Предлагат да има учебници за напреднали деца и други - за всички останали
Няма да има нищо обидно в това, когато даден ученик ще е на базисно ниво по даден предмет, твърди Асен Александров - председател на Сдружението на директорите в средното образование
Обратно в новинатаКоментари - Предлагат да има учебници за напреднали деца и други - за всички останали | Днес.dir.bg
Коментари
Каква е разликата между хулигана и отличника? Хулиганът го бият родителите му, а отличника го бият съучениците му.
Поредната глупост, ще учат заедно, но по различни учебници. И какви са тези напъни за елитарност? Гордостта предхожда падението, казват римляните.
най-после ! Всеки ученик се учи с различно темпо по различните предмети. Може да е отличник по биология и догонмащ по математика .
Така е правилно! Не всички деца имат еднакъв капацитет. Моите деца са учили по такава система. Тук обаче възниква проблема с учителите. Две нива означава двама учителя в две различни стаи.
Така само по вида на учебника и ще знаят кого да мразят... От ранна детска възраст.. Що не предложите нещо за повишаване на качеството за всички, а???
За съжаление не се обяснява достатъчно и не се работи по групи с децата за да могат всички да получат внимание и обяснение. Най- добре се справя училището в изпитването и най- зле в усвояването! Затова сме номер едно в света по частни уроци! Даскалите не са заинтересовани от опростени учебници, а от непонятни и от много частни уроци! Така и се случва!
В Парламента да се проведат веднага изпити по български и литература и история върху конспекта от теми за кандидат студенти Оценките да се пишат от преподаватели от Софийски и Великотърновски университети Който изкара по малко от 5 пет на изпит да отива да пасе патките
Само да не се опитват по този начин да оставят сегашните велики произведения на БАН. Щото изобщо с тях не напреднахме, а назаднахме. Всичко до тук - да се изгори, че то сега отличниците имат нужда от частни уроци, не "изоставащите." ----------------------- След това забрана на частните уроци в основното образование - конфликт на интереси е учител и служител на МОН да дава частни уроци и трябва да се впише в договорите им.
И после как ще ги сравняваш, гений? Как ще се класират учениците като се стигне до матури, кандидатстване и т.н. като са учили по различни учебници? Кой е по-добър - този с шестица на базово ниво или този с тройка на напреднало ниво?
Учат заедно в час, но по различни учебници! Това ако не е апартейд, по-зле сме и от Африка! Верно сте дебили в ПП - прости пед'раси!
Как да му кажеш на едно дете че е базисен тъпак?? Аминако през годината тръгне нагоре??? Нови глупости на психопата Денков! Аман!
това е рядка тъпотия! За наредналите деца си има сборници и други материали? Кой ще ги определя, кое е напреднало и кое не! Това правителство няма да изкара и до юни
как точно ще учат в един клас, но по различни учебници, с един учител, по едно и също време. Учителят например ще обяснява през половината от часа по-лесни задачи по математика, а през другата половина - по-трудни за другите ученици. Така реално часът за всяка от двете групи се намаля наполовина. Като идея звучи добре, но изпъленнието куца както винаги у нас. Мисля, че е взаимствано от колежите в западните държави, където всеки избира свободно част от предметите, които да изучава, но това става в специално сформиран курс по предмета, където колежаните учат едно и също.
и то незабавно. Разбира се, че учебникът и материала следва да е еднакъв за всички, с пуснати минимални изисквания. Разделен на уроци, някои задължителни, другите сложени ако на лапето му е интересно. И разглеждани в свободно посещаеми уроци в смисъл незадължителни. Всеки трябва да има шанс, разделението може да е вече след 10-ти клас. Примерно, а най добре в средното разделение да няма изобщо.
Кой го е еня за матурите? За дотъп до специализираните училища се провеждат отделни изпити които са с основната тежест за прием. Матури, НВО и тям подобни са просто цедка за да се отсеят най-слабите кандидати.
Я, за мен е крайно време да напуснеш директроското място и да не ръсиш ненужно плоскоумие. Как ще делите децата от един клас, това е безумие?!?! Ако детето се нуждае от специална подготовка нека учи в специално училище само с такива като него, на бърза скорост...
Тези неща се правят по друг начин. Чел съм учебници по висша математика - темата е 80% задължителна за всички и останалата част от темата - 20 % за напреднали и по-любознателни.
Този министър може и да разбира от химия, ама от работата си като министър точно не разбира. Първата му работа трябва да е да оправи основното образование, изхвърляйки всичко до тук, довело ни до последното място. Рибният буквар да върне - пак по-добре ще е
Нормално е да има различни учебници за деца с различен темп на образование. Това може да бъде направено и с общ учебник като материалът се разделя на части - базови знания, разширени знания и знания за напреднали. И всеки да чете и учи това което му е по възможностите. Лошото е, че ще стане обемист. Проблемът по-скоро е, че сегашните учебници са с изключително ниско качество като съдържание, език, стил, подредба на текста и картинките, акцентите (за 4-ти клас имам преки наблюдения) Всичко е една хаотична шарена чорба, в която окото се изморява, текстът се възприема трудно, акцентите са разхвърляни и остават незапомнени. Подобен стил предполага зазубряне, а не осмисляне и запомняне. Всеки професионалист в рекламата или журналист знае, че в подредбата на текст и визуализации има правила и техники, които са чужди на МОН.
Еее каква е тая дискриминация? Като са толкова напреднали да им правят отделен клас за умници. Това ми звучи като швейцарското образование. Зависи от нивото, дали може да учиш висше, какво да работиш и да си купиш имот на кредит. Глупости! Май верно това правителство скоро ще си ходи.
Пореден опит за УНИЩОЖЕНИЕ на детския интелект. И КОЙ ще определя кое дете по какъв учебник ще учи? Учебниците са и без друго опростени до безумие, тоя още щял да опростява. Претрупани са с някакви налудничави "еко", "евро" и подобни извращения, а същноста на "изучаваната" дисциплина е сведена почти до нула. Вземете за образец старите учебници, тези в които се изучаваха реалните неща с истинските си имена, биологията беше биология, химията химия, за физика и математика да не говорим, от тях реално може да се учи с разбиране. Добре, че пазя моите, навремето бяха и безплатни....
Папкал си пасти, моето моче. Или смяташ, че ти си гениален художник, музикант, математик, лекар... Само дето никой не ти е дал шанс... Всеки човек си има силни и слаби страни - едни са умни, други тъпи това е.
Какво пречи на сегашната система - ИМА ПАРАЛЕЛКИ ЗА НАПРЕДНАЛИ има и за всички останали! Но в един клас - всички трябват да имат равен шанс. Дете започнало на учебник за "глупави" няма как да премине на учебник за "умни" и така сегрегацията започва от първия учебен ден!
И КВООООО: ЕДИН С "6" ПО УЧЕБНИКА ЗА НАПРЕДНАЛИ И ДРУГ, ПАК С "6" ПО УЧЕБНИКА ЗА НАЗАДНАЛИ????????????
Ама разбира се - как ще има нещо обидно в това разделение?! Особено като и в свидетелството после пише, че си бил на базисно ниво.... Това винаги се е правило и се прави като свободноизбираем предмет, допълнителен кръжок и т.н., където децата със специални интереси и възможности, да могат да ги развиват. А не в час едните да са тъпата група, а другите - гениалната... Хубава работа, ама българска..
Дърпат, ако някой вярва в теб и те подкрепя. А не просто да те заклеймят като "базисен"...
Едно е сигурно - че в момента всички учебници, с помагалата към тях, способстват за затъпяване и всичко това е абсолютно доказано на международно ниво - във всички класации. МОН - всички за уволнение начело с новия министър. Аман от оправяне на една глупост с две нови - по-големи.
Ами що не станеш мутра? Аман от тъпи олигофрени обясняващи собствените си провали с това, че успелите са тъпи, мутри, връзкари и т.н. Не виздаш ли, че дори не можеш да водиш аргументирана дискусия по темата?
Някоя друга тъпотия, няма ли да се измисли. Ползвате децата за опитни зайчета и късате нервите на родителите.
А ти не разбра ли,че това не е предложение на МОН,а на директорът на 51 училище,назначен от ГЕРБ.
Само дето "помагалата", към учебниците, в които 100 пъти повтаряш едно и също, водят до апатия и отвръщение. Дай 5 интересни задачи, вместо 100 с трудност 2+2
Момко, имаш се за прекалено голяма работа, явно компенсираш много .... начинът ти на мислене показва силни комплекси за малоценност! По какво определяш кой е "тъп" и кой е "умен"? Как измерваш успеха на един индивид в обществото? Успехът на един човек в обществото "умен" ли го прави или "тъп"? Спрямо кого? Спрямо кое общество?
И така да е. Системата 100% е за боклука - иначе как да обясниш последното място. И преди 100 години от училище децата са излизали грамотни, който не учи - повтаря. Аман от тъпи "иновации"
сега остава да го обяснят това на родителите, които ще понесат много тежко, ако детето им не може да надскочи "базовото ниво". Според мен тая работа така няма да стане. Трябва да се смъкне нивото, пък който има желание да си кара допълнителни занятия. Дали те ще се покриват от бюджета в следствие на целенасочена държавна политика или всеки гражданин се се спасява по единично може да се обсъди допълнително. УТОЧНЕНИЕ: [специално за соц носталгиците] България, народът има нужда не от 100% висшисти дето пишат с правописни грешки, а от работна ръка. В този ред на мисли бариерата за завършване на средно образование (10 клас) трябва да се намали. Програмите за професионално обучение (11 и 12 клас) трябва да се прецизират и по същество пре-дефинират. И най-важното - "държавната поръчка" за ВУЗ-овете трябва да се намали ДРАСТИЧНО поне на половина. А финансирането да се удвои с подходящо вкарване на бизнеса в образованието посредством стипендиандски програми, развойна дейност и т.н. "Вишу"-то не е право, а привилегия за заслужилите.. щото аман от председатели на НС завършили РабФак.