Преди 60 години Българската гражданска авиация изпълнява своя първи презокеански полет
С "Ил – 18“ на 11 април 1964 г. е осъществен полетът на Българската гражданска авиация от София до Лима, Перу
Обратно в новинатаКоментари - Преди 60 години Българската гражданска авиация изпълнява своя първи презокеански полет | Днес.dir.bg
Коментари
Преди 60 г. имаше държава България, сега няма....!!!!!!! Или с други думи друго си е линията София-Скопие, ценности, промяна!!!!
За това си ял радиоактивни марули, голяма държава е имало! То в статията пише., че дори и конструкторите не били съгласни на този полет! Но нали е имало “голяма държава”, трябвало да се покажем!
Ще ти програмират парите да купуват само радиоактивни зеленчуци, ще ти кажат, че който не ги яде е срещу климатичните промени, ще те уволнят от работа и ще ти предпишат допълнително радиационна терапия, уви! Добре дошъл в антиутопията. КомунизЪма ще ни се види цвете.
Последния беше през 1999г. , тогава един циганин я продаде на един гад, и от тогава ни компания, ни име , ни нищо. Типична сделка от прехода.
Тъпунгер, заради такива полети Балкан беше фалирал и само дотациите от държавата държаха БГА на повърхността за да могат другарите да летят с 6 прекачвания до Лима. За нормалния гражданин един полет до Лондон струваше няколко заплатил а сега струва 50 лв.
Тъпунгер с ти, Балкан не беше фалирал, а матералната му база беше за милиарди долари по целия свят, но след 1989 г. такива простаци като теб взеха връх и разкрадохте всичко!
Не ревете, говедца! Сега пък си имаме медицински хеликоптер! Е, нямал бил лебедка и черна кутия, ама какви пари усвоихме покрай него а? Шокар работа!
За какво ни е авио компания, сега един полет на чужда е 50 лв. до Лондон. За какво ни са ел. централи, вносния ток е по евтин от нашия. За какво ни е земеделие и животновъдство, внасяме 80% от храните от вънка. За какво ни са деца, трябва да строим ясли, градини, болници.По добре да внасяме емигранти. За какво ни е елит, само да краде ли ?
когато гадта разпродаде всичко, включително слотове за десетки милиони, помрънка колко му е зле и се върна в страната на мошетата
За какво й е било на България пряк полет до Лима, Перу!? Кой български гражданин тогава е можел да си позволи такъв полет? Кой български гражданин биха го пуснали на екскурзия в Перу през 1964-та? И защо нашия български комунистически елит би искал да ходи в Перу да го хапят комарите, вместо да идат да се разходят в Ню Йорк, Лондон или Париж? Та Перу дори не е комунистическа държава. Причината е друга: карали са оръжие натам, а Бело - наркотици насам. Това е другари и другарки!
"Преди 60 години Българската гражданска авиация изпълнява своя първи презокеански полет" Когато имаше държава България и гражданска авиация. БЛАГОДАРИМ ТИ ВАНЬО, ЗА СЪСИПАНАТА И ОКУПИРАНА ТЕРИТОРИЯ НА БИВШАТА ДЪРЖАВА БЪЛГАРИЯ!
Когато Ваньо "съсипа БГА Балкан", фирмата разполагаше с 15 стари самолета взети под наем. Собствените Ту-154, Ил-18, Ан12 отдавна бяха с изтекъл ресурс.
Вече е официално в българската история, че през 1960те години България изнася революция/оръжие за страните от Африка и Южна Америка.
Летял съм с ИЛ18. До Нигерия, До ЮАР, до Сенегал, Алжир, Бенгази. Да питам от просташко любопитство какво резбираш под изчерпан ресурс за турбовитлов самолет. Защо по пътищата се движат над 40 годишни коли -вероятно не защото са карани на газ спирачка, а защото се е правило своевременно ТО, не си икономисвал масла, филтри,и прочие. Какво е един самолет, при положение че във въздуха все още се срещат и такиво от времето на ВСВ
Дори двата Боинг 767 взети под наем от Франция, които летяха до Ню Йорк и Торонто, си бяха с френската регистрация.
РАЗБИРА СЕ! ЕСТЕСТВЕНО! А спотовете по международните летища в света и те бяха със "изтекъл" ресурс и множеството бюра за продажби на билети. А сега всичко е вече ток и жица! Летиш за 50лв. до Лондон да го .... на Чарз! Много моля малоумните американски пишлемета да не говорят празни приказки за това как се е живяло някога и как са се яли радиоактивни марули. АКО БЕШЕ ИСТИНА, ВАС НЯМАШЕ ДА ВИ ИМА.
Ако определения ресурс на машината е изтекъл дори преди ден и нещо стане с нея, Ллойдс няма да ти плати нито лев от застраховката. Надявам се да съм бил изчерпателен. (И да, компанията на Георги Иванов - Еър София тръгнаха с Ан-12 взет от музея на авиацията в Белград).
И специално за минусите, регистрацията на двете машини бе Ф-ГХГД и Ф-ГХГЕ. Дира не разрешава писане на латиница. Та, машините си имат и достатъчно снимки в Мрежата.
Ама много знаете бе, конструкторите не били сигурни. Така един съветски военен самолет с "ограничени полети" кацна в Япония 1964 година; седем години в небето -защо ли братятя съветски руснаци не били съгласни самолета да лети -създаден за "регионални полети" И какви са тези регионални полети Москва -Магадан, Владивосток, Мурманск. За какви средни разстояния е строен. Спомням си летим над Африка и старшинка бивш полицай, сефте работник в рибцеха Пита стюардесата на каква височина летим, после а какво ще стане ако самолета падне, а тя се смее и ме казва -Ами ще ни изядат! той отново пита ама веднага ли? -Тя Не само мъжете за вечера, Нас(стюардесите) за закуска, вожда има навик да закусва с женски гърди! Горкия, до ЮАР не проговори повече втренчен долу в земята
До АМА: ".....спотовете по международните летища..." - какво е това? За какво се ползва?
Спотовете всъщност се казват слот тайм. Това е времеви прозорец, в който трябва самолета да кацне на летището. Тази техника се използва за разпределение на натовареността на големите летища. Без този слот, или извън него, няма как да кацнеш на летището. Примерно десетминутния слот тайм за кацане на Балкан в Ню Йорк е продаден за 1 милион долара на друга авиокомпания. Едни много пари, а?
То и експреса София-Бургас през 70-те и 80-те взимаше разстоянието за 6 часа. Сега колко е дали знае някой, че не съм пътувал с БДЖ от 25 години. Вероятно 8-9 часа и то ако не се запали електровоза някъде по трасето. Благодарим ти, Ваньо, Драгалевски мангалино. Как са теменужките!
Драги ми ще ти отговоря, видимо е огромното ти познание на застрахователната дейност Няма значение дали е Лойд или Бюро Веритас или Армеец Шом ти е изтекла застраховката -не плащат. Ти правиш ли разлика между застрахователна компария и ресурс. Ресурса се изпълнява с така наречените "регистрови прегледи" те са на определен период от време. В същото време те са задължителни за освидетелстване състоянието на кораба (пиша за това което съм на 100%). Ремонтите са периодични или класови пак на определен срок и могат след преглед от Лойд регистър, Бюро Веритас регистър да се удължат до 6 месеца след одит. При самолетите драги има освен тези класови прегледи и ремонти има и т.н. предполетни -и при тези прегледи може и да се отмени полет. бСлучай в Лагос таварач на багаж удря колесника на ИЛ 18 има незначителни щети Полета се отменя и чакахме на хотел на Федерал палас да ремонтират/сменят самолета близо седмица. Така че преди да пишете прочетете освидетелстване на летящи средства
Зависи кой влак ще вземеш. От 6,30 ч. до 8,45ч. път. Това са бързи влакове. Сега, по пътя всичко е възможно - от повреди по състав, железен път, контактна мрежа, до (не дай Боже!) ПТП... Абе, нали трябва да ти е интересно! :)
Един две смислени коментара. Да не би онзи полет демонстративен на руският самолет в Малайзия да е бил с изтекъл ресусрс! Прав е лудия за текущи, регистрови, аварийни и прочие ремонти За изтекъл ресурс ли става въпрос за кораба на БМФ "Самоков", или за "Бреза" или за танкера "ЛОМ" Днес много неща стават заради изменение на правилата за плаване или за летене. Ето мед хеликоптера пристигна и не лети, защо -ами защото някои изисквания по документацията не са спазени, отделно правата на пилотите. Онзи хеликоптер дето падна по време на ученията на ВМФ да не би да беше с изтекъл ресурс!? Наскоро гледах филм за пътнически самолет от 1942 година паднал по време на полет, свършило му горивото няма жертви, при обследването става ясно че има пукнатина резервоар -крило, която е била "залепяна" няколко пъти -ми фърчи си аеропланчето и днес м/у Америчко и Уайкики
преди много години, повръщах поне 3 пъти, защото адски много друсаше. Само заради това е трябвало да има принудителни кацания за почивка. Освен това логически е подвеждащо, че полетът през океана е направен нон-стоп. Фактически това са няколко нормални пробега от летище А до Б, от Б до В и т.н., като между другото се лети и над океана. А френските граждани са били вероятно за покриване на финансовите загуби поради голямото разстояние. Значи единствените честни хора са били руските конструктори, които (за разлика от днешните си колеги) не са били готови да жертват човешки животи на чуждестранни граждани на "братски" народи - поклон за това от мене.
Витловите самолети летят принципно на по-малка височина от реактивните. Там турбуленцията е по-голяма.
До ще ти отговоря аз : Благодаря колега за изчерпателната информация. Полезно! А вие от къде знаете колко струва такъв слот? Слотът касае ли времето за ползването от превозвача на пистата за излитане и кацане, системата от пътеки за рулиране и терминалните сгради?
Ухажваш. Учиш. Надъхваш. Черпиш. Коткаш. Плащаш на тролове. И накрая вместо да ти прокарат пропагандата, всичко се обръща срещу тебе. Отврат.
Подкрепата на “социалистическата революция” по света струва милиарди. Само на Ирак и Либия са отпуснати над 2,6 милиарда долара, с които да се финансира българският оръжеен експорт. След 1987 година режимите в Багдад и Триполи напълно прекратяват износа на нефт за НРБ, договорен като погасяване на оръжейните кредити. Левите партизани в бившата португалска колония Ангола в Африка получават боеприпаси и оръжие от България през 1960-те години. София подпомага комунистическата революция в Ангола с дарения за десетки милиони, показват данните в докладите от решенията на Политбюро и ЦК на БКП. Агостиньо Нето, който става президент веднага след обявяването на независимост на Ангола от Португалия през 1975 г., смята обучените в България бойци за изключителни специалисти във военно отношение и много ги цени, става ясно още от докладите.
Мда, имаше и западни държави, които вече летяха през океана с реактивни самолети, а витловите са тръгнали сигурно около 20 години по-рано. Добър опит да пробуташ като прогрес поредния пример за технологична изостаналост.
"Поради тежестта на презокеанския полет, съветските авиоконструктори не дават съгласието си за неговото изпълнение"- Каква глупост! Кой конструктор, Илюшин, Камов, Микоян? Как са ни забранили, с телеграма? Самолетът си има документация, в случая РЛЕ - "Руководство по Летной Експлуатации". Всички, абсолютно всички полети се изпълняват съгласно написаното в този документ. И това не зависи нито от желанието на ръководството на Балкан, нито от мнението на съветските авиоконструктори. Инженерно щурманската служба на авиокомпанията е направила разчет, имали сме подготвени екипажи и полетът е изпълнен, както всеки друг такъв. По-късно тези полети с моряци на БМФ до Бразилия станаха рутина. Пак със същия класически, безотказен и непретенциозен Ил-18.
на 21 декември 1971г самолет ил 18 се разбива загиват 30 души, сред които паша христова това за илитератите с минусите!
Да, но не поради самолета а диспечери, пилоти. Тя и Катя Попова си отива и колко още. Няма летящо средство или плаващо такова да не паднат или да не потънат. Вълните убийци под Куйптаун потопиха доста супер танкери, балкери въпреки изчисления, конструкции и постройки. На първо позиция фактора време. Ситуация щормово време, големи съвременни гемии се крият покрай островите. Нашата гемия 9000 БРТ също. По укавето от друг кораб се свързват с нас и кой е барото, ми къде сте. "Колегата" саркостично -Кво стана, ВА, уж голям капитан, уж в ледовете на Антаркдида план изпълнявал пък се крие. Вико ме барото и пита колко време ще подготвиш машината за отплаване? уважавах го, беше ми първият капитан на море казвам му Барба, не се прави на българин -Кой Аз ли! Гемията е 40 годишна, знаеш кое и как е. Едва крепим единия агрегат, един вече няма (демонтиран). Като е толкова Юнак оня "колега" що се крие!? Пак в това време наблизо подадоха сигнал за помощ 3 кораба.... Отказала техника, турболенция, обледяване