Коментари - Придвижването с електромобил: Не само чисто, но и значително по-изгодно | dnes.dir.bg

Коментари - Придвижването с електромобил: Не само чисто, но и значително по-изгодно | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Никой от бившите собственици на Тесла не повтаря грешката пак да си купи електрическа кола. Батериите се скапват прогресивно и на втората година пробегът е 30% от рекламираното и постоянно се притесняваш да не им свърши заряда по средата на пътя.

Р. Овчаров в ТВ предаване наскоро /цитирам по памет/ - ако допуснем, че след 2035 г. България е заменила всички коли с ДВГ с електрически, каквото е изискването на ЕС, страната ще има нужда от два пъти повече ток, отколкото е произвела през 2022 г. Междувременно ще сме затворили ТЕЦ-овете и може би още нещо, без нови мощности. За капацитета на преносната мрежа да не говорим. Та как ще ги зареждаме ел. колите? Подобни изчисления са правени и в Япония.

В Пловдив зареждането на батерията излиза 120 лева. Във Варна също го направиха платено. За тези 120 лв ще си заредя над 45 литра, с които изминавам около 760 км. Да не говорим и висенето с часове да зареждаш. Ако се направи технология за бързо и евтино зареждане - ще си помисля. Както и нисък данък. Не е нормално аз с Евро 6 да съм на 120 лв данък, а сельото с 15-годишната трошка, бълваща черен пушек, да е на 15 лв.

Напротив! Нормално е данъка да е по стойност. Екоданъка си е включен в горивото. Този общински данък е съвсем друго нещо. Той не е свързан с екологията, а с цената на превозното средство и така и трябва да бъде.

В нормалните държави данъка е според мощността.

Не че нещо ама 120 лева годишно са 10 лева на месец бе човек. Чак не разбирам каква кола караш ако 10 лева ще те съборят.

Никой не говори за събаряне, а че не е нормално пушещото корито да е 15 лева, а екологичната кола - 120. Трябва да е обратното.

Нито е чисто, нито е изгодно олигофрени.

На тоя отново и отново поскъпващ ток докога ще е изгодно?

Дали е по-чисто е спорно предвид добива на литий, рециклиране на батерии и др. Най-евтината електричка е поне 4 ПЪТИ по-скъпа от подобна с гориво. През няколко години се сменят батерии и те също са много скъпи. Токът става непредвидимо скъп също така, отделно че и дефицитен най-вероятно. Тогава защо се пишат глупости тук и кого зарибяват? Още утре бих си купил такава ако имах излишни 100 бона? За да карам нещо с големината на фиат пунто и с което едвам до Пловдив да стигна без да е ясно ще мога ли да се върна оттам веднага и т.н.

Пълни глупости. Батериите имат добър живот и гаранция поне 8 години. И по цена не са толкова различни вече. Сега, айобсравняваш ауди е-трон с Дачия, да 4 пъти по-скъпа е. Ма то и бензиново Q5 е 4 пъти по скъпо от някоя Дачия.

С електрокола можете да пътувата само между две зарядни колонки из София. До Бургас или Варна може и да не стигнете, а за чужбина...забравете.

Странно, аз това лято с моята кия ев6 стгнах от Австрия до Франция за почти същото време, както преди с бензинов автомобил. Единствената разлика е, че трябваше да планирам предварително къде да спирам по пътя. Страшна драма.

По-чисто само на хартия, иначе е значително по-мръсно. Да, под носовете ни не вдига пара, но добивът на литий замърсява много, след това електроенергията, да не подхващам и невъзможността от рециклиране на батерията!

Виксш, това че не дишаш всички отпадъци нищо не е. Ти си загрижен за африка.