Рокади в бизнеса на Летище София

Гърци вече ще имат най-голям дял в наземното обслужване на самолети

Обратно в новината

Коментари - Рокади в бизнеса на Летище София | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Австрийците са от доста време обслужвани от Суиспорт.

Хитра статия,доста некомпетентно написана,но си има и истини!А най-голямата е че хендлинга на летище София НЕ СТАВА!!!Техника,скорост на работа,отношение ( към тези от които им зависят заплатите) там още е тежък СОЦ!Да изпуснеш най-големия платец на летището ( 6 постоянно базирани самолета) заради некомпетентност и мързел....ЕВАЛА!Австриците ги смениха,две по-малки компании също,това е само началото!Жалкото е че тази ситуация,не е само в наземното обслужване,а в 100% от службите там!Въпрос на време е ( със или без концесия) балонът да се спука!Имам честа да поработвам по различни европейски летища,съответно и да правя разлики....хендлинг летище София е ТРАГЕДИЯ!!!Но рибата се вмирисва от към главата,по онези малки стаички из цялото летище,още стоят едни "компетенти" люде..от края на 80-те,с уникално самочувствие,без грам покритие..е няма как да се случат нещата,когато прекият ти ръководител гледа само кога ще стане време за кафе,колко му остава до отпуската,и къде ще похарчи 350-те лева купони!Мисленето е изкривено!Време е за свеж маТреал!!!

Невероятно си прав. Там смърди. Ама яко. В държавното "Летище София" е пълно само с ченгета. Тъпи и мързеливи. Летището прилича на бунище. Всичко се разпада. Мръсотия, некомпетенстност и мързел навсякъде.

5 години работих на новия терминал и напуснах . Летищете е такава пунта-мара , рай за мързели и некадърници . По едно време рафтовете за алкохол бяха празни . Това смъква цената на бъдещата концесия . Някой пак глътна комисионна преди отдаването на концесия .

Те гърчолята собственната си държава разсипаха та една аерогара ще им се опре.Как пък не дойде един свестен инвеститор а само отпадъци .

Да се изказват само информирани и компетентни хора !!! Писна ми от незнаещи, некадърни всезнайковци !!!

Следващия път се поинтересувайте защо фирмите са три, доста некъдърно написана стати, има си регламент, който се спазва и затова фирмите са три.

Как се нарича този регламент?

Закон за гражданското въздухоплаване.

До 312. Грешка! Нарича се ДИРЕКТИВА 96/67/ЕО НА СЪВЕТА от 15 октомври 1996 година относно достъп до пазара на наземни услуги в летищата на Общността. Не подвеждайте колегите от форума.

Стандартна гербаджийска схема, и не само гербаджийска... всяка 1 печеливша дейност в дадено предприятие се дава на наши фирми, а за предприятието остават само разходите....И после се чака фалита - да си го купим ние....

Kalin

Тая тендеция да е съсипе летището и да се раздроби на парчета върви от години и за всяко парче се взимат тлъсти подкупи.Така че окато не го съсипят тотално няма да мирясат.

Смешна работа, летище София се управлява по безобразен и неефективен начин, сходен с много други сектори в България. Не е нормално тоалетните да са в безобразно състояние, магазините да приличат на като извадени от соца, кафенетата също... настилката на пода да е...теракот, само за пример давам, че на летището в Камбоджа настилката е мрамор...

Велика евро Австрийска фирма "Щрабаг" ПОСТРОИ Терминал 2. Несправедливи обвинения драги.

Строителят работи на база проект от възложителя.

Статията е леко непълна, и не е ясно кой какво и защо прави. Иначе държавата не е добър оператор/стопанин. Когато е държавна собственост всеки нещо краде - като че ли това е случая в момента с летището. По добре е концесия. Държавата дава на частник да управлява и печели, а частникът плаща на държавата каквото предварително са договорили. Така държавата винаги си прибира от частника каквото има да взима, а частника оптимизира дейноста и гледа да не се краде - щото като се краде му крадат от печалбата.

Според вас същността и самата идея на концесията е спирането на кражбите?

Да точно така. Държавата си взима каквото има да си взима всяка година. А управлението на дружеството остава за частника. Разбира се концесионния договор трябва да е добре направен.

В статията журналистът споменава някакви милиони. Когато дойде концесионерът, той ще подхвърля на България някакви 20% концесионна такса, останалото ще "изтича" в чужбина. Смисълът на концесията са инвестициите, от които летището в момента няма нужда, защото печели добре.

Тиква и гробари ни водят уверено към бананова република! Само че без банани!

Нищо ново под слънцето! Едни хора вземат едни пари! Както навремето се обезкръвяваха заводи, фабрики и цели индустрии, за да се докаже колко са непечеливши и да ги прилапат "нашите" хора, така и с летището! Нали разбирате защо Тиквата и тиквеничета напират да го продават.

Е да изчакаме евентуално курнишона да го причисли към непечеливши предприятия от типа на Техноимпекс , Булгартабак и ред други и да ги приватизира за лично ползване ли ?!? Явно поне втората част на ника ти е точна !

Да бе! Защо да чакат, когато тиквениците могат да го направят още сега! Всичко от което Тиквата не разбира (А той разбира от твърде малко неща!) се разсипва, унищожава, закрива или продава. Не за друго, а за да му се маха от главата!

ЛЕТИЩЕ СОФИЯ ТРЯБВА ДА СЕ ДАДЕ НА КОНЦЕСИЯ ЧАС ПО-СКОРО!

Защото е печелившо ли?

Доста връзкар сега ще трябва да напусне топлото местенце сега.

Такъв модел на управление ли обещаваха ГЕРБ - разпродажба на печелившите дейности, срив в печалбите и чак тогава приватизация на безценица. Така по нищо не ги различава от БСП и ДПС моделите, с които се действаше. И когато показват сравнителни таблици и числа, когато говорят за производителност на труда е добре да сравняват с приватизации около нас. Така е с малкото останала държавна собственост, където реално всичко се източва от частни ''патрньорства" - лотария, пристанища, летища, дори малкото пари в БДЖ са източвани. С подобна политика в икономиката нищо добро няма как да се случи.

Пич , нарича се "пазарна икономика" ! Когато от "Летище София" искат много повече за една и съща работа от други , то нормално да не я вършат !!!! Няма никакви полит модели колкото и въображението ти та е неудовлетворено !

Колега, когато глобалният доставчик дава много, много, много по-ниска цена (защото оборотът му е в пъти по-голям), как се нарича?

Ако е монополист се нарича дъмпинг но както знаем монопола е забранен та .... Това да не ти е производство на бонбони , памперси и ширпотреба та да му влияе обема на работа в световен мащаб ?!? В случаят разходите са еднакви , респективно който дава по-ниска цена , той ще разполага с приходите , били те по-ниски !

До Павел. Да влияе, и то много. Например, Swissport дава цена за конкретен тип самолет (Boeing 737-800), на който наземното обслужване е същото, без значение дали се изпълнява в София или в Прага. Обаче Swissport дава тази цена за всички летища в Европа, където има операции. Разликата в обема е колосална и Swissport може да си позволи много по голяма отстъпка.

Отстъпка която се взима от : - заплатите на работниците ? - стойността на горивата ? - печалбата на фирмата ? Реално последната точка би била актуална в случаят , защото така и така нашите работници са най-ниско платени а отстъпката за горивата не вярвам да се промени . В случаят обаче от една страна една по-малка фирма би трябвало да е по-гъвкава по отношение маржовете при печалбата , от друга страна явно по-малката фирма е и по-лакома щом не може да предложи конкурентна цена . Тук производство няма та да гледаме оборотите , само услуга !

До Павел. Колега, отказвам се! Само да ви напиша, че когато плащате на работниците си за 8 часа работа, а те обслужват 4 полета не е същото, когато работят 8 часа и обслужват 16 полета.

Явно говорим на различни езици . В случаят при положение , че обекта е единственият източник на доход то във всички случаи е по-добре да бъде попритегнат колана от към перо крайна печалба отколкото да бъде загубен единственият източник на каквато и да е било такава ! Явно дори след 30 години някои хора , в случаят ръководството на "Летище София" им е трудно да разберат това нещо .

Тактв модел - да. Гарантирано от ГЕРБ! Имаме воля! (Да ви досъсипем)

Както и в цялата държава - разпродадено, разграбено, унищожено... Нищо добро за България.

ДА СЕ НАПРАВИ ТАКА, ЩОТО ЛЕТИЩЕ СОФИЯ ДА Е ГУБЕЩО !!!! ПРИ ЦЕНА ОТ 6 ЛВ НА ЗАПОЧНАТ ЧАС, БЕЗ ДА СЕ СМЯТАТ КОЛИТЕ ЗА ДНИ, МУТРИТЕ, ПРИБИРАЩИ ПАРИТЕ ОТ ПАРКИНГИТЕ НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ, КРАДАТ НАД 15 МИЛИОНА НА ГОДИНА !!!!! СЪС СПЕЦИАЛЕН СОФТУЕР !!! С БЛАГОСЛОВИЯТА НА ББ !!!! ЩОТО ИМЕННО ББ ДАДЕ И ЗЛАТНОТО ГЬОЛЧЕ НА "БЕЛЯЗАНИЯ", ЧАСТ ОТ БАНДАТА !

И още! Каменов, глупендер! Хората, които работят наземно обслужване и имат секирити клиърънс за airside (т.е. да работят отвъд паспортен контрол) не биват освобождавани, а просто преминават към друг работодател. Тези хора са обучени и са минали съответните проверки. Така че никой няма да си загуби работата. Тези, които са обслужвали Уиз чрез наземен оператор Летище София, най-вероятно ще получат оферти за работа от Голдеър Хандлинг и това е. Това, отново подчертавам дебело, е практика в цял свят. Когато авиокомпания реши да смени наземен оператор, новият наземен оператор "прибира" служителите и всичко. Всичко си продължава по стария начин, просто нова компания обслужва. Глупендер! И на това му казвате журнализъм?!

От 01.06.2018 год. вече има уволнени над 100 човека. Пък ти си развивай теориите

Гърци, гърци, а зад гърците прозират от ТИМ ...

При редовен прием на хапчетата изведнъж ще осъзнаеш , че не тим движат света !

То пак по-добре ТИМ, отколкото дълбокопровинциален гръцки неизвестен "инвеститор". Ние само се ядем един други и защитаваме чуждите фирми. Мисля че за сега ТИМ добре се справя с доста бизнеси, които са им излезли на светло. А те са повечето от действащите им бизнеси. За разлика от много икономически структури на Боце, които не се знае какви са и как действат...

А накрая да не лъсне Пеевски зад всичко, че той се точи много на летище София

Пламене, гледам че се вреш разбирач като ни лук ял, ни gz забърсал ... ти въобще Софийското летище виждал ли си го, работил ли си някога на него? Много тъпотии лалалаш, трябва повече да четеш и слушаш, не отбираш от ресора, Пацка, млъкни си.

Явно с това намаление и цената на концесията ще е по-ниска. Дали е нарочно или поради некадърност няма много голяма разлика

Каменов! Пълни, абсолютни, тотални глупости! Всички големи, значими летища по света, особено хъбове и столици имат повече от един наземен оператор. Това създава конкуренция и осигурява избор за авиокомпаниите! Отвори - провери. Най-големите в света са Суиспорт, Мензиес Ейвиейшън, Ди Ейч Ел, Еърпорт Сървисиз и още няколко. Пълни, тотални глупости! Драскач.

Колега, казвате, че е добре да има повече наземни оператори, което ще доведе намаляване на цените?

Оправете си правописната грешка на две места. БЪлгария се пише, не балгария. На две места сте го сгрешили. Срамота

И не само. Трима оператори?! Това не са физически лица, не са хора, а компании. ТРИ оператора.

Начинът на изразяване в материала е под всякаква критика.