащите им бизнеси. За разлика от много икономически структури на Боце, които не се знае какви са и как действат...
А накрая да не лъсне Пеевски зад всичко, че той се точи много на летище София
Явно с това намаление и цената на концесията ще е по-ниска. Дали е нарочно или поради некадърност няма много голяма разлика
Каменов! Пълни, абсолютни, тотални глупости! Всички големи, значими летища по света, особено хъбове и столици имат повече от един наземен оператор. Това създава конкуренция и осигурява избор за авиокомпаниите! Отвори - провери. Най-големите в света са Суиспорт, Мензиес Ейвиейшън, Ди Ейч Ел, Еърпорт Сървисиз и още няколко. Пълни, тотални глупости! Драскач.
Оправете си правописната грешка на две места. БЪлгария се пише, не балгария. На две места сте го сгрешили. Срамота