Психологът д-р Елена Александрова: Онлайн обучението скъси дистанцията родител-дете
Социалната изолация води след себе си до друг тип поведение, казва тя
Обратно в новинатаКоментари - Психологът д-р Елена Александрова: Онлайн обучението скъси дистанцията родител-дете | Днес.dir.bg
Коментари
Прокрадва се неизказаното, че ходенето за 8 часа на работа е достатъчна грижа от родителя за децата. Децата си искат контакта, а не парите, които са компенсация за отсъствието на родителя. Нищо не може да замени личния контакт родител-дете. Факт е, че родителя е принуден да увеличи времето за контакт с детето си при онлайн обучението, което е връщане към нормалния, естествения, природосъобразния вариант на взаимоотношения родител -дете. Но това е нежелано от родителя, защото е приел за нормално един неприроден модел, не утвърден еволюционно и изгоден само за родителя. Да не е родител, а професионалист за 8-16 часа. А времето си минава празно за детето. В модерния свят мястото на родителя е ясно, но все още се търси мястото на детето, дори и в твърдението: "Обучението е работа на учителя, той е професионалиста." Да, но на изпълняващия социална роля "ученик". А на детето мястото е в семейството, до родителите, които всъщност са на работа. Изначалния конфликт е, че родителите прекалено много отсъстват от живота на детето и пропускат да усвоят умения от ежедневието на собствените им деца, за да имат нормалното количество общуване според критериите на децата. Онлайн обучението само изкарва на показ тези диспропорции в ежедневието на българското семейство.
тази предател, подла патка е срам за психологията. Има и много други платени като нея, някои даже не си и дават сметка, какво правят!
Идеята е да има осакатени, неграмотни и побъркани деца. Виртуалното обучение е пълна изолация от реалния свят- безтегловно състояние. В един момент ще се свърши хляба и тогава всичко ще се срине. Никъде по света малки деца и възрастни хора не могат да се гледат дистанционно, а е необходимо присъствие на зрял възрастен Когато всички богаташи -крадци върнат откраднатото, тогава ще си отиде и чумата по хората -имайте страх Божий
На повечето по- долу коментиращи им липсва четенето с разбиране и това обяснява функционалната неграмотност на повечето ученици. Госпожата говори в минало свършено време и обяснява минали неща. Защо мислите че хвали онлайн образованието или го пропагандира? Дава равносметка кой как се е справил в създалата се ситуация и е факт, че резултатите не са чак толкова лоши.
Вероятно на всички критикуващи е ясно, че онлайн обучението не беше реална алтернатива, а НЕИЗБЕЖНА последица и никой не твърди, че то е по- успешният или по- нормален процес на ограмотяване. Въпреки това, поне за мен, то е за предпочитане пред повтарянето на учебната година, защото НЕ желая детето ми да губи цяла година от живота си. Съгласна съм с изводите на психолога и по- конкретно, че то скъси дистанцията деца- родители и много родители най- после разбраха какви магарета са децата им. Някои не го осъзнаха, но това е вече до ген и интелект. Живеем в променящ се свят с редица предизвикателства, в който ще успеят най- адаптивните. Детето ми завърши 7-клас и изкара прекрасни резултати и на двете НВО- и по български , и по математика (много над средния успех) само с помощта на своите учители, които го обучавах онлайн. Освен това то стана доста по- самостоятелно, като само се подготвяше чрез Уча.се и търсеше само материали и тестове в интернет. Донякъде съм доволна, че така стана, защото човек го образоват 12 или повече години, но той трябва да се научи да се самообразова и сам и това е умение, задължително за целия му живот.
Написани са гнусни лъжи с цел манипулиране на обществото. "Ползите" от он-лайн обучението в България са ЗАГУБИ.
Госпожи Психолог, вие сте толкова психолог, колкото аз ядрен физик. Вие била ли сте в онлайн обучение, особено на първи клас. Учителите, дават домашни на децата, които след това до 8 вечерта ги пишат. И така се получава че едни деца първи втори клас, имат 12 и повече часа учебен ден. Ако от ваша гледна точка, това е нормално ходете тогава да учите кравите на психология. Апропо, с тези изказвания, повече ще бъдете полезна за обществото ако сте крава :) Поне мляко ще давате.
+1000 Само че тази пача не е крава - предполагам да е взела пари за подобни публикации. Само помислете каква е икономия за държава от онлайн обучение - поддържка на училища , парно на училища всичко това се спестява
Ако онлайн обучението е икономия за държавата, нека тогава спестените пари да отидат като помощи на работещите родители на деца до 5 клас. Защото за да има онлайн обучение, трябва един родител да е до децата. А този родител може ли да работи? Разбира се че не. Тогава нека, да отиде като компенсация за загубите които понасят. Морални и материални.
Онлайн обучението, надявам се, показа на някои родители, че проблемите, ако има такива, не е задълженелно да са в учителя, а може да са и в детето. Колкото и трудно да е човек да признае, че именно неговото златно яйце има пропуски във възпитанието и учебните навици.
Тук въобще не става въпрос за златни яйца и т.н. Става въпрос за методите на преподаване на учителите! А те са учили за педагози, учили са подходи и методики, не родителите! То ако беше така, всички родители да си накупим учебниците и да почваме вкъщи да ги образоваме, но не държавата ще те съди и ще ти отнемат социалните детето! Голяма част от учителите, показаха пред нас родителите, че не са професионалистти! Обещах си никога повече да не обвинявам детето си за оценка! Това, че сме пред компютъра, мислите ли че не се усеща- преднамереност, работа с няколко "любими " деца, другите не съществеват за нея, тя не и знае даже и имената, "гледане в тавана" и писане на измисленни оценки( не че ми пука на мен- аз знам какво може и какво знае детето ми, но това вреди на него). Майка ми сподели, че и е направила експеримент с госпожата и направила тестта на детето вместо него и така разбрала, че нейното дете повече от 4 при тази госпожа няма да има, защото тя така е решила! Поискала обяснение от госпожата за оценката и отсреща отговора е бил: "съмнявам се дали е поумнял вкъщи"! Нека тази психоложка излезе и говори за съвременни подходи и методики УЧИТЕЛ- ДЕТЕ! На учителите са им нужни познания! Психоложката да почне и да прави семинари с учителите и с директорите! Няма родител, който да не обича детето си и да не иска най-доброто за него, дори с цената на лишения и жертви!
Абе мила моя милост, ти въобще имаш ли деца, че говориш така. Вие знаете ли за какъв ад, става въпрос в онлайн обучението, особено при малките. И проблема не е в децата, а в учителите. След като при един учител има дисциплина, в друг час, при друг учител никаква, къде мислиш е проблема, в същите деца, които в единия случай са дисциплинирани, в другия не... Аре бегай да спамиш другаде.
от он-лайн обучението може да се направят много изводи и подобрения в учебния процес, както и че ролята на учителите въобще не е лека. Аз, лично съм доволен, че наваксах донякъде дистанцията с детето, Добре ще за в бъдеще да остане като алтернатива или форма за консултации и извънкласни занимания с учители
On - line обучението е пълна смешка. Отбивка на номер от учители и ученици. Неадекватни учители с ниска компютърна грамотност. Несъобразяване с други ангажименти на децата. Пълен хаос Преписване. Липса на нормална човешка комуникация между съученици , както и учители и ученици. Нарушена комуникация и лично пространство между деца и родители. Битовизмите и прехраната въобще не ги коментирам.Дисциплината също. Но най- лошото е , че наученото е 0.
Да права е! Подкрепям! Аз си наглеждам детето по добре така дали учи. Не яде боклуци в лафката на ущето, а домашна храна. Спи повече сутрин и не мръзне по спирките да чака тролей До у-ще! Не хваща болести и вируси иначе боледуваше почти всеки месец. Много деца с хреми, кашлици и други ходят болни на училище. Даже въшки ми е носила.
Осакатява психически , емоционално и умствено подрастващите....това го няма дори в природата....няколко месеца докато е новородено и после да се учи само да се справя....преди 89-та от първи клас никой нито ме е водил на училище, нито е учил с мене... Просто нямаше и да го допусна, не мога да си представя каква психика изграждат съвременните затворници, вързани за полите на родителите си с всичките проблеми около родителите им, работата, доходите, караниците....става извратено
Дистанционното обучение позволи на родителите да надникнат в класните стаи. Сега вече никога няма да се карам на детето си за оценки, или че някой учител казал нещо си.
Тук явно коментиращите родители, които много им харесва дистанционното обучение си стоят вкъщи и имат доста свободно време да обучават децата си! За да се води един дебат по темата за он-лайн обучението целевата група трябва да се раздели на няколко групи и да има вярно решение за всяка ситуация: 1) най-голям проблем е групата на децата до 4 клас( особенно 1-2 клас). До тези деца винаги трябва да има един родител, който да е ангажиран изцяло с неговото образование. 2) Другата група са децата с един родител( в класа на моето дете има 2 такива деца). Тези родители трябва да ходят на работа и да издържат тези деца, кой ще учи с тях, ако предположим, че по т. 1 едния родител се жертва в името децата да са образовани! 3)Там където има 2 или 3 деца в семейството и на всяко трябва да се осигури среда и техника за обучение он-лайн 4) друга група- децата, за които се грижат баби или дядовци ( тяхната роля е да се грижат физически за тях, да ги контролират, да ги приберат от училище, но не и да знаят как се работи с компютър, таблет, как се изпраща е-mail и пр). Като в тази група визирам и деца, които са без родители и за тях родители са напр. бабата. Неможе да излизат всеки ден едни директори на училища, психолози и т.н. да обобщават цялостната картина( която в повечето случаи е София и то елит- децата, които учат в тези училища са финансово и технически обезпечени, родителите сигурно могат да си позволят да наемат пенсионирани учители да стоят при тях и те да работят)!
Имаше един корейски филм. Децата спяха в час. Корейските деца ходеха на държавното училище да си почиват от вечерното частно училище, където всички ходеха и се учеше здравата.
Еднствено обученията по стругарство, овчарство и таксиджийство не могат да се провеждат онлайн. За тях си требе присъствие. А да... в едно модерно образование, дори на училище да ходиш, пак ще трябва да зяпаш екрана!
Госпожо психолог, забравяте, че по-голямата част от населението остана в къщи, т.е. родителите упражняваха контрол как се учи и дали ученикът се разсейва с нещо. Помагаха и учеха заедно с него. Пишеха домашни и правеха проекти, защото физически детето не успяваше да свърши камарата домашни, които се даваха - много повече, отколкото през нормалния период. Доста често учебният ден свършваше в 22 ч. Оттам и "отличният" Ви успех. Разбира се, че има деца, които са старателни и си учат съвестно, независимо дали са в карантина или не, но това са до трима в паралелка. Със сигурност обаче и те не са учели сами, а ако са го правили са "прегрявали". Целодневното прекарване пред монитор, дисплей и всякакъв друг вид технологично устройство докара главоболие на моя син, защото ученето не е игра, на която само да си "джиткаш", а то и не остава време за това. Без спорт и всякаква физическа дейност, с вперени очи в екрана ще произведем инвалиди. Необразовани. А реприката Ви за отличните резултати на матурата.... е, това е направо безумие!
Домашните, откак се помня се пишат вкъщи. В Българското училище не е имало никога целодневно обучение, доколкото аз съм запознат. Онлайн обучението е бъдещето, особено ако искаш да имаш по-изгодно и по-добро образование. Времената на килийното образование привършват.
дано не се повтаря пародията он-лайн обучение от миналата зима, защото това увеличи дистанцията - ученик - образование. Може в центъра на София да е имало няколко добре организирани училища но в провинцията това си беше загубена 1 учебна година
Г-жата да започне да пише сценарии за Холмарк и да си скъса дипломата за психолог! Каква идилия, какво чудо - цял ден заедно хармонични и щастливи... А иначе я се видим вечер, я - не, скарваме се и си лягаме. По-голяма простотия отдавна не бях чел, а напоследък не е като да няма.
Тази госпожа, какво разбира от образование?? Психолозите като цяло са най-заблудените хора.
Аз ще споделя само каквото видях. Синът ми е в десети клас. Първата седмица от изолацията нямаше училище. Втората седмица само няколко учители организираха по един час в Зуум. На третата седмица започнаха уроците от 09.00 до 15,30 всеки ден с половин час почивка за обяд. След уроците пишеше домашните за другия ден до 19.00 защото повечето учители искат до този час да са изпратени за проверка. Младежът не се оплаква много, но промърмори, че никога не е учил толкова много по всички предмети. И призна за първи път, че той всъщност иска да ходи на училище. Е и заради приятелите, любимата, които еиждаше само на дисплей. И нещо странно или не чак толкова. Той не прояви и веднъж желание да излезе. Беше се стреснал много като чу, че може са зарази дядо си, който живее с нас и той да умре, че е над 80 и с десет болести.
Аха, демек подготвят ни за люта люта зима с ДО. Кой ще работи бе, госпожа ПсихАлог? Кой ще гледа децата (малките), които са на ДО? Вместо да пишете ПЛАТЕНИ статии на правителството -разпишете едни мерки как децата, в условията на експоненциална зараза от ковид, да ходят на училище от 1-4 клас. При какви мерки, дистанция и пр?
Опипват почвата. Къде другаде, ако не тук може да се направи безплатен сондаж на мнения.
Нищо не опипват- направо е решено! Нямам учител познат, с който да разговарям и той да не твъди, че всичко ще е дистанционно, просто дават време на родителите психологически да свикнат с мисълта! Или ще направят пробно 2-3 седмици присъствено, разделени децата на групи в класа( хем дистанционно/ хем физически) и накрая пак вкъщи!
Не четох статията, но ако заглавието е твърдение на психоложката, нека дамата да помисли да се обърне за помощ към нейни колеги! Големи поразии нанесе това дистанционно обучение на много хора и по много начини. Дистанцията между родители и учители не се е скъсила, но явно в главата на госпожата нещо е окъсило.
Това са пълни глупости! Тежко ни, ако си изграждаме близост с децата по такива поводи! Да не коментирам колко нерви и усилия коства на родителите, особено когато децата са в началните класове. Често връзката прекъсваше, което през няколко минути налагаше родителска намеса. Преподаваше се по една платформа, изпращахме домашни по въйбър и имейл, записваме видео как детето тича из коридора и прави упражнения, за да покажем на господина по физическо. Изобщо луди станахме! Учителите до обяд си изпеят уроците - кой разбрал, кой не, а после ние родителите се чудим как да намерим време да помагаме на децата и да работим успоредно с това.
Се състои от опечалени даскали, на които ще секнат доста далавери: - комисионни от униформи, - комисионни от "топло мляко и закуски" - от моето рождение. - комисионни от издателствата,чиито учебници изискват. - комисионни от екскурзии и зелени училища ....и така нататък! Радвам се, когато даскалите се нервират!
"учене" изобщо не е подходящо за деца , които "по принцип" много не им се учи! а такива са повечето от днешните деца! е па за ккаво да учи "онлайн", като има - игрички, чатове с приятелчета, ютуб-блогери и т.н... как ще го накараш ти да учи, при това положение?! няма да учи по никакъв начин, а ще се разсейва , при това много! и аз като работя нещо на компютър, имащ интернет - ами разсейвам се.... цукъм тук, цъкам там ... не става! смесването на полезното с приятното винаги води до съмнителни резултати и за полезното, и за приятното! "от всичко по малко, и нищо като хората!"
Първо разсипаха животът на родителите- сега се хванаха и за децата- то не бе джендърство, то не бе паради на гейовете, та сега и да направят децата още по- глупави и недоучени.
Малко технология им вкараха на селяндурите и веднага почнаха да се жалват от депресия ,зли духове и таласъми По света вече е пълно с онлайн бакалавърска програми а в българия все още няма такова нещо дори не се и говори за това а се оплакват че не им стигат парите и студентите. Затова бавно но сигурно ще затворят още университети и още училища. Демек гледаш като овца как те убиват без реакция за самосъхранение.
Драги овен (обръщам се така поради твоя никнейм). Дали сам усещаш своя глупост и правиш разлика между бакалавърска програма и обучение на деца от 1, 2 ,3 ,4 клас? като си толкова градски за разликата от нас селяндури - нека твое първолаче да получи изкривяване на гръбнака и 6 диоптъра очила. Може тогава ,градски ще проумееш нещо
Рано или късно трябва да почне да се гледа поотделно на обучението в начален, основен, среден етап. Пълен абсурд е да се обобщават изводи за онлайн обучение в 1ви и 9ти клас например. Кой е учителят на детето в 1ви клас по време на онлайн обучение?! Със сигурност не е някой зад офис 365 или вайбър.
Човек , който не е способен на никаква градивна работа става психолог. Плямпай с езика и това е. Това дистанционно се оказа пълна пародия на обучение - нито качество нито обем не отговаряли на присъствена форма. Цялата тежест на обучение е поета от родители. Сканирай, препрати, разпечати, осигури компютър. Преподаватели не е отговаряли на мейли за да дадат обратна връзка. Очни забраняват на децата да седят повече от 2 часа на ковпютър -и сега тази никаквица ще ме разправя колко са били скъсили дистанция с децата.
на матрицата, това правят в момента транснационалните кукувици ! и това било "развитие на цивилизацията" , а тотален регрес! винаги съм считал, че "ония отгоре" - хич не са в ред, още от времето на темплиерите и легендата за крал артур върха на цивилзацията, като социално-икономическо функциониране беше края на 20-и век, може би до 2007 г от там на сетне човечеството върви с бързи темпове надолу, особено от гледна точка на значимостта на Индивида! а ако индивида вече не е значим ... то това е Краят !
Онлайн обучението е свързано с родител, който трябва да си стои в къщи с детето. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО държавата трябва да му плаща заплата, защото няма как да работи.
в такъв вид, "обучението" няма да е никакво обучение! децата губят интерес, неглижират "ученето" , успеха им пада! такъв тип "учене" е подходящ само за деца с висока самосъзнание за учене, а за останалите води до спад на успеха! това не е "учене"!
от носене на тежки раници в които имаше безброй "помагала" за които някои са вземали доста пари от данъкоплатците, но са напълно излишни! аз съм завършил висше образование с две тетрадки - за работа в клас и за домашна работа!! отделно от това се усвояват едни пари,като се принуждават децата да правят някакви проекти. например - дъщерята трябваше да прави в първи клас проект за Алеко Константинов. познайте всъщност кой го направи. Аз също съм доволен от дистанцирането. имаме си хубава поговорка "Всяка жаба да си знае гьола". не съм привърженик на така обичаната от повечето бълтари "социализация". човек сам ще прецени с кого да общува, когато е пораснал за това.
НАПЪЛНО ВИЖДАМЕ, ЧЕ СИ ЗАВЪРШИЛ САМО С ДВЕ ТЕТРАДКИ.
селска даскалице, това е по мое желание и от бълзане, а не защото не го зная.но при теб е трагично - стилистически неправилно е да се каже "напълно виждаме", както е израз на простотия да се пише с главни букви,които означават крясък!за съжаление повечето учители страдат от истеричност и това е факт.
За каква дистанция бърбори тази ....,,психоложка? Тя май е за психиатър. До вчера говореха на хората да ограничат седенето пред компютрите на децата, но днес виждате ли е много полезно. Това обучение е както морално така и физически разрушаващо бъдещето поколение, но нали трябва да се купуват компютри, да влизат пари .... Още кой недоклатеник ще ,,обяснява,, за ,,ползата,, от този тип ,,обучение,,? Хора, внимавайте- рушат и бъдещето на децата ви.
И аз съм родител, но не виждам в такава ситуация, каква друга алтернатива може да се измисли. Някои говорят за нулева година. Това не може да се случи, ще повлече икономика още надолу. Икономисти магат да го предвидят. А я помислете догодина какво ще стане, ще има 2 пъти повече кандидатстващи и всичко по две. Просто трябва по-добра подготовка за дистанционно обучуние, осигуряване техника, програмни плодукти. В Австралия децата от вътрешността на страната, която е рядко населена, отдавна учат по този начин и са доста напреднали в сравнение с нас. Я стига глупости, в 21 век сме. Да присъственото обучение е страхотно, но когато се налага, трябва нещо да се промени. Само се недоволдтва, но вижте колко родители и сега си пратиха децата на детска градина -доста малко, защото ги е страх. Аз лично нямаше да си пусна детето през април на училище. А що се отнася до висенето пред тежлефони и компютри, то си е е ежедневие и без дисцанционно. Много съм се борила с това и преди и не мога да го забраня. Нужно е просто държавата да помогне за осигуряване техника и обучение на всички, участващи в това обучение и нущата ще станат по-лесни.
Аз съм много доволна от онлайн обучението и нашите учители. Това обучение е по добре от присъственото, защото децата имат еднакво близък контакт с учителя, а не иначе някои деца са на последните чинове, шуми се, ученици пречат на часовете с поведението си и де губи време учителите да ги озаптяват. Освен това децата не губят време в път и сутрин могат повече да поспят. Също децата ми не са боледували от никакви вируси от началото на грипната ваканция и извънредното положение. Училищата са развъдник на зарази. Сега е по разумно да не се отварят преди отшумяването на пандемията.
Добре ли си днес с главата? Явно ти е трудно да заведеш децата си на училище. Едно е само да ги подиш, друго да ги отгледаш- не само с купуване на играчки и да ги нахраниш.
искате от родителите да станат учители на децата си...това е новото старо "направи си сам"...дистанционно училище,дистанционен доктор.... учителите и училището явно стават излишни... Хайде сега : 1.Справка с Конституцята за това кой и как има право на образование. 2.Справка с офтамолог за вредата от екраните и за това,че няма регламент за ползването им. и не последно място-училището е място където се предоставя професионална услуга от професионалисти учили за това.Именно поради тази причина децата ходят там,а също и за да срещат със връсници,което е много важна част от тяхното съзряване. Ами нека тогава да си учат в къщи или където си искат и просто веднъж годишно да си се явяват на изпит пред министъра на образованието и толкова... Дайте избор на хората,който иска да си учи дистанционно цяла година,койти иска да ходи в истинско училище.
Всички лаладжии са пикола на повикване. Понеже глобалистичестките заговорници са решили, че трябва да съборят всички колони на националната държава, а образованието е една от тях, ще ни се обяснява до смърт, как това или онова извращение е полезно и прочие. Да обучиш детето си на намира допълнителна информация е едно, а изцяло да стане клетка от Матрицата е съвсем друго. Интернет е звяр, като малкият Кашличко и дори да изглежда мило, е огромна опасност за подрастващите. Училището трябва да си остане училище, а неграмотните, комплексирани слуги с филиите мас - затворници, за престъпление срещу човечеството!
Онлайн обучението отвори кутията на Пандора! Настрои още повече обществото към учителите ! И ако пак го въведат-родители , това не е желанието на учителя! Насочете гнева си към парламента!
Има си положителен ефект. Моят внук го тормозеше сина на един местен "чорбаджия", а и не само него. А учителката не смееше да вземе страна, както и директорът. Миналата есен ходиха на зелено училище и детето не можа да се съвземе доста време от уплахата, която беше преживяло там. Добре е,че ще секне тази далавера със зелените училища, а и детето е дистанцирано от онзи злодей!
Внукът явно е същият мухльо кат баба си!
НОВОТО ЦИФРОВО ОБЩЕСТВО -ЦИФРОВИЗАЦИЯ Е В ХОД, ТЕЖКО И ГОРКО ДЕЦА ... ЗАТОВА НИ ЗАТВАРЯТ, КАРАНТИНИРАТ И ЗАРАЗЯВАТ
А, очите госпожо Александрова, а гръбначния стълб? Колко часа стоят децата пред компютър дневно? Важното е както винаги за всички от 76г отчитане на дейност! Няма спор, че има и такива, които са научили нещо, но в повечето случаи са частни уроци и зрителна и емоционална умора!