Рим обвини ЕС за трагедията с моста в Генуа

Фирмата оператор на рухналия виадукт твърди, че редовните проверки показвали надеждността му

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тия италиянци са луди да строят такива неща..

А бре жабари нали Сергей Антонов умря ,сега ЕС ви виновни!!!!!!!!!!!!!!

Първит коментари, цитираха неволни очевидци на трагедията, според които имало дъжд, и изведнъж светкавица се спуснала и ударила магирстралата! Каква ще е тази светкавица (с неизвестен произход), която може да причини подобна катастрофа?! Още по-странното и любопитно е, че впоследствие никой не си "спомни" за нея, а я обви медийна мъгла!

При такава трагедия политиката няма място! Вижда се с просто око на снимките,че бетона по колоните е в ужасно състояние. Каквито са и на нашите виадукти...

Колкото и абсурдно да звучи обвинението на Рим към ЕС, то засегна най-болния въпрос в ЕС - до какво може да доведе оставената без контрол бюрократична машина на ЕС. Тепърва ще излиза информация за сътворените от ЕС бюрократични безумия.

КВа бюрократична машина на ЕС? Италианските пътища са си отговорност на италианското правителство. Оправдания "имахме пари да ги оправим, ама ЕС не ни даде" са на нивото на нашето АПИ, дето разправяше, че при студено време било нормално да падат плочки от мостовете по колите отдолу.

Бас държа, че в момента нашата АПИ се изяжда от яд, че не се сети да извади тая карта като падна плочка от мост върху кола, падна лампа от тунел върху кола, имаше верижна катастрофа в пушека от горящото сметище край ихтиман, имаше верижна катастрофа с подхлъзналия се камион в оня тунел, имаше свлачище пред чистак новия тунел на АМ Люлин и т.н. ежедневни събития по нашенските пътища и мостове.

А пък аз днес открих подозрителна кафява маса в гащите си и незабавно обвиних някой друг за нея.

Добро попадение! Как не са се сетили нашите да обвинят ЕС за търговския регистър

По принцип лапането на европарички и източването по инфраструктурни проекти е преоритет в и на ес. А комисионните, според неолибералния морал, си заслужават явно да рискуваш да затриеш сума ти народ.

Тоя Италиански министър на вътрешните работи, Матео Салвини направо ме разби. Ми аз съм виновен бе кретен

ИМА ВЕРОЯТНОСТ ДА Е ТАКА... ПОЛИТИКАТА НА ЕС Е ПОД ВЪПРОС...

Оди в Москва бе мушмурок

2002 г. при направена оценка на моста инженерите са предупредили, че до 10 години с това износване ще падне. За ремонти по него са пахарчени пари за построяването му отново. Останалото е корупция и политика.

Я пак да пак, как точно ЕС им е виновен? ЕС, казва, че не трябва да харчиш пари, които нямаш. И моста е бил оправян преди 2 години. Нали никой не мисли, че тия мостове се проверяват всяка седмица? Вие колко често проверявате основите на апартамента си??? Бахти, тоя и че но го вдига, пак ЕС или Сорос са му вновни.

трънки, всичко е на документи като при нас!

А климатичните промени? Рязката промяна на температури?

На никой ли, не му направи впечатление, че пада мълния преди срутването / има видео и очевидци/. Важна е причината, а не политиката.....

zeddd

Не намирам такова видео. Има присветване в небето, но това не означава, че мълния е ударила моста, пък дори и да е така, това не може да е причина за срутването му, освен ако той вече не е бил толкова увреден, че това да е било последната капка, която е преляла чашата.

а ти явно незнаеш, на подобни транспортни съоръжения има комуникационни кабели и за пренос на ел. енергия! В добавка вода и тръби за газ! Това пресветване за което пишеш много вероятно да е от скъсване на ел. кабели и искренето при късането! Светлината се движи най-бързо, след това звукът и накрая разпад на бетоновата конструкция! Сящаш ли се вече!?

zeddd

Предполагам, след време, ще се разбере, че някой от инспектиращите моста, някога е подавал сигнали за нередности, но те са останали глас в пустиня... После ЕС бил виновен...

Де да беше само в Италия така. В България е още по кошмарно. Стратегическите обекти не се контролират качествено. Ремонтите на съоръженията са само освежаващи за много пари....

Интересно кой "умник" е дал разрешително да се строят жилищни сгради под такова съоръжение. Не ми се мисли колко щяха да бъдат жертвите ако беше паднала секцията над сградите. А иначе всички знаем за Италия, че е родно място на мафията и далаверите. Не мисля, че им липсват пари за поддръжка на инфраструктурата по скоро каква част отива за това и колко потъва в "невидими джобове"

Жилищните сгради са там много от преди моста.

В моя двор е пълна мизерия, освен това оня ден дувара ми се събори, но към комшията повечето уйде.Че взема да се оплача от ЕС в съда в Брюксел, да пратят някой да ми го фиксира, и по възможност да ми измете плочките от куришките.

ЕС стана много удобен, все с него се оправдават. Жабарите събират милиарди от пътни такси, но за подръжка не са чували.

Нахални и лъжливи, че и популисти. Питам се дали аудиторията се сеща за някой на наша територия? И аз не се сещам...Май... Дето се вика: " На крив уй космоса му крив!" И хубаво го е рекъл народът. Само дето ние знаем, че италианската мафия именно това работи и сега крият да не се каже, че италианската организирана престъпност се е изциганила през всичките тия години на полуремонти и псевдоконтрол. Защото видите ли трябва да повярваме, че големият трафик бил амортизирал моста и той бил паднал!! Хайде де!

Значи, за едно минаване през Италия ме одират около 60-70 EUR магистрални, има отсечки по 25-30 EUR и не могат да си подържат инфрастуктурата. Това ако не е наглост, не знам!! Какъв ЕС?? Като се замисля,че преди 2 месеца съм мимавсл оттам..

моста е строен 60 години на 20 век. И е строен с предварително напрегнат стоманобетон. Хората казаха че по тая технология са строени само още два моста. Нейна особеност е, че е малко по- яка, но за разлика от обикновеният стоманобетон тръгне ли да се разрушава се пръска на секундата. Обикновеният стоманобетон има време хората да избягат, щото арматурата не е предварително напрегната и отнема време еластичната деформация да премине в пластична. Не виждам защо пак се почна едно плюене по ЕС. ЕС не може да е на всяка манджа мерудия. Жабарите са си го проектирали тоя мост. И съвсем скоро са го ремонтирали. Ако има виновни то те не са в ЕС ами са си в Италия

И Аспаруховият мост във Варна е строен през 60-те години. ама още е здрав и по-зтрав го направиха миналата година .

Трябва да построят тунел а не Висяща смърт над градът и за пътниците по моста.

И тунелът може да бъде направен зле.

Неолиберализма е погрешна посока на развитие. Когато лекуваш хора за печалба най-вече, строиш и подържаш мостове за печалба най-вече, когато решаваш проблеми единствено за пари, когато правиш комисии за проверка и те също правят проверките за пари няма как да не се получават подобни неща. Щом закона е направен така, че да защитава най-вече капитала как да бъде по-различно. Който има сили и пари да ги съди, но това няма да върне вече отишлите си.

ЕС им бил виновен. Що не направят изследване дали вложените материали са имали шанс да издържат на статичните и динамични натоварвания?

Не Рим, а някакъв сульо ма МВР които иска да цоца евро пари е обвинил ЕС за трагедията. ДА ама НЕ. Всяка държава си има парите за инфраструктура и те не се управляват от ЕС.

Това гигантско чудо като го гледам на сниката ,много трудно може да падне само. Много е трудно . даже и с бомба или от земетресение дападне , много странно ??!!!

От както смениха правителството и то е срещу мигрантите все на виадукти стават АВАРИИ Свидетели чули и гръмотевици

Мир на загиналите. Дълбок поклон и съболезнования на техните близки. Италианските управляващи да не се сърдят на Европейския съюз. Да се сърдят на себе си, че не са полагали нуждния контрол към частниците, които по цял свят са едни и същи - експлоатират машини, съоръжения, магистрали до дупка. Да си пълнят джобовете, а някой друг да се грижи за поддържането им. Защото още щом се построи един нов дом, той задължително трябва да се поддържа. Щом се роди нов човек-също се поддържа, Иначе няма живот. Причините за тази катастрофа и трагедия тепърва ще се изясняват, ще се дискутират, но загиналите хора няма как да се върнат. Според моето скромно мнение, причините за рухването на такава голяма мостова конструкция е умора на материалите, на отделните елементи. Но това не може да се дължи на некачествени материали, нито на некачествена технолоагия или на лошо изграждане. Във всички случаи се дължи на лошо, или на никакво поддържане. Поддържане в смисъл за периодични щателни прегледи на цялата конструкция от специалисти. Навременна замяна на отделни важни мостови звена, на редовно циклично премахване на корозията по стоманените елементи и нанасяне на нови покрития по тях. И редица други мерки и подръжки, за да се запази здравината и устойчивостта на цялата мостова конструкция. Да няма местенце, което да не е прегледано и излекувано навреме, защото точно то може да се окаже фаталното камъче, което може да повлече в пропастта цялата мостова конструкция...а и хората върху нея.

'Що ми се струва, че причината за това "падение" на моста не е в пърденето на кравите и скоростта по немските магистрали, а нещо друго, нещо като идея за намек, а който трябва да се сеща...

"Средства, които иначе биха били изразходвани за здравеопазване и безопасност, "според строгите правила, наложени от Европа, не се позволява да бъдат използвани"... "постоянно трябва да се иска разрешение, за да се похарчат пари" Лъжа ли е?! БГ иска ли разрешение от ЕК за спасяването на ПИБ?!

Само въображението на италианец може да роди такова оправдание в случая Затова италианците са невероятни дизайнери, но посредствени изпълнители и партньори, най-голямата им сила е и най-голямата им слабост

СПРЕТЕ ЕВРОПАРИТЕ! НЕ СЕ ИЗПОЛЗВАТ ПО ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕ!!!

Това е платена магистрала, която се управлява от частни фирми. Аз ли нещо не разбирам или министърът иска хем частната фирма да прибира гол таксите хем държавата да дава пари за ремонти. И ако ЕС е забранил по някакъв начин такава нагла кражба си е било правилно. Утре няКОЙ у нас ще иска същото - дали евроскептиците ще плюят по ЕС че не разрешава такава държавна помощ? Вероятно. Май ще излезе, че баш баровците наливат пари в такива партии за да може да си осигурят грабеж.

А колко пътища има в Италия с наредени конуси, че са прай ремонтц.. Нищо не са прай, но европарите се вземат

В България и конуси няма...Ганьо мине през една магистрала, види конуси и се успокои, че и в Италия е “така”...ех манталитет балкански

Хора не гледайте чуждата паница, в Италия има пътища от 2000 години, който е карал в Италия знае колко хил.км. магистрали има. Мен ме страх да си помисля как са строени нашите виадукти и мостове по монументалните няма и 1000 км.магистрали и какъв механизъм ще спре кражбите и ще не гарантира, че тези мостове няма да паднат.

Няма такъв механизъм. Ще палим свещи като падат да няма хора наоколо.

за мостовете на Англия, Франция, ами нашите в България, строени от Кольо Фичето? На колко години са?

На Кольо Фичето как мой го сравняваш с тия мостове... Аман от цървули...

Ами аман от гарги!

Искаш ли сиренце?

Точно по мостовете на Кольо Фичето не минават по 40 млн.леки и товарни автомобили всяка година.

Отдавам заслуженото на Кольо Фичето, но все пак трябва да отбележим няколко неща. 1. За него се знае, че се е учил и от италиански строители. 2. В Италия също има много стари сгради и съоръжения, които си стоят и до ден днешен. Всъщност неизброимо повече и много по-стари. 3. Изобщо да се сравняваш за строителни постижения, дизайн, архитектура с Италия е изключително ГЛУПАВО и ще ти се смеят навсякъде по света. И като говорим за Кольо Фичето - прекрасен покрит мост в Ловеч, но строен векове след покрития мост във Флоренция...Да, има неща, които са уникални при нас и ги няма в Италия, или при нас са по-стари от техните но те се броят на пръсти. Имаш задача да откриеш поне едно нещо от античността или средновековието, което да можеш да кажеш - е тази технология , когато е използвана тук не е била позната в Италия. Едно строително постижение. Айде давай. Слепият фанатизъм с отричане на всичко чуждо НЕ Е ПАТРИОТИЗЪМ, А Е ПРИЗНАК НА НЕЗНАНИЕ.

Прав е Сални. Според т.н. "Patto di stabilità" наложен на Италия от ЕС и по специално от "икономическите експерти" на ЕС, италианските общини и области държат блокирани стотици милиони евро, вместо да ги харчат за поддръжка на магистрали, пътища, водни басейни, обществено здравеопазване и т.н. От години в Италия не се предвиждат средства за поддръжка и не се извършват никакви работи по поддръжка на пътища, магистрали, водоеми и т.н. За тези, които желаят да научат повече, за това какво предвижда и как действа "Patto di stabilità", въведете тези ключови думи ...... За в бъдеще, когато България влезе в еврозоната, същото ще важи и за нея.

И тук си имаме кретени , на които им е виновен ЕС и концесионерите . И те са на руска хранилка , както европейските популисти във Франция ,Германия , Италия и т.н. Да не забравим и испанските сепаратисти.

Жабарите разбират от строителство ,но когато е строен този мост всички пътища и съоръжения се правеха от фирми на мафията която с корупция и нейни политици и магистрати печелеше всички поръчки по онова време ,естествено при строежа на този мост мафиозите са си спестили от материали и труд и резултата е видим ,иначе 50 години не са толкова много за такова съоръжение ,има много по стари мостове които се ползват безпроблемно.

И за неуките е ясно като бял ден, че самата същност на тази изцяло изчерпана организация наречена ЕС е само и единствено грабеж от всички в полза на няколко човека, които раздават едни пари, които не са тяхни. Такъв тип организация и организирана система за крадене няма бъдеще. Опазил Господ България и да сме Благодарни на политкрими ръководството ни, че крадат европейските пари до дупка, т.е. няма нищо построено, следователно няма и какво да пада. Крадене му е майката, за да имат шанс и да са живи невинните и децата.

Ужас: гадните европейци не дават да се краде с каруцата и са виновни за смъртта на чаветата. Пример за национализъм от Мангасария.

Да не пискат много! Да приготвят каруците и по калдъръма...

Италианците вдигнаха в последно време магистралните такси.Но сигурно за сметка на качеството ремонтите и изградените нови отсечки не са добри.Възможно е и многото земетръси напоследък да са оказали влияние но тези явления би било редно да се взимат под внимание при строежите и ремонтите.

Защо мостовете на стотици години в Русия, Англия, САЩ и др., които даже са раздвижни не падат. Явно корупцията и гледането само на печалбата, без контрол си казват думата.

айде мостовете на стотици години да не са такива а? каменни сводове, с по 5-6 метра просвет между устоите... къде отиваш ти

вместо това показва благоприятни резултати . Ясно и за всеки видимо , виновните са Брюксел както и винаги Меркел .

Ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха, баце изтепа рибата. Джилезото е само за крадене, не е за ластик. К'во ти е крив предварително напрегнатия стоманобетон, че у нас голяма част от мостове са строени по тоя начин. Па даже и почти без нормативна уредба, па си стоят...

Кольо Фичето на колко години е. А да видим ще поеме ли някой отговоеност от ЕС и от проверяващите. А относно израходване на дър.пари,,елате ни вижте,,за Ктб милиярди,за огради некачествени милиони,а сега и за последнато нещо ,,дворец на глупоста и прахосничеството,,и милиони за още по големи глупости

Доста малоумно изказване в стил на счупена ракета, космоса и крив. Нещо за тухлите в основите на моста да има да каже ?

ако има тухли, те са облицовка. поне така мисля. конструкцията е железобетон, това е сигурно.

при това re-enforced една доста противоречива технология. опъваш джилезоту като ластик, тогава изливаш бетона. когато бетона стегне, спираш да опъваш железата. това предизвиква постоянен натиск в бетона. моето училище в чулаковци по същата схема е правено. никой не знае какъв е ефекта пт това обтяхане след 50 години... то се вижда де

Браво на италянеца явно и той се е усетил че тоя ЕС е вреден за всички имам чувството че италия е следващият отървал се е от тая окупация на ЕС

Боже, тия идиоти са строили жилищни и други сгради под виадукта! Добре, че е пропаднала точно тази отсечка, че иначе щеше да е страшно.

виадуктът е построен над жп линия и сгради. няма гаранция, че ще издържат другите отсечки - имаше земетръс в Италия вчера. затова са евакуирани хората.

Виадуктът е отпреди 50 години. Сградите ми се виждат по-нови, особено жилищните. Както и да е, все си е олигофрения.

Голяма трагедия, но аутостраде взимат много пари, защото магистралите им струват доста скъпо и има огромен поток от еднократно преминаващи, които плащат най много. С тези пари могат са си оправят нещата преспокойно.

Аспаруховия мост във Варна е корозирал.Вижда се отвсякъде арматурата.Ръждата го изяжда , един трус от пета степен и ще се срути.После ще обвиняваме природата , засега няма виновен за трагедиите в България. .

Хайдее още една държава скочи срещу ЕК, да не станем свидетели на Италекзит? Причините, които посочи Великобритания за Брекзит-а, бяха подобни . И те казаха , че можело тези средства да се използват за здравеопазване, сигурност..... Според мен Ек наистина прекалява жестоко с налагане на правила и регулации, ама много прекалява.

Да де, ама не прекалява с гласуването си на огромни заплати и бюджети за нищоправене! Само стоят и си намислят разни глупости, като Истанбулската конвенция, регламента за защита на личните данни, кривината на краставиците и прочие глупотевини.

Заплатки са си гласували еврочиновниците, по-нататък е излишно да коментираме. Подобен е случаят и с ООН-то!

Нещо не разбрах. Рим ли е скочил срещу ЕС (виж заглавието), държавата ли е сколчила срещу ЕС (виж коментара) или някой си евроскептик (виж текста)? Мисля, че плюнечнето на жаден за популярност ескперт не е причина да мислим за Италекзит! Още повече, че обвинението е смешно и нагло при положение, че именно ЕС крепи италянската икономика. Ако не беше ЕС, италианската лира щеше да заприлича на турската.

Какво не разбрахте колега? В статията ясно пише: "Италианският министър на вътрешните работи Матео Салвини разкритикува остро ...."

Искате се, заядлив и завистлив прост българин! А вашата икономика как е? Яш краставици и мълчи!

прави краставици и прочее - сега това ми идва наум.

Да, и насилствено налагане на прием на "бежанци" в държави, където месните не ги желаят и др. подобни.

с вноските, които всяка държава прави, може сама да поддържа системите си, вместо да участва в тази бюрократщина... През тези фондове се краде по-незабележимо освен това... безсмислено е.