Придвижването с електромобил: Не само чисто, но и значително по-изгодно
Чуйте Podcast новините от деня, 17 януари 2023 г.
Обратно в новинатаКоментари - Придвижването с електромобил: Не само чисто, но и значително по-изгодно | Днес.dir.bg
Коментари
Никой от бившите собственици на Тесла не повтаря грешката пак да си купи електрическа кола. Батериите се скапват прогресивно и на втората година пробегът е 30% от рекламираното и постоянно се притесняваш да не им свърши заряда по средата на пътя.
Р. Овчаров в ТВ предаване наскоро /цитирам по памет/ - ако допуснем, че след 2035 г. България е заменила всички коли с ДВГ с електрически, каквото е изискването на ЕС, страната ще има нужда от два пъти повече ток, отколкото е произвела през 2022 г. Междувременно ще сме затворили ТЕЦ-овете и може би още нещо, без нови мощности. За капацитета на преносната мрежа да не говорим. Та как ще ги зареждаме ел. колите? Подобни изчисления са правени и в Япония.
В Пловдив зареждането на батерията излиза 120 лева. Във Варна също го направиха платено. За тези 120 лв ще си заредя над 45 литра, с които изминавам около 760 км. Да не говорим и висенето с часове да зареждаш. Ако се направи технология за бързо и евтино зареждане - ще си помисля. Както и нисък данък. Не е нормално аз с Евро 6 да съм на 120 лв данък, а сельото с 15-годишната трошка, бълваща черен пушек, да е на 15 лв.
Напротив! Нормално е данъка да е по стойност. Екоданъка си е включен в горивото. Този общински данък е съвсем друго нещо. Той не е свързан с екологията, а с цената на превозното средство и така и трябва да бъде.
Дали е по-чисто е спорно предвид добива на литий, рециклиране на батерии и др. Най-евтината електричка е поне 4 ПЪТИ по-скъпа от подобна с гориво. През няколко години се сменят батерии и те също са много скъпи. Токът става непредвидимо скъп също така, отделно че и дефицитен най-вероятно. Тогава защо се пишат глупости тук и кого зарибяват? Още утре бих си купил такава ако имах излишни 100 бона? За да карам нещо с големината на фиат пунто и с което едвам до Пловдив да стигна без да е ясно ще мога ли да се върна оттам веднага и т.н.
С електрокола можете да пътувата само между две зарядни колонки из София. До Бургас или Варна може и да не стигнете, а за чужбина...забравете.
По-чисто само на хартия, иначе е значително по-мръсно. Да, под носовете ни не вдига пара, но добивът на литий замърсява много, след това електроенергията, да не подхващам и невъзможността от рециклиране на батерията!