Премиерът към МВР: Направете възможното и невъзможното да овладеем войната по пътищата
Мотото на нашата работа се нарича резултати, отбеляза вътрешният министър Иван Демерджиев
Обратно в новинатаКоментари - Премиерът към МВР: Направете възможното и невъзможното да овладеем войната по пътищата | Днес.dir.bg
Коментари
Всичко в МВР е сбъркано. С това трябва да започнем и да се правим че няма проблем, той няма да изчезне. МВР никога не е работило за Пътна безопасност. МВР работи само за бюджет. Работи се на норма. От всеки се изискват брой актове и фишове, без значение за какво са. Запомнете го това ако искате си го запишете. Сега и да се вайкаме и да се тюхкаме нищо няма да се промени. Борбата на МВР за пътна безопасност е като борбата на Дон Кихот с Вятърните мелници. От къде го знам? Досещайте се.
Голямото увеличение на пътните престъпления, както и на криминалните такива, се дължат на всички служебни правителства, както и подкрепеното от Р. Р. Приноса на Б. Р. не е за пренебрегване.
Ако зависи от МВР да се спре анархията по пътищата - да знаете ,че няма да стане.Те са много вътре в игрите и няма как да реагират. Изкарайте жандармерията по пътищата , за алкохол,дрога и рисково шофиране да съберат едно ремарке книжки и нещата ще станат.
Пътищата са тесни с дупки а автомобилите са жестоко много и ХОРАТА БЪРЗАТ ИЗНЕРВЕНИ СА ...МНОГО СА ПРИЧИНИТЕ...
това ли най-важното бе, пиле шарено? Изхвърлете Газпром и Лукойл, а катастрофи винаги е имало и ще има докато има автомобили. Катастрофата е газпром и лукойл!
Дайте няколко милиарда аванси на пътностроителните фирми и всичко ще е е 6. Гарантирано от експерти, синдикати, работодатели, индустриалци и политолози...
За борбата с войната по пътищата се започва не с МВР, а с детските градини и училищата. Дебили такива!
Вътре в градовете се кара безобразно,постоянно си има нарушители на правилника за движение,които застрашават всички участници в движението с опасни и непозволени маневри. Или са си купили книжките,или изобщо не им пука за правилата,нагло се мушкат и това е. Иначе кат гледат коланите, предни,задни,фарчето дали не ти изгоряло и не си видял и други такива,за да провят кинти от глоби.
Това е от манталитета ни. Щото като излезе от курса крайно неподготвен до степен да не знае дали ще го скъсат или не, после си мисли, че е новият Шуми.
МВР да не са слънце да огреят навсякъде. Какво ги юркате хората? Народа яде и пие и кара, друса се и кара, на пътя недисциплинирани шофьори колкото искаш, да не забравяме, че и наситеността на колите на глава от населението е колкото в Германия, т.е. много кола , много нещо. Много пътищата не отговарят на трафика. При такава обстановка как няма да има катастрофи? Номера е ясен, колкото могат да помогнат за намаляването на ПТП-та, но и там едва ли ще стане ?
Малко статистика от МВР (не от социологическа агенция питала как се “чувстваме” по отношение на “войната по пътищата”) - 1968г.: 1062 жертви - От 1968г. до 2002г.: винаги над 1000 жертви - Лек спад от 2002 до 2005г.: 950-990 жертви - Рекордна година: 1990г. с 1527 жертви - 2021г: 556 убити на пътя. Аз мисля, че имаме напредък. Разбира се тази информация не е бомбастична. Следователно не е интересна и не се разпространява. Разбира се винаги има място за подобрение, но тази апокалиптичност ми идва много!
Коланите до 96-97ма не бяха задължителни. Да не говорим, че колите нямаха кнауч зони и еърбези. Да не говорим, че нямаха дискови спирачки. Да не говорим, че тогава и числото на ранените беше 2000-3000 щото много не оцеляваха. А сега имаме над 10000 ранени на година.
От 1972г. Ранените при ПТП са над 7000 (с малки изключения) От1990г. Ранените са между 8000 до 10000 За 2021г. :7576 ранени при ПТП Интересно дали някой си спомня колко автомобили е имало в движение в 1970-1980г. В момента се водят на отчет в КАТ около 2.9 милиона. Но ако си мислите, че “едно време” е било по-добре и нещата постоянно се влошават, си е ваше право. Просто реалността е друга!
Много хубаво го е казал, ама какво точно трябва да направят подчинените му? Като има такъв голям проблем се изработва дългосрочен план / програма / стратегия как да се реши проблема. Това трябва да изисква министър председателят, а не да им нарежда "Направете нещо, направете невъзможното".
предимно по главните пътища, които са хипер натоваени с всякакви чужди коли и камиони
няма да направят!!! Доказано е поне 20 пъти, че дойдат ли комундрелите на власт, народът психясва, шири се усещането за безнаказаност и безнадежност за каквото и да е хубаво нещо, хората обедняват, престъпността скача драстично, хулиганските прояви се увеличават неимоверно, както на пътя, така и във всяка една сфера на обществения живот и шепа наглеци забогатяват!!!!! Държавата се връща минимум 20 години назад....
Аз живея в Англия от доста време насам и направо умирам от страх по пътищата в България. А си идвам само по един път на 1-2 години. Не мога да си представя какво им е на хората там. Ако не ви пука за собствения ви живот, полислете за хората, които ви обичат и които ще тъжат за вас, ако нещо ви се случи. За децата, коите сте оставили сираци. За родителите, които сте оставили без деца. Не, не мога просто да го разбера това поведение. Да не говорим за хората, които се качват пили зад волана.
Тук се изказват все дето хабер нямат от шофиране. На магистрала катастрофираш сам и оцеляваш дори и със 120 да караш или пребиваш само себе си. Но при челен дблъсък на 2коли, пълзящи с по 60 км пак става 120, но тогава всички са жертви. Има разлика дали е еднопосочен или двупосопен път. Ограничаването на скоростта и камерите са само за пари, пътища трябват и жертвите ще намалеят! Но много се краде и ежедневно ще четем за жертви, колкото и камери да слагат, не е от скорост това, а от условия!
Новите коли са над 100 хиляди. Каското е по 2000 на всеки три месеца, гражданска вече 470 лева, данък, винетка, ала бала и то ще се замислиш дали ще я рискуваш така безсмъртно тази кола.
Оставете ни намира. Ще си се състезаваме и блъскаме като картинги колкото си искаме.
Най-вероятно, повече от 70% шофират коли, които са по-евтини от смартфон. А най-лошото в, че не ги поддържат, но се чувстват вечни на пътя!
Чета коментарите и оставам с впечатлението,че в България живеят само глупаци.Контрол,санкции,глоби,камери и какви ли не диващини,с други думи,телетата си искат остена. И нито дума за това,че трябва да се промени манталитета на българите,че това не става от днес за утре,че трябва да се въведе специален предмет в училищата по безопасност на движението и децата,когато станат големи и започнат да управляват коли,да са подготвени. Пък и още като малки,като го учат,кога баща им тръгне да кара с висока скорост,да го дръпнат за ръкава: Тате,вчера гледахме такъв видеоурок и както си тръгнал,може и да ни избиеш,бре. Намали малко скоростта!
Проблема се решава много лесно ! Забранява се вноса на коли втора ръка ! Коли втора ръка да се внасят само за резервни части ! Всичко МПС над 10г да им се забрани достъпа до градовете и първокласните пътища ! И проблема се решава !
Тоест новите автомобили със същите водачи няма да катастрофират?
Продължавам да не разбирам. Ако малоумния, надрусан водач кара 20-годишно Рено и по твоята логика го качим на ново Ауди, ще намалеят катастрофите?
Едва ли имаш велосипед за 2000 лв., но няма да ти спъвам мечтите. Защо повтаряш 2000 лв и нова кола постоянно. Не звучиш редовно.
Да не ми завиждате , че велосипеда ми е по-скъп вашите жалки таратайки ! Дерзайте , смешници !
Абсолютно това е решението! Особено като знаеш че имаш нова и мощна кола и почваш да правиш всякакви безумни маневри!
Ти явно не караш кола-катастрофите и жертвите са при второкласни пътища с двупосочно движение при челен сблъсък. 2 колелета да се блъснат челно пак ще има счупени глави.
Новите коли са над 100 хиляди. Каското е по 2000 на всеки три месеца, гражданска вече 470 лева, данък, винетка, ала бала и то ще се замислиш дали ще я рискуваш така безсмъртно тази кола.
Виновни са дилърите на наркотици и жените . 80 процента от децата вземат дрога и продължават до края на живота си. Жените търсят милионери и милиардери,това доведе стотици хиляди мъже да пропият. Дрогата и алкохола не прощават. Отделно българина е беден ,може да си позволи стара кола по пътища с дупки . Затова има много починали от катастрофите.
Закрийте КАТ и направете читава система.от камери за скорост и наблюдение , коятода е извън МВР. Всичко зависи от КАТ, те.са се превърнали в феодал...
Какви камери те гонят? Всичко е при челни катастрофи от двупосочни пътища, това го няма никъде по света, вижте една Турция, де уж бедна ...
Турция бедна?! В сравнение с Япония .. вероятно. Но ако сравняваш БГ, ще трябва да помислиш отново.
И тия като Оня здравния министър се бият със вятърни мелници... Оправете пътищата и сложете камери и изпращайте НА ВРЕМЕ Глобите ... Много е трудно направо не знам как ще го направите... 3 години чакаш снимка то падне давността , камерите за окраса, пътищата тотал щета, чадъри на мутри , подкупни фуражки... Направо сте много зле...
Това! То е ясно че всеки може да се снима с вратовръзка но трябва и действия да оправдае доверието което му е дадено
Пътния травматизъм, ковидът, да се намираме на работа. От първия умират по 2-ма души дневно, от втория - по един на ден. А от други заболявания - 320 души на ден. Така че ако наистина искате да се погрижите за хората - погрижете се за доброто медицинско обслужване, изследванията, профилактиката, доброто хранене. Много може да се направи.
Урод, дори и в пика на летните жеги с най-слабия вариант на вируса, само днес са умрели 7, в пиковете средно на седмица се събират от 50 до 150 дневни смъртни случаи. Сравняваш ковид (1 заболяване) с сумата от всички други заболявания.
Гълъбе, това да не е провеждане на мисия до Марс за залавяне и докарване в базата на БФС при Перуций Боянски на пришълеца и хищника. Пределно е ясно къде са проблемите и какви са контролните мерки. Ама си трябват топки, ау, пардон политическа воля и законодателна инициатива. Приятен ден.
Само лозунги, пожелания и обещания. Това сме го гледали и слушали. Това, което не сме видели до сега са реални действия.
Видяхте ли колко са неграмотни и дезориентирани! Полицията не възпитава, тя не води курсове за водачи, тя не извършва техн. прегледи, тя не им налива алкохол в устите и наркотици нито им купува поршета и бе ме ве та, тя не строи пътища и не им слага сигнализацията, няма нищо общо и с крайпътните реклами и дървета.Полицията само констатира това, което е станало и го санкционира, това е положението.Дори и когато е санкционирала с акт и постановление няма държава която да си иска парите.Полицията не осъжда, а нейните актове се обжалват и то твърде успешно. Всеки прокурор калпазан или не може да разкарва полицая актосъставител напред назад колкото си иска и да го обвинява в колрпционна практика. Всеки ахмак може да снима с телефона си как старшината петкан взима предлаганите му 50 лв от някой пропъднал пияндур управляващ в пияно състояние и след това да го разказват по ТВ-тата поне една седмица след, което правят социологическото проучване,че в Полицията работят само тъпаци и корумпирани типове.Никога няма да видите репортаж поне за ченгета от Криминална,които си скъсват дирниците да изкарат някакъв грабеж или убийство и накрая по една жалба ги правят на малоумни и невъзпитани чадъри на престъпници.А, баровцито отгоре с милионите само за девойчетата си с жипки се хилят и викат " Мами;ата им разкатахме".А Премиера и министъра са неграмотни и вместо да накарат полицията да намали загубите за хората ограбвани от крадци, мошеници, фалшификатори, застрахователи, търговци, ВиК, Енерго, газ и т.н. и по този начин да облекчи малко семейните разходи и успокои населението, ги кара да лягат пред пияндурските отрочета на хората ограбващи България.Плюя на " професионалното, коректно и компетентно" отношение към проблемите ни!!!
Точно така, частните фирми издават "книжки" и талони на колите, няма КАТ и нищо, а бе милиционер прост и червен гъз, що не се обесиш с шапката, която вече не носите, сигурно пишеш от някоя хладна комарджийница, а може и даже да си зам. министър на МВР-то. Гъз мръсен милиционерски - крадлив и долен.
Не разбрахте ли, че проблема е в Пътищата! С тези двупосочни пътища ще е така с катастрофите винаги! И с 50 км да се движиш при челен сблъсък, положението е фатално. А при милиони движещи се коли няма как да не се допускат грешки от шофьорите, все пак сме хора. Спасението - еднопосочни двулентови пътища, както е в нормалните страни.
Е ко прайм с крайпотните дървета тогава, че са голям проблем. Таман настъпя бавареца и завой, ако не успееш да завъртиш волана се удряш в мръсното дърво ша ми изкача на пътя ша ми изкача
Е най после наш човек!! Разкарайте дъртите таралясници от пътя, като опасни за движението, разкарайте тътрещите се бавно, писна ми като настъпя бавареца някой мундьо да ми се препречи на пътя да се чудиш как да го изпревариш и накрая те принуждава да предприемаш рискове. Мигаш му, светкаш му, свириш му, не еб-ва, аве аланкоолу тоя път да не е направен да се влачиш като народна песен по него? А па на граЦкото дето трябва да чакам разни прошляци да се изнижат, ка па не, черен жип е винаги с предимство! А да, велопедерастите, пешеходците, скитерджиите и вся осталая да се разкарат от пътя! Оня ден един колега с аЛди прегазди един педераст на пътя, не че нещо ама сега ще го влачат из следствия и съдилища
Само не мога да разбера Защо е тази показност Пара в свирката Да се изговорят една камара глупости Симулиране на дейност Румене, Събирай си боклуците! И на есен към Славяново
като начало да спрат да се крият зад знак 60, а да са по местата за голяма скорост. Да бъдат по магистралиоте в трафика, а не да се крият по отбивките! Да се въведе средна скорост, но само по магистралите! Всички тия дето мигат, святкат,м карат опасно директно да спират! Конфискация за превишена скород над 100 км/ч. Има толкова много ПРОСТи неща, които могат да се направят. Пътуването по магистралите ни всеки път е руска рулетка.
Нека позная какво ще направат като възможно и невъзмоно, ще слагат камери,, триноги да снимат хората да ги глобяват да си пълнят мвр то. А иначе пътищата все ще са така опасни и ще се краде от ремонти и подобни и никой няма да носи отговорност.
Най-бързо и лесно е вкарване камерите на АПИ за изчисляване на средна скорост. Необходим е само софтуеър. От камера до камера се залага най-краткото възможно време за изминаване на разстоянието при спазване на ограниченията. Всички под това време са се движили с по-висока скорост. Системата изчислява средното превишение 10 / 20 / 30км.ч. и тн. и генерира глоба.
Най-лесно е да се мери време и се изчислява скорост по формула от 3то отделение. Точно на това ниво са ти и размишленията. проблемите са други и с твойто мозъче няма как да ги проумееш.
Но само за магистралите. 140 км/ч е пределна скорост. Сега, да ми ги слагат тия средни скороси по републиканската мрежа е абсурдно. Има участъци, в които май-спокойно ако няма трафик, може да се движиш със 100-110. Да не говорим, че километражите масово показват с 5-10 км/ч отгоре, и реално каране с 90, е с 80-85. Средната скорост е добра идея само за магистралите. Канадеца и Кокорчо точно тая глупост бяха намислили, и добре, че си тръгнаха.
За коя полиция иде реч? Българската ли? Ако е за нея, нема да стане. Полицаи виждаме само на протести за заплати и пак на протести, когато трябва да бият. Иначе рядко можеш да видиш полицай, скрит някъде из храсталака след знак 50 км/ч и то да цакат САМО български шофьори за щяло и нещяло.
Войната по пътищата няма да се спре с ченгесарски или подобни псевдомерки. Тази необявена война ще спре, когато спрат да се крадат средствата за пътна ифраструктура и тя бъде приведа в съответствие със съвременните изисквания. На второ място, но не и по важност е повишаването нажизнения стандарт на нацията, като чрез това се ограничи деградацията на обществото в приматска насока. Все неща, за които се изискват години и деситилетия, а не два месеца, колкото е мандата на това правителство ........засега....