Коментари - Последната българска Комета-5 се руши безвъзвратно във Варна | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

СкраБаджии.

Комуниста плаче

Още в училище си беше неграмотен и не се научи, че думата е "скрап"... и затова стана журналиЗт!

Те затова ползват Комети в Канада и Франция, щото са тъпи комунета там. Ама си ги поддържат, а не като бай Ганя – да оставя всичко да гние и ръждясва из гингирлиците

Жалко за хубавите кораби. Както винаги не сме в състояние да опазим културно- историческото си наследство. Макар, че най-добре би било корабите да са още действащи.

Без коментар: "имот частна държавна собственост"

Тихо Ганьо! Бил си ти в Канада и Франция ама само през телевизора...комунист

Царе сме на разрухата и съсипията!!

Тази комета е символ на състоянито на държавата 30г след идването на капитализма.

ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ, това си бяха едни много красиви и модерни не само за онова време морски съдове! Ние бяхме една от страните в световен мащаб, които притежавахме този бърз, красив и удобен морски транспорт! Е да, но по това време бяхме истинска морска държава, с истинска флотилия от стотици товарни, риболовни и транспортни кораби, които бяха тотално унищожени, нарязани и разпродадени! Сега почти по нищо не се различаваме от страните, които нямат излас на море! Много е жалко, и последната останала комета да се намира в този окаян вид и по младите хора сега да плюят и словоблудстват във форумите ,защото те не са имали това удоволствие, да се възползват от този чудесен, бръз и романтичен транспорт! Коветите бяха част от морското величие на България! Уви и те бяха заличени, както се заличи и славата на морските ни курорти!

подобни и по Дунав едно време. Бяха много по бързи от корабите и много удобни! Сега сме напът да влерзем завинаги в пещерата..съсипахме и речен иморски транспорт и БДЖ е жалка пародия на транспорт, въздушния в Бг също е свит до минимум!

Каква скраБ бе пичове? Пише се скраП. Вашият правопис е подобен на този кораб.

Хайде, хайде, не се превъзнасяйте. За кометите не мога да съм сигурен, но дунавските "ракети" , пак на подводни криле, бяха с по два БЕНЗИНОВИ двигателя и съответно разхода на гориво бе колосален. Ако в момента се пусне подобен транспорт, то себестойността на превоза на пътник Русе-Видин, ще е около 500 лева за билет, при около 30 пасажера.

Ама пък Тиквун Умни е милиардер. Дава 2 милиарда за селфи с Тръмп и си прави каквото си иска.За да се наиграе една мутра, 10 поколения ще плащат борчове. Лошото е, че нормалните вече не сме в Територията и скоро няма да има кой да изкарва пари.

Пише се вторични суровини.

Според теб дори само 250 лв да отиват за гориво тази комета трябва да харчи по 16 литра на КИЛОМЕТЪР. Не е важно какви са фактите , важното е да се плюе по миналото и историята.

Че ти колко мислиш, че харчи?

Не съм убеден, че 16 литра на километър ще стигнат. То там се разхода се мери в часове, но имам някакви спомени, че ставаше дума за около 25 литра, че и отгоре на километър.

Може да презастрояват държавата, но кораби не могат да строят. Все гледат в канчето на другия, даже и в коментарите все за чужди канчета пишат. Дори и ръждивия паметник някой снимал и пускат идиотска статия за него. А защо не напишат за ръждясалите лади и москвичи по нещо? Кой ги гледа тия вторични суровини, че да изпитваме чувства за тях? Очевидното е, че никой на морето няма интерес и способности да построи корабче и да продава. Защото е пълно с малоумници и престъпници с власт и пари.

Ползвал съм кометите между Бургас и Варна. При хубаво време бяха супер. Но като цяло не бяха подходящи за нашето море. Билетите започваха да се продават два часа преди отплаване - всяко влошаване на времето ги спираше. Случвало ми се е да се вдигне вълна след отплаване. Заобикалянето на нос Емине беше кошмар. Налагаше се да се спусне (да не е на крилете) при което се движи едва едва и се клати като корито.

И " имот, частна общинска собственост" Абе беше създадена пправната основа на разсипията на общонародната собственост.Мисля, че идеята беше на Ал.Лилов за това квалифициране на собствеността.

да кажеш дизелови може би.... по 1000 к.с . Или говориш за корабен моделизъм с бензиново моторче???

според теб тази ракета е теглела един танкер за да има гориво, като пътува от Видин до Русе..айде малко по сериозно! И представяш ли си колко трябва да струва един билет при разхода , който си си измислил?!?

Аууу колко страшно. Да направим кампания с СМС да съберем парички.... Що се занимавате с пълни глупости? То ако ставаше нещо от този кораб досега да е станало. Ако бяха икономически изгодни щяха да продължат да возят пътници и още да ги произвеждат. Занимавате народа с безмислени неща за да отвличате вниманието на народонаселението.

те ги произвеждат само ,че модернизирани и си возят хора,но не и в БГ .. само в БГ всичко умира защото е пълно с "умни" идиоти като теб!

Остави носталгиците да пуснат някоя сълза. Това да им се обяснява за икономическа ефективност за остарели и неефективни технологии си е загуба на време.

Ами произвеждай ги бе другарю, щом е толкова добре и изгодно...

много си е ефективен тоя транспорт и беше супер бърз и удобен

Само вие комунистите ги виждате тези ниши. Добре, че вече не управлявате никъде, че ефективните резултати още се виждат

И какво предлагаш да се направи с тази Комета? Или да се купи 1 нова и модерна и ако има желаещи да се возят или да закърпим тази и да се чудим що гори толкова много и никой не ще да се вози в соц. боклуци. Дай предложение, само ако може да не е с парите на данъкоплатците, щото ми писнаха такива умности да направим това и онова ама с чужди пари. А после дали това корабче/заведение/музей ще се самоиздържа или ще наливаме пари и 1-2 другари ще са на заплата?

ти виждал ли си кво движение от ШЛЕПОВЕ е по Дунава , те по ефективни ли са като са 20 пъти по бавни?!?? И що нито една страна не ги е спряла , умнико! Бътлгарияпропада щото народа и е мнай-прост ,но се има за много умен!

Защо журналистите след толкова години (5 или 6) се сетиха да пишат за последната комета? Да не би да са чакали да измрат и последните пасажери плавали по линията Варна-Несебър-Бургас. Дори имаше няколко рейса от Варна до Истамбул, които бяха посрешнати много добре от турска страна. За сравнение пътуването с автобус е много дълго. При тихо време пътуването с кометите няма конкуренция.

То и конкорд беше супер бърз ама полет от Ню Йорк до париж почваше от 3хиляди и нещо долара. Ама щом казвате че е изгодно и много се търсят, купувайте това корито, малко китосване и почвайте бизнес кеф ви в морето кеф ви в реката даже може да направите кирия Варна Ню йорк, ще върви много понеже на другарите децата са все в Америка и никога в рАсия. кАмунисти сър, какво да ги правиш

Има такива на много места. В Гърция и Холандия съм виждал. Във Франция не, по Алпите няма, а по морето бях отдавна и не помня.

КОнкорд наистина беше неизгоден,но тук не е точно така! КОметите бяха пълни и не е имало проблем с цената на билета! ТО и мерцедес и БМВ харчат най много, ама се напъвате за тях , нали селски!

се вижда навсякъде в България, разрухата и мърсотиятя. Освен на Витошка. Жалък социализъм 45 + 30 години.

Във всички държави с излаз на море има морски транспорт. Само в "демократична" България няма, въпреки, че в "комунистическа" България имаше. С "комета" от Бургас до Варна се отиваше за 2 часа, без опасност някой идиот да те претрепе по пътя или ти да сгазиш някого, минавайки през една камара населени места. За романтиката няма да ти обяснявам. За "ръбове" тя не е аргумент.

Всички руски кораби на подводни криле да с дизелови двигатели, един или два по около 1000 к.с. Или с по-нови и мощни. Кометата харчи 30 литра на час, може до 40-45. Нормално се пада по до 3-4 литра за 100 км на пътник.

Интересно кое ли ръждясва, след като е от пластмаса и алуминий. Дори двигателят е бил алуминиев (М401 или Д401, не съм сигурен). Сега никой не иска да я използва, защото ако си от днешната бизнес-среда в Бг, нямаш акъл, а ако си нормален и умен, бъдещето на бизнеса ти е застрашено от криминална корупционна атака и отнемане.

Продажбата на билети е отделна система и възможностите да се промени и подобри сравнение с тогава са огромни. За неприятното плаване при лошо време също си прав. Ама и това има решение при сегашния начин на прогнозиране. Проблеми, когото не се решават има при всеки вид транспорт. Вчера се лашках като чувал картофи по АМТ от Стара Загора до началото на Пловдивска област. Цели 50 км с 90км/ч по разпадащ се път. Независимо, че времето, автомобилът ми и ЗДП позволяваха да се движа със 140.

Всчико се срина след прехода към "демокрация"

на всичко започна и е ясно видим след т.н. социолизъм.Дори геноцида след соца направо е потресаващ-2,5 млн.българии , две поколения измряха или бяха прокудени от т.н.деомакрация.Товае болезненаната истина

ей такива като тебе ни дърпат назад 30 години, мухлясали каскети

не че се заяждам с журналята ма такава дума "скраБ" няма

И преди 89-та, и след управниците са все едни и същи... само смениха името на системата. При това положение, да обвиняваш името на системата е леко малоумно...

Колегата горе е прав! По времето на соца, много неща бяха в пъти по-добре от сегашната мизерия. Крайно време е да върнем соца (или някаква версия на комунизъм)! За съжаление, няма как да върнем другарят Живков (вечна му памет)...

Варна се пише за лятна "столица" ... А, добре ли съм чул? А един интересен плавателен съд не може да опази. Една подводница искаха някои да направят музей, не стана. Един ветроходен кораб имаха - "Св. Елена", изчезна ... Един морски музей не може да си направи като хората... И т.н.

Не виждам кой би извадил парите за възстановяването й; а те очевидно никак няма да са малко, и след това да чака възвръщаемост от вложенията си. Дали заведение, тип ресторант, или музей, не изглежда реално да се излезе на печалба в рамките на петгодишен срок...

Всъщност, кометата не е ли руска?

Возил съм се на тези кораби и на морето и по Дунав ,много бърз транспорт но и адски шумен ,до колкото знам харчеха много гориво ,но в онези години то беше евтино, за пътуване по Дунав обаче бяха незаменими ,колкото до морето там много често бяха спирани защото им пречеше и малко вълнение ,колкото и да ги жалим сега времето им отмина ,би могло да се направи някаква съвременна комета с по икономичен двигател ,но надали някой ще се захване.