Между 6 и 10 години затвор за български моряци за 3 т кокаин
Затвор за българските моряци от кораба ,,Свети Николай", на който преди 4 години бяха открити близо 3 тона кокаин.
Обратно в новинатаКоментари - Между 6 и 10 години затвор за български моряци за 3 т кокаин | Днес.dir.bg
Коментари
Нашенци не си поплюват и в чужбина - ТРИ ТОНА кокаин! В България успехите на МВР са с размери от 2-3 саксии до някой двор с канабис и те са широко отразявани в централните нови. Смешен плач!
За това в някои страни ще ги пратят при Алахчо
Четири години им трябваха за да ги осъдят!!! Имало ли , нямало ли наркотик ,къде беше, от къде се взе и т.н.т.? Съсипаха живота на моряците ,по мръсен начин.Да им се връща на съдиите.
Eе сами си го съсипват като прекарват дрога.давая арестуването им по телевизията и дрогата я показаха в кораба заедно с хубавците.пак с малко се отърваха.Tрябваше да им дадат по з0-40 години.
За всичко това у нас е виновен "великия" (Смях в залата) български народ,който в никакъв случай не може да се нарече жалка търпелива паплач....
Много лоши съдии имат другите държави,например Брендо в Италия го осъдиха ,в Румъния го осъдиха на 20 години, но нашите съдии го пуснаха да пише книги на някакви екзотични места.Преди години едни юнаци от Перник,вкарваха стари месопреработещи машини, но прясно боядисани с цел усвоявяне на евросредства,което си е национален спорт.Средства усвоени ,резултат няма.Та докато тяхния ортак в Германия влезна в затвора ,то нашичките ги оправдаха
"Поради, което е било необходимо, а и така изисква процесуалния закон на Испания да бъде анализирано веществото". ?!?!?! Пази Боже от такъв адвокат!
Това количество наркотик- не може и не трябва да се размине на никой който си го е позволил.Да не говорим,че тия компрометираха честния моряшки труд на редица поколения.
Добре че НЕ е В/Около Индонезия... ---- По 50-80 Задържани Всеки ден В София 'бежанци'. ... катеБейщинката. .. Онова в Онова село. ... Нещата по ЮП и Белене. ... г-н Радев частушковизацийката. ... 'отнетата' БузлуджоЕмисия. ...де-факто Отрицателните лихви по Влоговете...и т.н. И т.н. Множко им Се Доказа от на 'наште' 'творенията' .
Корабът е взет на абордаж.Арестуван в открито море на 80 км от испански бряг.Екипажът събран в салета ,проснат по очи,никой не е обяснил за какво става дума.След 2 дена на кея била показана пратка от 3 тона кокаин.В документите било описано ,че наркотикът бил намерен в носовата част на кораба,не е уточнено в кое помещение.На снимките пък се вижда ,че наркотика го разтоварват от средната част на к-ба.Испанската полиция се държала арогантно .На фитера на кораба полицай си харесал фотоапарата, слънчеви очила Рейбан и си ги е присвоил.Когато корабът е бил арестуван ,той е бил без товар.Всички моряци са невинни.Преди да тръгне за Испания е бил на рейд в Гана-т.ес в открито море.Това разказва фитера ,същото разкава и механика.Държавата нищо не прави да защити моряците.Напротив ,на времето Цветанов е заявил ,че МВР знаело за контрабандата .Нашите власти били следели кораба от 3 месеца.Те испанците и това чакат,да си измият ръцете с българите.А и кой би натоварил наркотици за 90 милиона евро на тоя счупен кораб.Големите босове си превозват наркотика със специални подводници ,дълги около 20 м.Изработени специално и радар не ги лови.
А Бьлгарски сьд щеше да ги пусне по-живо, по-здраво срещу сьответната "комисионна"......
...само дето съдът е испански,а не нашенски... дали брендовци и барети и йоскофци и знайни и незнайни бг знаметитости щяха да са на свобода,ако и нашенският съд съдеше като испанския!!!???
Екипажът е бил от 21 българи и 11 колумбийци и испанци.Собственикът на кораба според нашите съдии не бил виновен.Според капитана на кораба имало хора от екипажа ,които не знаели какво се случва.Моряците вече били арестувани ,а от съдебният склад в Кадис изчезнали 300 кг дрога.Пакетите с наркотик били 2 вида.Качественият изчезнал,бил заменен с по некачествен.Останали само пробите в лабораторията ,няколко грама.
Щом моряците не са били на кораба, каква е вината им? Тези наркотици като нищо са били сложени от други хора, които нямат нищо общо с екипажа.
Най известните фирми-Арго Меритайм и "Борд Марин"! Първият с оръжие, танкове за африканските държави ,а по късно с нелегален трафик на цигари,а вторият с кокаиновата афера!
Тея знаели ли са изобщо какво возят, или просто са били на неподходящото място по неподходящото време? Капитана може и да е знаел, но обикновените моряци?
Тук виждам, че предимно некомпетентни в морското дело лица се изказват или по-скоро си чешат езиците.Учудва ме и липсата на съпричастност към присъдите на тези хора, за които не е ясно колко и кои са виновни.Най-вероятно много малко от тях и то от офицерския състав в случая-капитана,макар че в много подобни случаи са намесени точно и обикновени моряци.Рискова професия костваща много нерви, стрес и отговорност, да не говоря и за раздялаа за дълго време с близки и семейство,затова че си сред нищото поякога и не знаеш ще оцелееш ли, ако ти се случи нещо.замисляли ли сте се за това.Затова трябва да се замислят много хора преди да се изказват какви пари взимали моряците,не са толкова много изобщо за риска и лишенията и безсънните нощи на кораба.Мога още много да кажа,но отидете да попътувате стига да имате компетентносттта и кетапа и здравия з....к и тогава пак пишете от удобните си столове вкъщи.
Ако знаеше какви врътки със смените на част от екипажа се направиха месец преди залавянето, нямаше да пишеш това. Десетина човека ги сменят от единия кораб на другия, а другите се прибират. И това при положение, че единия кораб е в Абиджан,а другия в Испания. Ако си запознат със смените, щеше да знаеш, че от Абиджан е абсурд да сменят някой, освен ако не е тежко болен, понеже е доста скъпо. А тогава изведнъж десетина човека, които са нямали и три месеца на кораба. Така, че работата е била подготвена и на кораба са били само хора запознати и съгласни да си сложат главата в торбата.
Корабът на БМФ -тогава -BURGAS - IMO 8518077 засяда на плитчини близо до плажа на Кастеланета Марина -Таранто -Италия на координати 40.473, 16.959 през 2010-03-14 14:44 ! След което е спасяван дни наред от една специализирана холандска фирма! През същата година ,е продаден на Дойчин и името се сменя на Бургас 3.Как го е купил няма сведения. След това Става прочутият в цял свят Свети Николай! Голяма скръб с този обречен параход!
За датата на преименуване греша! Колегата по долу е писал правилното! Малко известни факти относно анти-кокаиновата операция! Знае се ,че по молба на испанските власти в екипажа на кораба е бил внедрен български моряк-в кавички,за да следи пратката. Човекът под прикритие е следял действията на екипажа от близо до самото задържане на кораба! С една дума -Заковали са ги с всички необходими доказателства по действията на палубата и екипажа! Обаче ,няма и дума за обвързаност на корабо-собственика с цялата афера! И като цяло ,явно целта на испанските власти е била да залови картелите работещи на испанска територия,плюс екипажа на кораба! Защо и как може да се получи така,че корабособственика да няма вина си е работа на българските власти!
браво на ъунаците. *Съобщението е транслитерирано от системата. Моля, пишете на кирилица.
БМФ е носело огромни печалби на държавата и всичко е било почтено и законно.В историята си са нямали издънки.Издънките са в частните фирми,решили да стават корабособственици.Гафовете на тия фирми са огромни.Корабът Ванеса потъва,екипажът загива,Корабът Елена -контрабандни цигари-екипажа ниски заплати,хората си носели от къщи дори чаршафи ,корабът Ина -задържан в Гърция,корабът Хера -потъва заедно с екипажа и т.н.Корабът Свети Николай,бил е собственост на БМФ,казвал се е Бургас до 01.2011год.На 08.2012 прекръстен На Св.Николай,вече е частна собственост на Сиборн Трейд.Чартърите винаги се сключват със собственика .Какъв товар ще се превозва и за къде ,те решават.Екипажа само кара и обслужва кораба.Но собствениците прикрити зад сложни офшорни дружества ,стоят във сянка.Вината на българските моряци е само това ,че са се хванали да работят на частен кораб,собственика скрит зад офшорки.Испанският съд би трябвало да ги знае тези неща.На екипажът му нареждат да товари пакетите от дадено пристанище и да ги ратовари на определено място.
Смърт за собственика на кораба и за тези наречени"моряци". Убиха толкова млади хора с тези наркотици. Защо за да се возят на лимозини и да се скрият зад високите си огради. Безверници!!!!
И защо никой не се попита от разследващите, за какво е било нужно да се сменят екстрено имената на двата кораба на Д.Дойчев? Арестуваният Св.Николай се казваше Бургас 3, а Св.Димитър - Варна 5. Тази смяна става изведнъж точно 1-2 месеца преди да ги заловят. А за намесата на високопоставени лица говори факта, че за да смениш име на кораб, трябва да се подмени цялата документация, да се мине регистър и други подробности. А те изведнъж както са в океана, хоп сменят имената, след като тези имена са дадени на корабите само преди година. Почти съм сигурен, че и с другия кораб малко преди това е пренесена дрога от Ю.Америка до бреговете на Испания, но тогава кораба е бил натоварен със захар за Тунис и не е събудил съмнения, както Св.Николай, който отива празен от Африка до Ю.Америка и после пак празен се връща за Европа.
Ами готвача, който не си показва носа от кухнята и той ли участва в заверата. Ако наркотика беше превозен успешно, колко щеше да е неговият пай от плячката? Защо мисля, че моряците на кораба са само едни изпълнители. Представям си краниста, който вдига товара, как пита капитана - шефе, какво има в тоя контейнер? Как ви звучи това? Моряците са осъдени несправедливо и за тях трябва да се застъпят някой органи. Като например Хелзинският комитет, който защитава циганите изроди. И защо са проточили делото 4 години, когато всичко е било ясно от начало.?Явно в тоя случай сиестата е продължила с години.
Сеньоре, не си бил на кораб. Тоя наркотик е качен в открито море и за всички е било 100% ясно, какво е. Даже за готвача, щото това се разчува. Т.е. всички са били волю или неволю в заверата. Просто е трябвало да съдействат на испанските власти, а не да слушат български адвокати как им обясняват, че всичко ще се размине. В България брендовците ги оправдават, по света - не.
това не сте сами иска да каже цяла бг се занимава с контрабанда, а не е така само от ДС се занимават
Очевидно няма оправия в "арестувана" държава, както ни определиха в сутрешния блок на телевизията! Не съм по принцип краен, но май остана само едно - народен съд! Гръмваш го на улицата и не му обясняваш защо - той си знае, но е недоказуемо в условията на съд, европейски права на човека и т.н.
Бивш моряк съм! Най ме е било страх да кандидатствам за работа в български фирми! Жалко за момчетата! Семейства са хранили!
Глупости, заплатата им е стигала да си хранят семействата и без кокаина.
Кой крив кой прав-съдът си е казал думата по някакъв начин! Само един българин няма да влезе в затвора,защото е починал от инфаркт! Останалите ще плащат и огромни глоби освен затвора! Между 300 и 400 хиляди евро на калпак!
За пренос на (почти) три тона кокаин, възмездието е по-скоро никакво, а въпросът откъде са ги намерили и кой е получателят остава да виси, като домоклев меч над главите на децата, които искат да "опитат" от това количество.
Дойчеви- до трето коляно ДС! Не знам как заспива тоя, ама аз за кило убивам човека! Кога ли ще му излекуват безсънието или ще го преспат?
Тези са от времето на аферата ,,Кокаинови Крале'' големите ги пуснаха,или се изплъзнаха.А мишките ще лежат в тюрмата.Винаги така става.
Бях на този кораб година преди да го арестуват. Запознат съм с работата във фирмата и мога да ви кажа, че най големите виновници са собствениците на кораба Дойчин Дойчев и двамата му съдружници, въпреки, че по документи собственик е куха фирма в Лондон. От работата ми при тях имам да получавам 8 хил долара, които така и няма никога да получа. Освен мен още поне 30-40 човека останаха излъгани и имат да получават пари. Сигурен съм, че този наркотик е натоварен с тяхно знание, но явно има замесени на по високо ниво в държавата и затова тези хора са на свобода и обикалят страната и чужбина. Има чадър над тях понеже това е трети сериозен случай с техен кораб и винаги излизат сухи. Преди няколко години имаше смъртен случай-двама убити механика, пак след като са носили контрабандни цигари от Русия. След това потъна кораба Ванеса и се удавиха 10 човека, и само един оцеля по чудо. И това става, след като е наредено на капитана да излезе в открито море при много лошо зимно време. Мога много да пиша, но стига толкова.
Аз честно казано бях сигурна, че Дойчин, след като му арестуваха кораба ще го очистят /къде другаде ще пропуснат загуби от стоката си без саморазправа/, но явно чадъра му е много голям! За това си ходи по Бургаските молове на кафе и се прави на "велик" съпруг и баща. Но има един Господ, той добре го е подредил, а и още има да получава от него!
Егаси Костов.Който бил и не бил българин и глупости на фандъци.На кораба има само един виновен-капитана.Тези другите офицери и "мучо" да не би да са имали пропорционални количества от наркотика.В корабния устав или "Company regulation"винаги капиатана се разглежда отделно от екипажа.Всички оправдават високите заплати и огромните права на капитана с огромната отговорност.Тогава за какъв чеп съдят екипажа и особено изпълнителския състав.За такова престъпления трябва да го отнесе само и единствено КАПИТАНА и никой друг.Дори и да са знаели, дори и да са участвали-на борда отговорен е само капитана.Та в този смисъл трябва да се протестират присъдите на екипажа.Ама и от новината и от адвоката няма свястно обяснения за мотивите на присъдите на екипажа.Капитана е ясен-гори като свинска шутка.
"...на борда отговорен е само капитана..." Ами не е вярно. Никой не е отменял личната отговорност. Не е потънал корабът, я... Пренасяли са наркотици.
Кога стана кюмюрджия, кога ти почерня....... Да не би наркотика да е намерен в "чемаданите" и кабините на екипажа, или екипажа плувайки "бруст" е пренасял балите на гръб през океан.Член от екипажа носи отговорност само ако ЛИЧНО извърши криминално деяние или умишлено повреди товара , имущество на компанията или срещу друг член на екипажа.А кажи отворко , кое от тези неща е извършил член на този екипаж.Но явно много от "дървените" капитани от железните кораби четат темата и дърпат чергицата към себе си.ЕКИПАЖА НЯМА ВИНА.ЯСНО ЛИ Е БЕ Горски.
те да се радват на тези години дето са им дали.ако обжалват в испания после могат да бъдат удвоени в по горната инстанция.Tакива случаи има много в испанското законодателство когато се късае за кокаин.
За командния състав разбирам, ама защо за изпълнителния. Те може да не са знаели въобще за какво става въпрос.
Предлагам да направим държавен комитет и да им изпратим адвокати да им помагат, и всеки, който е против, е предател! С какво са по-долу от Бокова, нали са българи, значи са невинни и са герои!
Голям мерак имам да съм интересен, ама всички ме смятат за тъп, пък аз не разбирам защо... Чакай да кажа нещо, нищо, че не му е мястото, важното е да се изкажа... Се някой път някой ще разбере, че всъщност съм умен, нищо че изглеждам тъп...
Заслужават и повече ! Извадили са късмет че ги съдят в Испания, в някои други юрисдикции за трафик на такова количество наркотик щяха да ги осъдят на смърт. Аз лично съм за тежките наказания при такива престъпления - има превъзпитателен ефект за осъдените и превантивен за всеки друг който обмисля да извърши подобно престъпление.
"незаконен трафик на огромно количество наркотик" А законен има ли?
Абе аз веднъж си направих майтап с една гранична полицайка, като ѝ казах, че превозвам 6000 т. кока (coca), вместо 6000 т. кокс (coke). Тя нещо не ми върза на смешките и обещавам вече да не оправя така!