Работник загина, затрупан в изкоп, при отстраняване на авария

Ботушите ми се залепиха, били последните му думи, които колегите му чули

Обратно в новината

Коментари - Работник загина, затрупан в изкоп, при отстраняване на авария | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Типично за всяко държавно Вик в България. Посредственост и безхаберие от страна на ръководството за сметка на работещите. Жалко за човека. Познавам работници в държавно ВиК и повярвайте ми правят каквото могат но обстановката в която са поставени е меко казано унизителна.

R.I.P. без коментар!

Секундите били фатални!!!!! Абе как работе в ВИК в БГ....изкопа се обезопасява и тогава се слиза да се работи в него ..какви са тези отскоци и подскоци.....Абе в ЕС сте ама за толкова години не се научихте какви правила има в ЕС...може би в ВИК не знаете но работникът има право да откаже да свърши конкретна работа ако сметне че тя преставлява опасност за неговия живот....продължавайте да си подксачате и отскачате.

Такива случай нагледно обясняват защо в Германия трудовите злополуки за 2.5 пъти по малко на тяхната иконпмика, която произвежда всичко денонощно! Тук още се учат как се копае и зарива дупка или се слага шахта на нивото на пътя. Първобитна работа

Не са могли да си извадят ръцете от джобовете наблюдаващите ремонта които са винаги в повече от ремонтиращите за да му помогна и така си е заминал човека, бог да го прости, под нефелните им действия...

Типично по български.

това не е единичен случай. аз знам за един , при който багериста успя да спаси затрупания . то не е проста работа и се иска бая смелост, защото може да го дозатиснеш и да не може да диша

Това не е единствения такъв случай. Поради мързел, пишман тарикатщина, дървена философия, желание да се свърши по-бързо и с по-малко средства, при такъв тип изкопи масово не се спазват изискванията. А те са, че се копае изкоп с формата на пресечена пирамида с голямата основа нагоре. Колкото по-дълбок е изкопът, толкова по широк трябва да е отвора отгоре. Докато не се свърши това, долу хора не се пускат! Виновен е техническият, който е разрешил на работниците да слизат и да работят, без да е изчистил пръстта и/или калта в определено пространство, около възела, който се ремонтира. Виновни са и работниците, че не са запознати и/или не спазват указанията за безопасност. Все пак, това е техният живот! Да свършим бързо и да ходим да пием е лоша практика. Виновни са и контролните органи, че не санкционират подобни опасни практики!

Silverado

строителю, чул си, ама нещо не си доразбрал. В белите държави си копаят тясно и дълбоко, а не на пирамиди и паралелепипеди, за да не съсипват излишно пътно покритие! Но в изкопът не влиза човек, докато не се обезопаси с метални платна и стоманена конструкция, предпазващи от свличане и затрупване.

Много добре знам изискванията в БЪЛГАРИЯ! Не в "белите държави"! Ако се спазват е достатъчно за да не се случват такива неща. И - не се копае само на пътното платно - има много видове изкопи, където не е необходимо да се пази нищо. Горното правило важи за всички! Укрепване с платна и конструкции, разбира се е възможно, но малко фирми го ползват. А и там трябва някой много добре да прецени кое и къде да подпре, щото иначе става същия сакатлък. Барабар с платната и железата!

Що говориш глупости бе, льохман? Като не си видял, поне не можеш ли да съобразиш, че и "в белите държави" действат същите физични закони като в нашата и всеки, който копае "тясно и дълбоко" без да укрепва и трупа земната маса по ръба, го очаква точно същият резултат като тоя несретник?

Бог да го прости !

Дарвин вече го е простил.

Дааа, така е в Б-я. Един изкоп не могат да обезопасят. А какво остава за по-сложните неща. VW ще прави завод в Б-я. Майтап.

Българската мила реалност. Некадърник изкопал 2 метра ров и струпал земната маса на ръба, тия двамцата скочили да работят с нулеви предпазни мерки и без да им дойде на акъла какво може да стане с тая кал струпана отстрани и че пет дена се е събирала вода, докато са се моткали да се отзоват на аварията. Язък му сега за вдовицата и двете деца на тоя. Поне колегата му е успял да си спаси собствената кожа. Българщина до дупка.

инструкциите за безопастност са правени от лаици, и са за смотаняци! това е вероюто на българският работник!

Капитализмът убива!

в случая убиец е пролетарската немарливост

Убива малоумието да не съобразяваш елементарни правила на безопасност и тарикатщината да не се съобразяващ с разписани правила за безопасност като не ти идва в кратуната сам да ги съобразиш. Стига сте търсили под вола теле да оправдавате ганювщината на българина.

Убива малоумието да не съобразяваш елементарни правила на безопасност и тарикатщината да не се съобразяващ с разписани правила за безопасност като не ти идва в кратуната сам да ги съобразиш. Стига сте търсили под вола теле да оправдавате ганювщината на българина.

Да, щото при социализма тези неща ги криеха! Я питай старите врачани колко души умряха през 60-те години, като се скъса язовирната стена над града, куха червена кратуно! И нито дума нямаше по вестниците и радиото, щото при социализма "такива неща не ставаха".

Нулево подсигуряване на работната площадка, нулево обучение по безопасност на труда и изобщо нулево обучение на работната ръка... Бог, да го прости човека !

За сметка на това на тоя тъпотията му явно е била повече от достатъчна, щом не е успял да съобрази такава елементарна опасност и да откаже да слезе в тоя кретенски ров.

Да не ви се налага на вас да нямате избор за да откажете на ''професионалистите'' дето ви разпореждат....По такава като вашата логига все жертвите са виновни и за това дерибействат тия дето са над закона..

Ами хубаво, дървен философе, по твоята кретенска логика резултатът е налице. Щом е предпочел да си рискува живота вместо да си търси моралните и законови права! Винаги ще се намери някоя преклонена главица като теб да блее "ами какво да направим".

Съболезнования за семейството на загиналия. Ето няколко интересни и важни въпроси на които едва ли ще ви отговорят (а на някои дори документално ще излъжат): 1. Има ли съобразени и утвърдени мерки за безопасност? 2. Проведен ли е инструктаж по мерки за безопасност? (май не ама протоколи ще има подписани) 3. Спазени ли са процедурите и мерките за безопасност? (не) 4. Правени ли са проверки как се прилагат изпълняват процедурите съобразно безопасността? (хич) 5. Налагани ли са наказания на някого в предприятието за неспазване на мерките за безопасност? (май никога) Макар работника да има вина то преките виновни са тъпите им началници които идея си нпмат от безопасност и грижа за служителя. Глупостта е смъртоносна - понякога бързо, а понякога мноооого бавно.

Работника няма вина. Даже и да е бил с каска, пак щеше да умре. Вината е на началниците. Те отговарят за сигурността на работниците си. Най вероятно багериста е депонирал пръстта много близо до изкопа, за да я върне по лесно и бързо обратно. Така стават хубавите работи. Лека му пръст на човека и жалко за дечицата му.

Събрани от кол и въже пишман майстори..... Сега никой няма да е виновен, защото всеки си носи последствията ако не е ползвал лични предпазни средства....

Душаааааааааа какви лични предпазни средства ще те спасят когато те засипе кал? Вероятно брониран скафандър?? Тук липса основното- обезопасяване първоначално на изкопа!!! Сега според теб кой контролира фирмите ?? Никой освен една инспекция по труда, ама когато я потърсят сиреч след дъжд качулка! А това нещо

Във всички подобни служби работят хора, които смятат, че личните предпазни средства, подсигуряването на работното място и прочие са за аматьори... Е то не се случва всеки ден, ама като се случи почваме да се вайкаме и чудиме от къде ни е дошло...

работят само алкохолици

- огромен ров, над 2 метра - бахти огромният ров, няма що.. Абсолютно бездарно отношение към работата, пиене още по обяд и т.н. неадекватни действия

Поредните пияни идиоти!